Мій рідний край - Донбас

Тема: Мій рідний край - Донбас

Мета: Формувати в учнів інтерес до навчання; засвоїти слова за темою; вчити розповідати про символи Української держави та їх значення; розвивати прагнення бути свідомим громадянином України, її патріотом. Розвивати пізнавальні інтереси. Виховувати бажання наполегливо оволодівати знаннями, любов до школи – джерела одержання знань і вмінь.

Обладнання: Символи України, малюнки символів Донбасу, відеоролики, кольорові олівці, карта України, Донецької області,фігурки хлопчиків і дівчаток з паперу,портрети відомих людей Донбасу.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Здрастуй, вересень,

Світлий вересень.

Руку дай!

Пахне м’ятою,

Стиглим вересом

Рідний край!

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку

Вчитель: Любі діти! Барвиста осінь зустрічає васчудовим святом і першим уроком.

 Добрий день, мої милі діти.

Ви сьогодні вже учні у нас.

Будемо вчитись, дружити, радіти

Й називатися 1-А клас.

Ми на порозі в захоплюючу країну Знань. І сьогодні ми відправимося мандрувати рідним краєм на казковому потязі. А його пасажирами станемо ми з вами, але для цього нам треба відгадати загадку.

Красивий, щедрий, рідний край

І мова наша солов'їна.

Люби, шануй, оберігай

Усе, що зветься... (Україна).

І. Січовик

Прошу зайняти свої місця, ми вирушаємо у мандрівку «Мій рідний край».

Створення емоційного настрою:слухання «На нашійУкраїні»(Наталя Май – автор).

ІII. Основна частина уроку

 Перша зупинка: «Символи України». (Короткі повідомлення дітей)

Вчитель: Рідний край, Україна, Батьківщина! Які це прості й разом із тим прекрасні слова. У кінці серпня місяця ми відзначали державне свято.

- Яке? (24 серпня – День Незалежності України)

- Яку річницю незалежності ми святкували? (20 - у) Правильно, Україна була проголошена вільною, незалежною, самостійною державою.Але в кожнім краю знають і поважають символи української землі.

Гра «Пояснялочка».

Символ —... (це умовне позначення будь-якого предмета)

Прапор —... (полотнище одного або кількох кольорів, яке є символом держави) Герб —... (знак держави, зображений на прапорах, монетах, пе¬чатках) Батьківщина, Вітчизна —... (рідний край. Місце, де ти народився

- А які символи України відомі вам? (Українські символи – це герб, прапор, пісня, верба, калинаічарівна народна мова, яка полонить кожне серце).

1 учень:Національний прапор України має синій і жовтий кольори. Синьо-жовтий прапор символізує безхмарне небо над колосистими, багатими полями.

2 учень: В основу нашого герба покладено стародавній золотий тризуб на синьому тлі. З історичної літератури відомо, що тризуб є символом державності, блискавиці. Жовтий колір – колір небесних світил, сонячногопроміння, без якого неможливе життя.

3 учень: Гімн – це національна пісня, його слова і значення вам добре відомі, тому давайте разом виконаємо його. (Національний гімн України (фонограма) на музику М. Вербицького, слова П. Чубинського, учні виконують стоячи).

4 учень:Верба і калина – невіддільні атрибути українського народу. Верба символ краси, неперервності життя, вона дуже живуча. Здавна в Україні вербу вважають святим деревом. Калина – дерево українського народу. А оскільки ягоди калини червоні, то й стали вони символом крові та невмирущого роду.

Друга зупинка: «Поетична». (Гра «Мікрофон»).

У рідному краї серце співає –

Одна Україна – і двох не буває,

Місця, де ми народились, - святі:

Хто рідну оселю свою забуває,

Той долі не знайде в житті.

Любіть Україну, у сні й наяву,

Вишневу свою Україну,

Красу її, вічно живу і нову,

І мову її солов’їну.

Облітав журавель

Сто морів, сто земель,

Облітав, обходив,

Крила свої натрудив.

Ми спитали в журавля: - Де найкращая земля?

Журавель відповідає: - Краще рідної – немає!

Що таке Батьківщина?

Під віконцем калина,

Тиха казка бабусі,

Ніжна пісня матусі,

Дужі руки у тата,

Під тополями – хата,

Під вербою – криниця,

В чистім полі – пшениця,

Серед лугу – лелека,

І діброва далека...

А для нас – це Донецьк –

Рідний і величавий!

Третя зупинка:«Донецьк – мільйон троянд»

Вчитель: Кожна людина найбільше любить той край, де народилася і живе. Кожен пишається своєю рідною землею завжди хоче про неї сказати найкраще.

Донеччино моя, моя ти батьківщино,

тобі любов моя

і всі мої чуття!

Я до твоїх грудей приникнув,

як дитина, щоб знов набратись

сил для пісні і життя. (В,Сосюра)

Перегляд відеоролика «Донецьк»

Четверта зупинка : «Відпочинок»

Фізхвилинка

УКРАЇНА, (діти розводять руки)

РІДНИЙ КРАЙ, ( піднімають рукивгору )

ПОЛЕ, РІЧКА, ( повороти тулуба вправо-вліво )

СИНІЙГАЙ. (пританцьовують)

ЛЮБО СТЕЖКОЮІТИ ( ходьба на місці )

ТУТ ЖИВЕМОЯІТИ! ( беруться за руки ).

П׳ята зупинка : «Цікавинка»

- А знайдіть на карті разом з батьками край, де ми живемо.

- Як він називається?(Донбас, донецька область).

Донецьк теж має свої символи. Це прапор і герб, які присвячені шахтарській праці.

Вчитель: В цьому році нашому краю виповнюється 80 років. Площа Донецької області – 26,5 тис. км. Одна з найстаріших областей Східної України, заснована у 1932 році. В області 18 районів, 52 міста, 131 селище та 1124 села. Населення області- 4720,9 тис. чол.. ( 9,9% населення країни). Донецька область є унікальним регіоном України.

За кожною подією стоять конкретні люди, які своїми руками творили історію нашого Донбасу. З історією Донеччини тісно пов`язані імена видатних особистостей: підприємціД.Юз, І.Г.Іловайський, А.Н.Горлов, Ф.Е.Єнакієв, композитор С.С.Прокоф`єв, саме тут народились подвиги Н.Ізотова, А.Стаханова, М.Мазая, П.Ангеліної, П.Кривоноса, видатних спортсменів С.Бубки, Л.Подкопаєвої, найкращого танцюриста світу В.Писарева.

(На дошці вивішуються портрети цих людей)

Шоста зупинка: «Донбас – це Я»

Давайте познайомимось. У вас на парті лежать фігурки дівчаток і хлопчиків, розфарбуйте їх. Тепер прикріпимо їх на плакат «Донбас – це Я» (називають своє прізвище і ім’я)

ІY.Підсумок уроку

Шоста зупинка: «Фінальна»

Лунає запис пісні «Молитва за Україну»

- Ось ми і закінчили нашу уявну подорож рідним краєм. Ви, діти, маєте у своєму серці високе почуття любові до рідного краю, а тому зможете зробити все для того, щоб Україна і надалі розквітала і багатіла. А для цього потрібно здобувати знання, багато знати і вміти. То ж старайтеся вчитися так, щоб вами пишалася Батьківщина. І перша сторінка наших знань наприкінці уроку є у кожного.В добрий час, любі діти.

Категорія: Природознавство / Я і Україна | Додав: SYLER (31.12.2013)
Переглядів: 3046 | Рейтинг: 0.0/0
Вирізування з паперу серветок, сніжинок
Чим розпізнаємо запах і смак
Поведінка в незнайомих місцях
Практична робота: моделювання ситуацій спілкування про небезпеку за телефонам...
Декларація прав дитини. Основний Закон держави. Обов'язки батьків та діте...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]