Урок 100 (письмо) Тема: Письмо рядкової букви б ("бе"), складів, слів із нею. Розвиток зв'язного мовлення. Складання усної розповіді за малюнком. Урок-граМета: вчити учнів писати малу букву б ("бе"), зіставляти схоже й відмінне у її елементах з іншими буквами, з'єднувати її в склади та слова; вчити учнів складати розповідь за малюнком, будувати зв'язні висловлювання; збагачувати словниковий запас; закріплювати вміння розпізнавати наголошені та ненаголошені склади; показати, що зі зміною наголосу у слова може змінитися значення; удосконалювати вміння робити звуко-буквений аналіз слів; розвивати пізнавальний інтерес до орфографії, каліграфії й орфоепії; спостережливість, волю, уміння зіставляти; виховувати в учнів охайність, уважність, бережливе ставлення до природи, прищеплювати любов до праці, бажання допомагати одне одному. Обладнання: робочий зошит; аудіозапис звуків труби, грому, гудка автомобіля, бекання баранця, шелесту листя; таблиця "Пиши правильно"; таблиці з планом роботи на урок; малюнки із зображенням барвінку-квітки й хлопчика-барвінку, бобра, бегемота, броду, бузька, білки, автомобіля Макквіна, боровика, горобчика, кульбабки, незабудки, баранця, барбарису, берези, бабки, риби; фішки для побудови звукових моделей; мікрофон (гілка бобра). ХІД УРОКУ I. Організаційний момент - Сьогодні до нас на урок завітав незвичний гість. А хто він, ви здогадаєтесь, відгадавши загадку. Цвіте синьо, лист зелений, Квітник прикрашає. Хоч мороз усе побив - Його не займає... (барвінок). Учитель дістає іграшку або малюнок Барвінку-хлопчика. II. Мотивація навчальної діяльності учнів. Повідомлення теми, мети і завдань уроку Барвінок. Я прийшов до вас, бо знав, що сьогодні урок ви присвятите моїй улюбленій рядковій букві "бе", яку ви будете вчитися гарно писати, складати не тільки склади й слова з нею, а й цілі речення. Але я прийшов не один. Зі мною - моя команда. А хто вони, ви дізнаєтесь із загадок. o Я - гризун, живу на річці, Маю великі я різці. Ними дерева підгризаю, З моїм густим хутром не замерзаю. (Бобер) o Летів птах через дах, Сів на воротях у червоних чоботях. Які ноги заввишки, Такий ніс завдовжки. Хату на хаті має, Усім жабам рахунок знає. На вершку палати хатина, А там пан високий. (Лелека, бузько, бусол) o 3 гілки на гілку стриба, як комашка, Легка й моторна, та проте не пташка. (Білка) o У лусці мої боки - Вони холодні та слизькі. Плавать можу досхочу, Та усе життя мовчу. (Риба) o Маленький хлопчик у сірій свитці. По дворах стрибає, крихти збирає. (Горобець) o Квітень жовту фарбу взяв І мене розмалював, Із-під пензлика розквітли, Наче сонце, диво-квіти. (Кульбаба) Барвінок. Мешканці моєї країни принесли вам цікаві завдання. Отже, нам треба їх виконати. За кожне виконане завдання ви отримаєте кольорову фішку. 1. Подивимось, що нам підготував бобер. У бобра - табличка. Ґ \ Словникова робота: звук [б] [б']________^ - Тобто, ми ознайомимося з новими словами й згадаємо про букву "бе" і звук [б]. 2. Яке ж завдання в лелеки, бусола? - о= Учитель показує зразок звуко-буквеного аналізу слів; разом з учнями міркують, які знання їм знадобляться. 3. Що приготувала білочка? Ґ N "б" - "б" Ч___________ Учні з'ясовують, що потрібно ознайомитися з новою рукописною рядковою буквою б("бе"). Для цього треба розглянути нову букву, проаналізувати її елементи, порівняти з відповідною друкованою літерою, зіставити з відомими рукописними буквами. - Виконаємо добре це завдання - на нас чекає сюрприз. 4. А гриб-боровик приготував нам розповідь про те, як потрібно писати рядкову букву б ("бе"). А потренуймося писати ми разом з бабкою і рибкою. - А останнє завдання - від самого Барвінка. Треба розповісти про птаха бузька. Після розповіді на нас чекає справжній сюрприз від самого бузька. Він розповість вам цікаву історію про те, як йому довелося лізти в пащу вовка. - Бачите, як багато завдань нам треба виконати. А для цього потрібні ваша активність, увага, старанність. III. Актуалізація опорних знань 1 Бесіда за матеріалами уроку читання. Словникова робота - Прослухайте розповідь про друга бобра. Запам'ятайте і полічіть слова зі звуком [б]. Бродом брів бобер до хати, Букву "бе" ніс бобренятам. Ось вона, як бегемотик, Отакий товстий животик. - Охарактеризуйте звук [б]. Якою буквою його позначають на письмі? - Що означає слово брід? (Брід - неглибоке місце у водоймі, яким можна йти пішки.) - А хто такий бегемот? (Бегемот, гіпопотам - велика тварина, що живе в Африці і проводить більшість часу в воді, де ховається від сонця вдень.) На сьогодні бегемот - найнебезпечніша тварина для людини в Африці. Хоча бегемоти й не хижі тварини, вони можуть убити або важко покалічити будь-кого своїми зубами, й роблять це (з переляку) частіше за левів чи інших хижаків. - Пригадайте ще птахів, тварин, у назві яких зустрічається звук [б]. За допомогою "мікрофону - гілки бобра" учні називають по одній живій істоті: борсук, білка, собака, зубр, бик, баклан та ін. 2 Звуко-буквений аналіз слів бузок, бузько - А хто це до нас завітав? Він бузок на стіл поклав! На дошці зашифроване слово: У Ь 3 0 Б К 2 4 3 6 1 5 (Бузько) - Це священний птах нашої України, символ щастя, благополуччя і миру. (Учитель демонструє малюнок із зображенням бузька.) Це ж лелека. У народі його називають бусол, чорногуз, бо-цюн, бузько. Бузько. Коли я був зовсім маленьким, моя мати поклала мені квітку бузка. І сказала, щоб я її беріг, бо її ім'я схоже на моє. Але я птах, а бузок - квітка-кущ. Я вже дорослий і ніяк не можу збагнути, що спільного і відмінного у наших іменах? - Допоможемо бузькові? А для цього нам потрібно зробити звуко-буквений аналіз слів бузок і бузько. / -0-0- бузок (5 б., 5 зв.) о=-о бузько (6 б., 5 зв.) IV. Вивчення нового матеріалу 1 Графічний аналіз рядкової букви "бе" Білка. Подивіться на букву "бе" і знайдіть у ній мене. (Учитель демонструє письмову літеру "бе", а поряд - додає малюнок цієї літери в образі білки.) - З яких елементів складається буква "бе"? Який із них ми ще ніколи не писали? - Зіставте друковану і рукописну букви ("бе"). (Учні порівнюють літери.) - Що вам нагадує буква "бе"? На що вона схожа? (На саксофон, обернену шестірку, вишеньку, роги буйвола, білочку, свисток, люльку, самокат, ополоник і т. ін.) 2 Пояснення принципів написання рядкової букви "бе" 1. Розповідь боровика про написання рядкової букви "бе". Боровик. Будьте уважні! Мала буква б ("бе") складається з двох елементів: овалу і прямої лінії з плавним поворотом праворуч угорі. - Починаємо писати нижче верхньої рядкової лінії. Ведемо вгору до верхньої лінії робочого рядка. СУ-г Заокруглюємо ліворуч. Ведемо вниз на себе, теж заокруглюючи. Біля нижньої рядкової лінії заокруглюємо праворуч. Ведемо пряму лінію вгору за верхню рядкову до верхньої міжрядкової лінії з плавним поворотом праворуч по верхній міжрядковій лінії на ширину букви и. - Літеру пишемо під рахунок і-раз-і, два-і. 2. Письмо букви "бе" у повітрі разом з бабкою. - До нас бабка прилетіла й до мене на руку сіла. Вона хоче нам сказати: "Навчіть і мене букву "бе" писати". Давайте їй у цьому допоможемо. (Учні з вчителем імітують політ бабки й у повітрі "пишуть" літеру "бе" з коментуванням дій під рахунок: "І-раз-і, два-і".) 3. Письмо букви "бе" мокрим пензликом з рибкою. Троє учнів працюють біля дошки, решта - на маленьких дощечках, що швидко висихають. Вони пишуть пальцем, який змочують у воді. Після цього аналізують написане на дошці й у себе. 3 Письмо рядкової літери "бе" 1. Підготовка руки до написання букви "бе". - Потренуйтеся у письмі елементів букви "бе" на першому робочому рядку. 2. Письмо літери б ("бе"), - За добру роботу кульбабка вам дарить ось цей букет квітів. Учитель розкладає кожному на парту малюнок з буквами "бе". - Подивіться на нього і скажіть, що цікавого ви помітили? Так, у ньому ховається буква "бе". Знайдіть її та обведіть. 3. Обведення літери "бе" за пунктирними лініями. - Запам'ятайте кожен рух і продовжте писати літеру "бе" самостійно. (Учитель задає ритм: "І-раз-і, два-і".) - Знайдіть королеву букву "бе" і вдягніть їй корону. 4 Письмо складів із літерою б ("бе") (бл - нижнє поєднання; бе - верхнє поєднання) 5 Письмо слів з літерою б ("бе") - А чудовий барбарис хоче нас плодами пригостить. Треба сісти рівно, струнко й маленькі слова з літерою "бе" написати гарно. Прочитайте слово барбариска. (Слово - на дошці.) Які слова-плоди з літерою "бе" ховаються у ньому? (Риба,раб, краб, бик, бак, бар) - Запишемо слова риба, бик, краб на третій рядочок. (Учні аналізують написання слів.) Фізкультхвилинка V. Розвиток зв'язного мовлення 1 Бесіда про бузька - Щойно кожен із вас був великим птахом - бузьком. Відчули, скільки мужності, чарівності, поважності ховається в цьому створінні! Подивимось на малюнок бузька й складемо розповідь про цього білого птаха. - Хто це? Як ще називають його у народі? - Яка в нього голівка? очі? дзьоб? шия? крила? хвіст? ноги? - Де він живе? Чим живиться? - Який він? Це лелека. У народі його ще називають бузько, бусол, боцюн, чорногуз. Цей великий птах має довгу шию, великий червоний дзьоб і довгі червоні ноги. У нього біле пір'я. Лише кінчики крил і хвіст чорні. Живе у лісі, біля річки. Живиться бабками, жабами, зміями. Він добрий і приносить людям щастя. VI. Підбиття підсумку уроку та результатів гри Оцінювання учнями власної діяльності на уроці за кількістю отриманих фішок Учень, який набрав до 4 фішок отримує "Старайся", 5-6 фішок - подяку "Добре!", 6-8 фішок - "Молодець!", 9 і більше (за додаткові завдання) - "Розумничок!", " Розумничка!" Фішки можуть бути у вигляді зашифрованих слів з буквою б, або малюнків, де "сховалася" ця літера, щоб учні самі захотіли зробити подібні малюнки. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2486 | |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 18 |
Передавання просторового явища способом загороджування в зображенні архітекту... |
Оздоблення серветки ручним швом «уперед голку» |
Повітря та його властивості. Демонстрація властивостей повітря |
Листяні та хвойні рослини |
Всього коментарів: 0 | |