Урок 178 (читання) Тема: М. Коцюбинський. Казка "Про двох цапків та двох кізочок"Мета: ознайомити учнів з казкою М. Коцюбинського "Про двох цапків та двох кізочок"; формувати вміння правильно, виразно, свідомо читати, давати повні відповіді на запитання; розвивати пізнавальні та творчі здібності школярів, усне мовлення, логічне мислення; виховувати повагу одне до одного, бажання бути добрими, чемними. Обладнання: портрет М. Коцюбинського. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент Учитель перевіряє наявність у дітей на партах необхідного приладдя, готовність учнів до уроку. II. Повторення вивченого матеріалу - Прочитайте речення. сяЛе їнкаУкра - каливе ськаукраін сапоетпе. - Що ви знаєте про Лесю Українку? - Як називається збірка творів, яку опрацювали на минулому уроці? - Яке життєве правило засвоїла поетеса? Чому? 1 Вправа "Впізнай твір за опорними словами" Черешеньки, спілі, високо, на гіллі, низесенько, доспіли. 2 Учні розповідають вірш "Вишеньки" III. Мотивація навчальної діяльності учнів Слухання вірша Цап покинув теплий хлів: Цап капусти захотів, А за цапом - цапеня Через поле навмання. Цапе білий, цапе милий! Ще капусти не садили! Цап вернувся, спочиває, Цапенятко ж десь блукає. Г. Чубач - Про кого вірш? - Хто такий цап? - Що ви дізналися про цю тварину з вірша? IV. Повідомлення теми та завдань уроку - Український народ склав чимало віршів, загадок, казок про тварин. Сьогодні ви ознайомитесь з авторською казкою "Про двох цапків та двох кізочок". Всім відоме прислів'я "Казка вчить, як на світі жить". Цікаво, чого ж прагнув навчити своїх читачів автор цієї казки М. Коцюбинський? V. Вивчення нового матеріалу. Робота за Букварем 1 Опрацювання першої частини казки 1) Читання вчителем першої частини казки. - Що хотіли зробити цапки? 2) Словникова робота. Перебратися ступили кладка посередині заждати вузький 3) Читання казки учнями. 4) Відтворення змісту прочитаного з елементами вибіркового читання. - Якого кольору були цапки? - Що вони хотіли зробити? - Якою була кладка? - Як повелися цапки під час зустрічі? - Чим закінчилась їх зустріч? Фізкультхвилинка Цап меле, цап меле, Коза насипає. А маленьке козенятко На скрипочці грає. 2 Опрацювання другої частини казки 1) Читання другої частини вчителем. - Хто є головними героями продовження казки? 2) Словникова робота. Стрілися розминулися рів притиснулась 3) Читання казки учнями. - На якій стежці зустрілися кізочки? - Чому вони не могли розминутися? - Що ж вони зробили? 3 Характеристика дійових осіб. Визначення головної думки твору - Що ви можете сказати про поведінку цапків? - Якими були кізочки? - Що повинні були зробити цапки, щоб не впасти у воду? - Чого вчить нас ця казка? Фізкультхвилинка (гімнастика для очей) Оченята роблять вправи: Вліво, вправо, вліво, вправо. Потім вгору, потім вниз Оченятами дивись! (Водити очима вліво-вправо, вгору-вниз протягом 2 хв.) VI. Удосконалення навичок читання 1 Читання "ланцюжком" 2 Гра "Дочитай речення" 3 Гра "Розвідники" - Знайдіть і зачитайте слова з різною кількістю звуків і букв. - Знайдіть і зачитайте слова, які відповідають на питання що робили? - Знайдіть і зачитайте речення зі словами посередині, обережно. VII. Ознайомлення з життєвим і творчим шляхом М. Коцюбинського - Хто автор казки "Про двох цапків та двох кізочок"? - Як ви дізналися? Михайло Коцюбинський народився в м. Вінниці у заможній родині. Батьки були чесними, працьовитими, добрими. У дитинстві Михайлика всі любили. У школі він учився добре, багато читав книжок, любив квіти, сонце. За це друзі називали його "соняхом". На що він відповідав: "Дійсно я - "сонях". Люблю сонячне повітря і, як сонях, тягнуся до сонця". Коли Михайло виріс, став працювати вчителем. З ним було приємно спілкуватися, завжди він приходив на допомогу друзям. Частину творів, адресованих малим читачам, він написав для власних дітей. VIII. Підсумок уроку - Як називається казка, яку прочитали на уроці? - Чого вона вас навчила? - Хто її автор? - Що ви запам'ятали про М. Коцюбинського? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 4154 | |
О. Буцень «На вулиці». В. Струтинський «Сідайте, будь ласка» |
Шестиногі сусіди. Добирання заголовка до тексту |
Об’ємні вироби із природних матеріалів. Виготовлення виробів із каштанів та ж... |
Свято, коли весело |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКІВ № 26 |
Всього коментарів: 0 | |