Урок 133 (читання) Тема: Закріплення знань про роль букви я в українській мові. Читання тексту "Світло маяка"Мета: закріплювати вміння учнів читати склади, слова з буквою я; закріплювати знання про її звукове значення; удосконалювати вміння робити звуковий та звуко-буквений аналіз слів; збагачувати словниковий запас учнів; стимулювати учнів до читання різними способами; розвивати літературно-творчі здібності, навички виразного читання; уміння читати деформовані речення, фонематичний слух, удосконалювати власні висловлювання; виховувати любов та дбайливе ставлення до природи, тварин, бажання працювати. Обладнання: складова таблиця, схеми для утворення та читання складів, предметні малюнки, фішки для звукового аналізу слів, кросворд, звукові моделі слів, схеми речень. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань 1 Робота зі складовою таблицею м С н р л т п 3 Б Я мя ... ... РЯ ... тя ... зя ... А МА ... НА ... ЛА ... ПА ... БА Е МЕ СЕ ... ... ЛЕ ... ПЕ ... БЕ И МИ ... НИ ... ... ти ... зи ... І МІ МІ ... РІ ЛІ ... ... ЗІ БІ 2 Утворення та читання слів 3 Словникова робота Ятір - риболовне знаряддя типу пастки, що встановлюють на дно водоймищ 4 Письмовий звуко-буквений аналіз слова ятір III. Повідомлення теми уроку та мотивація діяльності - Сьогодні ми повторимо все те, що знаємо про букву я, читатимемо склади, слова з цією буквою. IV. Робота над матеріалом уроку 1 Читання стовпчиків слів Зяблик Вишня Муляр Зоя дятел яблуня столяр Зоряна яструб явір мебляр Ярина зозуля ясень каменяр Володя - Як одним словом можна назвати всі слова, що записані в першому стовпчику? Другому? Третьому? Четвертому? 2 Повторення знань про роль букви я 1) Буква я на початку слова та після голосного позначає два звуки [йа]. 2) Буква я після приголосного позначає звук [а] та м'якість попереднього приголосного. Фізкультхвилинка Що ж, мабуть, прийшла пора Трохи відпочити. Хочу на фізкультхвилинку Всіх вас запросити. Раз - підняли руки вгору, Два - нагнулися додолу. Руки в боки. Повернулись, повернулись І вправо, і вліво, Щоб нічого не боліло. Раз, два, три, чотири! Набираємося сили. Повернись, повернись, До сусіда посміхнись. З Малюнковий диктант (Земля, дятел, яблуко) 4 Складання речень зі словами з малюнкового диктанту V. Робота в зошиті - Запишемо (надрукуємо) ці слова в зошити. 1 Кросворд "Ромашка" 1) Довга-довга і худенька Знизу ширша, вверх гостренька, Тягне вгору руки-віти. Що це? Відгадайте, діти. (Тополя) 2) На я починається На я кінчається, У саду росте, На ній плоди є. (Яблуня) 3) На базарі їх не купиш На дорозі не знайдеш, І не зважиш на терезах, І ціни не підбереш. (Знання) 4) Хто гнізда свого не має, Яйця іншим підкидає, Та й у лісі в холодку Все кує: ку-ку, ку-ку? (Зозуля) 5) Країну я шукаю Що схожа на коня. До всіх вона гукає: -Я - поні! Поні - я! (Японія) 2 Скоромовка Йшло телятко в білу цятку, Поспішало на зарядку, А ягнятко в чорну цятку Танцювало у присядку. З Робота над антонімами зі скоромовки - Які слова з протилежним значенням ви зустріли у скоромовці? - Давайте складемо речення з кожним із цих слів. Фізкультхвилинка 1) Словникова робота. Маяк - висока баніта, що має потужне джерело світла, яке вказує шлях суднам. Теплохід - морське або річкове судно. Ялта - місто, яке знаходиться в південній частині України. 2) Читання тексту вчителем. - Хто прийде зустрічати корабель? 3) Бесіда за текстом. - Як звати капітана теплохода? - Як називається теплохід? - Що робить Яків Петрович? - Куди повинен прибути теплохід? - Хто побачить здалеку корабель? 4) Напівголосне читання тексту учнями. 5) Вибіркове читання. - Знайдіть місце в тексті, де розповідається про роботу капітана і зачитайте його. Щось не хочеться сидіти. Треба трохи відпочити. Руки вгору, руки вниз. На сусіда подивись. Руки вгору, руки в боки. Вище руки підніміть, А тепер їх відпустіть. Плигніть, діти, кілька раз. За роботу, все гаразд. VI. Робота за Букварем 2 Робота над текстом З Добирання слів до звукових схем / / / -0-0=0 -0=0-0 =0-0-0 / / =0-0- о II о II 0 1 о II Слова: язик, тополя, зозуля, малята, Японія, ягоди. 4 Складання речення за схемою 5 Лексична вправа В зоопарку вчора Яків Вперше бачив диких яків. Як - велика рогата тварина, переважно темного кольору, з довгою обвислою по боках шерстю. - Які слова схожі за звучанням? - Що означає слово Яків у першому випадку? (Ім'я) - А в другому? (Тварину) - Як будемо писати це слово в першому випадку? (З великої літери) - А в другому? (З маленької) VII. Підсумок уроку - Що ви робили сьогодні на уроці? - Які правила повторили? - Що нового дізналися? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2219 | |
Екскурсія «Безпечний маршрут "Дім — школа"» |
Л. Костенко «Ліс на світанку», «Березовий листочок», «Берізка по коліна у вод... |
Інформаційні процеси. Робота в графічному редакторі Paint. В гостях у Ганнусі |
Аплікація з паперу «Прикрась ялинку» |
Зустріч із дитячими журналами. Урок позакласного читання |
Всього коментарів: 0 | |