Вода та її властивості. Значення води у природі та житті людини
Вода та її властивості. Значення води у природі та житті людини
(за підручником Ірини Грущинськой та робочим зошитом Лариси Мечник, Ірини Жаркової) Тема: Вода та її властивості. Значення води у природі та житті людини Мета: ознайомити учнів з властивостями води; схарактеризувати та визначити, яким є значення води у природі; сформувати значення води у житті людини; навчитися визначати стани води за допомогою малюнків, на яких зображені різні стани води; розвивати мислення, увагу та спостережливість; виховувати самостійність, дисциплінованість, любов до природи, бережливе ставлення до природи. Обладнання: підручник, робочий зошит, кольорові олівці, ручка, малюнки. Хід уроку I. Організаційний момент: 1.1. Привітання: Дзвоник всім нам дав наказ: До роботи швидше в клас! Біля парти станем чемно – Плине час хай недаремно. Будемо уважні і старанні всі. Сядемо рівненько на місця свої. 1.2. Перевірка готовності до уроку: - На сьогоднішній урок природознавства нам потрібні: кольорові олівці, підручник, зошит, ручка. Приберіть усе зайве, щоб воно вам не заважало на уроці. II. Актуалізація опорних знань: 2.1. Відгадування загадок: - Діти, відгадайте, будь ласка, такі загадки: Надворі горою, а в будинку водою (Сніг) «Що це? Що це? – всі кричать. – Білі мухи он летять» (Сніжинки) Мене просять, на мене чекають, як з’явлюсь - так ховатися почнуть (Дощ) Мене п'ють, мене ллють, усім потрібна я. Хто я така? (Вода) 2.2. Бесіда: - Скажіть, про що йшлася мова в наших загадках? (Про сніг, дощ, про воду). - Чи потрібна вода для повноцінного життя всіх живих організмів? (Звичайно потрібна). - Щоб було, якби не було води на Землі? (Усе б загинуло). III. Повідомлення теми і мети уроку: - Саме сьогодні ми з вами і поговоримо про значення води. Дізнаємось, як впливає вода на життя людини та тварини. А ще познайомимося із властивостями, які має вода. IV. Вивчення нового матеріалу: 4.1. Бесіда: - Скажіть, будь ласка, де ви можете бачити воду? (В крані, в колодязі, в озері, в річці, у морі). - Якою вода стає, коли починається сильний мороз? (Вода замерзає і перетворюється на лід). - Коли вода перетворюється на хмаринку? (Коли закипає або випаровується) 4.2. Робота над малюнками: - Подивіться на дошку і скажіть, якою зображена водичка на різних малюнках. - На першому малюнку зображена вода у звичайному стані. Цей стан ще називають рідким. (Додаток №1). - На другому малюнку вода зображена у вигляді бурульок та льоду. Цей стан називають твердим. (Додаток №2). - На третьому малюнку вода зображена у вигляді пари та хмарин Цей стан називають газоподібним. (Додаток №3). 4.3. Розповідь учнів: - Розкажіть, які властивості води ви спостерігаєте щодня. 4.4. Розповідь вчителя: - Ви вже говорили, що вода необхідна і для людини і для живих організмів. Уявіть собі рибку, яка живе в річці, де немає води. Чи зможе вона існувати без води? (Ні). А уявіть собі свою маму, яка вирішила приготувати борщ, а вся вода раптом зникла. Чи приготує вона його? (Ні). А за допомогою чого ми з вами вмиваємось і чистимо зубки кожного ранку і вечора? (За допомогою води). Подивіться на малюнки, і скажіть, якій із цих рослин потрібна найбільше вода? (Додаток №4) 4.5. Фізкультхвилинка: Станьте рівно, поверніться І до сонечка зверніться. А тепер хай всі малята Пострибають, мов зайчата. Руки вгору підніміть, Вдих і видих всі зробіть. У садку зеленому яблук нарвемо. У плетені кошики ми їх складемо. Ніжки хай потрудяться — Танок почнемо. Вправними, бадьорими ми всі зростемо. V. Узагальнення й систематизація знань: 5.1. Робота у зошиті: - Відкрийте свої робочі зошити на сторінці 20 і починаємо виконувати перше завдання. Вам треба позначити, яка вода зображена на малюнках (Додаток №5). - У другому завданні вам треба намалювати, яка вода падає з хмар влітку, а яка взимку (Додаток №5). - Переходимо на сторінку 21. Позначте зеленим кольором кружечки біля тих організмів, які можуть жити у воді, а червоним кольором ті кружечки, організми які не можуть жити без води (Додаток №6). 5.2. Запам’ятовування прислів’їв: - Давайте вивчимо декілька прислів’їв про воду, які написані у вас в підручнику на ст.45 (Додаток №7): 1)Без води немає життя; 2)Без води й борщу не звариш; 3)Не виливай каламутну воду, поки чистої не знайдеш. VI. Підведення підсумків уроку: 6.1. Підсумкова бесіда: - Скажіть, яку тему ми з вами сьогодні вивчали? - Що нового ви дізналися про воду? - Які властивості води ви запам’ятали? - Як впливає вода на життя людини? - А як вона впливає на життя інших живих організмів? - Які прислів’я про воду ви запам’ятали? | |
| |
Переглядів: 2372 | |
А. Григорук «Хочеш бути щасливим, не будь лінивим». М. Коцюбинський «Артист».... |
Олена Пчілка «Безконечна пісенька». В. Лучук «Послухайте, люди». І Світличний... |
А. М'ястківський «Казка про яблуню». В. Коломієць «Не лови метелика». |
Інформація. Як людина сприймає інформацію. Робота в графічному редакторі Pain... |
Різання паперу ножицями по прямій лінії. Способи нанесення зображення на папі... |
Всього коментарів: 0 | |