💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Буква ь (м'який знак). Позначення ним м'якості приголосних

Урок  92 (читання)

Тема: Буква ь (м'який знак). Позначення ним м'якості приголосних

Мета: ознайомити учнів з буквою, її назвою; вчити читати склади, слова з буквою ь (м'який знак); удосконалювати вміння учнів робити звуковий та звуко-буквений аналіз слів, збагачувати словниковий запас дітей; розвивати увагу, мислення, фонематичний слух, зв'язне мовлення, спостережливість, пізнавальний інтерес; виховувати охайність, естетичні смаки, любов та дбайливе ставлення до природи, тварин.

Обладнання: зображення місяця, зірок; звукові моделі слів; предметні малюнки; картки з друкованим зображенням букви; зошит для друкування.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань учнів

1 Гра "Поверни зірку" ("Зоряне небо")

Вгадайте хитре це слівце Підказую: е в морі це,

А буває ще на сцені,

В небі ж просто незліченні! (Зірки)

- Молодці! А коли вони з'являються на небі? (Вночі) Правильно. А що ще з'являється вночі на небі? (Місяць)

- До нас по допомогу прийшов Місяць, адже вже декілька ночей він не бачив зірочок, через це йому самотньо світити в небі одному. Отже, він просить допомогти повернути зіроньки назад на небо. Допоможемо?

- Але для цього необхідно виконати таке завдання: підібрати слова-зірки, які відповідали б звуковим моделям.

/  /  /  /  /

0 1 0 1  0 1 0 1 0 1  =0-0  0 II 1 0 1  1 0 1 0 1

2 Робота зі словником

- Ми знаємо, що слово зірка може мати кілька значень. А як ви вважаєте, що означає слово місяць?

III. Повідомлення теми уроку та мотивація навчальної діяльності учнів

- Буква, яку ми будемо сьогодні вивчати, звука не позначає, але на м'якість попередніх приголосних звуків впливає. Назва цієї букви - м'який знак. Послухайте, як про неї пише Ганна Чубач.

В алфавіті я в кінці,

В мене усміх на лиці.

Не хизуюсь я, але...

Вам без мене буде зле.

Бо як тільки я у слові,

Слово м'якше для вимови.

IV. Вивчення нового матеріалу

1 Загадка

Літом наїдається,

А зимою висипається. (Ведмідь)

- Поділіть слово-відгадку на склади. Чи однаково вимовляються останні звуки у першому і другому складах? Чому?

- Давайте тепер надрукуємо наше слово-відгадку в зошитах.

2 Проблемна ситуація

- Прочитайте записане слово. Чи відповідає запис звучанню слова-відгадки? (Ні)

- Як ви думаєте, чому? (Варіанти відповідей учнів.)

V. Ознайомлення з буквою ь (м'який знак)

1 Вірш

Я - не шість!

Я - м'який знак.

Це повинен знати всяк.

Я - не літера нова.

Я пом'якшую слова.

2 Показ букви ь (м'якого знака). Аналіз будови, порівняння з вивченими буквами

3 Заучування фрази

- Буква ь звука не позначає, але впливає на м'якість попереднього приголосного.

 Фізкультхвилинка

Руки в сторону та вгору -

На носочки підніміться.

Підніміть голівку вгору Й на долоньки подивіться.

Руки в сторони розвести,

Опустити плавно вниз,

Присідати ми почнемо,

Добре ноги розімнемо.

Раз присіли - руки прямо.

Встали. Знову все так само.

Вправу дружно почали.

Нахил вліво - раз, два, три!

Повертаємося вправо.

Все виконуємо гарно.

Вліво, вправо повернулись.

Ось розминці вже кінець.

Хто ж старався - молодець!

-о-=6=

4 Звуко-складовий аналіз слова-відгадки ведмідь

5 Виділення місця в слові, де стоїть ь (м'який знак)

Півень, горобець, ведмідь -

Знак м'який в кінці стоїть.

Журавель, дельфін і рись -

Знак м'який! Не помились.

О. Кононенко

6 Гра "Хто більше?"

Добирання слів з м'яким знаком.

VI. Робота в зошиті

1 Друкування букви у зошитах

2 Запис слів ведмідь, рись

VII. Робота за Букварем

1 Розглядання малюнків та аналіз звукових моделей слів

2 Читання складів та зіставлення звукових значень (твердий/м'який)

3 Читання стовпчиків слів

o Хором;

o ланцюжком.

 Фізкультхвилинка

Щось не хочеться сидіти.

Треба трохи відпочити.

Руки вгору, руки вниз.

На сусіда подивись.

Руки вгору, руки в боки.

Вище руки підніміть.

А тепер їх відпустіть.

Плигніть, діти, кілька раз.

За роботу, все гаразд.

4 Робота над текстом

1) Читання тексту вчителем.

2) Словникова робота.

Польова - та, що росте в полі.

3) Напівголосне читання тексту учнями.

4) Вибіркове читання за завданням учителя.

VIII. Підсумок уроку

- З якою буквою ми сьогодні ознайомилися? (Ми ознайомилися з буквою ь (м'який знак).)

- Які звуки вона позначає на письмі? (Буква ь (м'який знак) звука не позначає, але впливає на м'якість попереднього приголосного.)



Джерело: noindex
Категорія: Навчання грамоти | Додав: SYLER (27.12.2013)
Переглядів: 2818 | Рейтинг: 0.0/0
Кімнатні рослини. Практична робота. Догляд за кімнатними рослинами
Вода в природі. Властивості води. Як дбати про чистоту водоймищ
Ліна Костенко «Баба Віхола» і «Пряля»
Висівання насіння квітів у відкритий ґрунт
Комбінована аплікація. Послідовність дій під час виготовлення комбінованої ап...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]