Тема: Природні багатства. Корисні копалини. Охтирка – нафтова столицяМета: ознайомити учнів з найпоширенішими корисними копалинами рідного краю, з їх використанням та родовищами; розвивати спостережливість дітей; виховувати почуття гордості за рідний край та дбайливе ставлення до природних багатств. Основні завдання психосоціального розвитку: розвивати зосередженість, увагу та спостережливість, вміння виділяти головне та систематизувати отриману інформацію. Формувати здоров’єзберігаючу та інформаційну компетентність. Передбачувані результати: Учні повинні знати: природні багатства рідного краю; Вміти: розрізняти корисні копалини, розповідати про них. Цінувати: бережливе ставлення до рідного краю, працелюбність, повагу до професії людей нафтовидобувної промисловості. Організація навчальної діяльності: Загальні методи навчання: демонстративний, монологічний, діалогічний, інтерактивні. Методи викладання: стимулюючий, інформаційно-повідомлюючий. Методи виявлення знань учнів: усний. Форми організації навчального процесу: фронтальна. Методи роботи учнів: виконавський. Етапи виявлення знань: усне, фронтальне. Тип уроку: Урок засвоєння нових знань Обладнання: зразки корисних копалин рідного краю, карта. Хід заняття І. Етап орієнтації Пролунав дзвінок. Починаємо урок. – Я бажаю вам, щоб робота на уроці принесла вам нові знання. – Першою сідає краса, потім сідає сила. ІІ. Етап покладання мети і визначення теми уроку Відгадування загадок. – Чорне, блискуче, у воді тоне, у вогні горить. (Кам’яне вугілля) У землі лежить, по трубах біжить і машинам дає жить. (Нафта) – Піднеси сірник і вмить Під чайником, як живі, Розпустились пелюстки Золотаво-голубі. (Природний газ) Маленьке, біленьке, по чорному полю скаче і слід залишає. (Крейда) Буре, м’яке, із рослин складається, Легко загорається. (Торф) – Давайте ще назвемо слова-відгадки. Що вони означають? – Так, це корисні копалини. На сьогоднішньому уроці ми знову погоримо про корисні копалини, саме про ті, які є в нашій місцевості. ІІІ. Етап надання необхідної інформації 1. Бесіда з елементами практичної діяльності. Ми знаємо, що корисні копалини добувають з надр землі. Але перш ніж добувати їх треба знайти. Природа не обділила наш край цими багатствами. Серед корисних копалин Охтирщини найбільше значення мають ті, що використовуються як природні; будівельні матеріали. На поверхні під шаром ґрунту залягають пісок і глина. Ці корисні копалини є невід’ємною складовою цегли. А ще в нашій місцевості видобувають нафту і газ. Ще до війни на території Охтирського району проводилась розвідка нафти. Війна на тривалий час перервала пошуки. Лише у 1957 р. поблизу села Качанівки вдарив перший нафтовий фонтан. Відкриті також великі поклади газу. На Охтирщині добувають 53% усього «чорного золота» України. Саме цьому наше місто вважають нафтовою столицею. Найбільші нафтородовища: Бугруватське, Рибальське, Качанівське. 2 Розгляд зразків корисних копалин. – Знайдіть серед зразків ті корисні копалини, які є в нашому краї. 2. Фізкультхвилинка. Віконце ми відкрили, Повітря запросили. До нашої кімнати У гості завітати. Всі руки підіймаймо Та глибоко вдихаймо. Раз, два, три, чотири, п’ять – Легені будем тренувать. 3. Бесіда з елементами розповіді про економне та раціональне використання корисних копалин. Чи безмежними є запаси корисних копалин? Корисні копалини – це багатство Землі. У нашій країні добувають понад80 різних корисних копалин. Але запаси їх у надрах Землі не є безмежними. З часом вони можуть вичерпатися. А тому витрачати їх необхідно економно. Бережливе ставлення до речей, що з них виготовлені, збудовані, змайстровані. 5. Робота з підручником. Опрацювання статті «Охтирка – нафтова столиця» 6. Відповіді на запитання. – Що називають «Чорним золотом»? – Як видобувають нафту? 7. «Торбинка запитань» – Які корисні копалини добувають у нашій місцевості? – Як потрібно використовувати корисні копалини? – Чому їх треба витрачати економно? VІІ. Контрольно-оціночний етап 1. Гра «Так чи ні». – Сьогодні ми вчили корисні копалини? (Так) – Нафта – тверда… (Ні) – Пісок і глина є в нашій місцевості? (Так) – Чи люди економно витрачають корисні копалини? (Ні) – А ти зможеш зберегти те, що знаходиться в надрах Землі? (Так) 2.Рефлексія.– Намалюй у чоловічка такий ротик, який у тебе настрій після уроку. | |
| |
Переглядів: 3439 | |
Текстильні матеріали. Загальні поняття про прядиво, нитки, тканини та ткацтво |
Поведінка в незнайомих місцях |
Ліплення з пластиліну овочів і фруктів |
В. Сухомлинський «Як же все це було без мене?», «По волосинці» |
Ліплення з пластиліну (гриби) |
Всього коментарів: 0 | |