Урок 206 (письмо) Тема: Букви я, ю, є, їМета: закріплювати знання про звукові значення вивчених букв, каліграфічне написання цих букв, з'єднань букв у словах; удосконалювати навички звуко-буквеного аналізу слів та вміння писати під диктовку; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати фонематичний слух, мовлення, увагу, мислення, інтелектуальні здібності, почуття змагання; охайності при письмі; виховувати почуття дружби й товариськості. Обладнання: зразки друкованих та рукописних букв, предметні малюнки, вірші, будиночки, робочий зошит. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань учнів 1 Каліграфічна хвилинка Письмо довгої прямої лінії, заокругленої вгорі і внизу (перший елемент великих літер Щ, Ш, Ц, И). 2 Навчальна гра "Чий будиночок?" Варіант 1 - називає звуки; Варіант 2 - "розселяє" звуки, залежно від їх характеристики. 1) Тверді приголосні звуки; 2) голосні звуки; 3) дзвінкі приголосні звуки; 4) глухі приголосні звуки; 5) м'які приголосні звуки. 3 "Торбинка запитань" - Яка різниця між звуком і буквою? - Чим голосні звуки відрізняються від приголосних? - Назвіть голосні, які позначають на письмі два звуки. - Скільки букв і звуків у словах ящірка, заєць, їжак? III. Повідомлення теми і завдань уроку - Сьогодні на уроці ми виконаємо багато цікавих завдань та закріпимо знання про букви я, ю, є, ї. IV. Повторення вивченого матеріалу 1 Робота над темою уроку Завдання 1. З тексту "Сонечко" випишіть виділені слова. Назвіть букви, які позначають два звуки. - Давайте пригадаємо, коли букви я, ю, є позначають два звуки, а коли - один? (Відповіді дітей.) 2 Запишіть подані слова у два стовпчики: в перший - слова, у яких букви я, ю, є, ї позначають два звуки, у другий - слова, у яких букви я, ю, є позначають один звук. Поставте наголос. Підкресліть ненаголошені склади Синє, гріє, баян, рюкзак, грядка, проїзд, тополя, співають, переднє, любов'ю, школяр, заєць. 3 Порівняння друкованих та рукописних букв я, ю, є, ї - Розгляньте друковані й рукописні букви. Чим вони схожі? Чим відрізняються? - З яких елементів складаються ці букви? "Письмо" букв у повітрі. 4 Звуко-буквений аналіз слів: баєчка, малюю, колекція, змії Завдання 2. Прочитайте вірш Ясен, ясен, ясеня, Ми радіємо щодня: Хай зростає, листя має, Нашу землю прикрашає. Б. Крищенко - Назвіть звуки у підкреслених словах. ● Фізкультхвилинка Пальчикова гімнастика 5 Робота в групах 1-ша група. Прочитайте прислів'я. Спишіть. Підкресліть букви, що позначають два звуки. До виділеного слова доберіть слова-родичі. Позначте спільну частину. Прислів'я нам допомагають, хоч інколи гіркі бувають. Як не вмієш, то й не посієш. Яблуко від яблуньки не далеко відкочується. 2-га група. Випишіть слова з м'яким приголосним перед я, ю, є. Підкресліть букви, що позначають м'якість попереднього приголосного. Одяг, галченя, віялка, лялька, збіжжя, свято, ллється, Олеся, нянька, сім'я, степний, юність, приятель, малюю, Люда, Уляна, ліс, луг, дим, вчорашнє, селянин, армія, Ілля, валер'янка, боротьба. V. Узагальнення вивченого матеріалу 1 Продовження роботи Завдання 3. Спишіть текст, вставляючи пропущені букви. Підкресліть букви, які позначають два звуки. У саду д дька Романа справжні дива! На одній гілці блуко сніжно-біле. А на сусідній - золотисте. Визира ть яблука із лист_. Сміютьс_ до сонц_, наливаютьс_, спіють. 2 Робота над загадкою Завдання 4. Прочитайте загадку. o Сидить Марушка в семи кожушках, Хто її роздягає, той сльози проливає. - Запишіть відгадку. Вимовте звуки у цьому слові. Фізкультхвилинка 3 Гра "Хто уважний?" - Послухайте прислів'я. Якщо у словах є букви, що позначають на письмі два звуки, плескайте в долоні. Хто дбає, той має. Посієш вчасно - вродить рясно. Хто грамоти вміє, той краще сіє. Праця чоловіка годує, а лінь марнує. 4 Робота в групах Варіант 1 виписує слова, у яких букви я, ю, є, ї позначають два звуки, варіант 2 - слова, у яких букви я, ю, є позначають один звук. (Двоскладові слова розбити для переносу.) їжа, їзда, зозуля, юнга, хазяїн, єдність, ізюм, черешня, гарячий, хазяйство, дядя, стяг, куля, їжак, криниця, кишеня, кузня, цуценя, юнак, ключ, боягуз, тюльпан, тюлька, Європа, Єгипет, Єреван, весняний. VI. Підсумок уроку - Що повторили, виконуючи письмові вправи? - У яких випадках букви я, ю, є позначають два звуки? - Назвіть слова, у яких букви я, ю, є позначають один звук. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 3656 | |
Д. Павличко «Квітка», В. Кухалашвілі «Як побачити вітер?». В. Лучук «Сіла хма... |
Самообслуговування. Призначення одягу та взуття |
Ліплення з пластиліну звірят |
Школа ввічливості. Гостини |
Підсумковий урок за рік. Як ми навчилися берегти своє здоров'я (тестуванн... |
Всього коментарів: 0 | |