💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Закріплення знань про роль букви я в українській мові. Читання тексту "Світло маяка"

Урок  133 (читання)

Тема: Закріплення знань про роль букви я в українській мові. Читання тексту "Світло маяка"

Мета: закріплювати вміння учнів читати склади, слова з буквою я; закріплювати знання про її звукове значення; удосконалювати вміння робити звуковий та звуко-буквений аналіз слів; збагачувати словниковий запас учнів; стимулювати учнів до читання різними способами; розвивати літературно-творчі здібності, навички виразного читання; уміння читати деформовані речення, фонематичний слух, удосконалювати власні висловлювання; виховувати любов та дбайливе ставлення до природи, тварин, бажання працювати.

Обладнання: складова таблиця, схеми для утворення та читання складів, предметні малюнки, фішки для звукового аналізу слів, кросворд, звукові моделі слів, схеми речень.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

1 Робота зі складовою таблицею

 м С н р л т п 3 Б

Я мя ... ... РЯ ... тя ... зя ...

А МА ... НА ... ЛА ... ПА ... БА

Е МЕ СЕ ... ... ЛЕ ... ПЕ ... БЕ

И МИ ... НИ ... ... ти ... зи ...

І МІ МІ ... РІ ЛІ ... ... ЗІ БІ

2 Утворення та читання слів

3 Словникова робота

Ятір - риболовне знаряддя типу пастки, що встановлюють на дно водоймищ

4 Письмовий звуко-буквений аналіз слова ятір

III. Повідомлення теми уроку та мотивація діяльності

- Сьогодні ми повторимо все те, що знаємо про букву я, читатимемо склади, слова з цією буквою.

IV. Робота над матеріалом уроку

1 Читання стовпчиків слів

Зяблик Вишня Муляр Зоя

дятел яблуня столяр Зоряна

яструб явір мебляр Ярина

зозуля ясень каменяр Володя

- Як одним словом можна назвати всі слова, що записані в першому стовпчику? Другому? Третьому? Четвертому?

2 Повторення знань про роль букви я

1) Буква я на початку слова та після голосного позначає два звуки [йа].

2) Буква я після приголосного позначає звук [а] та м'якість попереднього приголосного.

 Фізкультхвилинка

Що ж, мабуть, прийшла пора Трохи відпочити.

Хочу на фізкультхвилинку Всіх вас запросити.

Раз - підняли руки вгору,

Два - нагнулися додолу.

Руки в боки.

Повернулись, повернулись І вправо, і вліво,

Щоб нічого не боліло.

Раз, два, три, чотири! Набираємося сили. Повернись, повернись, До сусіда посміхнись.

З Малюнковий диктант

(Земля, дятел, яблуко)

4 Складання речень зі словами з малюнкового диктанту

V. Робота в зошиті

- Запишемо (надрукуємо) ці слова в зошити. 1 Кросворд "Ромашка"

1) Довга-довга і худенька

Знизу ширша, вверх гостренька, Тягне вгору руки-віти.

Що це? Відгадайте, діти. (Тополя)

2) На я починається На я кінчається,

У саду росте,

На ній плоди є. (Яблуня)

3) На базарі їх не купиш На дорозі не знайдеш,

І не зважиш на терезах,

І ціни не підбереш. (Знання)

4) Хто гнізда свого не має,

Яйця іншим підкидає,

Та й у лісі в холодку

Все кує: ку-ку, ку-ку? (Зозуля)

5) Країну я шукаю Що схожа на коня.

До всіх вона гукає:

-Я - поні! Поні - я! (Японія)

2 Скоромовка

Йшло телятко в білу цятку, Поспішало на зарядку,

А ягнятко в чорну цятку Танцювало у присядку.

З Робота над антонімами зі скоромовки

- Які слова з протилежним значенням ви зустріли у скоромовці?

- Давайте складемо речення з кожним із цих слів.

 Фізкультхвилинка

1) Словникова робота.

Маяк - висока баніта, що має потужне джерело світла, яке вказує шлях суднам.

Теплохід - морське або річкове судно.

Ялта - місто, яке знаходиться в південній частині України.

2) Читання тексту вчителем.

- Хто прийде зустрічати корабель?

3) Бесіда за текстом.

- Як звати капітана теплохода?

- Як називається теплохід?

- Що робить Яків Петрович?

- Куди повинен прибути теплохід?

- Хто побачить здалеку корабель?

4) Напівголосне читання тексту учнями.

5) Вибіркове читання.

- Знайдіть місце в тексті, де розповідається про роботу капітана і зачитайте його.

Щось не хочеться сидіти. Треба трохи відпочити. Руки вгору, руки вниз.

На сусіда подивись.

Руки вгору, руки в боки. Вище руки підніміть,

А тепер їх відпустіть. Плигніть, діти, кілька раз. За роботу, все гаразд.

VI. Робота за Букварем

2 Робота над текстом

З Добирання слів до звукових схем

/  /  /

-0-0=0  -0=0-0  =0-0-0

/  /

=0-0-  о II о II 0 1 о II

Слова: язик, тополя, зозуля, малята, Японія, ягоди. 4 Складання речення за схемою

5 Лексична вправа

В зоопарку вчора Яків Вперше бачив диких яків.

Як - велика рогата тварина, переважно темного кольору, з довгою обвислою по боках шерстю.

- Які слова схожі за звучанням?

- Що означає слово Яків у першому випадку? (Ім'я)

- А в другому? (Тварину)

- Як будемо писати це слово в першому випадку? (З великої літери)

- А в другому? (З маленької)

VII. Підсумок уроку

- Що ви робили сьогодні на уроці?

- Які правила повторили?

- Що нового дізналися?



Джерело: noindex
Категорія: Навчання грамоти | Додав: SYLER (27.12.2013)
Переглядів: 2253 | Рейтинг: 0.0/0
«Які чудові нам земля дає плоди...». Складання текстів-описів за малюнком і п...
В. Сухомлинський «Горбатенька дівчинка» В. Нестайко «Руденький»
Віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток (закріплення). Задачі...
Створення пейзажу. Послідовність дій під час створення пейзажу. Ескіз виробу....
Леся Українка «Вишеньки», «На зеленому горбочку». Олександр Олесь «Серед крас...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]