Урок 117 (читання) Тема: Звук [й]. Позначення його буквами Й, й ("йот")Мета: ознайомити учнів з буквами Й, й ("йот"), їх алфавітною назвою та звуковим значенням; виробляти навички читання складів, слів з буквою й ("йот"), добирати слова, протилежні за значенням; розвивати навички виразного читання, інтелектуальні здібності учнів; виховувати доброзичливість. Обладнання: зразок друкованої букви й ("йот"), фішки для побудови звукових моделей, картки зі словами прислів'я, малюнок яблук (із буквами). ХІД УРОКУ I. Організаційний момент II. Підготовчі артикуляційно-слухові вправи, в основі яких лежить виучуваний звук [й] 1 Гра "Спільний звук" - Знайдіть спільний звук у словах йорж, йод, гай, змій, ([й]) 2 Артикуляція звука [й] Учитель звертає увагу учнів на те, що звук [й] завжди м'який і не має парного твердого звука. 3 Гра "Впіймай звук" Учитель читає вірш, діти плескають у долоні, коли чують звук [й]. Йоржа впіймав на вудку Йосип, Схопив і зойкнув: ой-ой-ой! Не знав, напевно, Йосип досі, Який колючий йоржик той. 4 Робота над чистомовкою Ай-ай-ай - ми підемо в гай. Ій-ій-ій - край чарівний мій. 5 Колективне складання звукових схем слів-відгадок o Є предмет і є риба, які називаються однаково. Що це? І хто це? (Йорж) o Біла птиця в небі вертиться, хвіст, як струна; Перерветься хвіст - пада птиця, як той лист. (Змій) o їжа у хаті, а двері на замку. (Яйце) Йорж Змій Яйце =о- -=о= 0 1 II о II 6 Самостійний добір учнями слів зі звуком [й] в різних позиціях - на початку, в середині, у кінці слова 7 Утворення та аналіз складів типу злиття - Утворіть цілі яблучка: підберіть усі половинки. III. Ознайомлення учнів з буквами Й, й ("йот") 1 Учитель повідомляє, що звук [й] позначається на письмі буквою "йот", показує велику і малу літери. - На яку букву дуже схожа буква й ("йот")? (На букву и) 2 Зіставлення малої і великої літер Й, й ("йот") (за формою однакові; а за розміром різні) IV. Вправи з читання 1 Читання слів, поданих в аналітико-синтетичній формі Фізкультхвилинка Найудаліший кравець, Заєць у роботі весь: Скроїв шуби - хоч куди! Копійчина - за труди. 2 Читання стовпчиків слів за Букварем - Прочитайте стовпчики слів. - Прочитайте слова, які характеризують будинки. (Високий, низький) 3 Словникова робота - Ці слова - протилежні за значенням. Я називатиму слова, а ви доберіть до них протилежні. Широкий (вузький), великий (малий), молодий (старий), веселий (сумний), довгий (короткий), повільний (швидкий). 4 Гра "Розсипане прислів'я" - Зберіть слова і прочитайте прислів'я. І умій Умій сказати змовчати. - Як ви розумієте це прислів'я? 5 Робота за Букварем - Прочитайте назви кольорів. - Який колір зайвий? - Прочитайте назви кольорів, у яких є звук [і], [ч], [е]. 6 Читання вірша "Зайчик Ой і зайчик Ай" 1) Виразне читання вчителем. 2) Самостійне напівголосне читання учнями. 3) Вибіркове читання. - Прочитайте речення: куди пішли зайчики? - Як мама кликала зайченят? Фізкультхвилинка Мій дідусь живе в селі, в нього сиві вуса. Я сокирою рубати в дідуся навчуся. Я навчусь траву косити і в сарай її носити. Дідусю бракує рук - допоможе йому внук. 7 Читання тексту "Казковий світ" 1) Виразне читання вчителем. - Що побачила Надійна під водою? - Які кольори були під водою? - Подивіться на малюнок і скажіть, що цікавого під водою? - Які тварини живуть під водою? - Що їм необхідно для життя? (Чиста вода) 2) Самостійне напівголосне читання учнями. 3) Читання окремими учнями. 4) Вибіркове читання. - Які кольори побачила Надійка під водою? - Кого побачила Надійка? - Який світ був під водою? V. Підсумок уроку - Що робили сьогодні на уроці? - Яку букву вчили? - Який звук вона позначає на письмі? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 5259 | |
Чим розпізнаємо запах і смак |
Елементарне поняття про скульптуру як вид образотворчого мистецтва. Практична... |
Робота з папером. Іграшки зі смужок. Котик |
Природа Кримських гір |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 21 |
Всього коментарів: 0 | |