Урок 220 (письмо) Тема: Перенос слів із буквою ь (м'який знак)Мета: розширювати і поглиблювати знання учнів про перенос слів із рядка в рядок; вчити дітей переносити із рядка у рядок слова з м'яким знаком; закріплювати знання про весняні явища у природі; удосконалювати вміння складати зі складів слова, ставити наголос, виконувати звуко-буквений аналіз слів, працювати з текстом-анаграмою, каліграфічно писати; розвивати словниковий запас, мовлення, вміння працювати в парах змінного складу, самостійно, колективно; виховувати любов до рідної землі, живої природи, бережливе ставлення до неї. Обладнання: завдання для каліграфічної хвилинки на окремих аркушах; велика веселка, кольорові смужечки для складання веселки на магнітній дошці під час роботи у парах змінного складу; міні-підручник із завданнями та вправами; кораблики із написаними на них складами; малюнок із зображенням зайчика або м'яка іграшка; крапельки із написаними на них буквами, запис пташиних голосів, співу зозулі, магнітофон; робочий зошит. I. Організаційний момент - Діти, чи помітили ви, що змінилося у природі? - Ось і скінчилася зима - біла, сонна, довга, сварлива. Давайте послухаємо весну: якими звуками наповнює вона природу? - Погляньте на весняне небо: як яскраво світить сонечко! З чим можна порівняти його? (З маминими руками - теплими, лагідними.) - Підставте обличчя і долоньки весняному сонечку, доторкніться до його промінчиків. Які вони? (Ласкаві, теплі, лагідні) - Пригріло сонечко - і кудись дівся сніг та крига. Це куди подівся сніг з гірки біля дому? Він струмочками побіг, не догнать нікому. Наша баба снігова сумувала, звісно, Обернулася струмком і втекла до лісу. - Як ви вважаєте, чому баба втекла до лісу? (Розтанула) - А чому вона розтанула? (Потеплішало) - Чому ж потеплішало? (Прийшла весна) II. Актуалізація опорних знань учнів - Як ви вважаєте, чому весну називають чарівницею? - Навесні легко дихається! Вдихніть на повні груди свіже повітря: чим пахне весна? (Молодим листям, свіжістю, зеленню, теплом, радістю, святом) - Так, весна сприймається як справжнє свято різноманітних пахощів. І запахи ці запам'ятовуються на все життя. - А що приносить нам весна? (Відповіді дітей.) Прокинувся - і відразу До сонечка біжить, Стрибає по камінчиках, Хлюпоче і дзвенить. (Весняний струмочок) - Придивіться до стрімкого руху талої води і спробуйте описати: якого він кольору, на що схожий, який у нього настрій, про що він думає, куди поспішає? Пусти човник у струмок, Понесе його в лісок. Босоніж сміліш гуртом Підем разом за струмком. Швидко він біжить, гуде, Нас до лісу доведе. 1 Із поданих складів складіть і запишіть слова. Поставте наголос - Що вони означають? (Назви весняних місяців.) - Знайдіть у цих словах букви, що не позначають звука. - Підкресліть м'який знак. Виконайте звуко-буквений аналіз одного слова. 0 0 0 ^^р^^ 0 - А чи знаєте ви, чому їх так називають? 2 Робота в групах. Читання текстів - Прочитайте. Підкресліть слова з м'яким знаком. 1-ша група З першими теплими променями сонця пробуджується береза. Вона швидко наповнюється соком. От тому-то перший місяць весни називається березнем. А в давнину його ще називали сочень або со-ковик. 2-га група Другий місяць весни називається квітнем. У цей час вся природа на українських землях в першому цвітінні. Розпускаються бруньки, повертаються додому пташки. Квітень - це місяць квітів і тепла. 3-тя група Останній весняний місяць - травень. У цей час широкі українські простори вкриваються соковитою зеленою травою. Розпускаються квіти. Вітер розносить їх аромат над землею. Після відповідей кожної групи вчитель виставляє картинку з ілюстрацією кожного місяця. III. Повідомлення теми і завдань уроку - Сьогодні на уроці ми поговоримо про весну, її чарівність і красу, згадаємо букву "м'який знак", навчимося переносити слова з цією буквою із рядка в рядок. - Як переносяться слова із рядка в рядок? (По складах) - Яка буква в українській мові не позначає звука? (М'який знак) Слова із м'яким знаком переносяться так: синень-ка, нень-ка, бать ко, ля льок IV. Вивчення нового матеріалу 1 Випишіть із текстів про весняні місяці слова з м'яким знаком 2 Каліграфічна хвилинка - Чи прислухалися ви коли-небудь до шуму весняного дощу? Який він за характером? (Веселий, бадьорий, радісний, моторний, завзятий, жвавий) - Порівняйте його з осіннім дощем. - А що нагадує вам весняний грім? З чим можна порівняти його звуки? Ось по небу кінь біжить, З-під копит вогонь летить, А внизу земля дрижить. (Весняний грім) - А тепер уявіть, що дощик став живим. Давайте усно опишемо його. Хмарки небо закрили, дощ у гості запросили. На нашій галявині темно і холодно. Це тому, що хмаринки закрили сонечко. Щоб розігнати дощові хмаринки треба виконати завдання з каліграфії. ЬЬЬЬІЬЬЬЬІЬЬЬЬІЬ З Словниковий диктант - Весна шумить не тільки водою, а і пташиними піснями. Вслухайтеся в гомін пташок, (іСлухання пташиних голосів.) - Який настрій вони приносять? Як співають пташки? (Дзвенять, тьохкають, щебечуть, воркують, свистять, співають, бринять) - Кожна пташка має свій голосок. Ще одне завдання приготувала для вас пташка, голос якої ви зараз почуєте. Впізнайте її. (Кує зозуля.) - Словниковий диктант приготувала для вас саме ця пташка. - Запишіть у два стовпчики слова під диктовку: у 1-й - із м'яким знаком у середині слова; у 2-й - із м'яким знаком у кінці слова. Підкресліть м'який знак. Лялька, олівець, парасолька, український, олень, дідусь. - Розбийте дужками знизу словникові слова для переносу. - Як переносяться слова з м'яким знаком у середині? (М'який знак залишається з буквою, яку пом'якшує, тобто на попередньому рядку.) - От і опинились ми на узліссі. Про що треба пам'ятати, коли приходиш до лісу? (Треба берегти природу.) - Чого в лісі не можна робити? (Відповіді учнів.) - Чим же цікавий ліс сьогодні? (Він прокидається від зимового сну.) - Ой, діти, подивіться, хто до нас у гості завітав. o Влітку сірий, взимку білий. (Заєць) - У тексті загадки знайдіть слова-"вороги", тобто слова, протилежні за значенням. (Влітку - взимку) Учитель демонструє малюнок із зображенням зайчика або м'яку іграшку. - Чого ж він такий переляканий? (За ним женеться лисичка чи вовчик.) - Давайте спитаємо у верби. Вона росте у верболозі, І дні, і ночі ронить сльози. Ви сльозинки позбирайте І загадку відгадайте. - Чому ж з'явилися комашки? (Розпустилися квіти.) - А ось і завдання від наших комашок. Вставте, де потрібно, м'який знак і запишіть слова, поділяючи їх для переносу. Бурул_ка, дел_фін, вчител_ка, дон_ка, велвет. 5 Робота над темою уроку - Прочитайте текст. Спишіть, вставляючи пропущені букви. Поділіть для переносу виділені слова. - Як правильно поділити слова з м'яким знаком у середині для переносу? (М'який знак залишається на попередньому рядку.) - Молодці! Визирнуло сонечко, і над галявиною розкинулася різнокольорова веселка. Кожний колір - радісний спів, присвячений приходу весни і тепла. Учитель демонструє малюнок веселки. - Давайте разом з веселкою трішки відпочинемо. Фізкультхвилинка 6 Робота в групах змінного складу - Діти, поки ми відпочивали, дмухнув вітерець, і всі смужечки веселки розкидав по галявині. Треба виконати завдання і розташувати всі смужечки на небі. - Прочитайте вірші. Випишіть слова (без повторень) з м'яким знаком у середині, поділяючи їх для переносу. (Виконавши завдання, діти отримують кольорові смужечки і розташовують їх на магнітній дошці у вигляді веселки.) Варіант 1 (червона смужечка) Тихо над річкою в ніченьку темную Спить зачарований ліс. Ніжно шепоче хтось казку таємную, Сумно зітха верболіз. С. Черкасенко Варіант 2 (помаранчева смужечка) Дзюрчить веселе джерельце, Збираються пташата. Як у маленьке дзеркальце, Вдивляються дівчата. Б. Пилат Варіант 3 (.жовта смужечка) Поблискують черешеньки в листі зелененькім, Черешеньки ваблять очі діточкам маленьким. Леся Українка Варіант 4 (зелена смужечка) Там, де ниви урожайні, де дорідний колос гнеться, Він жнивує на комбайні, хоч і досі серпнем зветься. Т. Коломієць Варіант 5 (іблакитна смужечка) Поливали берізку тонесеньку, Доглядали щодня зеленесеньку: Стала берізонька веселенька, Стала берізонька зелененька. Варіант 6 (синя смужечка) Поклонися щодня батькові низенько, Бо в нього серденько до твого близенько. Варіант 7 (фіолетова смужечка) Мій дідусь старенький, Як голуб сивенький. По садочку ходить, І мене малого, Онученька свого За рученьку водить. 7 Розгадування анаграми - Прочитайте текст-анаграму. Знайдіть слова з м'яким знаком, розбийте їх для переносу. еснВа в ілсі реСед лодмоої триав метьехтря жтеньовкі рочзіки гсячуої би-циульк. Піймьсаідютя нда млезею чвонері конвїтьки меункди. аН рееавдх ютьозпусркася ьнкубри. У вітпорі аюлітть екмелити. V. Підсумок уроку - Що цікавого знайшли у лісі? - Що почули, що побачили? - Чого навчилися? - Як треба поводитись у лісі? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 3405 | |
Наш вернісаж |
Ліплення з пластиліну овочів і фруктів |
Узагальнюючий урок із теми «Мова живопису й графіки». Колективна робота «Хто ... |
Корисні звички у спілкуванні з однолітками, дорослими людьми, членами своєї р... |
Аплікація із рослинних форм |
Всього коментарів: 0 | |