Тема: Вода – джерело життяМета: сформувати поняття про світовий кругообіг води; уточнити знання дітей про значення води в природі і житті людини; про стан і властивості води; розвивати вміння аналізувати природні явища, робити висновки; виховувати любов до природи, бережне ставлення до води. Обладнання: глобус, малюнок-схема «Кругообіг води в природі»,таблиця до методу « Прес»,посуд, предмети для дослідницької роботи, ілюстрації природи, магнітофон,запис із шумом води. Хід уроку Мотивація -- При вивченні сьогоднішньої теми ми маємо плідно і гарно попрацювати. Ваше завдання: згадати свої спостереження в природі, розповісти про них, відгадувати загадки, уважно слухати мої пояснення, цікаві казки. А головне бути активними та кмітливими. Отже, девізом нашого уроку будуть слова: Активним і уважним будь! І про кмітливість не забудь! Видумуй, пробуй і твори! Розум і фантазію прояви! Повідомлення теми і мети уроку -- Чи замислювались ви над тим, чому в народі поширене прислів’я: «Хліб - батько, вода-мати», або, бажаючи всяких гараздів промовляють: «Будь здоровий, як вода»! Бо вода – колиска життя на землі, безцінний дар природи. Де немає води, там немає життя. Вона є в кожній живій істоті. Жива вода дає життя Всьому живому в світі, Якщо живе вода, Тоді земля у цвіті. А чи знаєте ви, що,у світі найсильніше? Виявляється – вода! Яка б не була Перешкода, вода завжди знайде шлях обминути її, або зруйнує постійним натиском. Наш народ здавна помітив цю властивість води і впевнився у прислів’ї: «Мала крапля – і та камінь точить.» (Дослід: імітація струмка з перешкодами, різною швидкістю течій). -- Усі ми звикли дивитися на неї, як на звичайну річ. Але воду називають найбільшим дивом світу. Подивіться на глобус. Скільки на ньому синього і блакитного кольору! А, якщо швидко покрутити глобус, то він увесь здається голубим. Нашу планету так і називають – « Голуба планета». Тепер подумаємо, де ж ми зустрічаємось з водою у природі? (Струмки, річки, озера, моря, океани, криниці) Майже три чверті планети Земля вкрито океанами і морями. -- А чи є вода у повітрі? Звичайно є ніжно-голубий колір неба зумовлений великою кількістю водяних краплин. Дослідницька робота -- Сьогодні, ми з вами побудемо науковцями-дослідниками. Закрийте оченята. Ми вирушаємо у мандрівку на кораблику. ( Звучить запис із шумом води: струмок, бурхлива річка, штормове море.) Ось і зупинка. Спробуйте відповісти, по чому ми пливли?(відповіді дітей). -- Зверніть увагу, що у вас на партах? ДОСЛІД 1. Вода – рідина. ДОСЛІД 2. Вода – немає форми. ( Набирає форму посудини у яку її наливають) ДОСЛІД 3. Вода прозора ( Дві посудини з молоком і водою). ДОСЛІД 4. Вода без запаху. ( 3 посудини: 1-вода,2-оцет,3-бензин.) ДОСЛІД 5. Вода – розчинник.( цукор,сіль,лим. кислота,глина, пісок,сода.) ДОСЛІД 6. « Тоне не тоне».( Олівець, гумка, сірник, гвіздок, пластилін, папір). Є предмети, які плавають на воді. ДОСЛІД 7. Вода може перебувати у трьох станах( звичайна вода – рідкий, пара (кипіння) – газоподібний, лід – твердий.) Багато ми дізналися про властивості води. Але всеодно виникає багато питань: « Де дівається водяна пара?», «Чому йде дощ або падає сніг?» і багато інших на які дуже важко відповісти. Але є ще одна загадка води. Розгадати її нам допоможе казка. « ПРОМАЛЕНЬКІВОДЯНІКРАПЛИНКИ » Жили в річці сестрички – краплинки. Хороше їм було разом, весело та захотілося їм якось помандрувати. Пригріло сонечко, і полинули краплинки в небо. Заколихалися та полетіли навипередки з вітром. А тоді зібралися разом водити хоровод і стали легкою хмаринкою. Все нові і нові краплі – сестрички приєднувалися до хмари, і стала вона дуже важкою. Не втрималась хмарка і розірвалась, полився на землю дощик. Падали краплинки до рідної землі, до річки. Якісь напували рослинки, інші поповнювали озера, річки, струмки. Хмарка зникла. Дощик припинився, і засяяло сонечко. Краплинки нагрілися, і стали легенькими, перетворилися на невидиму пару й піднялися знову вгору. Чарівні краплинки не люблять сидіти на одному місці. Вони завжди рухаються знизу вгору і згори вниз. -- Це не просто казка, насправді, все так і відбувається у природі. (Малюнок-схема « Кругообіг води у природі» ). -- Яку геометричну фігуру це нагадує? ( Круг ). -- Чи має круг початок і кінець? Так і вода в природі рухається по замкненому кругу. Отже, що таке кругообіг? (Кругообіг – рух води по колу) Підсумок уроку -- Чому вода – постійна мандрівниця? ( Використання таблиці методу « Прес» ). ( Відкривається дошка – ілюстрації пейзажів природи з різними станами води.) Завдання:: Відгадайте загадки і виберіть правильну ілюстрацію. Що таке: живе і ллється, Часом на камінь дереться, Як немає – все всихає Звір і птах помирає.( Вода. ) Сама вода і по воді плаває. ( Крига. ) Намистиночки нові Ніч згубила у траві. Вранці сонечко устало – Намистинки підібрало. ( Роса. ) Із-під гірки, з-під крутої Прокрадається норою Та й до моря утіка, Через лози по ярках. ( Джерело. )
Тести для закріплення 1. Більша частина поверхні Землі: а) вкрита водою; б) сушею. 2. У скількох станах вода перебуває в природі: а) одному стані; б) двох; в) трьох. 3. Властивості води такі: а) текуча,немає власної форми, прозора, безбарвна, без запаху, без смаку; б) зі смаком, із запахом; в) не набуває форми посудини, в яку наливають. 4. При нагріванні вода: а) розширюється; б) стискається. 5. У воді розчиняються: а) крейда, глина; б) олія, бензин; в) цукор, питна сода, сіль. 6. Випаровування – це: а) перетворення води-рідини на пару; б) перетворення води з рідкого стану на твердий при температурі нижчої від нуля градусів. | |
| |
Переглядів: 3826 | |
Елементи графічної грамоти. Виготовлення геометричних фігур |
Ми вивчаємо клавіатуру |
ПІДГОТОВКА ДО УРОКУ-СВЯТА № 32. |
Формування художньо-конструктивних навичок роботи в техніці паперопластики. П... |
Робочий стіл. Піктограми |
Всього коментарів: 0 | |