💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Письмо рядкової букви б ("бе"), складів, слів із нею. Розвиток зв'язного мовлення. Складання усної розповіді за малюнком. Урок-гра

Урок  100 (письмо)

Тема: Письмо рядкової букви б ("бе"), складів, слів із нею. Розвиток зв'язного мовлення. Складання усної розповіді за малюнком. Урок-гра

Мета: вчити учнів писати малу букву б ("бе"), зіставляти схоже й відмінне у її елементах з іншими буквами, з'єднувати її в склади та слова; вчити учнів складати розповідь за малюнком, будувати зв'язні висловлювання; збагачувати словниковий запас; закріплювати вміння розпізнавати наголошені та ненаголошені склади; показати, що зі зміною наголосу у слова може змінитися значення; удосконалювати вміння робити звуко-буквений аналіз слів; розвивати пізнавальний інтерес до орфографії, каліграфії й орфоепії; спостережливість, волю, уміння зіставляти; виховувати в учнів охайність, уважність, бережливе ставлення до природи, прищеплювати любов до праці, бажання допомагати одне одному.

Обладнання: робочий зошит; аудіозапис звуків труби, грому, гудка автомобіля, бекання баранця, шелесту листя; таблиця "Пиши правильно"; таблиці з планом роботи на урок; малюнки із зображенням барвінку-квітки й хлопчика-барвінку, бобра, бегемота, броду, бузька, білки, автомобіля Макквіна, боровика, горобчика, кульбабки, незабудки, баранця, барбарису, берези, бабки, риби; фішки для побудови звукових моделей; мікрофон (гілка бобра).

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

- Сьогодні до нас на урок завітав незвичний гість. А хто він, ви здогадаєтесь, відгадавши загадку.

Цвіте синьо, лист зелений,

Квітник прикрашає.

Хоч мороз усе побив -

Його не займає... (барвінок).

Учитель дістає іграшку або малюнок Барвінку-хлопчика.

II. Мотивація навчальної діяльності учнів. Повідомлення теми, мети і завдань уроку

Барвінок. Я прийшов до вас, бо знав, що сьогодні урок ви присвятите моїй улюбленій рядковій букві "бе", яку ви будете вчитися гарно писати, складати не тільки склади й слова з нею, а й цілі речення. Але я прийшов не один. Зі мною - моя команда. А хто вони, ви дізнаєтесь із загадок.

o Я - гризун, живу на річці,

Маю великі я різці.

Ними дерева підгризаю,

З моїм густим хутром не замерзаю. (Бобер)

o Летів птах через дах,

Сів на воротях у червоних чоботях.

Які ноги заввишки,

Такий ніс завдовжки.

Хату на хаті має,

Усім жабам рахунок знає.

На вершку палати хатина,

А там пан високий. (Лелека, бузько, бусол)

o 3 гілки на гілку стриба, як комашка,

Легка й моторна, та проте не пташка. (Білка)

o У лусці мої боки -

Вони холодні та слизькі.

Плавать можу досхочу,

Та усе життя мовчу. (Риба)

o Маленький хлопчик у сірій свитці.

По дворах стрибає, крихти збирає. (Горобець)

o Квітень жовту фарбу взяв І мене розмалював,

Із-під пензлика розквітли,

Наче сонце, диво-квіти. (Кульбаба)

Барвінок. Мешканці моєї країни принесли вам цікаві завдання. Отже, нам треба їх виконати. За кожне виконане завдання ви отримаєте кольорову фішку.

1. Подивимось, що нам підготував бобер.

У бобра - табличка.

Ґ \

Словникова робота: звук [б] [б']________^

- Тобто, ми ознайомимося з новими словами й згадаємо про букву "бе" і звук [б].

2. Яке ж завдання в лелеки, бусола?

- о=

Учитель показує зразок звуко-буквеного аналізу слів; разом з учнями міркують, які знання їм знадобляться.

3. Що приготувала білочка?

Ґ N

"б" - "б"

Ч___________

Учні з'ясовують, що потрібно ознайомитися з новою рукописною рядковою буквою б("бе"). Для цього треба розглянути нову букву, проаналізувати її елементи, порівняти з відповідною друкованою літерою, зіставити з відомими рукописними буквами.

- Виконаємо добре це завдання - на нас чекає сюрприз.

4. А гриб-боровик приготував нам розповідь про те, як потрібно писати рядкову букву б ("бе"). А потренуймося писати ми разом з бабкою і рибкою.

- А останнє завдання - від самого Барвінка. Треба розповісти про птаха бузька. Після розповіді на нас чекає справжній сюрприз від самого бузька. Він розповість вам цікаву історію про те, як йому довелося лізти в пащу вовка.

- Бачите, як багато завдань нам треба виконати. А для цього потрібні ваша активність, увага, старанність.

III. Актуалізація опорних знань

1 Бесіда за матеріалами уроку читання. Словникова робота

- Прослухайте розповідь про друга бобра. Запам'ятайте і полічіть слова зі звуком [б].

Бродом брів бобер до хати,

Букву "бе" ніс бобренятам.

Ось вона, як бегемотик,

Отакий товстий животик.

- Охарактеризуйте звук [б]. Якою буквою його позначають на письмі?

- Що означає слово брід? (Брід - неглибоке місце у водоймі, яким можна йти пішки.)

- А хто такий бегемот? (Бегемот, гіпопотам - велика тварина, що живе в Африці і проводить більшість часу в воді, де ховається від сонця вдень.)

На сьогодні бегемот - найнебезпечніша тварина для людини в Африці. Хоча бегемоти й не хижі тварини, вони можуть убити або важко покалічити будь-кого своїми зубами, й роблять це (з переляку) частіше за левів чи інших хижаків.

- Пригадайте ще птахів, тварин, у назві яких зустрічається звук [б].

За допомогою "мікрофону - гілки бобра" учні називають по одній живій істоті: борсук, білка, собака, зубр, бик, баклан та ін.

2 Звуко-буквений аналіз слів бузок, бузько

- А хто це до нас завітав? Він бузок на стіл поклав!

На дошці зашифроване слово:

У Ь 3 0 Б К

2 4 3 6 1 5

(Бузько)

- Це священний птах нашої України, символ щастя, благополуччя і миру. (Учитель демонструє малюнок із зображенням бузька.) Це ж лелека. У народі його називають бусол, чорногуз, бо-цюн, бузько.

Бузько. Коли я був зовсім маленьким, моя мати поклала мені квітку бузка. І сказала, щоб я її беріг, бо її ім'я схоже на моє. Але я птах, а бузок - квітка-кущ. Я вже дорослий і ніяк не можу збагнути, що спільного і відмінного у наших іменах?

- Допоможемо бузькові? А для цього нам потрібно зробити звуко-буквений аналіз слів бузок і бузько.

/

-0-0-

бузок (5 б., 5 зв.)

о=-о

бузько (6 б., 5 зв.)

IV. Вивчення нового матеріалу

1 Графічний аналіз рядкової букви "бе"

Білка. Подивіться на букву "бе" і знайдіть у ній

мене. (Учитель демонструє письмову літеру "бе", а поряд - додає малюнок цієї літери в образі білки.)

- З яких елементів складається буква "бе"? Який із них ми ще ніколи не писали?

- Зіставте друковану і рукописну букви ("бе"). (Учні порівнюють літери.)

- Що вам нагадує буква "бе"? На що вона схожа? (На саксофон, обернену шестірку, вишеньку, роги буйвола, білочку, свисток, люльку, самокат, ополоник і т. ін.)

2 Пояснення принципів написання рядкової букви "бе"

1. Розповідь боровика про написання рядкової букви "бе".

Боровик. Будьте уважні! Мала буква б ("бе") складається з двох елементів: овалу і прямої лінії з плавним поворотом праворуч угорі.

- Починаємо писати нижче верхньої рядкової лінії. Ведемо вгору до верхньої лінії робочого рядка. СУ-г Заокруглюємо ліворуч. Ведемо вниз на себе, теж

заокруглюючи. Біля нижньої рядкової лінії заокруглюємо праворуч. Ведемо пряму лінію вгору за верхню рядкову до верхньої міжрядкової лінії з плавним поворотом праворуч по верхній міжрядковій лінії на ширину букви и.

- Літеру пишемо під рахунок і-раз-і, два-і.

2. Письмо букви "бе" у повітрі разом з бабкою.

- До нас бабка прилетіла й до мене на руку сіла. Вона хоче нам сказати: "Навчіть і мене букву "бе" писати". Давайте їй у цьому допоможемо. (Учні з вчителем імітують політ бабки й у повітрі "пишуть" літеру "бе" з коментуванням дій під рахунок: "І-раз-і, два-і".)

3. Письмо букви "бе" мокрим пензликом з рибкою.

Троє учнів працюють біля дошки, решта - на маленьких дощечках, що швидко висихають. Вони пишуть пальцем, який змочують у воді. Після цього аналізують написане на дошці й у себе.

3 Письмо рядкової літери "бе"

1. Підготовка руки до написання букви "бе".

- Потренуйтеся у письмі елементів букви "бе" на першому робочому рядку.

2. Письмо літери б ("бе"),

- За добру роботу кульбабка вам дарить ось цей букет квітів. Учитель розкладає кожному на парту малюнок з буквами "бе".

- Подивіться на нього і скажіть, що цікавого ви помітили? Так, у ньому ховається буква "бе". Знайдіть її та обведіть.

3. Обведення літери "бе" за пунктирними лініями.

- Запам'ятайте кожен рух і продовжте писати літеру "бе" самостійно. (Учитель задає ритм: "І-раз-і, два-і".)

- Знайдіть королеву букву "бе" і вдягніть їй корону.

4 Письмо складів із літерою б ("бе")

(бл - нижнє поєднання; бе - верхнє поєднання)

5 Письмо слів з літерою б ("бе")

- А чудовий барбарис хоче нас плодами пригостить. Треба сісти рівно, струнко й маленькі слова з літерою "бе" написати гарно. Прочитайте слово барбариска. (Слово - на дошці.) Які слова-плоди з літерою "бе" ховаються у ньому? (Риба,раб, краб, бик, бак, бар)

- Запишемо слова риба, бик, краб на третій рядочок. (Учні аналізують написання слів.)

 Фізкультхвилинка

V. Розвиток зв'язного мовлення

1 Бесіда про бузька

- Щойно кожен із вас був великим птахом - бузьком. Відчули, скільки мужності, чарівності, поважності ховається в цьому створінні! Подивимось на малюнок бузька й складемо розповідь про цього білого птаха.

- Хто це? Як ще називають його у народі?

- Яка в нього голівка? очі? дзьоб? шия? крила? хвіст? ноги?

- Де він живе? Чим живиться?

- Який він?

Це лелека. У народі його ще називають бузько, бусол, боцюн, чорногуз. Цей великий птах має довгу шию, великий червоний дзьоб і довгі червоні ноги. У нього біле пір'я. Лише кінчики крил і хвіст чорні. Живе у лісі, біля річки. Живиться бабками, жабами, зміями. Він добрий і приносить людям щастя.

VI. Підбиття підсумку уроку та результатів гри

Оцінювання учнями власної діяльності на уроці за кількістю отриманих фішок

Учень, який набрав до 4 фішок отримує "Старайся", 5-6 фішок - подяку "Добре!", 6-8 фішок - "Молодець!", 9 і більше (за додаткові завдання) - "Розумничок!", " Розумничка!"

Фішки можуть бути у вигляді зашифрованих слів з буквою б, або малюнків, де "сховалася" ця літера, щоб учні самі захотіли зробити подібні малюнки.



Джерело: noindex
Категорія: Навчання грамоти | Додав: SYLER (27.12.2013)
Переглядів: 2486 | Рейтинг: 0.0/0
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 18
Передавання просторового явища способом загороджування в зображенні архітекту...
Оздоблення серветки ручним швом «уперед голку»
Повітря та його властивості. Демонстрація властивостей повітря
Листяні та хвойні рослини
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]