Урок 128 (письмо) Тема: Письмо букви я у поєднанні з буквами, що позначають приголосні звукиМета: повторити правила написання слів з великою буквою; вчити учнів складати речення, вводити їх у розповідь, списувати з друкованого тексту; удосконалювати вміння робити звуко-буквений аналіз слів, складати речення за схемою; розвивати увагу під час списування з друкованого тексту, фонематичний слух, увагу, пам'ять дітей; вимагати від дітей охайності при письмі та дотримання норм каліграфічного письма; виховувати бережливе ставлення до природи. Обладнання: робочий зошит, картки із завданнями, схеми речень, фішки для звукового аналізу слів, плакат "Правильно сиди під час письма". ХІД УРОКУ I. Організаційний момент II. Актуалізація знань учнів 1 Бесіда про звуки і букви, якими вони позначаються - З чого складаються слова? (Зі звуків) - Які дві групи звуків є в нашій мові? (Голосні та приголосні) - Чим голосні звуки відрізняються від приголосних? (Голосні звуки вимовляються без перешкод, а при вимові приголосних звуків є перешкоди: зуби, губи, язик.) - Наведіть приклади голосних та приголосних звуків. - Яка буква не позначає звука? - Яка буква позначає два звуки? - В яких випадках буква я позначає два звуки? 2 Мовна розминка (скоромовка, яку вивчали на минулому уроці) - У яких словах зустрічається буква Я? (Яків, Ярина, яблука, ящірку, налякали) - Серед цих слів виберіть ті, в яких буква я позначає два звуки. - А в яких словах вона позначає один звук? 3 Повторення гігієнічних правил письма o Правила сидіння за партою. o Розміщення зошита на парті. o Як тримати ручку під час письма. 4 Каліграфічна хвилинка 1) Письмо буквосполучень: Як, яб, ля, яр, ня, яс, ям, дя. 2) Письмо слів: Яків, яблука, налякали, Ярина. 3) Запис речення: Яків та Ярина ходили по яблука. III. Повідомлення теми та мотивація діяльності - Певно, ви вже здогадалися, що ми будемо вчитися писати на уроці. - Правильно. Але сьогодні ми будемо не тільки писати букву я, а й поєднувати її з іншими буквами, писати слова, робити звуковий аналіз слів та складати речення. IV. Робота над матеріалом уроку 1 Гра "Допиши букву" На дошці написані елементи вивчених рукописних літер. Учні дописують букву, називають її, а також звуки, які вона позначає на письмі. 2 Робота на картках - Спишіть слова у два стовпчики: у перший з буквою я на початку складу; у другий - з буквою я у кінці і в середині складу. Підкресліть букву я. Зоя, баян, няня, яблуко, буряк, буря, ягоди, яблуні, лялька, звірята. Пальчикова гімнастика 3 Гра "Зі слова по букві" Діти, лялька, кит, море, канал. (Дятел) 4 Звуко-буквений аналіз слова дятел 5 Складання речення за схемою зі словом дятел б Утворення слів за зразком Зразок: вишні - вишня. Дині - ... пісні - ... малі - ... бані - ... V. Узагальнення та систематизація знань 1 Списування з друкованого тексту 1) Читання тексту та аналіз прочитаного. Яків посадив яблуні. Яблуні вродили рясно. Ясен - красиве струнке дерево. - Скільки речень у тексті? - Про що ви дізналися з першого речення? - Як вродили яблуні? - Що сказано про ясен? 2) Підготовча робота до списування тексту. - Назвіть слова, записані з великої букви і поясніть її вживання. - Зверніть увагу на розділові знаки в кінці речень. Фізкультхвилинка 3) Самостійне списування тексту. 4) Побудова графічних моделей речень (перша група - першого, друга - другого, третя - третього). 2 Робота на картках - Встав пропущену букву. Л_лька, кул_ка, _линка, пісн_, бабус_, _кір, зозул_, парасол_ка. - Які букви ви вставляли? (я, ь) - Назвіть слова, у яких ви вставили букву я. - Назвіть слова, у яких ви вставили букву ь (м'який знак). VI. Підсумок уроку - Які завдання ви виконували на уроці? - Що було робити легко? - З чим виникли труднощі? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1789 | |
Вибір безпечного маршруту від дому до школи |
Продовжуємо вивчати клавіатуру |
Предметна аплікація із рослинних форм. Зайчик |
Після уроків. Висловлення істинні і хибні |
«Золотаосінь» |
Всього коментарів: 0 | |