Дерева, кущі, трав’янисті рослини. Листяні, хвойні дерева
Тема уроку. Дерева, кущі, трав’янисті рослини. Листяні, хвойні дерева.
Мета уроку. Формувати в учнів поняття «дерева», «кущі», «трав’янисті рослини»; навчати порівнювати їх, розрізняти за певними ознаками; розвивати вміння доводити правильність певного судження та власної думки; сприяти вихованню любові до рідного краю, почуття гордості за свою землю, бережливого ставлення до природи, виховувати дружні стосунки, заохочувати до співпраці. Встановлювати гармонійну взаємодію обох півкуль головного мозку. Обладнання. Мультимедійна презентація, картки для роботи в групах та парах, таблиця. Підготувала. Вчитель початкових класів Бобрик Н.В. Хід уроку І. Емоційний настрій дітей на позитивне сприйняття уроку. - Діти, давайте привітаємо один одного посмішкою, побажаємо гарного настрою,чудової роботи на уроці. ІІ. Актуалізація опорних знань. - Згадайте, на які дві групи можна поділити природу? - Що відноситься до неживої природи? - А що відноситься до живої природи? - Для того, щоб згадати, чим відрізняється жива природа від неживої прочитайте зашифровані слова жується жи те від ди хає жи виться розмно ве мирає рос Так про яку частину природи йтиме мова на уроці? Чи правильно ви здогадалися ми дізнаємося, коли ви розгадаєте кросворд к р о п и в а р о м а ш к а с о р о к а к а л и н а я л и н и с о н я ш н и к б е р е з а 1.На листячку у неї жальця Торкни – відразу вжалить пальця. Та вітамінна дуже ця трава І звуть її в народі …..(кропива) 2. Стоять у лузі сестрички, золотисті очі, білі вії. (ромашки) 3. Біла латка, чорна латка по дереву скаче. (сорока) 4. У вінку зеленолистім , у червоному намисті, Видивляється у воду, на свою хорошу вроду. ( калина) 5. І маленькі і старенькі Влітку, взимку, навесні Всюди вдягнені гарненько У зелені сукні всі. ( ялинки) 6.Квітка ця на сонце схожа, На олію вона гожа, Жовті пелюсточки має, Їх до сонця повертає. (соняшник) 7. Біла кора, тоненькі віти, Що то є? Відгадайте , діти! ( береза) Висновок: Сьогодні ми будемо вивчати рослини, їх різноманітність. А яке слово – відгадка у кросворді зайве? Чому? Які асоціації виникають у вас зі словом «рослина»? Побудуємо асоціативний кущ. (відповіді дітей) РОСЛИНА ІІІ. Повідомлення теми уроку. Отже сьогодні на уроці ми з вами побуваємо у царстві рослин, дізнаємося на які групи вони поділяються, що в них спільного і чим вони різняться. Сьогоднішній урок нам допоможе: - Вивчити групи рослин; - Навчитись аналізувати, порівнювати і визначати до якої саме групи належать відомі вам рослини; - Закріпити вміння працювати в групі. І V. Сенсорно – моторний етап вивчення нового матеріалу. 1. Вивчення нового матеріалу в оптимально – функціональному стані (звучить спокійна фонова музика) Сядьте зручно, закрийте оченята. Уявіть чудовий сонячний день. Над вашими голівками яскраво світить сонечко, яке зігріває кожну клітинку вашого організму. Воно наповнює вас здоров’ям. А ми знаходимося на чудовій галявині. Уявіть її. Торкніться травички. Яка вона? Сядьте на травичку і подивіться навколо. Як багато ромашок. А які вони? Торкніться їх. Що ви відчули? А тепер встаньте і пройдіть стежкою. Праворуч росте кущ калини. Подивіться: один стовбур у калини чи декілька? Торкніться їх руками. Які ці стовбури? На гілках вже зріють ягідки. Якого вони кольору? Візьміть одну ягідку в долоньку. Понюхайте. Що ви відчуваєте? Тепер погляньте в іншу сторону. Там росте могутній дуб. Підійдіть до нього. Подивіться: один стовбур у дуба чи декілька? Торкніться кори дуба. Відчуйте, як він дарує вам свою силу. Він захистить вас влітку від спеки. Нахиліться і ви побачите під дубом жолуді. Візьміть один в руки. Який він? Покладіть його в кишеню на згадку про цю мандрівку. Як вона нам багато подарувала: ромашку, кущ калини, могутнє дерево дуб. Подякуємо галявинці, скажемо їй спасибі. Відчуйте ступні ніг, прилив сил до рук та ніг. Відчуйте спину, плечі. Усміхніться і зробіть глибокий вдих. Повільно, кожен в своєму режимі повертайтесь у клас. Відкрийте очі, потягніться. Поверніть голову направо, наліво. Посміхніться сусідам, які сидять зліва і справа. ІV. Символьний етап. 1.Бесіда - Що ви уявили під час уявної прогулянки? - Які кольори ви бачили? - Який аромат ви відчули? - Які рослини ви бачили на галявині? - Яке дерево ви бачили? Скільки в нього стовбурів? Що подарував вам дуб? - Яку трав’янисту рослину ви бачили? Що ви можете про неї сказати? Яка вона? - Який кущ ви бачили? Скільки в ньому стовбурів? Які вони? - Що ви відчували? - Намалюйте той образ, який ви уявили. 2 Створення образону. ( Діти малюють той образон, який вони уявили. Розповідають про те,що намалювали, які слова запам’ятали, показують образони один одному) Після того як діти створили образони, свій образон демонструє вчитель. (можна створити галявину на дошці) - Яке дерево на галявині? - Який кущ? - Яка трав’яниста рослина? Фізкульхвилинка ( малюємо 8) V. Логічний етап. 1. Робота з таблицею Розгляньте таблицю і скажіть, на які три групи поділяються всі рослини? За якими ознаками рослини поділяються на ці групи? Що різне, а що спільне? « Т – схема» Однакове Різне ( зверніть увагу на кількість стебел і їх міцність) 2.Робота з підручником - Назвіть істотні ознаки дерев. Наведіть приклад. - Назвіть істотні ознаки кущів. Наведіть приклад. Назвіть істотні ознаки трав’янистих рослин . Наведіть приклад. 3. Гра «Незакінчене речення». Кущі – це: калина,… Дерева - це: дуб, …, Трав’янисті рослини – це: ромашки,…, 4. Гра «Шифрувальники» УБД АРЕБЗА НАСОС ЛЯПОТО ЛИЯНА РОКОГІ - Яка рослина зайва? Чому? - Чи відрізняються такі дерева як берізка та ялинка? - Робота з гербарієм. Розгляньте гербарії рослин: дуб, каштан, клен,береза, сосна, ялина, ялівець. Поділіть їх за формою листка на дві групи. На дошці з’являється таблиця: РОСЛИНИ Дерева Кущі Трав’янисті рослини хвойні листяні VI. Етап закріплення вивченої інформації. 1 Фізкультхвилинка Ми берізки і кленці. В нас маленькі стовбурці. (Встати) Ми в стрункі стаєм рядки. Виправляєм гілочки. (Руки поставили перед собою) Ледь зіп’ялись з корінців, Дістаємо промінців. (Руки підняти вгору) Ми стискаєм їх вогонь В зелені своїх долонь. (Стискають кулачки) Хилять свіжі вітерці Вліво-вправо стовбурці. (Нахили тулуба) Ще й верхівки кожен ряд Нахиля вперед-назад. (Вправи для шиї) 2. Робота в групах. Розподіл на групи. - Я пропоную вам об’єднатися в групи «Дерева» «Кущі» «Трав’янисті рослини» за допомогою малюнків, що є у кожного на парті. ( У кожного учня малюнки дерев, кущів, квітів) Завдання для кожної групи І група 1. Знайдіть зайву рослину у кожному рядку. Береза, дуб, сосна, ялина, калина. Ромашка, мак, пролісок, півонія, малина. Ліщина, калина, малина, смородина, тюльпан. 3. З’єднати правильні твердження. Дерево - рослина, яка має кілька міцних дерев’янистих стебел. Кущ - рослина, яка має тоненьке м’яке соковите стебло. Трав’яниста рослина - рослина, яка має одне дерев’янисте міцне стебло(стовбур) 3. Розгляньте рослини(гербарій) Назвіть до якої групи рослин вони відносяться. Поясніть. ІІ група 1. Знайдіть зайву рослину у кожному рядку Яблуня, груша,береза, слива. Шипшина, петрушка, малина, калина. Морква, клен, картопля, огірки, помідори. 2.З’єднати правильні твердження. Дерево - рослина, яка має кілька міцних дерев’янистих стебел. Кущ - рослина, яка має тоненьке м’яке соковите стебло. Трав’яниста рослина - рослина, яка має одне дерев’янисте міцне стебло(стовбур) 3. Розгляньте рослини(гербарій) Назвіть до якої групи рослин вони відносяться. Поясніть. ІІІ група 1. Знайдіть зайву рослину у кожному рядку. Тополя, калина, клен, каштан,ялина. Бузок, конвалії,порічки,верба, смородина. Волошки, конвалії,малина, тюльпан. 2.З’єднати правильні твердження. Дерево - рослина, яка має кілька міцних дерев’янистих стебел. Кущ - рослина, яка має тоненьке м’яке соковите стебло. Трав’яниста рослина - рослина, яка має одне дерев’янисте міцне стебло(стовбур) 3. Розгляньте рослини(гербарій) Назвіть до якої групи рослин вони відносяться. Поясніть. Презентація роботи груп Самооцінка. Кожен лідер отримав малюнок торта і завдання: поділити його на шматки між членами групи в залежності від того, яку частину роботи він виконав. VI. Лінгвістичний етап. 1. Гармонізація відношень . - Згадайте де ми сьогодні подорожували? Де під час подорожі вперше почули назви груп рослин: дерева, кущі, трав’янисті рослини? Так вперше ці слова підказала нам чарівна галявина. Яке дерево ми бачили? Який кущ? Яку трав’янисту рослину? Уявіть себе будь - якою з цих рослин. Що б ви попрохали у людей? Якої допомоги потребують рослини? 2. Робота смакової пам’яті на засвоєння нового матеріалу. - З плодів рослин всіх груп: дерев, кущів, трав’янистих рослин можна приготувати різноманітні страви: мед, варення, чай, сік .Скуштуйте дари рослин. Назовіть рослину і групу до якої вона відноситься. ( Чай з лікарською ромашкою, варення малинове, полуничне, яблучний сік, мед з соснових шишок.) VІI. Підсумок уроку. Ось і підійшов до кінця наш урок. Прошу вас продовжити речення… Я зрозумів… Я навчився… | |
| |
Переглядів: 3103 | |
Передавання просторового явища способом загороджування в зображенні архітекту... |
Виготовлення персонажів із казок з природних матеріалів |
Водойми України |
Композиції за мотивами казок. Правила безпечного користування інструментами т... |
Карта України. Умовні позначення на карті (рівнини, гори, водойми) |
Всього коментарів: 0 | |