Урок 92 (читання) Тема: Буква ь (м'який знак). Позначення ним м'якості приголоснихМета: ознайомити учнів з буквою, її назвою; вчити читати склади, слова з буквою ь (м'який знак); удосконалювати вміння учнів робити звуковий та звуко-буквений аналіз слів, збагачувати словниковий запас дітей; розвивати увагу, мислення, фонематичний слух, зв'язне мовлення, спостережливість, пізнавальний інтерес; виховувати охайність, естетичні смаки, любов та дбайливе ставлення до природи, тварин. Обладнання: зображення місяця, зірок; звукові моделі слів; предметні малюнки; картки з друкованим зображенням букви; зошит для друкування. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань учнів 1 Гра "Поверни зірку" ("Зоряне небо") Вгадайте хитре це слівце Підказую: е в морі це, А буває ще на сцені, В небі ж просто незліченні! (Зірки) - Молодці! А коли вони з'являються на небі? (Вночі) Правильно. А що ще з'являється вночі на небі? (Місяць) - До нас по допомогу прийшов Місяць, адже вже декілька ночей він не бачив зірочок, через це йому самотньо світити в небі одному. Отже, він просить допомогти повернути зіроньки назад на небо. Допоможемо? - Але для цього необхідно виконати таке завдання: підібрати слова-зірки, які відповідали б звуковим моделям. / / / / / 0 1 0 1 0 1 0 1 0 1 =0-0 0 II 1 0 1 1 0 1 0 1 2 Робота зі словником - Ми знаємо, що слово зірка може мати кілька значень. А як ви вважаєте, що означає слово місяць? III. Повідомлення теми уроку та мотивація навчальної діяльності учнів - Буква, яку ми будемо сьогодні вивчати, звука не позначає, але на м'якість попередніх приголосних звуків впливає. Назва цієї букви - м'який знак. Послухайте, як про неї пише Ганна Чубач. В алфавіті я в кінці, В мене усміх на лиці. Не хизуюсь я, але... Вам без мене буде зле. Бо як тільки я у слові, Слово м'якше для вимови. IV. Вивчення нового матеріалу 1 Загадка Літом наїдається, А зимою висипається. (Ведмідь) - Поділіть слово-відгадку на склади. Чи однаково вимовляються останні звуки у першому і другому складах? Чому? - Давайте тепер надрукуємо наше слово-відгадку в зошитах. 2 Проблемна ситуація - Прочитайте записане слово. Чи відповідає запис звучанню слова-відгадки? (Ні) - Як ви думаєте, чому? (Варіанти відповідей учнів.) V. Ознайомлення з буквою ь (м'який знак) 1 Вірш Я - не шість! Я - м'який знак. Це повинен знати всяк. Я - не літера нова. Я пом'якшую слова. 2 Показ букви ь (м'якого знака). Аналіз будови, порівняння з вивченими буквами 3 Заучування фрази - Буква ь звука не позначає, але впливає на м'якість попереднього приголосного. Фізкультхвилинка Руки в сторону та вгору - На носочки підніміться. Підніміть голівку вгору Й на долоньки подивіться. Руки в сторони розвести, Опустити плавно вниз, Присідати ми почнемо, Добре ноги розімнемо. Раз присіли - руки прямо. Встали. Знову все так само. Вправу дружно почали. Нахил вліво - раз, два, три! Повертаємося вправо. Все виконуємо гарно. Вліво, вправо повернулись. Ось розминці вже кінець. Хто ж старався - молодець! -о-=6= 4 Звуко-складовий аналіз слова-відгадки ведмідь 5 Виділення місця в слові, де стоїть ь (м'який знак) Півень, горобець, ведмідь - Знак м'який в кінці стоїть. Журавель, дельфін і рись - Знак м'який! Не помились. О. Кононенко 6 Гра "Хто більше?" Добирання слів з м'яким знаком. VI. Робота в зошиті 1 Друкування букви у зошитах 2 Запис слів ведмідь, рись VII. Робота за Букварем 1 Розглядання малюнків та аналіз звукових моделей слів 2 Читання складів та зіставлення звукових значень (твердий/м'який) 3 Читання стовпчиків слів o Хором; o ланцюжком. Фізкультхвилинка Щось не хочеться сидіти. Треба трохи відпочити. Руки вгору, руки вниз. На сусіда подивись. Руки вгору, руки в боки. Вище руки підніміть. А тепер їх відпустіть. Плигніть, діти, кілька раз. За роботу, все гаразд. 4 Робота над текстом 1) Читання тексту вчителем. 2) Словникова робота. Польова - та, що росте в полі. 3) Напівголосне читання тексту учнями. 4) Вибіркове читання за завданням учителя. VIII. Підсумок уроку - З якою буквою ми сьогодні ознайомилися? (Ми ознайомилися з буквою ь (м'який знак).) - Які звуки вона позначає на письмі? (Буква ь (м'який знак) звука не позначає, але впливає на м'якість попереднього приголосного.) Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2818 | |
Кімнатні рослини. Практична робота. Догляд за кімнатними рослинами |
Вода в природі. Властивості води. Як дбати про чистоту водоймищ |
Ліна Костенко «Баба Віхола» і «Пряля» |
Висівання насіння квітів у відкритий ґрунт |
Комбінована аплікація. Послідовність дій під час виготовлення комбінованої ап... |
Всього коментарів: 0 | |