💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Вода та її властивості. Значення води у природі та житті людини
Вода та її властивості. Значення води у природі та житті людини
(за підручником Ірини Грущинськой та робочим зошитом Лариси Мечник, Ірини Жаркової)
Тема: Вода та її властивості. Значення води у природі та житті людини
Мета: ознайомити учнів з властивостями води; схарактеризувати та визначити, яким є значення води у природі; сформувати значення води у житті людини; навчитися визначати стани води за допомогою малюнків, на яких зображені різні стани води; розвивати мислення, увагу та спостережливість; виховувати самостійність, дисциплінованість, любов до природи, бережливе ставлення до природи.
Обладнання: підручник, робочий зошит, кольорові олівці, ручка, малюнки.
Хід уроку
I. Організаційний момент:
1.1. Привітання:
Дзвоник всім нам дав наказ:
До роботи швидше в клас!
Біля парти станем чемно –
Плине час хай недаремно.
Будемо уважні і старанні всі.
Сядемо рівненько на місця свої.
1.2. Перевірка готовності до уроку:
- На сьогоднішній урок природознавства нам потрібні: кольорові олівці, підручник, зошит, ручка. Приберіть усе зайве, щоб воно вам не заважало на уроці.

II. Актуалізація опорних знань:
2.1. Відгадування загадок:
- Діти, відгадайте, будь ласка, такі загадки:
Надворі горою, а в будинку водою (Сніг)
«Що це? Що це? – всі кричать. – Білі мухи он летять» (Сніжинки)
Мене просять, на мене чекають, як з’явлюсь - так ховатися почнуть (Дощ)
Мене п'ють, мене ллють, усім потрібна я. Хто я така? (Вода)
2.2. Бесіда:
- Скажіть, про що йшлася мова в наших загадках? (Про сніг, дощ, про воду).
- Чи потрібна вода для повноцінного життя всіх живих організмів? (Звичайно потрібна).
- Щоб було, якби не було води на Землі? (Усе б загинуло).

III. Повідомлення теми і мети уроку:
- Саме сьогодні ми з вами і поговоримо про значення води. Дізнаємось, як впливає вода на життя людини та тварини. А ще познайомимося із властивостями, які має вода.

IV. Вивчення нового матеріалу:
4.1. Бесіда:
- Скажіть, будь ласка, де ви можете бачити воду? (В крані, в колодязі, в озері, в річці, у морі).
- Якою вода стає, коли починається сильний мороз? (Вода замерзає і перетворюється на лід).
- Коли вода перетворюється на хмаринку? (Коли закипає або випаровується)
4.2. Робота над малюнками:
- Подивіться на дошку і скажіть, якою зображена водичка на різних малюнках.
- На першому малюнку зображена вода у звичайному стані. Цей стан ще називають рідким. (Додаток №1).
- На другому малюнку вода зображена у вигляді бурульок та льоду. Цей стан називають твердим. (Додаток №2).
- На третьому малюнку вода зображена у вигляді пари та хмарин Цей стан називають газоподібним. (Додаток №3).
4.3. Розповідь учнів:
- Розкажіть, які властивості води ви спостерігаєте щодня.
4.4. Розповідь вчителя:
- Ви вже говорили, що вода необхідна і для людини і для живих організмів. Уявіть собі рибку, яка живе в річці, де немає води. Чи зможе вона існувати без води? (Ні). А уявіть собі свою маму, яка вирішила приготувати борщ, а вся вода раптом зникла. Чи приготує вона його? (Ні). А за допомогою чого ми з вами вмиваємось і чистимо зубки кожного ранку і вечора? (За допомогою води). Подивіться на малюнки, і скажіть, якій із цих рослин потрібна найбільше вода? (Додаток №4)
4.5. Фізкультхвилинка:
Станьте рівно, поверніться
І до сонечка зверніться.
А тепер хай всі малята
Пострибають, мов зайчата.
Руки вгору підніміть,
Вдих і видих всі зробіть.
У садку зеленому
яблук нарвемо.
У плетені кошики ми їх складемо.
Ніжки хай потрудяться —
Танок почнемо.
Вправними, бадьорими
ми всі зростемо.

V. Узагальнення й систематизація знань:
5.1. Робота у зошиті:
- Відкрийте свої робочі зошити на сторінці 20 і починаємо виконувати перше завдання. Вам треба позначити, яка вода зображена на малюнках (Додаток №5).
- У другому завданні вам треба намалювати, яка вода падає з хмар влітку, а яка взимку (Додаток №5).
- Переходимо на сторінку 21. Позначте зеленим кольором кружечки біля тих організмів, які можуть жити у воді, а червоним кольором ті кружечки, організми які не можуть жити без води (Додаток №6).
5.2. Запам’ятовування прислів’їв:
- Давайте вивчимо декілька прислів’їв про воду, які написані у вас в підручнику на ст.45 (Додаток №7):
1)Без води немає життя;
2)Без води й борщу не звариш;
3)Не виливай каламутну воду, поки чистої не знайдеш.

VI. Підведення підсумків уроку:
6.1. Підсумкова бесіда:
- Скажіть, яку тему ми з вами сьогодні вивчали?
- Що нового ви дізналися про воду?
- Які властивості води ви запам’ятали?
- Як впливає вода на життя людини?
- А як вона впливає на життя інших живих організмів?
- Які прислів’я про воду ви запам’ятали?
Категорія: Природознавство / Я і Україна | Додав: irinasaenko2017 (26.01.2016)
Переглядів: 2363 | Рейтинг: 0.0/0
Свято Букваря!
Елементарне поняття про будову людської фігури, її складових частин. Практичн...
Н. Забіла «Древній Київ», М. Познанська «Зацвіли каштани»
В. Чухліб «Повінь». Прислів'я.
Графіка як вид образотворчого мистецтва. Виконання аплікації «Рибки» з подаль...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]