Урок 212 (письмо) Тема: Буква Щ ("ща"). Урок-гра "Поле чудес"Мета: систематизувати знання учнів про букву "ща"; удосконалювати навички правильної вимови, каліграфічного письма, вміння розбивати слова на склади, ставити наголос, виділяти наголошений та ненаголошений склади, виконувати звуко-буквений аналіз слів; формувати навички самоконтролю, роботи в парах змінного складу; розширювати словниковий запас; розвивати фонематичний слух, мовлення, увагу, мислення, інтелектуальні здібності, почуття змагання; виховувати естетичні смаки, бажання працювати, перемагати. Обладнання: табло із завданнями для гри "Поле чудес"; іграшка Щука; фотокартки або малюнки із зображенням різних видів ящірок; міні-підручник на кожного учня; магнітофон; запис голосів пташок; фішки, призи для переможців; робочий зошит. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент - Сьогодні на уроці ми пограємо в гру "Поле чудес". Ви будете її учасниками, а я - ведучою. За правильно виконані завдання кожен отримуватиме фішку. Учасниками турів гри стануть ті учні, що отримають найбільшу кількість фішок. II. Актуалізація опорних знань учнів 1 Відгадування загадки. Звуко-буквений аналіз слова-відгадки o Хвостом виляє, Не ричить, завжди мовчить. А в казці розмовляє, Добрим людям допомагає. (Щука) - Виконайте звуко-буквений аналіз слова-відгадки. - Які звуки позначає буква "ща"? Щу|ка - -0-0 - 4 б., 5 зв. 2 Зустріч з героїнею казки "За щучим велінням" - Діти, до нас на урок завітала головна героїня казки "За щучим велінням". Знайомтесь, Щука. Завдання Щуки 1 Каліграфічна хвилинка 1) Письмо елементів та літер Щ, щ ("ща"). 2) Письмо складів ща, щл, щі, щя, щу, що. - Назвати склади букв із нижнім з'єднанням, верхнім, середнім. 3) Послухайте вірш, запишіть слова, у яких є буква щ ("ща"). Щука вчила щученя зуби чистити щодня: - Швидко щіточку бери, не лінуйся, гарно три. Зуби треба берегти, ми ж бо щуки - я і ти. 4) Утворіть і запишіть слова. Підкресліть букву, що вивчається. 2 Вимова звуків [шч] Спостереження за вимовою звуків: o губи висунуто вперед, зуби видно; o зуби зближені; o широкий кінчик язика піднято вгору; o потік повітря йде через рот посередині язика; o голосові зв'язки не напружені, голос не утворюється. 3 Гра "Додавайка" Учитель називає початок слова, учні повинні додати в кінці звуки [шч], записати слова у зошит. Початок слів можна записати на картках або дошці. До...(щ), ля...(щ), бор...(щ), ку...(щ), пла...(щ), хру...(щ). 4 Усний звуко-буквений аналіз слова (за вибором учнів) III. Повідомлення теми і мети уроку - Ми готові розпочати гру "Поле чудес". У завданнях будуть слова, які у своєму складі мають букву щ ("ща"). IV. Гра "Поле чудес" І відбірковий тур - Щоб стати учасниками першого туру гри, необхідно виконати низку завдань. 1 Прочитайте. Спишіть народну прикмету. Поясніть, як ви її розумієте? Підкресліть двома лініями слова, у складі яких є буква щ ("ща"). На які запитання вони відповідають? Синиця пищить - зиму віщить. - Поясніть зміст прикмети. 2 Відгадайте загадку. Дайте характеристику звукам цього слова o 3 цих зелених маленьких листочків Мама зварить смачний дуже борщик. Ми зелених листочків нарвем, Що усі називають... (щавлем). 3 Робота в парах - Прочитайте слова з буквою щ ("ща"). Запишіть ті з них, у яких буква щ ("ща") стоїть у другому складі. Поставте наголос. Картка 1 Щит щось борщик щоб щогла дощик щось щілина щодня щічка ліщина щебетання 4 Робота в парах змінного складу. Гра "Слово заховалось" - Запишіть слова за звуко-буквеною схемою. Варіант 1 [ш чи гол'] [ш ч а в е л'] [ш ч и т] щиголь щавель щит Варіант 2 [шч ока] [кушч'і] [л'ашч'і] щока кущі лящі - Перепусткою до участі у першому турі буде таке завдання. З поданих слів складіть і запишіть речення. Підкресліть букву, що позначає два звуки. зайченя, кущем, Маленьке, під, сиділо, ліщини, щиглик, Із, вилетів, куща, щиглика, злякалося, Зайченя. - Перші три учні, які правильно виконають завдання, стануть учасниками І туру нашої гри. I тур Хто таку тваринку знає: Губить хвіст, коли втікає. Не шука й не пита, Хто знайшов її хвоста, Бо секрет для себе має - Хвіст швиденько відростає. (Ящірка) Учитель демонструє картинки із зображенням різних видів ящірок. II відбірковий тур 1 Робота на картках 1) Прочитайте. До слів з лівого стовпчика доберіть слова з правого. Запишіть отримані словосполучення. Малиновий ящірка зелена борщ смачний кущ 2) Прочитайте прислів'я, з'єднуючи праву його частину з лівою. Поясніть значення цих прислів'їв. Запишіть одне з прислів'їв. Що хата має, Щоб багато встигати, Що нині утече, Що влітку родиться, то завтра не зловиш, то взимку згодиться, тим і приймає, треба рано вставати. 3) Творче завдання. - Прочитайте вірш. Спишіть, вставляючи пропущені літери. ..иглик ..иро ..ебетав, ..игленяток научав: - ..об ..асливими вам стати, Треба вміти ..ебетати! - Яку букву вставили на місці пропусків? ("ща") - Назвіть птахів, щебет яких ви чули у своєму житті. 4) Слухання запису голосів пташок. - Яких пташок ви почули? - Що ви можете розказати про них? 2 Відновлення тексту-анаграми - Учасниками II туру гри стануть учні, які першими зможуть прочитати і списати текст-анаграму, а також дати правильні відповіді на запитання вчителя. куЩа виЖе в тавкус куща. маТ лавапютпь ройжі і щіля. ваХоютпься бири дів кущи. леА куща тпихра. наВо тачує ан всю дозбич. куЩа - бира жиха. Запитання до 1-го учасника II туру - Де живе щука? Запитання до 2-го учасника II туру - Які ще риби плавають у цій водоймі? Запитання до 3-го учасника II туру - Чому щуку вважають хижою рибою? II тур - Отже, завдання II туру. Традиційна українська страва з овочів та м'яса. (Борщ) ● Фізкультхвилинка III відбірковий тур 1 Гра "Вгадай слова за описом" - Запишіть слово, опис якого дається в завданні. o Бічна частина обличчя. (Щока) o Великий, густий, важкопрохідний ліс. (Хащі, пуща) o Рослина, яку використовують для приготування борщу. (Щавель) 2 Робота на картках. Гра "Хто швидше?" Учасниками III туру стануть учні, які першими заповнять порожні клітинки. (Дощ, лящ, борщ, хрущ) (щоб, щука, щока, щавель) III тур - Увага, завдання III туру! Як називається приміщення між стелею і покрівлею будинку? (Горище) Гра з глядачами В небі вітер-пастух отари Заганяє в тісні кошари, Із овець тче нитки шовкові На ліси, на поля й діброви. Фінал - Розпочинаємо фінал нашої гри. У фіналі беруть участь переможці трьох турів. Як називається спеціальний учнівський зошит для запису домашніх завдань і оцінок? (Щоденник) Супер-фінал Як називається високий міцний стовп на кораблі, призначений для вітрил? Одійшли від неї люди, Заскрипіла вона стиха, І тоді на повні груди Парус трепетний задихав. (Щогла) За М. Нагнибідою V. Підбиття підсумків уроку та результатів гри Оцінювання учнями власної діяльності на уроці за кількістю отриманих фішок: за 5-6 фішок учень отримує подяку "Добре!", за 7-8 фішок - "Молодець!", якщо фішок більше 8 - "Розумничок! Розумничка!" Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1984 | |
Ліплення. композиція «Будиночок равлика» |
Природні та рукотворні об'єкти (тіла) |
Українська народна казка «Колосок» |
Чим розпізнаємо запах і смак |
Школа ввічливості. Гостини |
Всього коментарів: 0 | |