💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Вода – джерело життя

Тема: Вода – джерело життя

Мета: сформувати поняття про світовий кругообіг води; уточнити знання дітей про значення води в природі і житті людини; про стан і властивості води; розвивати вміння аналізувати природні явища, робити висновки; виховувати любов до природи, бережне ставлення до води.

Обладнання: глобус, малюнок-схема «Кругообіг води в природі»,таблиця до методу « Прес»,посуд, предмети для дослідницької роботи, ілюстрації природи, магнітофон,запис із шумом води.

Хід уроку

Мотивація

-- При вивченні сьогоднішньої теми ми маємо плідно і гарно попрацювати.

Ваше завдання: згадати свої спостереження в природі, розповісти про них, відгадувати загадки, уважно слухати мої пояснення, цікаві казки. А головне бути активними та кмітливими.

Отже, девізом нашого уроку будуть слова:

Активним і уважним будь!

І про кмітливість не забудь!

Видумуй, пробуй і твори!

Розум і фантазію прояви!

Повідомлення теми і мети уроку

-- Чи замислювались ви над тим, чому в народі поширене прислів’я: «Хліб - батько, вода-мати», або, бажаючи всяких гараздів промовляють: «Будь здоровий,  як вода»!

Бо вода – колиска життя на землі, безцінний дар природи. Де немає води, там немає життя. Вона є в кожній живій істоті.

Жива вода дає життя

Всьому живому в світі,

Якщо живе вода,

Тоді земля у цвіті.

А чи знаєте ви, що,у світі найсильніше? Виявляється – вода! Яка б не була

Перешкода, вода завжди знайде шлях обминути її, або зруйнує постійним натиском.

Наш народ здавна помітив цю властивість води і впевнився у прислів’ї: «Мала крапля – і та камінь точить.»

(Дослід: імітація струмка з перешкодами, різною швидкістю течій).

-- Усі ми звикли дивитися на неї, як на звичайну річ. Але воду називають найбільшим дивом світу.

Подивіться на глобус. Скільки на ньому синього і блакитного кольору! А, якщо швидко покрутити глобус, то він увесь здається голубим. Нашу планету так і називають – « Голуба планета».

Тепер подумаємо, де ж ми зустрічаємось з водою у природі?

(Струмки, річки, озера, моря, океани, криниці)

Майже три чверті планети Земля вкрито океанами і морями.

-- А чи є вода у повітрі?

Звичайно є ніжно-голубий колір неба зумовлений великою кількістю водяних краплин.

Дослідницька робота

 -- Сьогодні, ми з вами побудемо науковцями-дослідниками.

 Закрийте оченята. Ми вирушаємо у мандрівку на кораблику.

( Звучить запис із шумом води: струмок, бурхлива річка, штормове море.)

Ось і зупинка. Спробуйте відповісти, по чому ми пливли?(відповіді дітей).

-- Зверніть увагу, що у вас на партах?

ДОСЛІД 1. Вода – рідина.

ДОСЛІД 2. Вода – немає форми. ( Набирає форму посудини у яку її наливають)

ДОСЛІД 3. Вода прозора ( Дві посудини з молоком і водою).

ДОСЛІД 4. Вода без запаху. ( 3 посудини: 1-вода,2-оцет,3-бензин.)

ДОСЛІД 5. Вода – розчинник.( цукор,сіль,лим. кислота,глина, пісок,сода.)

ДОСЛІД 6. « Тоне не тоне».( Олівець, гумка, сірник, гвіздок, пластилін, папір).

Є предмети, які плавають на воді.

ДОСЛІД 7. Вода може перебувати у трьох станах( звичайна вода – рідкий, пара (кипіння) – газоподібний, лід – твердий.)

Багато ми дізналися про властивості води. Але всеодно виникає багато питань: « Де дівається водяна пара?», «Чому йде дощ або падає сніг?» і багато інших на які дуже важко відповісти.

Але є ще одна загадка води. Розгадати її нам допоможе казка.

« ПРОМАЛЕНЬКІВОДЯНІКРАПЛИНКИ »

Жили в річці сестрички – краплинки. Хороше їм було разом, весело та захотілося їм якось помандрувати. Пригріло сонечко, і полинули краплинки в небо. Заколихалися та полетіли навипередки з вітром. А тоді зібралися разом водити хоровод і стали легкою хмаринкою. Все нові і нові краплі – сестрички приєднувалися до хмари, і стала вона дуже важкою. Не втрималась хмарка і розірвалась, полився на землю дощик. Падали краплинки до рідної землі, до річки. Якісь напували рослинки, інші поповнювали озера, річки, струмки.

Хмарка зникла. Дощик припинився, і засяяло сонечко. Краплинки нагрілися, і стали легенькими, перетворилися на невидиму пару й піднялися знову вгору.

Чарівні краплинки не люблять сидіти на одному місці. Вони завжди рухаються знизу вгору і згори вниз.

-- Це не просто казка, насправді, все так і відбувається у природі.

(Малюнок-схема « Кругообіг води у природі» ).

-- Яку геометричну фігуру це нагадує? ( Круг ).

-- Чи має круг початок і кінець?

Так і вода в природі рухається по замкненому кругу. Отже, що таке кругообіг?

(Кругообіг – рух води по колу)

Підсумок уроку

-- Чому вода – постійна мандрівниця?

( Використання таблиці методу « Прес» ).

( Відкривається дошка – ілюстрації пейзажів природи з різними станами води.)

Завдання:: Відгадайте загадки і виберіть правильну ілюстрацію.

Що таке: живе і ллється,

Часом на камінь дереться,

Як немає – все всихає

Звір і птах помирає.( Вода. )

Сама вода і по воді плаває. ( Крига. )

Намистиночки нові

Ніч згубила у траві.

Вранці сонечко устало –

Намистинки підібрало. ( Роса. )

Із-під гірки, з-під крутої

Прокрадається норою

Та й до моря утіка,

Через лози по ярках. ( Джерело. )

 

Тести для закріплення

1. Більша частина поверхні Землі:

а) вкрита водою; б) сушею.

2. У скількох станах вода перебуває в природі:

а) одному стані; б) двох; в) трьох.

3. Властивості води такі:

а) текуча,немає власної форми, прозора, безбарвна, без запаху,

без смаку;

б) зі смаком, із запахом;

в) не набуває форми посудини, в яку наливають.

 4. При нагріванні вода:

а) розширюється;

б) стискається.

5. У воді розчиняються:

а) крейда, глина;

б) олія, бензин;

в) цукор, питна сода, сіль.

6. Випаровування – це:

а) перетворення води-рідини на пару;

б) перетворення води з рідкого стану на твердий при температурі нижчої від

нуля градусів.

Категорія: Природознавство / Я і Україна | Додав: SYLER (31.12.2013)
Переглядів: 3924 | Рейтинг: 0.0/0
Порядок виконання дій одного ступеня і різних ступенів
Підсумковий урок за рік. Як ми навчилися берегти своє здоров'я (тестуванн...
Ознайомлення зі словами, що називають ознаки предметів. Логічні вправи для вм...
В. Сухомлинський «Горбатенька дівчинка» В. Нестайко «Руденький»
М. Підгірянка «Загадка». О. Сенатович «Бігли діти повз ялинку...». Т. Коломіє...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]