💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

М'який знак. Написання ь (м'якого знака) у кінці слів

Урок  93 (письмо)

Тема: М'який знак. Написання ь (м'якого знака) у кінці слів

Мета: удосконалювати вміння робити звуко-буквений аналіз слів, зіставляти кількість звуків та букв у словах, складати речення за схемою; розвивати фонематичний слух, увагу, пам'ять дітей, уміння аналізувати структуру букви, порівнювати її з іншими; виховувати охайність при письмі, вимагати дотримання норм каліграфічного письма.

Обладнання: картки з друкованими та рукописними буквами; предметні малюнки; плакат "Правильно сиди під час письма"; малюнки до загадок; картки із завданнями; робочий зошит.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань учнів

1 Бесіда за матеріалом уроку читання

- З якою буквою ми ознайомилися на уроці читання?

- Чи позначає вона звук?

- Назвіть приклади слів, в яких вживається м'який знак.

- Покажіть цю букву в касі.

2 Гра "Впіймай звук"

- Зараз я буду вам називати слова, а ви повинні "спіймати" (плеснути в долоні) і запам'ятати лише ті з них, у яких є м'який знак.

Сіль, сир, тин, тінь, лось, ліс, рись, рис, карась, село, лосі, лось, горобець,

3 Повторення вивченого про м'який знак

- Пригадайте, що особливого про цю букву ви дізналися на попередньому уроці читання. (Буква ь (м'який знак) лише вказує на м'якість попереднього приголосного і не позначає ніякого звука.)

4 Усний звуко-буквений аналіз слова карась

III. Повідомлення теми та завдань уроку

- Сьогодні на уроці ми будемо вчитися писати м'який знак, слова з м'яким знаком та будемо виконувати багато цікавих вправ.

IV. Вивчення нового матеріалу

1 Демонстрування та порівняння друкованої літери з відповідною їй рукописною, з раніше вивченими літерами

2 Повторення правил сидіння за партою, вимог щодо того, як тримати ручку й розміщувати зошит під час письма

o Правила сидіння за партою

o Розміщення зошита на парті

o Як тримати ручку під час письма

3 Показ і пояснення вчителем написання букви на дошці

- М'який знак - це один елемент: коротка пряма лінія із заокругленням у вигляді овалу.

Алгоритм написання м'якого знака

 1. Починаємо писати від верхньої рядкової лінії

-? 2. Ведемо коротку пряму вниз на себе

-? 3. Біля нижньої рядкової лінії заокруглюємо праворуч

-? 4. Торкнувшись цієї лінії, ведемо, заокруглюючи, угору

-? 5. Близько середини робочого рядка заокруглюємо ліворуч

-? 6. Доводимо до середини короткої прямої лінії теж заокруглюючи і далі трохи по писаному

4 "Письмо" у повітрі  Пальчикова гімнастика

V. Робота в зошиті

1 Письмо букви по пунктирах зразка, потім - самостійно до кінця рядка

2 Письмо складів і слів (звертається увага на з'єднання букви з іншими буквами)

 Фізкультхвилинка

3 Письмо речення з буквою

VI. Узагальнення та систематизація вивченого

1 Робота за варіантами

Варіант 1

Переписати скоромовку. Підкреслити м'який знак.

Сів Сень на пень,

Просидів весь день.

Варіант 2

Переписати скоромовку. Підкреслити м'який знак.

Маленький горобчик Сів на стовпчик.

2 Робота за картками

- Треба виправити помилки, яких припустився Незнайко, і записати правильно слова в зошити.

Івась і Василько пишуть слова: осінь, міль, пальто, слизько, низько.

А Незнайко написав: зелень, л...он, пол...оти, сл...оза, пол...ові, кол...ори.

 Пальчикова гімнастика

3 Списування з дошки

- Спишіть. Підкресліть букви, які позначають м'які приголосні звуки.

Пень, кінь, окунь, півень, рись, лось, липень, серпень, вересень, міль.

VII. Підсумок уроку

- Яку букву навчилися сьогодні писати?

- Чи важко було писати цю букву?

- Які слова з цією буквою ви писали?



Джерело: noindex
Категорія: Навчання грамоти | Додав: SYLER (27.12.2013)
Переглядів: 3165 | Рейтинг: 0.0/0
Мікрорайон школи. Практична робота: «Безпечні та не­безпечні місця на шкільно...
Про працелюбних і лінивих
Людина — частина живої природи
Материнська свята доброта. Урок позакласного читання
Ліплення з пластиліну (гриби)
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]