💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Закріплення знань про букви Д, д ("де"), звуки [д], [д']

Урок  87 (читання)

Тема: Закріплення знань про букви Д, д ("де"), звуки [д], [д']

Мета: узагальнити та закріпити знання учнів про звуки [д], [д'] та позначення їх буквою д ("де"); закріпити вміння виділяти у словах звуки [д], [д']; удосконалювати вміння робити звуковий аналіз слів; збагачувати словниковий запас учнів, виробляти навички читання зв'язного тексту; розвивати навички виразного читання, фонематичний слух, зв'язне мовлення учнів; виховувати естетичні смаки, любов та дбайливе ставлення до природи, бажання працювати, стимулювати бажання пізнавати нове.

Обладнання: фішки для звукового аналізу слів; малюнки до гри "Добери слова"; картки до гри; картки "Кут зору", "Не зіб'юсь"; ілюстрації до словникової роботи; кросворд; зображення доглянутого та засміченого парку.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

1 Чистомовка

Зі сметаною в обід Дерунів об'ївся дід.

Да-да-да, ді-ді-ді,

Дерунів об'ївся дід.

- Який звук повторювався?

- Дайте йому характеристику.

- У якому слові він відрізнявся від інших? (У слові дід він м'який.)

- Чому?

2 Словникова робота

Деруни - оладки з тертої картоплі

3 Звуковий аналіз слів (з твердим та м'яким звуком)

- Про кого йшлося в чистомовці? (Про діда)

- З яким дідом ми вже знайомі? (Дід-Буквоїд)

- А ось і його завдання! Зробіть звуковий аналіз слів деруни, дід.

III. Повідомлення теми уроку та мотивація навчальної діяльності учнів

- Сьогодні на уроці ми вирушимо в мандрівку до парку, але подорож не буде легкою. Нам треба буде виконувати завдання нашого давнього знайомого, а кого саме, ви здогадаєтесь, як тільки виконаєте його перші завдання.

IV. Робота над матеріалом уроку

1 Повторення вивченого на уроці читання напам'ять висловлювання

- Буква д ("де") на письмі може позначати два приголосних звуки: твердий [д] і м'який [д'].

2 Гра "Добери слова"

- Ми заговорили про діда, а наш старий товариш Дід-Буквоїд вже встиг "пообідати" - і дивіться, що він накоїв! Давайте це виправимо.

Д  д  

д   0 

д  д  А

д 0  0  А

(Дід, диво, дудка, дорога)

- Чи були серед названих слів такі, що мали м'який звук [д']? Доведіть свою думку.

З Вправи на розвиток навичок читання

- Давайте покажемо нашому товаришу, як ми вже навчилися читати без помилок.

Фізкультхвилинка

Сильний вітер до землі Гне дерева молоді.

А вони ростуть, міцніють, Вгору тягнуться, радіють. Вітер віє нам в лице; Захиталось деревце. Вітерець все тихше, тихше, Деревце все вище, вище!

4 Гра "Впізнай звук" ([д] чи [д'])

- Дідусь вирішив перевірити, чи розрізняєте ви, де твердий, а де м'який звук. Давайте доведемо, що ми все добре запам'ятали, і не піддамося на його пастки.

Намалюю дім, садок,

З димаря іде димок,

Ось доріжка, два дубки,

На дубочках голубки.

V. Робота в зошитах

- Давайте запишемо слова з віршика, в яких зустрічається твердий звук [д].

VI. Робота за Букварем З Розгадування кросворда

1) Вилітає з груби джин,

Сивий, бородатий,

Мчить у небо хутко він.

Спробуй наздогнати! (Дим)

2) Що то за гість, що темноту їсть? (День)

3) Нікого не ображають,

А всі їх штовхають. (Двері)

4) Вірно людям я служу, їм дерева стережу.

Дзьоб міцний і гострий маю, Шкідників ним добуваю. (Дятел)

5) Добігла стрічка аж до річки.

А далі - скок! І на місток.

І знову знай собі біжить,

Туди, куди твій шлях лежить. (Дорога)

 Фізкультхвилинка

Навколо дерев весело підемо.

Різні листочки дружно підберемо. Відразу вгору піднімемо,

А потім їх підкинемо,

Нехай собі летять!

 Розвиток мовлення. Бесіда за малюнками

Розглядання малюнків та їх порівняння (на одному зображено незасмічений, чистий та доглянутий парк, а на іншому - навпаки: в парку повсюди розкидане сміття, зламані гілки, обпалені дерева).

 Заучування напам'ять скоромовки

- Зараз ми прочитаємо скоромовку, в якій розповідається про те, як діти носили воду в ситі, щоб полити дерева, і дізнаємося, вдалося їм полити дерева чи ні.

Скоромовка

Ми носили воду в ситі,

Та дерева не политі.

Воду в ситі не носити,

Саду ситом не полити.

VII. Підсумок уроку

- Хто сьогодні завітав до нас на урок?

- Де ми з вами побували сьогодні на уроці?

- Що цікавого дізналися?



Джерело: noindex
Категорія: Навчання грамоти | Додав: SYLER (27.12.2013)
Переглядів: 1922 | Рейтинг: 0.0/0
Тема. Казки народів світу. Урок позакласного читання
Як людина сприймає інформацію
Вступне заняття. Значення праці в житті людини. Організація робочого місця
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКІВ № 25
Прикраси для ялинки. Підбір матеріалів для виготовлення прикрас з паперу. Пос...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]