Урок 93 (письмо) Тема: М'який знак. Написання ь (м'якого знака) у кінці слівМета: удосконалювати вміння робити звуко-буквений аналіз слів, зіставляти кількість звуків та букв у словах, складати речення за схемою; розвивати фонематичний слух, увагу, пам'ять дітей, уміння аналізувати структуру букви, порівнювати її з іншими; виховувати охайність при письмі, вимагати дотримання норм каліграфічного письма. Обладнання: картки з друкованими та рукописними буквами; предметні малюнки; плакат "Правильно сиди під час письма"; малюнки до загадок; картки із завданнями; робочий зошит. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань учнів 1 Бесіда за матеріалом уроку читання - З якою буквою ми ознайомилися на уроці читання? - Чи позначає вона звук? - Назвіть приклади слів, в яких вживається м'який знак. - Покажіть цю букву в касі. 2 Гра "Впіймай звук" - Зараз я буду вам називати слова, а ви повинні "спіймати" (плеснути в долоні) і запам'ятати лише ті з них, у яких є м'який знак. Сіль, сир, тин, тінь, лось, ліс, рись, рис, карась, село, лосі, лось, горобець, 3 Повторення вивченого про м'який знак - Пригадайте, що особливого про цю букву ви дізналися на попередньому уроці читання. (Буква ь (м'який знак) лише вказує на м'якість попереднього приголосного і не позначає ніякого звука.) 4 Усний звуко-буквений аналіз слова карась III. Повідомлення теми та завдань уроку - Сьогодні на уроці ми будемо вчитися писати м'який знак, слова з м'яким знаком та будемо виконувати багато цікавих вправ. IV. Вивчення нового матеріалу 1 Демонстрування та порівняння друкованої літери з відповідною їй рукописною, з раніше вивченими літерами 2 Повторення правил сидіння за партою, вимог щодо того, як тримати ручку й розміщувати зошит під час письма o Правила сидіння за партою o Розміщення зошита на парті o Як тримати ручку під час письма 3 Показ і пояснення вчителем написання букви на дошці - М'який знак - це один елемент: коротка пряма лінія із заокругленням у вигляді овалу. Алгоритм написання м'якого знака 1. Починаємо писати від верхньої рядкової лінії -? 2. Ведемо коротку пряму вниз на себе -? 3. Біля нижньої рядкової лінії заокруглюємо праворуч -? 4. Торкнувшись цієї лінії, ведемо, заокруглюючи, угору -? 5. Близько середини робочого рядка заокруглюємо ліворуч -? 6. Доводимо до середини короткої прямої лінії теж заокруглюючи і далі трохи по писаному 4 "Письмо" у повітрі Пальчикова гімнастика V. Робота в зошиті 1 Письмо букви по пунктирах зразка, потім - самостійно до кінця рядка 2 Письмо складів і слів (звертається увага на з'єднання букви з іншими буквами) Фізкультхвилинка 3 Письмо речення з буквою VI. Узагальнення та систематизація вивченого 1 Робота за варіантами Варіант 1 Переписати скоромовку. Підкреслити м'який знак. Сів Сень на пень, Просидів весь день. Варіант 2 Переписати скоромовку. Підкреслити м'який знак. Маленький горобчик Сів на стовпчик. 2 Робота за картками - Треба виправити помилки, яких припустився Незнайко, і записати правильно слова в зошити. Івась і Василько пишуть слова: осінь, міль, пальто, слизько, низько. А Незнайко написав: зелень, л...он, пол...оти, сл...оза, пол...ові, кол...ори. Пальчикова гімнастика 3 Списування з дошки - Спишіть. Підкресліть букви, які позначають м'які приголосні звуки. Пень, кінь, окунь, півень, рись, лось, липень, серпень, вересень, міль. VII. Підсумок уроку - Яку букву навчилися сьогодні писати? - Чи важко було писати цю букву? - Які слова з цією буквою ви писали? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 3165 | |
Мікрорайон школи. Практична робота: «Безпечні та небезпечні місця на шкільно... |
Про працелюбних і лінивих |
Людина — частина живої природи |
Материнська свята доброта. Урок позакласного читання |
Ліплення з пластиліну (гриби) |
Всього коментарів: 0 | |