Урок 132 (письмо) Тема: Закріплення навичок письма букви ж ("же"), слів, речень. Урок-ярмарокМета: закріпити навички написання букви ж ("же") окремо, у складах, словах, реченнях; збагачувати словниковий запас; удосконалювати вміння робити звуко-буквений аналіз слів; ознайомити учнів із такою традицією українського народу, як ярмаркування; розвивати творче мислення, усне і писемне мовлення, естетичні смаки, уміння виразно читати вірші; виховувати повагу до українських звичаїв і традицій, бережливе ставлення до праці людей, природи, близьких; виховувати працелюбність, старанність, ініціативність, рефлексивність. Обладнання: столи, прикрашені різноманітним товаром: квітами (жоржинами, жасмином, підсніжниками), ласощами (пиріжками, коржиками, коржами та ін.), ажурними поробками (серветками та ін., прикрасами та ін.); одягом (жупан, кожух, піджак, жакет); грамзапис українських народних мелодій, співу жайворонка, скрекотіння сорок, кумкання жаб, звучання скрипки; кольорові олівці, таблиці на кожну дитину ("Будинок жука", "Тарілки жабенят" (з прислів'ями); українські костюми, маски жука, журавля, квітника (для учнів, які виконують роль продавців); малюнки: огорожа (з буквою ж ("же")), жайворонок, журавель, жабенята, упряжки коня, жатки; малюнки, у назвах яких є літера ж (жолудь, ожина, їжак, сніжинка, ведмежа, рижики, жираф, ложка, кружка, книжка, рожевий колір, морж, баклажани, бджола з жалом, діжка, ножиці та ін.); мікрофон. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент II. Мотивація навчальної діяльності учнів. Повідомлення теми, мети і завдань уроку Жук з країни Жукландії Добрий день вам, діти! Добрий день, учитель! Я прийшов сюди до вас Із запрошенням від нас. На ярмарок просимо усіх завітати. Цікаві речі для себе придбати. На ярмарку нашім веселім, багатім, Є чим дивуватись і є що придбати. - Учні, а хто знає, що таке ярмарок? (Відповіді учнів) Так, це торг, який влаштовується у певному місці і відповідної пори для того, щоб продавцям продати товар, а покупцям - купити. Сьогодні ми будемо покупцями на ярмарку країни Жукландії. Але для того, щоб речі купити, нам знадобляться не гроші, а наші знання і вміння. Хто здогадався, які знання нам потрібні? (Знання букви ж ("же"), вміння Ті гарно писати у складах, словах, реченнях) Тож будьте уважні, розумні, кмітливі й сміливі, Багатство знань на уроці сьогодні відкриймо! Звучить весела українська мелодія. III. Похід на ярмарок Бесіда за матеріалами уроку читання. Словникова робота - І знову огорожу ажурну ми зустрічаємо. Хто бачить в ній щось незвичайне? Так, це королева країни - літера ж ("же") Зустрічає нас вже! Треба відкрити її нам лише. Та ж вона чарівна і містить завдання: Виконаємо їх, покажемо наші знання! Завдання 1 - Прослухайте скоромовку з буквою "же". Скажіть, хто де живе? Слова зі звуком [ж] запам'ятайте, А потім зі мною пограйте! Жук живе в старій жоржині, Жайвір в кущиках жасмину, Бджілка жовтий мед збирає, В небі журавель кружляє. Е. Галадріель Гра "Впіймай слова зі звуком \ж\, що траплялися у вірші" Учитель промовляє слова зі звуком [ж] (жук, жито, живе, жаба, жоржини, кажи, жасмин, діжка, жовтий, книжка, журавель, урожай, кружля; бджілка, жінка), а учні плескають у долоні, коли почують слово, що зустрічалося у скоромовці. - Яке слово загубилося? (Жайвір = жайворонок) - Хто такий жайвір? Що він робить? (Птах, схожий на горобчика (жевжика). Починаючи співати, він швидко підіймається вгору, описуючи великі кола. Летить згори спочатку повільно, а потім раптово складає крильця і "каменем" падає додолу) Звучить спів жайворонка. - Що таке жасмин? (Це ліана (повзуча рослина) з білими, жовтими або червоними квітками і вишуканим, ніжним ароматом) Гра "Знайди пару" На кожну парту роздаються слова, які учні повинні з'єднати стрілочками, а потім переказати скоромовку близько до тексту. Завдання 2 Звуко-буквений аналіз слів жайворонок, жасмин. - Дмухнув вітер, й розлетілись слова. А жук їх зібрав і у кошики поклав. Зберіть літери й отримайте слова. Зробіть звуко-буквений аналіз цих слів. (7 варіант розбирає слово жайворонок, II варіант - жасмин.) Жайворонок - 10 букв, 10 звуків. -о=-о-о-о- Жасмин - 6 букв, 6 звуків. - Молодці, виконали усі завдання королеви країни - літери ж ("же"). Тому вхід на ярмарок - вільний. IV. Робота над темою уроку - Подивіться, які щирі й багаті столи! Скільки різного товару можна купити! - Ось тут продаються квіти. Які вони гарні і як пахнуть! Так і хочеться їх купити. 1-й учень Жоржини, жоржини, Рожеві і білі, Червоні і жовті в саду розцвіли. Купуйте красу цю - запашну й кольорову. Буде вам щастя і радість до столу. - А для того, щоб купити оці розкішні квіти, нам потрібно завдання продавця зробити. Завдання 1. Письмо літери ж ("же") Учні читають слова з дошки (за вибором учителя) та з'ясовують, що спільною у них є буква ж, згадують елементи, з яких вона складається, чим відрізняється від друкованої літери, що спільного і відмінного має з буквами с, о, г, н. Покажіть, як букву ж ("же") Ви писати вмієте уже? - Рядкова буква ж ("же") складається з правого і лівого півовалів та елемента, який у своєму складі має три прямі, що, поєднуючись, утворюють гострі кути (і-раз-і, і-два-і, і-три-і). - Починаємо писати нижче верхньої рядкової лінії. Ведемо правий півовал: і-раз-і. Трохи нижче середини півовала пишемо другий елемент: і-два-і. Відступаємо від другого елемента відстань, що дорівнює ширині першого півовала. Починаємо писати лівий півовал трохи нижче верхньої рядкової лінії на: і-три-і. 2-й учень Білосніжний і ніжний жасмин - Король ароматів він. Купуйте його - і ви Почуєте аромат весни. - Яке ж завдання на нас чекає? Завдання 2. Гра "Доповни слово". Письмо складів з літерою "же" - Ми, квіткарі, завдання схожі розробили, Щоб вам уважність вони принесли Й радість відкриття надали. Бо знов перед вами - слова, Що в першім завданні були. Ще секрет містять вони - це склади з літерою "же", Знайдіть і прочитайте їх уже. Учні знаходять склади: жи, жо, жа, жу, же, жло, жни. - Якого складу тут немає? (<Складу жі) - А тепер ми перетворимось на чарівників і з цих складів утворимо слова. - Що потрібно зробити, щоб склади ці на слова перетворити? (Міркування учнів.) жи - (жито, жир, життя, жираф, живіт, ожина, пожива, кру-жити, жоржини); жо - (жолудь, жовтий, жовтень, жовток, жорна, жоржини, жонглер, жокей, сніжок); жа - (жабеня, жар, жатка, жайворонок, жало, жарт, жадність; бажання, баклажан, кажан, піджак, ряжанка, урожай, огорожа, вежа, ведмежа, іржа, одежа, огорожа та ін); жу - (жук, журавель, журавлина, журба, журнал, ажур, абажур та ін); же - (жебрак, жеребець, жених, уже, ожеледь, переможець, прожектор та ін.); жі - (жінка, важіль, лижі, моржі, коржі)', жни - (жнива, кожний, обережний). - Молодці! Ви отримуєте бонус! Тепер ви зможете прикрасити букет квітів ажурним мереживом майстерного плетіння з лози. Зараз це дуже модно. Та спершу склади ці слід написати, Й гарно їх у нашому зошиті відшліфувати! - Отже, напишемо склади жи, жо, жа, жу, же, жі. І згадаємо про їхніх сестричок - Вони з тих самих букв складаються, Але не буквою "же" починаються! Як їх звуть? (иж, ож, аж, уж, еж, іж) Учні записують склади і коментують їх написання. I варіант: жи - иж, жо - ож, жа - аж. II варіант: жу - уж, же - еж, жі - іж. 3-й учень Підсніжник, підсніжник - весни провісник, Усмішка рідної землі, І радість у білосніжній красі. Він продається у горщичках, І його можна поливати дощичком. Завдання 3. Письмо слів з буквою "же" Щоб купити оцю красу, Треба завдання жучка Жу-жу Вам розгадати. Жук Я загадки вам розкажу, жу-жу, Спробуйте їх відгадати. І мій будиночок розфарбувати. Учні розгадують загадки, а відгадки знаходять і розмальовують кольоровими олівцями у табличці - "будинку жука". 1) Від хати до хати йде, а в хату не заходить. (Стежка) 2) В'ється вірьовка, а на кінці жовта головка. (Вуж) 3) Дві дощечки, дві сестрички понесуть мене з гори. (Лижі) 4) Хто говорить мовчки? (Книжка) 5) По землі скаче, по воді пливе. (Жаба) 6) Літає крилами, ходить ногами, висить догори лапками. (Кажан) 7) Із кінця колодочка, а на кінці гостре. (Ніж) 8) ...у бабусі два веселі гуси. (Жили) - Чудова робота, тепер ви зможете в зошит слова ці записати й квітникові показати. За добру роботу він сніжною квіткою вас нагородить! Учні пишуть слова, попередньо розбираючи їх написання. I варіант пише слова: вуж, лижі, кажан, стежка', II варіант пише слова: книжка, ніж, жаба, жили. - Розумнички! Прекрасно попрацювали! І квіти в горщичках узяли. Будемо тепер за ними доглядати, Й свою турботу дарувати! V. Підсумок уроку Учні згадують, що вони зробили на уроці, які знання їм стали у пригоді. Що робитимуть з купленим товаром? Що цікавого дізналися? Що вийшло найкраще? З якими труднощами стикалися під час виконання завдань? Що розповідатимуть своїм близьким про урок-ярмарок? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2059 | |
Корисні звички у спілкуванні з однолітками, дорослими людьми, членами своєї р... |
Продовжуємо вивчати клавіатуру |
Л. Костенко «Ліс на світанку», «Березовий листочок», «Берізка по коліна у вод... |
Л. Вахніна «Кордон», Г. Бойко «Ділові розмови» |
Українські дитячі пісеньки «Кукуріку, півнику», «Добрий вечір, зайчику». Дитя... |
Всього коментарів: 0 | |