Урок 136 (читання) Тема: Закріплення знань про звукове значення букви "ша". Перевірка навичок читання. Урок-турнірМета: закріпити знання учнів про букву "ша" та її звукове значення; удосконалювати навички виразного читання, звукового та звуко-буквеного аналізу слів; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати фонематичний слух, аудіативні вміння, навички спілкування у групі, колективі; навички виразного та динамічного читання; сприяти розвитку фантазії, творчості; виховувати дбайливе ставлення до природи, бажання оберігати й допомагати птахам взимку; культуру спілкування у групі, колективі. Обладнання: грамзапис співу пташок, дзюрчання струмочків, шелесту листя, свисту вітру, хуртовини; "мобільний телефон" із зашифрованим словом, атрибути команд (головні убори "Комашок", "Ромашок", "Шовкопрядів", три скриньки для збирання "балів"); табло; іграшки (мишка, шуліка, шиншила, ялинка, лісова фея, Снігова королева); малюнки трьох гір у вигляді "кішки" (найбільша), "мишки" (середня) і "шишки" (найменша); малюнки (шайба, кашкет, капелюшок, жакет, штани, шаровари, шорти); зерно пшениці, кришталеві зірочки; горішки (три), таблиці-пірамідки для читання, три ялинки з паперу, пшоно, ягоди шипшини і горобини, кришталеві "сльози", сніжинки, три кошики, "сніжки зі словами" із зім'ятого паперу; три грамоти, медалі для найактивніших, солодощі. ХІД УРОКУ І. Організаційний момент II. Мотивація навчальної діяльності учнів. Повідомлення теми і мети уроку - Сьогодні на уроці на нас чекає незвичайна пригода! Яка ж вона? Про це нам розповість чудо-птах - шпак із країни Шані-ландії! III. Турнір (закріплення знань про звукове значення букви "ша") І тур "Хвилинка-розминка" 1 Артикуляційні вправи Завдання від мишки Гра "Згадаймо скоромовки" зі звуком [ш]. Ось і перший тур на нас чекає, Усіх учасників скликає! Підготуємо ми ротик, Щоб активним був увесь час! А для цього ми промовим Скоромовочки для вас! За кожну скоромовку мишка роздає кожній команді по зернині пшениці. Учитель починає скоромовку - команди по черзі продовжують, виконуючи відповідні рухи. (Спершу тихо і повільно, голосніше і швидше, дуже швидко і напівголосно, завершують у середньому темпі тихо, чітко вимовляючи кожний звук.) o Що шукаєш, мишо? Киш! Шурхотіти вже облиш! o Якби кішці до кошика та чотири грошика. o У чотирьох черепашок четверо черепашенят. o Шило шубку Шурі шило, Шовком, шерстю шви обшило. Вийшла шубка прехороша Нашій Шурі на порошу. o Шпак шпачисі каже гнівно: "Шершень захопив шпаківню! Швидше шибеника гнати, Шпаченят обороняти!" Пальчикова гімнастика МИШКА Вихідне положення: мізинець і вказівний палець зігнуті - це "вушка"; середній, підмізинний і великий пальці зімкнуті й витягнуті. Вправа виконується спочатку однією рукою, потім іншою, далі - двома руками одночасно. Тишком-нишком вийшла мишка із нори. В шкряботушки ніс і вушка догори. 2 Гра "Впіймай звук". Словникова робота Завдання від шуліки - Коли чуємо звук [ш] - плескаймо в долоні. (Шуліка плескає крилами.) Присідаємо тоді - як немає звука [ш] у слові! (Шуліка присідає.) - Потренуймося ми трошки: "Кішка" - учні плескають. "Скаче" - учні присідають. А тепер уважні будьте! Спершу тихо і повільно слова я буду говорити! Потім швидше, швидше - щоб було вам цікавіше! Шуба, шапка, капелюшок, штани, шорти, картуз, кашкет, шайба, сарафан, джинси, жакет, кишеня, шаровари. - Молодці, ви були кмітливими! А зараз я перевірю, яка команда найуважніша й найактивніша! Ви прослухали слова. (Учитель може знову зачитати слова, що подані вище.) Яке з них було зайвим і чому? (Усі слова позначають одяг, а слово шайба не є одягом. Це диск з гуми або пластмаси для гри в хокей. Тому воно зайве.) - Що таке кашкет (картуз)! (Чоловічий головний убір із козирком) - Для чого носять капелюшок? (Капелюх - головний убір, що носиться восени, навесні або у літній період (солом'яний) для захисту голови і волосся від опадів, вітру, сонця. Він також може бути й головною прикрасою. Капелюшок зазвичай носять жінки, а чоловіки - капелюх.) - Як ще можна назвати жакет? (Піджак, сюртук. Зазвичай - це коротка жіноча одежа, яку носять поверх блузки або плаття. Або чоловічий верхній одяг, схожий на довгий піджак.) - Чим відрізняються шаровари від штанів і шортів! (Шаровари - національний одяг деяких народів, широкі штани, які можуть носити не тільки чоловіки, а й жінки. Вони дуже вільні в стегнах, часто зі зборками на талії і зібрані біля кісточок унизу. В Україні їх носять козаки.) 3 Звуко-буквений аналіз слів шайба, кашкет, шаровари. Завдання від шиншили Кожній команді дається завдання - зробити звуко-буквений аналіз слова і продемонструвати його іншим командам. За правильно зроблене завдання команди отримують по горішку від шиншили. 4 Підготовка до читання тексту: "Поспішай, синичко!" 5 Робота над текстом: "Поспішай, синичко!" Фізкультхвилинка IV. Читання тексту "Поспішай, синичко!" 1 Читання пірамідок слів, надрукованих на дошці - Настав час розвішати наші годівнички. Але за кожне місце в лісі слід поборотися. У цій лісовій школі - такі закони! Тож послухаймо лісову фею - вона дасть ідею - як розвішати годівнички! 2 Робота в командах Учні самостійно напівголосно читають текст, допомагаючи своїй команді знайти відповідь на запитання. При цьому можна використати прийом читання "блискавка": хто прочитає найбільше за одну хвилину; читання по "засічках" ("кидок" - мовчки; "небо" - відпочивають; "дощик" - тихо, голосніше; "хвиля" - повільно, швидко; очима - до кінця.) - Відшукайте питальні речення. (Команді "Ромашки") - Відшукайте окличні речення. (Команді "Комашки") - У словах якої синички під час читання потрібно передати інтонацію радості, а якої - суму? (Команді "Шовкопряд") 3 Читання тексту ланцюжком, хлопці - дівчата, останнє речення - всі вголос. Вибіркове читання Робота над виразністю читання окличних і питальних речень 4 Читання тексту за ролями - Розумнички! Снігова королева вражена вашою старанністю й наполегливістю, тому вона відпускає синичок на волю. Але вас відпускати без подарунків вона не хоче. Тому приготувала для вас цікаве завдання. V. Перевірка навичок читання на основі тексту "Жадібна синичка" 1 Сприйняття тексту "Жадібна синичка" Завдання від Сніговсіі королеви - Я хочу вам розповісти про одну пташку. Послухайте мене уважно! Скажіть, чому вона сама? Учитель читає текст "Жадібна синичка", попередньо пояснивши значення слова настовбурчити - підняти, поставити прямовисно. ЖАДІБНА СИНИЧКА Коли випав перший сніг, діти в нашому дворі змайстрували годівничку. Тільки-но розвиднілося - прилетіла до неї жвава синичка. Схопила в дзьоб гарбузове насіння - й пурх на тополю. Всі-лася, притисла насіннячко до гілки лапками й ну його дзьобати. Та так спритно це в неї вийшло! А тут і три горобці прилетіли. Вгледіла синиця непроханих гостей, заметушилася, пір'я настовбурчила. Присіла біля насіння, дзьобом сердито клацає. Горобці, напевно, не хотіли сваритися. Подзьобали біля годівниці на землі крихти та й полетіли собі далі. А синичка наїлася вдосталь, надулася, ніби кулька, й нікого більше до годівнички не підпускає. Не часто стрінеш таку жадюгу. Всі знають, що синички взимку літають зграйками. Так легше здобути їжу, зігрітися. А ця чомусь літала сама. Може, якраз через цю жадібність птахи не схотіли з нею дружити? В. Приходько 3 Бесіда за текстом "Жадібна синичка" - Чого навчає цей твір? - Розкажи товаришеві, як ти допомагаєш птахам узимку. Після бесіди учні порівнюють тексти "Поспішай, синичкої" і "Жадібна синичка" за характерами синичок, за кількістю дійових осіб. Висловлюють своє ставлення до синичок з різних текстів. Снігова королева роздає кожній команді по кошику: "Що посієш, те й пожнеш!" Ви були активними, сміливими й кмітливими, А тому - ось мої вам пиріжки - загадкові сніжки! З цими словами Снігова королева кидає кожній команді у кошик зім'ятий білосніжний папір, схожий на сніжок. У кожній кульці написане слово. Команді потрібно його розгорнути, прочитати і скласти в одне речення, утворивши прислів'я. VI. Гра "Збери прислів'я, приказки" Команди складають приказки і пояснюють їх. Завдання команді "Ромашка" Там, де, комашок, багато, пташок, нема. (Де багато пташок, там нема комашок.) - А чому це так? (Одна синичка за добу з'їдає утричі більше комах, ніж важить сама.) Завдання команді "Комашки" кричить, на, Зранку, синичка, мороз. (Зранку кричить синичка - на мороз. Учні можуть доповнити своїм прислів'ям: "Синиця пищить - зиму віщить".) Завдання команді "Шовкопряд" в, синичка, ніж, Краще, руках, небі, журавель, у. (Краще синичка в руках, ніж журавель у небі.) VII. Вивчення пісні про синичку - Як багато прислів'їв і приказок ми дізналися про синичку! А зараз заспіваймо пісеньку про цю маленьку пташку! Разом з учителем діти заспівують пісню й імітують синичку. Що за пташечка така Все літа коло вікна? Жовтогруда, білолиця. Ну, звичайно, це синиця. І по шибці стук, стук, стук. Я ж насиплю трішки круп, І зерняток, і сальця, Щоб їла красуня ця. Як до школи я іду, Бачу подругу свою. Вона весело пурхає, Вдячно крильцями махає. VIII. Підсумок уроку Усі команди плідно працювали, А тому отримали високі бали! Час прийшов дізнатися, До якої гори команди дісталися? І підказка нам - табло, Де усі "кроки" видно. Команди підраховують бали. Отже, гору Шишка подолала команда...! А гору Мишка здолала команда...! На гору Кішка зібралася команда...! - Жителі гір уважно спостерігали за вашою грою і вболівали за вас. І тепер інтерв'ю у вас бажають узяти й у гру "Мікрофон" пограти! Згадаймо, з якою буквою сьогодні працювали? Чого навчилися, що нового пізнали? Що зробили за урок? Який був найскладніший "крок"? Яке завдання вам сподобалось найбільше? Що було для вас найцікавіше? - Слово надається Королеві Шашландії. Королева Вітаю всіх учасників команд. Усі ви молодці! І зичу я вам успіхів у вашому житті! - Капітани команд - тримайте грамоти від нашої країни! Команди отримують грамоти у формі кота, миші і шишки. Королева. А найактивніші учасники отримують медалі: "За спритність", "За кмітливість", "За активність", "За сумлінність" і "За пильність"! А ще - "За добру поведінку" й "За старанність"! Учні отримують медалі. Звучить музика лісу. Усі учасники отримують солодкі подарунки. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2883 | |
Комбінована аплікація. Послідовність дій під час виготовлення комбінованої ап... |
Застосування дужок для запису числових виразів. Порядок виконання дій у вираз... |
Додавання й віднімання виду 27 + 3, 90 – 2. Складання задачі на знаходження т... |
Обговорення можливостей і демонстрація режимів роботи комп’ютера. Складові ча... |
Десяток. Утворення і назви чисел другого десятка. Нумерація чисел у межах 20 |
Всього коментарів: 0 | |