Тема: Мій рідний край - ДонбасМета: Формувати в учнів інтерес до навчання; засвоїти слова за темою; вчити розповідати про символи Української держави та їх значення; розвивати прагнення бути свідомим громадянином України, її патріотом. Розвивати пізнавальні інтереси. Виховувати бажання наполегливо оволодівати знаннями, любов до школи – джерела одержання знань і вмінь. Обладнання: Символи України, малюнки символів Донбасу, відеоролики, кольорові олівці, карта України, Донецької області,фігурки хлопчиків і дівчаток з паперу,портрети відомих людей Донбасу. Хід уроку І. Організаційний момент Здрастуй, вересень, Світлий вересень. Руку дай! Пахне м’ятою, Стиглим вересом Рідний край! ІІ. Повідомлення теми і мети уроку Вчитель: Любі діти! Барвиста осінь зустрічає васчудовим святом і першим уроком. Добрий день, мої милі діти. Ви сьогодні вже учні у нас. Будемо вчитись, дружити, радіти Й називатися 1-А клас. Ми на порозі в захоплюючу країну Знань. І сьогодні ми відправимося мандрувати рідним краєм на казковому потязі. А його пасажирами станемо ми з вами, але для цього нам треба відгадати загадку. Красивий, щедрий, рідний край І мова наша солов'їна. Люби, шануй, оберігай Усе, що зветься... (Україна). І. Січовик Прошу зайняти свої місця, ми вирушаємо у мандрівку «Мій рідний край». Створення емоційного настрою:слухання «На нашійУкраїні»(Наталя Май – автор). ІII. Основна частина уроку Перша зупинка: «Символи України». (Короткі повідомлення дітей) Вчитель: Рідний край, Україна, Батьківщина! Які це прості й разом із тим прекрасні слова. У кінці серпня місяця ми відзначали державне свято. - Яке? (24 серпня – День Незалежності України) - Яку річницю незалежності ми святкували? (20 - у) Правильно, Україна була проголошена вільною, незалежною, самостійною державою.Але в кожнім краю знають і поважають символи української землі. Гра «Пояснялочка». Символ —... (це умовне позначення будь-якого предмета) Прапор —... (полотнище одного або кількох кольорів, яке є символом держави) Герб —... (знак держави, зображений на прапорах, монетах, пе¬чатках) Батьківщина, Вітчизна —... (рідний край. Місце, де ти народився - А які символи України відомі вам? (Українські символи – це герб, прапор, пісня, верба, калинаічарівна народна мова, яка полонить кожне серце). 1 учень:Національний прапор України має синій і жовтий кольори. Синьо-жовтий прапор символізує безхмарне небо над колосистими, багатими полями. 2 учень: В основу нашого герба покладено стародавній золотий тризуб на синьому тлі. З історичної літератури відомо, що тризуб є символом державності, блискавиці. Жовтий колір – колір небесних світил, сонячногопроміння, без якого неможливе життя. 3 учень: Гімн – це національна пісня, його слова і значення вам добре відомі, тому давайте разом виконаємо його. (Національний гімн України (фонограма) на музику М. Вербицького, слова П. Чубинського, учні виконують стоячи). 4 учень:Верба і калина – невіддільні атрибути українського народу. Верба символ краси, неперервності життя, вона дуже живуча. Здавна в Україні вербу вважають святим деревом. Калина – дерево українського народу. А оскільки ягоди калини червоні, то й стали вони символом крові та невмирущого роду. Друга зупинка: «Поетична». (Гра «Мікрофон»). У рідному краї серце співає – Одна Україна – і двох не буває, Місця, де ми народились, - святі: Хто рідну оселю свою забуває, Той долі не знайде в житті. Любіть Україну, у сні й наяву, Вишневу свою Україну, Красу її, вічно живу і нову, І мову її солов’їну. Облітав журавель Сто морів, сто земель, Облітав, обходив, Крила свої натрудив. Ми спитали в журавля: - Де найкращая земля? Журавель відповідає: - Краще рідної – немає! Що таке Батьківщина? Під віконцем калина, Тиха казка бабусі, Ніжна пісня матусі, Дужі руки у тата, Під тополями – хата, Під вербою – криниця, В чистім полі – пшениця, Серед лугу – лелека, І діброва далека... А для нас – це Донецьк – Рідний і величавий! Третя зупинка:«Донецьк – мільйон троянд» Вчитель: Кожна людина найбільше любить той край, де народилася і живе. Кожен пишається своєю рідною землею завжди хоче про неї сказати найкраще. Донеччино моя, моя ти батьківщино, тобі любов моя і всі мої чуття! Я до твоїх грудей приникнув, як дитина, щоб знов набратись сил для пісні і життя. (В,Сосюра) Перегляд відеоролика «Донецьк» Четверта зупинка : «Відпочинок» Фізхвилинка УКРАЇНА, (діти розводять руки) РІДНИЙ КРАЙ, ( піднімають рукивгору ) ПОЛЕ, РІЧКА, ( повороти тулуба вправо-вліво ) СИНІЙГАЙ. (пританцьовують) ЛЮБО СТЕЖКОЮІТИ ( ходьба на місці ) ТУТ ЖИВЕМОЯІТИ! ( беруться за руки ). П׳ята зупинка : «Цікавинка» - А знайдіть на карті разом з батьками край, де ми живемо. - Як він називається?(Донбас, донецька область). Донецьк теж має свої символи. Це прапор і герб, які присвячені шахтарській праці. Вчитель: В цьому році нашому краю виповнюється 80 років. Площа Донецької області – 26,5 тис. км. Одна з найстаріших областей Східної України, заснована у 1932 році. В області 18 районів, 52 міста, 131 селище та 1124 села. Населення області- 4720,9 тис. чол.. ( 9,9% населення країни). Донецька область є унікальним регіоном України. За кожною подією стоять конкретні люди, які своїми руками творили історію нашого Донбасу. З історією Донеччини тісно пов`язані імена видатних особистостей: підприємціД.Юз, І.Г.Іловайський, А.Н.Горлов, Ф.Е.Єнакієв, композитор С.С.Прокоф`єв, саме тут народились подвиги Н.Ізотова, А.Стаханова, М.Мазая, П.Ангеліної, П.Кривоноса, видатних спортсменів С.Бубки, Л.Подкопаєвої, найкращого танцюриста світу В.Писарева. (На дошці вивішуються портрети цих людей) Шоста зупинка: «Донбас – це Я» Давайте познайомимось. У вас на парті лежать фігурки дівчаток і хлопчиків, розфарбуйте їх. Тепер прикріпимо їх на плакат «Донбас – це Я» (називають своє прізвище і ім’я) ІY.Підсумок уроку Шоста зупинка: «Фінальна» Лунає запис пісні «Молитва за Україну» - Ось ми і закінчили нашу уявну подорож рідним краєм. Ви, діти, маєте у своєму серці високе почуття любові до рідного краю, а тому зможете зробити все для того, щоб Україна і надалі розквітала і багатіла. А для цього потрібно здобувати знання, багато знати і вміти. То ж старайтеся вчитися так, щоб вами пишалася Батьківщина. І перша сторінка наших знань наприкінці уроку є у кожного.В добрий час, любі діти. | |
| |
Переглядів: 3089 | |
Ми — українці |
Місця підвищеної небезпеки у школі |
Про працелюбних і лінивих |
Хто як до зими готується. Побудова і записування речень, що передають зміст м... |
Школа. Ти — школяр. Умій дружити. Дорога від дому до школи |
Всього коментарів: 0 | |