Вода – джерело життя

Тема: Вода – джерело життя

Мета: сформувати поняття про світовий кругообіг води; уточнити знання дітей про значення води в природі і житті людини; про стан і властивості води; розвивати вміння аналізувати природні явища, робити висновки; виховувати любов до природи, бережне ставлення до води.

Обладнання: глобус, малюнок-схема «Кругообіг води в природі»,таблиця до методу « Прес»,посуд, предмети для дослідницької роботи, ілюстрації природи, магнітофон,запис із шумом води.

Хід уроку

Мотивація

-- При вивченні сьогоднішньої теми ми маємо плідно і гарно попрацювати.

Ваше завдання: згадати свої спостереження в природі, розповісти про них, відгадувати загадки, уважно слухати мої пояснення, цікаві казки. А головне бути активними та кмітливими.

Отже, девізом нашого уроку будуть слова:

Активним і уважним будь!

І про кмітливість не забудь!

Видумуй, пробуй і твори!

Розум і фантазію прояви!

Повідомлення теми і мети уроку

-- Чи замислювались ви над тим, чому в народі поширене прислів’я: «Хліб - батько, вода-мати», або, бажаючи всяких гараздів промовляють: «Будь здоровий,  як вода»!

Бо вода – колиска життя на землі, безцінний дар природи. Де немає води, там немає життя. Вона є в кожній живій істоті.

Жива вода дає життя

Всьому живому в світі,

Якщо живе вода,

Тоді земля у цвіті.

А чи знаєте ви, що,у світі найсильніше? Виявляється – вода! Яка б не була

Перешкода, вода завжди знайде шлях обминути її, або зруйнує постійним натиском.

Наш народ здавна помітив цю властивість води і впевнився у прислів’ї: «Мала крапля – і та камінь точить.»

(Дослід: імітація струмка з перешкодами, різною швидкістю течій).

-- Усі ми звикли дивитися на неї, як на звичайну річ. Але воду називають найбільшим дивом світу.

Подивіться на глобус. Скільки на ньому синього і блакитного кольору! А, якщо швидко покрутити глобус, то він увесь здається голубим. Нашу планету так і називають – « Голуба планета».

Тепер подумаємо, де ж ми зустрічаємось з водою у природі?

(Струмки, річки, озера, моря, океани, криниці)

Майже три чверті планети Земля вкрито океанами і морями.

-- А чи є вода у повітрі?

Звичайно є ніжно-голубий колір неба зумовлений великою кількістю водяних краплин.

Дослідницька робота

 -- Сьогодні, ми з вами побудемо науковцями-дослідниками.

 Закрийте оченята. Ми вирушаємо у мандрівку на кораблику.

( Звучить запис із шумом води: струмок, бурхлива річка, штормове море.)

Ось і зупинка. Спробуйте відповісти, по чому ми пливли?(відповіді дітей).

-- Зверніть увагу, що у вас на партах?

ДОСЛІД 1. Вода – рідина.

ДОСЛІД 2. Вода – немає форми. ( Набирає форму посудини у яку її наливають)

ДОСЛІД 3. Вода прозора ( Дві посудини з молоком і водою).

ДОСЛІД 4. Вода без запаху. ( 3 посудини: 1-вода,2-оцет,3-бензин.)

ДОСЛІД 5. Вода – розчинник.( цукор,сіль,лим. кислота,глина, пісок,сода.)

ДОСЛІД 6. « Тоне не тоне».( Олівець, гумка, сірник, гвіздок, пластилін, папір).

Є предмети, які плавають на воді.

ДОСЛІД 7. Вода може перебувати у трьох станах( звичайна вода – рідкий, пара (кипіння) – газоподібний, лід – твердий.)

Багато ми дізналися про властивості води. Але всеодно виникає багато питань: « Де дівається водяна пара?», «Чому йде дощ або падає сніг?» і багато інших на які дуже важко відповісти.

Але є ще одна загадка води. Розгадати її нам допоможе казка.

« ПРОМАЛЕНЬКІВОДЯНІКРАПЛИНКИ »

Жили в річці сестрички – краплинки. Хороше їм було разом, весело та захотілося їм якось помандрувати. Пригріло сонечко, і полинули краплинки в небо. Заколихалися та полетіли навипередки з вітром. А тоді зібралися разом водити хоровод і стали легкою хмаринкою. Все нові і нові краплі – сестрички приєднувалися до хмари, і стала вона дуже важкою. Не втрималась хмарка і розірвалась, полився на землю дощик. Падали краплинки до рідної землі, до річки. Якісь напували рослинки, інші поповнювали озера, річки, струмки.

Хмарка зникла. Дощик припинився, і засяяло сонечко. Краплинки нагрілися, і стали легенькими, перетворилися на невидиму пару й піднялися знову вгору.

Чарівні краплинки не люблять сидіти на одному місці. Вони завжди рухаються знизу вгору і згори вниз.

-- Це не просто казка, насправді, все так і відбувається у природі.

(Малюнок-схема « Кругообіг води у природі» ).

-- Яку геометричну фігуру це нагадує? ( Круг ).

-- Чи має круг початок і кінець?

Так і вода в природі рухається по замкненому кругу. Отже, що таке кругообіг?

(Кругообіг – рух води по колу)

Підсумок уроку

-- Чому вода – постійна мандрівниця?

( Використання таблиці методу « Прес» ).

( Відкривається дошка – ілюстрації пейзажів природи з різними станами води.)

Завдання:: Відгадайте загадки і виберіть правильну ілюстрацію.

Що таке: живе і ллється,

Часом на камінь дереться,

Як немає – все всихає

Звір і птах помирає.( Вода. )

Сама вода і по воді плаває. ( Крига. )

Намистиночки нові

Ніч згубила у траві.

Вранці сонечко устало –

Намистинки підібрало. ( Роса. )

Із-під гірки, з-під крутої

Прокрадається норою

Та й до моря утіка,

Через лози по ярках. ( Джерело. )

 

Тести для закріплення

1. Більша частина поверхні Землі:

а) вкрита водою; б) сушею.

2. У скількох станах вода перебуває в природі:

а) одному стані; б) двох; в) трьох.

3. Властивості води такі:

а) текуча,немає власної форми, прозора, безбарвна, без запаху,

без смаку;

б) зі смаком, із запахом;

в) не набуває форми посудини, в яку наливають.

 4. При нагріванні вода:

а) розширюється;

б) стискається.

5. У воді розчиняються:

а) крейда, глина;

б) олія, бензин;

в) цукор, питна сода, сіль.

6. Випаровування – це:

а) перетворення води-рідини на пару;

б) перетворення води з рідкого стану на твердий при температурі нижчої від

нуля градусів.

Категорія: Природознавство / Я і Україна | Додав: SYLER (31.12.2013)
Переглядів: 3826 | Рейтинг: 0.0/0
Елементи графічної грамоти. Виготовлення геометричних фігур
Ми вивчаємо клавіатуру
ПІДГОТОВКА ДО УРОКУ-СВЯТА № 32.
Формування художньо-конструктивних навичок роботи в техніці паперопластики. П...
Робочий стіл. Піктограми
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]