Урок 195 (читання) Тема: Закріплення звукових значень букв Ю, ю. Робота над текстом "Десять робітників"Мета: закріпити звукові значення букви ю; удосконалювати навички правильної вимови, вміння виконувати звуко-буквений аналіз слів; формувати навички самоконтролю, читання аналітико-синтетичних схем; учити дітей бути спостережливими, уважними, виробляти звичку до планування власних дій; збагачувати словниковий запас; розвивати фонематичний слух, мовлення, мислення, інтелектуальні здібності, увагу, пізнавальний інтерес, почупя змагання, уяву, кмітливість, інтерес до навчання, дрібну моторику руки; формувати вміння аналізувати навчальний матеріал, працювати за зразком; виховувати охайність, естетичні смаки, бажання працювати, перемагати, любов до школи; вчити працювати спільно, формувати позитивне ставлення до навчання. Обладнання: картки і таблиці для читання. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент II. Повторення вивченого матеріалу 1 Артикуляційно-слухові вправи, в основі яких лежить вивчений звук 1) Виділення звуків зі скоромовки. Юлик з Юрою - юннати, Юра з Юликом два брати. - Чітко промовте скоромовку декілька разів. - Хто може розповісти скоромовку напам'ять? - Назвіть слова, у яких зустрічається буква то. - Скільки звуків позначає буква то у цих словах? 2) Активне вимовляння виділених звуків, спостереження за артикулюванням. - При вимові звукосполучення [йу] спинка язика змикається з твердим піднебінням, рот прикривається губами, і ми вимовляємо звук [й]. Потім спинка язика розмикається з піднебінням, губи витягуються в трубочку, і ми вимовляємо звук [у]: [й] - м'який приголосний, [у] - голосний. - Вимовте перший звук у словах: юність, юшка. ([й]) - Який наступний звук чуєте? ([у]) - Вимовте разом два звуки [йу]. - Якою буквою позначаємо на письмі звукосполучення [йу]? (Буквою то) - Наведіть власні приклади слів, у яких буква то позначає два звуки. - Наведіть приклади слів, у яких буква ю стоїть після приголосного, позначає один звук і м'якість попереднього приголосного. Висновок. Буква то може позначати один звук [у] та м'якість попереднього приголосного або два звуки [йу] на початку слова та після голосного. 3) Робота з картками. Зіставлення різних випадків уживання букви ю. - Прочитайте спочатку слова, у яких буква Ю позначає один звук і пом'якшення попереднього приголосного, а потім - слова, у яких буква Ю позначає два звуки. Юшка, юнак, люстра, Юрій, Людмила, юність, тюльпан, юннат, рюкзак, верблюд, ключ, Юхим, любисток, працюй, костюм юрба, ювелір, Юліана. 4) Виявлення слів, у яких відсутня буква ю. Учитель читає слова, учні плескають у долоні, якщо у слові немає звуків [й'у]- Каюта, буря, Юля, годує, купка, маю, синю, зустріч, луг, мандрую. 5) Складання звукових схем слів. Звуковий аналіз слів. Друкування в зошитах за зразком. - Відгадайте загадки. Він замок відкрити може І закрутить легко гайку. Чарівник вам допоможе! Відгадайте цю загадку. (Ключ) Всім обід готує мама: Ось бере вона петрушку, Інші додає приправи - Будем їсти смачну... (юшку). - Виконайте звуко-буквений аналіз слів-відгадок. =о-о Ключ Юшка 6) Аналітичні й синтетичні вправи зі звуком [йу] та всіма вивченими приголосними, а) Прочитати склади з таблиці. юм юл юп юр ют ню цю юш юс юд юк юг лю дю юн юш юв юч юй тю зю б) Прочитати слова за транскрипцією, надрукувати ці слова. [й у в е л' і р], [мал'у к], [грай у], [л' у с' а], [танц'уйу] (Ювелір, малюк, граю, Люся, танцюю) - Як напишемо слово Люся!? Чому? в) Повторення графічної будови букви Ю, ю. o Ю - пряма велика лінія поєднується маленькою горизонтальною лінією з великим овалом; o ю - пряма вертикальна лінія поєднується маленькою горизонтальною лінією з малим овалом. г) Гра "Додай три букви". Учитель може допомагати дітям відгадати слова, наводячи найпростіші пояснення до їхніх лексичних значень: o перша страва; o багато людей, які зібралися разом на майдані; o молодий хлопець; o ознака молодого хлопця; o маленький хлопчик, який виконує на кораблі обов'язки матроса; o ім'я дівчинки; o ім'я хлопчика. 2 Фізкультхвилинка III. Читання слів Умію юнак слухаю читаю юний запитують малюю бігаю допомагають - Прочитайте слова, що складаються з двох, трьох, чотирьох, п'яти складів. - Прочитайте слова з наголошеним першим, другим, третім складом. - Які звуки позначає буква ю у цих словах? - Прочитайте слова, які називають предмет, ознаку, дію. - До слів слухаю, запитують доберіть слова, протилежні за значенням. 1) Давайте виконаємо фізкультхвилинку П'ять пальчиків ми маємо І так їх називаємо: Мізинчик - скромний, чемний, А поруч - безіменний. Середній - то найвищий, А вказівний - той нижчий. Великий палець - п'ятий, Не можемо не знати. Всі пальчики ми знаємо, їх пестим, доглядаємо. Вони ж потрібні нам таки - Найкращі з них помічники. - Назвіть кожний пальчик і покажіть його у себе на руці. - Роздивіться ілюстрацію до тексту "Десять робітників". - Що зображено на малюнку? - Що може зробити кожен маленький чоловічок? - Як ви вважаєте, про кого піде мова у тексті, який зараз почнемо читати? 2) Запитання перед первинним сприйманням тексту. - Як ви розумієте назву тексту? - Хто головна героїня розповіді? 3) Читання тексту вчителем. 4) Лексичний аналіз мови художнього твору (словникова робота). а) Виявлення слів, вжитих у переносному значенні. Пояснення вчителем значення цих висловів. Десять робітників - десять пальців; вони мене слухають - виконують потрібну роботу; один одному допомагають - працюють гуртом. б) Поясніть назву твору. 5) Мовчазне читання тексту учнями. 6) Читання "ланцюжком". 7) Вибіркове читання. - Хто автор тексту "Десять робітників"? - До кого зайшов автор тексту в гості? - Чи був порядок у хаті господині? - Про що запитав Одарку гість? - Що відповіла жінка? - Що це були за десять робітників? 8) Колективне читання-аналіз речень тексту. - Прочитайте окличні речення. - Прочитайте питальні речення. - Прочитайте слова, у яких зустрічається буква ю. 9) Робота з моделями (схемами) речень за змістом прочитаного. - Знайдіть у тексті та прочитайте речення, які б відповідали моделям: - Чи допомагають вам ваші десять робітників? - Чи завжди у вас все прибрано, виконано гарно й охайно? - Пам'ятайте, що руки не будуть працювати, якщо ви того не захочете. - Згадайте прислів'я, які ще раз довели б, що без труда нема плода. o Праця чоловіка годує, а лінь марнує. o Хочеш їсти калачі - не сиди на печі. o Зробив діло - гуляй сміло. o Що посієш, те й пожнеш. o Ледачого всі обминають, а роботящого шанобливо вітають. IV. Підсумок уроку - Яку букву повторили сьогодні на уроці? - Про що читали текст? - Чи сподобалось вам оповідання? Чим саме? - Чим і як допомагають вам ваші десять робітників у виконанні різних справ? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 3279 | |
Таблиці додавання й віднімання чисел 4 і 5. Нумерація чисел у межах 20. Задач... |
Олександр Олесь «Два хлопчики». М. Рильський «Річка». Підсумок із теми |
А. Коваль «Слова розповідають». Л. Компанієць «Ковалівна». Олена Пчілка «Жура... |
На уроці образотворчого мистецтва. Побудова і записування речень, що передают... |
Розкроювання тканини. Виготовлення серветки з бахромою |
Всього коментарів: 0 | |