Урок 139 (письмо) Тема: Письмо рядкової букви ї, буквосполучень, слів із неюМета: навчити правильно писати рядкову букву ї, розташовувати в робочому рядку, з'єднувати її з іншими літерами у словах; закріплювати навички звуко-буквеного аналізу слів з цією буквою; розвивати дрібну моторику руки та зв'язне мовлення, уміння складати речення; виховувати любов до тварин. Обладнання: зразки друкованої та рукописної букви ї, ілюстрації із зображенням їжака, поїзда, лисиці, вовка, зайця; звукові фішки, казка "В одному королівстві", ілюстрація до казки, робочий зошит. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент II. Повторення вивченого матеріалу - Сьогодні ми пригадаємо, яку літеру вивчили на попередньому уроці. - На яку вже вивчену літеру схожа ї? (і). Учитель демонструє друковані літери ї та і. - Послухайте казочку про ці літери. 1 Казка "В одному королівстві" (за Н. Вернигорою) Алфавітне королівство було квітучим і сонячним. Букви жили тут у дружбі та злагоді. Правив ними мудрий король Перо. Найбільше квітів цвіло біля будиночка двох сестричок: І та ї. Були вони стрункі, гарні й дуже схожі. А щоб інші букви могли їх розпізнавати, мудрий король Перо подарував їм чарівні зернятка: І - одне, а ї - два. І сказав, щоб вони прикріпили ці зернятка до волосся. І з того часу скрізь, де вони проходитимуть, самі собою розцвітатимуть диво-квіти, які є добрими феями королеви Грамотності. А для злих помилок просто не лишилося місця! 2 Бесіда за змістом казки - Як називали королівство, де жили букви І та 7? (Алфавітне) - Хто правив королівством? (Король Перо) - Ким були букви І та її (<Сестричками) - А чому сестричками? (Вони позначають однаковий голосний звук [і].) - Мабуть, тому вони і схожі. Що зробив король, щоб вони відрізнялися? (Подарував їм зернятка.) - Що відбувалося, коли проходили сестрички? (З'являлися квіти, які були феями королеви Грамотності. І для злих помилок не залишилось місця.) - Ми сьогодні теж будемо працювати добре, щоб зникли помилки. 3 Утворення порівнянь - Утворіть речення, в яких є порівняння зі словами-відгадками, дивлячись на малюнки. Хитрий, як... (лисиця). Підлещався, як... Колючий, як... (їжак). Покотився, як... Грізний, як... (вовк). Лютує, як... Боязкий, як... (заєць) - У назві якої із цих тварин є літера ї. (їжак) 4 Побудова звукової моделі слова їжак - Запишіть модель цього слова у зошиті. =0-0- - Чому у слові 4 букви, але 5 звуків? (Літера ї позначає два звуки.) - Чи може вона позначати один звук? (Ні) - Чому? (Зустрічається на початку слова, після голосного, після апострофа.) На дошці дитина викладає схему зі звукових фішок. 5 Розповідь учнів про їжачка за запитаннями - Де він живе? (У садах, лісі, серед людей) - Чим їжак харчується? (Овочами, фруктами, молоком) - Який він? (Маленький та колючий) - Чи можна його побачити взимку? (Ні) - Чому? (Він впадає у сплячку.) 6 Вправи для м'язів - З'єднайте голочки їжачка за пунктиром. (Діти розвивають м'язи руки.) III. Підготовка до письма 1 Повторення гігієнічних правил письма 2 Повторення назв ліній зошита IV. Ознайомлення з літерою і - Ми всі знаємо, як виглядає друкована літера ї. А сьогодні на уроці ми навчимося прописувати її в робочому рядку. 1 Демонстрування прописної літери 2 Аналіз елементів літери ї - Рядкова літера ї складається з трьох елементів: короткої прямої лінії, заокругленої внизу праворуч, і двох крапок над нею, що не поєднуються з першим елементом. Учитель прописує на дошці промовляючи алгоритм написання. Алгоритм написання рядкової букви ї 1. Починаємо писати від верхньої рядкової пряму коротку лінію вниз на себе -? 2. Біля нижньої рядкової заокруглюємо праворуч -? 3. Закінчуємо писати близько середини робочого рядка -? 4. Двома дотиками до паперу трішки вище верхньої рядкової лінії ставимо дві крапки так, щоб початок першого елемента був між ними З Письмо літери - Діти, спробуємо "написати" букву ї в повітрі під рахунок: раз і, два, три. - А тепер потренуємося в зошиті, промовляючи вголос: раз і, два, три. (Перший рядок) Учитель допомагає, проходячи між рядами. - Спробуйте написати другий рядок, промовляючи про себе, самостійно. V. Підсумок уроку - Яку літеру ви навчилися писати на уроці? (Рядкову літеру ї) - Скільки звуків позначає буква ї на письмі? (Завжди два) - Чому два? (Ця буква завжди знаходиться чи після голосної, чи на початку складу або після апострофа.) - Назвіть слова, щоб ї знаходилась на початку слова. - Тепер - в середині слова. - А тепер - у кінці слова. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 4190 | |
Що вивчає курс «Основи здоров'я». Здоров'я та його ознаки. Практична ... |
Чим ми бачимо |
Елементи графічної грамоти. Виготовлення «Монгольської гри» |
Що потрібно знати про природу |
Ґрунт. Значення ґрунту для живої природи і господарської діяльності людини |
Всього коментарів: 0 | |