Навчально-пізнавальний проект. 3-й клас «Охорона тварин. Червона книга»
Навчально-пізнавальний проект. 3-й клас Паспорт навчально-виховного проекту «Охорона тварин. Червона книга» Учасники проекту: учні 3 класу Мета та завдання проекту: навчати дітей залучатися до пошукової діяльності, працювати з енциклопедіями, довідниками, спеціальною літературою, дати уявлення про Червону книгу України, місце в ній тварин, необхідність їх охороняти; ознайомити з пам’ятниками тваринам, розказати про за слуги деяких тварин, їхню хоробрість для людства; розвивати пізнавальний інтерес, зв’язне мовлення, вміння висувати гіпотези, робити аргументовані висновки; виховувати відповідальне ставлення до збереження природи, прагнення брати участь у природоохоронній діяльності. Очікувані результати: зацікавленість учнів проектною діяльністю; застосування власного життєвого досвіду; покращення моральних якостей учнів. Характеристика проекту: за складом учасників – колективний (груповий); за характером партнерських взаємодій між учасниками – кооперативний; за рівнем реалізації міжпредметних зв’язків – міжпредметний (природознавство, образотворче мистецтво); за тривалістю – міні – проект (2 тижні); за метою і характером проектної діяльності – інформаційно – пошуковий, дослідницький. Прогнозований результат: доповіді учнів, оформлення матеріалу, виставки дитячих робіт, проведення уроку «Охорона тварин. Червона книга.» Хід уроку I. Організація класу. - Роботи в нас дуже багато і тому пропоную – не просто слухати, а чути; не просто дивитись, а бачити; не просто відповідати, а міркувати; дружно і плідно працювати. II. Актуалізація опорних знань. 1. Постановка проблемного питання. - Хто зображений на малюнку? - Як одним словом можна їх назвати?(Тварини) 2. Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ». - Які іменники ви бачите, пригадуєте, уявляєте, коли чуєте слово тварини? -А які прикметники? - Дієслова? ТВАРИНИ III. Мотивація навчальної діяльності. 1.Постановка проблемних питань - Чи можемо, ми стверджувати, що все знаємо про тварин? За допомогою кого (чого) ми збагачуємо свої знання і звідки черпаємо нову інформацію? IV. Повідомлення теми і мети. - Сьогодні у нас звітний урок за проектом «Охорона тварин. Червона книга». Про свої здобутки звітуватимуть наші учні, які працювали в групах: «Журналісти», «Адвокати», «Науковці», «Актори», «Фотокореспонденти ». V. Презентація проекту 1. Звіт групи «Науковці» Вчитель. - Учні розкажуть, яку цікаву інформацію вони знайшли про тварин України: а) представлення книги – розгортки « Цікаво про тварин» (5 учнів); б) повідомлення про результати опитування: 1) - Чи виготовив ти цієї зими годівницю для птахів? 2) - Чи підгодовуєш ти птахів взимку? Вступне слово вчителя: - Ми часто чуємо, що природу слід охороняти. Але нажаль, внаслідок діяльності людини, багато тварин зникли або знаходяться на межі зникнення. Тих тварин, що потребують охорони та захисту, занесено до Червоної книги України. 9 видам тварин Хмельниччини загрожує повне знищення: їх теж занесено до Червоної книги України. Ми маємо пам'ятати про це і бережливо ставитися до цих рідкісних тварин. - Давайте познайомимося з деякими тваринами , які занесені до Червоної книги. 2) Перегляд комп’ютерної презентації на тему: «Охорона тварин. Червона книга». 3. Звіт групи «Журналісти» - Нашій групі було завдання зібрати матеріал до стінгазети «Чорні сторінки Червоної книги України». - Розповіді про тварин, які зникли (4 учні). 4.Ознайомлення з Червоною книгою України. Часто у зникненні тварин винні люди: їх місце існування знищується в результаті вирубки лісів, осушення боліт і будівництва, на них полюють заради м'яса та вовни. 5.Фізкультхвилинка 6. Робота групи «Адвокати» Гра «Суддя і адвокати» Вчитель. - Люди часто полюють на різних тварин не лише заради м'яса та вовни, а заради розваги. А також вважають тварин небезпечними для людини і намагаються їх знищити. В Україні найчастіше полюють на лисицю, ведмедя, дикого кабана, вовка. Давайте пограємо гру «Суддя і адвокати» (Суддя – вчитель, адвокати – діти). Сьогодні поговоримо про цю тварину … (Фільм «Вовк») Про людину з непривітним поглядом кажуть, що вона «дивиться вовком». У вовка завжди непривітний погляд? У народі кажуть «Голодний як вовк». То вовк завжди голодний і їсть лише інших тварин? Про вовка знає кожний з самого дитинства. У багатьох казках про нього говорять не інакше як про сірого та не дуже розумного розбійника. Ви з цим погоджуєтесь? 5. Звіт групи «Фотокореспонденти » (підготували фотовиставку «Пам’ятники тваринам») Розповідь учнів про пам’ятники тваринам. 6. Звіт групи «Актори» Інсценівка за віршем Ганни Чубач «Жук малий і волохатий» («Як жук будував собі хатинку») - Чому жук став щасливим? VI. Закріплення та застосування набутих знань. 1. Метод «Прес» (в парах): а) Чи потрібно охороняти тварин? « Я вважаю, що…» «…тому, що…» «…наприклад…» «Таким чином…» б) Для чого назви деяких тварин, занесені до Червоної книги? «Я вважаю, що…» «…тому, що…» «…наприклад…» «Таким чином…» 2. Створення дерева «Допомоги тваринам» (До стовбура дерева діти чіпляють листочки з написами: що вони зробили, або будуть робити , щоб захистити тварин.) 3. Літературна хвилинка (розповідає учениця) Прошу вас, тільки не забувати: Кожна тварина варта любові. Кожного дня і кожну хвилину Оберігайте всяку звіринку. Тільки добра їм потрібно бажати І намагатись не ображати! V. Оголошення підсумків презентації. Висловлення вражень учнів від уроку – проекту. 1. Оцінювання (картки) 2. Гра «Мікрофон» - Підіб’ємо підсумок нашої роботи , закінчивши речення : 1. Мені цікаво було дізнатися про … 2. Після уроку я обов’язково прочитаю … 3. Найбільшим відкриттям для мене було … - Ви гарно підготувалися до уроку, зібрали багато цікавого матеріалу і зразково його представили . V. Підсумок уроку | |
| |
Переглядів: 1899 | |
Українська народна казка «Лисичка та журавель» |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКІВ № 24 |
Текстильні матеріали. Плетіння «косичка» |
Г. Демченко «Калинка». Загадки |
Дива природи. Редагування текстів |
Всього коментарів: 0 | |