💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Вода та її властивості. Значення води у природі та житті людини
Вода та її властивості. Значення води у природі та житті людини
(за підручником Ірини Грущинськой та робочим зошитом Лариси Мечник, Ірини Жаркової)
Тема: Вода та її властивості. Значення води у природі та житті людини
Мета: ознайомити учнів з властивостями води; схарактеризувати та визначити, яким є значення води у природі; сформувати значення води у житті людини; навчитися визначати стани води за допомогою малюнків, на яких зображені різні стани води; розвивати мислення, увагу та спостережливість; виховувати самостійність, дисциплінованість, любов до природи, бережливе ставлення до природи.
Обладнання: підручник, робочий зошит, кольорові олівці, ручка, малюнки.
Хід уроку
I. Організаційний момент:
1.1. Привітання:
Дзвоник всім нам дав наказ:
До роботи швидше в клас!
Біля парти станем чемно –
Плине час хай недаремно.
Будемо уважні і старанні всі.
Сядемо рівненько на місця свої.
1.2. Перевірка готовності до уроку:
- На сьогоднішній урок природознавства нам потрібні: кольорові олівці, підручник, зошит, ручка. Приберіть усе зайве, щоб воно вам не заважало на уроці.

II. Актуалізація опорних знань:
2.1. Відгадування загадок:
- Діти, відгадайте, будь ласка, такі загадки:
Надворі горою, а в будинку водою (Сніг)
«Що це? Що це? – всі кричать. – Білі мухи он летять» (Сніжинки)
Мене просять, на мене чекають, як з’явлюсь - так ховатися почнуть (Дощ)
Мене п'ють, мене ллють, усім потрібна я. Хто я така? (Вода)
2.2. Бесіда:
- Скажіть, про що йшлася мова в наших загадках? (Про сніг, дощ, про воду).
- Чи потрібна вода для повноцінного життя всіх живих організмів? (Звичайно потрібна).
- Щоб було, якби не було води на Землі? (Усе б загинуло).

III. Повідомлення теми і мети уроку:
- Саме сьогодні ми з вами і поговоримо про значення води. Дізнаємось, як впливає вода на життя людини та тварини. А ще познайомимося із властивостями, які має вода.

IV. Вивчення нового матеріалу:
4.1. Бесіда:
- Скажіть, будь ласка, де ви можете бачити воду? (В крані, в колодязі, в озері, в річці, у морі).
- Якою вода стає, коли починається сильний мороз? (Вода замерзає і перетворюється на лід).
- Коли вода перетворюється на хмаринку? (Коли закипає або випаровується)
4.2. Робота над малюнками:
- Подивіться на дошку і скажіть, якою зображена водичка на різних малюнках.
- На першому малюнку зображена вода у звичайному стані. Цей стан ще називають рідким. (Додаток №1).
- На другому малюнку вода зображена у вигляді бурульок та льоду. Цей стан називають твердим. (Додаток №2).
- На третьому малюнку вода зображена у вигляді пари та хмарин Цей стан називають газоподібним. (Додаток №3).
4.3. Розповідь учнів:
- Розкажіть, які властивості води ви спостерігаєте щодня.
4.4. Розповідь вчителя:
- Ви вже говорили, що вода необхідна і для людини і для живих організмів. Уявіть собі рибку, яка живе в річці, де немає води. Чи зможе вона існувати без води? (Ні). А уявіть собі свою маму, яка вирішила приготувати борщ, а вся вода раптом зникла. Чи приготує вона його? (Ні). А за допомогою чого ми з вами вмиваємось і чистимо зубки кожного ранку і вечора? (За допомогою води). Подивіться на малюнки, і скажіть, якій із цих рослин потрібна найбільше вода? (Додаток №4)
4.5. Фізкультхвилинка:
Станьте рівно, поверніться
І до сонечка зверніться.
А тепер хай всі малята
Пострибають, мов зайчата.
Руки вгору підніміть,
Вдих і видих всі зробіть.
У садку зеленому
яблук нарвемо.
У плетені кошики ми їх складемо.
Ніжки хай потрудяться —
Танок почнемо.
Вправними, бадьорими
ми всі зростемо.

V. Узагальнення й систематизація знань:
5.1. Робота у зошиті:
- Відкрийте свої робочі зошити на сторінці 20 і починаємо виконувати перше завдання. Вам треба позначити, яка вода зображена на малюнках (Додаток №5).
- У другому завданні вам треба намалювати, яка вода падає з хмар влітку, а яка взимку (Додаток №5).
- Переходимо на сторінку 21. Позначте зеленим кольором кружечки біля тих організмів, які можуть жити у воді, а червоним кольором ті кружечки, організми які не можуть жити без води (Додаток №6).
5.2. Запам’ятовування прислів’їв:
- Давайте вивчимо декілька прислів’їв про воду, які написані у вас в підручнику на ст.45 (Додаток №7):
1)Без води немає життя;
2)Без води й борщу не звариш;
3)Не виливай каламутну воду, поки чистої не знайдеш.

VI. Підведення підсумків уроку:
6.1. Підсумкова бесіда:
- Скажіть, яку тему ми з вами сьогодні вивчали?
- Що нового ви дізналися про воду?
- Які властивості води ви запам’ятали?
- Як впливає вода на життя людини?
- А як вона впливає на життя інших живих організмів?
- Які прислів’я про воду ви запам’ятали?
Категорія: Природознавство / Я і Україна | Додав: irinasaenko2017 (26.01.2016)
Переглядів: 2372 | Рейтинг: 0.0/0
А. Григорук «Хочеш бути щасливим, не будь лінивим». М. Коцюбинський «Артист»....
Олена Пчілка «Безконечна пісенька». В. Лучук «Послухайте, люди». І Світличний...
А. М'ястківський «Казка про яблуню». В. Коломієць «Не лови метелика».
Інформація. Як людина сприймає інформацію. Робота в графічному редакторі Pain...
Різання паперу ножицями по прямій лінії. Способи нанесення зображення на папі...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]