Урок 113 (читання) Тема: Звук [ч]. Позначення його буквами Ч, ч ("че")Мета: ознайомити учнів з буквою Ч ("че"), її алфавітною назвою та звуковим значенням; вчити школярів правильно артикулювати звук [ч], збагачувати лексичний запас дітей; розвивати фонематичний слух; удосконалювати навички читання; виховувати працелюбність, любов до природи, бажання читати книжки, пізнавати нове. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань 1 Мовна розминка. Повторення скоромовки Дві ґави зранку гасали по ґанку. Ґави просили на ґанку сніданку. 2 Оголошення теми уроку - Сьогодні, діти, ми будемо вчитися читати слова з буквою Ч ("че"). III. Вивчення нового матеріалу 1 Виділення звука [ч] з мовного потоку - Якщо ви відгадаєте загадку, то дізнаєтесь, хто завітав сьогодні до нас на урок. o Ця тварина всім відома, Ніколи не виходить з дому, їсть, гуляє, спить в хатині, Навіть носить її на спині. (Черепаха) - Молодці! Черепаха - плазун, який повільно рухається на коротких кінцівках. Голова і кінцівки можуть втягуватися в панцир. А ще, діти, черепахою називають вайлувату, неповоротку людину. - Черепаха принесла гостинці, а які саме, ми побачимо, коли виконаємо математичні дії. КАВА - BA + ЛА + ЧІП - П = ... (калачі) 2 Артикуляція звука [ч], віднесення його до приголосних, позначення фішкою Робиться висновок, що звук [ч] - приголосний, оскільки струмінь повітря натрапляє на перешкоду. При вимові звука [ч] кінчик язика треба підносити до піднебіння. Звертається увага на те, що звук [ч] в українській мові - завжди твердий, і тільки перед [і] - пом'якшений. 3 Орфоепічні вправи 1) Гра "Додай слово". Чу-чу-чу - калачі... (печу). Че-че-че - добре піч... (пече). Ча-ча-ча - дай скоріше... (калача). Чі-чі-чі - їж, будь ласка,... (калачі). Чи-чи-чи - ти на мене не... (кричи). Ач-ач-ач - ой, смачний... (калач)\ 2) Гра "Впіймай звук". Чапля чайці чемно мовить: - Чорногуз пішов на лови. Чимчикує він до ставу Через лози кучеряві. - Назвіть слова зі звуком [ч]. - Які слова вказують на дію предмета? (Мовить, пішов, чимчикує) - Які з них мають спільне значення? (Пішов, чимчикує) - Доберіть інші слова, які б указували на процес пересування. (Іти, крокувати, прямувати, шкандибати) 4 Звуковий аналіз слів Учні відгадують загадки і знаходять моделі слів-відгадок. o Не сани, не віз, а їде без коліс. (Човен) o Стоїть над водою, трясе бородою. (Очерет) o Темний шатер увесь світ накрив. (Ніч) Очерет Ніч Човен / / 1 0 1 0 1 о =о- 1 0 1 0 1 Добирання слів зі звуком [ч] в різних позиціях - на початку, в середині, в кінці слова. (Чайка, чапля, річка, черевички, овечка, курча, піч,річ...) IV. Ознайомлення з буквою Ч ("че") 1 Аналіз будови. Алфавітна назва Має рак гострющі клешні, Ними рак усе розпоре. "Че", як гілка у черешні, Що зростає вбік і вгору. 2 Робота за Букварем 1) Звуковий аналіз слів з опорою на схеми. Називання за малюнками предметів, у назвах яких є звук [ч] (чайка, часник, порічки, качка, каченята, овечка). 2) Утворення та читання складів із літерою Ч ("че"). Учні читають спочатку прямі, а потім - обернені склади. 3) Вправи на розширення кута зору. - Прочитайте друге і п'яте слова. Поясніть їх значення. 4) Читання стовпчиків слів. Порівняння їх у парах. чабан качка річка овечки чабани качечка річечка вівчарі - Прочитайте двоскладові слова. (Чабан, річка, качка) - Прочитайте трискладові слова. (Чабани, річечка, качечка, овечки, вівчарі) - Прочитайте слова, в яких перший склад наголошений. (Качка, качечка, річка, річечка) - Прочитайте слова, в яких другий склад наголошений. (Чабан, чабани, овечки) - Прочитайте слово, в якому наголошений третій склад. (Вівчарі) - Прочитайте слова, в яких перший звук - твердий приголосний. (Чабан, чабани, качка, качечка) - Прочитайте слова, в яких перший звук - м'який або пом'якшений приголосний. (Річка, річечка, вівчарі) - Прочитайте слова, які мають пестливе значення. (Качечка, річечка) 5) Читання слів з орієнтацією на виділені злиття. 6) Читання закликаночки. 7) Читання й заучування скоромовки. Фізкультхвилинка Я печу, печу, печу Діткам всім по калачу, Зверху маком потрушу, В піч гарячу посаджу. Випікайтесь, калачі, У натопленій печі! Буду Васю, Олю, Нату Калачами частувати! Г. Демченко V. Творчі завдання 1 Переставте літери, щоб вийшло нове слово. 1 2 3 4 5 к У Р Ч А Сручка) 2 "Нумо, прочитай!" - Переставте слова так, щоб вийшло прислів'я: Сняться, і вночі, і вдень, калачі. І вдень, і вночі сняться калачі. - Як ви можете пояснити значення цього прислів'я? (У прислів'ї говориться про людину, яка весь час думає тільки про успіх, не бажаючи виконувати будь-яку роботу.) VI. Підсумок уроку - З якою буквою ознайомилися на уроці читання? - Яке звукове значення вона має? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 4368 | |
Новорічні гірлянди. З’єднання елементів гірлянди. Виготовлення новорічної гір... |
Вітальна листівка до Дня перемоги |
Фрукти та овочі виліплені із пластиліну |
Зима щедра святами. Старий рік минає, новий наступає |
Лічба в межах 20. Таблиці додавання й віднімання чисел 2 і 3 в межах 10. Поня... |
Всього коментарів: 0 | |