Урок 150 (читання) Тема: Звукосполучення [йе]. Позначення його бяуквами Е, еМета: ознайомити учнів з буквами Є, є та їх звуковим значенням; формувати навички швидкого правильного та усвідомленого читання; вдосконалювати навички звуко-буквеного аналізу слів; розвивати усне мовлення учнів; виховувати любов до природи, вчити бачити її красу. Обладнання: малюнок країни Азбуки, предметні малюнки, картка з буквою. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент Пролунав дзвінок, Починаємо урок. Працюватимем старанно, Щоб почути у кінці, Що у нашім першім класі Діти - просто молодці! II. Повторення вивченого матеріалу 1 Бесіда - З якою буквою ви ознайомилися на минулому уроці? (Із буквою Ю) - Які звуки позначає ця буква? ([її, у]) - У якому випадку буква ю позначатиме один звук? (Якщо стоїть після приголосного.) - Назвіть слова з цією буквою. (Ключ, малюю, стрибаю, юнак...) 2 Звуко-буквений аналіз слів Учитель вивішує предметні малюнки. Учні повинні зробити їх звуко-буквений аналіз. / / - =о- - 0 = 0-о - 0 1 1 о II (Ключ) (Малюнок) (Юшка) З Читання за особами тексту "Десять робітників" (за М. Коцюбинським) Фізкультхвилинка Раз, два, три, чотири, п'ять - Треба вправи починать. Раз, два, три, чотири Руки в боки, два підскоки. Раз, два, три Нові вправи почали: Нахил вправо, нахил вліво, Вгору, вниз подивись, До роботи знов берись. - Молодці! Ви добре впоралися із цими завданнями. За це ви отримуєте подарунок, який необхідний нам для великої подорожі в казкову країну. На чому взагалі можна подорожувати? (Відповіді учнів.) А якщо їхати треба дуже далеко, нам знадобиться літак. (Учитель вивішує малюнок літака.) III. Повідомлення теми і мети уроку - Сьогодні в нас буде незвичайний урок. Ми вирушимо в дуже цікаву країну Азбуку. - Як ви вважаєте, хто живе в цій країні? (Букви) Саме так. Вони приготували для нас багато цікавих завдань і познайомлять нас зі своєю подружкою, новою буквою, яку ми заселимо з вами у цю країну. Навчимося читати слова з нею, будемо тренуватися швидко, виразно і правильно читати. Рушаймо! IV. Вивчення нового матеріалу 1 Прослуховування казки 0. Катрича. Виділення нової букви Коли всі звуки і букви трохи заспокоїлися, вгорі щось зашелестіло і легенький вітерець тихенько опустив на землю букву е. Вона дуже любила подорожувати і часто літала з лелеками, лебедями на озера, а то й далеко за море. "Е-е-е,- промовила буква е,- тут діється щось цікаве. А де ж була я, де?" Вона пішла на подвір'я, де відпочивав звук [й], і тихенько присіла біля нього, зітхнувши: "Е-е-е!" Звук [й] почув знайоме зітхання, прокинувся і промовив: - Як добре зазвучало - [е]! Зі мною разом це буде: [йе]. Ми подаруємо Азбуці ще одну букву! Ти, букво е, зніми, будь ласка, з обличчя свою вуаль! Буква е не забарилася це зробити, і всі побачили чудові букви Є, є. (Учитель виставляє букви.) Віднині там, де разом Звучатимуть два звуки [й, е], там буква Є запише слово Є! Це гарне слово, бо як Є - то Є: добробут, щастя - і усе твоє. Ще буде складом Є у нашій мові: є-нот і Є-ва - [йе] звучить у слові. - Таку промову виголосив [й]. Тут приголосні встали в ряд, і як завжди - найближче всі м'які. Торкнулася їх буква Є, та не до всіх дістала. Найближче "єн", і "те", і "ел" стояли, і буква Є усім їм так сказала: -На м'якість звуків ваших я вкажу. Сама ж звучатиму як [е] - після м'якого. Сподобалася всім така промова. А сонечко сховалось вже за гаєм. -І ми, здається, теж відпочиваємо,- сказали букви Е та Є. Усе затихло. Мир і благодать. Старенький місяць виглянув з-за хмар. - Е - буква є на мене чимось схожа,- промовив тихо й покотився далі. Багато ще було в нього роботи. - Яку ж букву ми заселимо в казкову країну Азбуку? (Букву є) - Які два звуки об'єдналися, щоб утворити нову букву? ([йе]) - Які слова з цією буквою ви запам'ятали? (Єва, єнот) 2 Самостійне добирання слів з буквою є в різних позиціях 3 Звуко-буквений аналіз слів / / / =0-0 -0=0=0 -0=0 Єва радіє синє 4 Ознайомлення учнів з буквами і, є - На що схожа буква є? (Відповіді учнів.) 5 Зіставлення малої та великої літер €, € Учні роблять висновок, що ці букви однакові за формою, але різні за розміром. 6 Вправи з читання 1) Читання променевидної таблиці складів з буквою є. 2) Читання слів, поданих в аналітико-синтетичній формі 7 Робота за Букварем 8 Аналіз звукової моделі слова Євген Учні повторюють, що буква є на початку складу позначає два звуки ([йе]). 9 Читання сповпчиків слів за Букварем - Зачитайте слова, де буква є позначає два звуки. - Зачитайте слова, де буква є позначає один звук. - Чому деякі слова пишуться з великої букви? (Це імена) Фізкультхвилинка Трішки ми попрацювали, Сили наші підупали. Треба нам би відпочити - Свої сили відновити. Руки вгору, руки в боки, І ще декілька підскоків. Руки вгору, руки вниз - До навчання знов берись. 10 Робота над загадкою - Розгадайте загадку. Барвисте коромисло Над річкою повисло. (Райдуга, веселка) - Що ж таке веселка? Райдуга - це явище, яке спостерігається після дощу, у вигляді смуги з різними кольорами: червоним, оранжевим, жовтим, зеленим, голубим, синім, фіолетовим. 11 Читання слів у сповпчиках Виграє виливає бризкає 12 Словникова робота Коромисло - вигнута дерев'яна палиця з гачками на кінцях, за допомогою якої носять відра з водою тощо. Барвиста - різнокольорова. Грає-виграє - виблискує. Дивнеє - чудне, чудове. 13 Робота з текстом В. Сухомлинського "Барвисте коромисло" 1) Читання тексту вчителем. - Про що розповідається у тексті? - Які ще слова вам були не зрозумілими? 2) Читання тексту учнями. - З чим порівнюється веселка? - Хто тримає веселку? 3) Читання тексту "ланцюжком". - Що говориться у тексті про те, як утворюється райдуга? 4) Вибіркове читання. - Що робить веселка на небі? - Як описується райдуга? синіє барвиста коромисло могутній велетень напуває - Де знаходиться могутній велетень? - Де тримає Грім-Буревій дивнеє коромисло? 5) Конкурс "Кращий читець". V. Підсумок уроку - Ось і добігла кінця наша подорож цікавою країною Азбука. - Яку букву ми заселили у цю країну? (є) - Які звуки позначає ця буква на початку складу? ([йе]) - Який звук позначає у складах типу не, лє, те? ([е]) - Що ще нового і цікавого ви дізналися на уроці? - За вашу гарну роботу, велике старання букви приготували вам останнє цікаве завдання. - Розгадайте ребуси. - Країна Азбука має для вас окремий подарунок. Це чарівний ключ, який має відчинити вам двері у країну Знань. (Учитель вивішує на дошку малюнок ключа.) Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2674 | |
Робота з папером. Предметна аплікація. Прапор та герб України |
Комбінована аплікація |
Передача просторових явищ. Практична робота «Чарівний ліс уночі» |
Робочий стіл. Піктограми |
Вирізування з паперу серветок, сніжинок |
Всього коментарів: 0 | |