💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Природа навколо нас

Тема: Природа навколо нас

Мета: уточнити й розширити уявлення учнів про різноманітність природи; З'ясувати відмінності між неживим и живим; познайомити учнів з основними компонентами неживої та живої природи; вчити розрізняти предмети природи від речей, встановити взаємозв'язки у природі; ознайомити з ланцюжками живлення навколишньої природи; розвивати уміння спостерігати за змінами в живій и неживій природі; формувати загальнокультурну, інформаційну компетентності; виховувати бережливе ставлення до навколишньої природи.

Обладнання: Загадки, ілюстрації, фотографії із зображенням живої та неживої природи; речей, зроблених руками людини; предметні малюнки; картки умовних знань; А. Вівальді. Фрагмент із сюїти «Пори року», Концерт №3, Осінь, Алегро; відео сюжет фільму видавництва «Глас» за книгою протоієрея Серафима Слободського «Закон Божий». (Божий світ навколо нас); пісня «Люби рідну землю» слова А.Комінчука, музика Л.Херувимської.

Вивчення нового матеріалу

Девіз уроку: твори добро, бо ти - Людина.

І.Організація класу.

Дзвенить дзвінок, Починається урок. Будем гарно працювати, Щоб природу гарно знати.

II. Підсумок фенологічних спостережень за тиждень.

1.Бліц опитування.

- Яка зараз пора року?

- Які суттєві ознаки осені?

- Чому осінь називають щедрою?

2.Індивідуальна робота.

Виступ чергового-синоптика: підводить підсумок тижня, дані з календаря природи (похмурі, сонячні, хмарні дні, опади-сигнальні картки знань).

III. Актуалізація опорних знань.

1.Вступна бесіда.

- Подивіться навколо себе, подивіться у вікно, згадайте свої прогулянки.

- Розкажіть, що нас оточує в класі, вдома, на вулиці.

- Згадайте де ви відпочивали влітку?

- Що спостерігали?

- Як можна назвати все це одним словом? (природа)

- Що таке природа?

IV. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності.

1.Повідомлення теми і мети уроку. Сьогодні ми продовжимо з вами захопливу мандрівку світом, який оточує нас. Дізнаємось про те, що ж таке природа в цілому.

2.Вивчення нового матеріалу.

а)Установка на увагу. Створення емоційного фону уроку.

(звучить тиха, спокійна музика. А. Вівальді. Фрагмент із сюїти «Пори року». Концерт №3. Осінь. Алегро). Перегляд слайдів за допомогою мультимедійного пристрою.

б)Читання вірша учнем (попередньо підготовленого)

Ми довкілля привітаємо,

Процвітання побажаємо: -Добрий день, метелики, Ліс, звірятка, джмелики, Квіточки, рослинки, Веселка і хмаринки. Любов до вас пронесемо, Своє довкілля збережемо! в)Перегляд відеосюжету фільму видавництва «Глас» за книгою протоієрея Серафима

Слободського «Закон Божий». (Божий світ навколо нас)

г)Бесіда за змістом побаченого.

- Що відноситься до природи?

- Чи можна назвати природою школу, будинки, машини? (Ні)

- Чому? (Бо це створено руками людини) Умовно природу поділяють на живу і неживу.

- Як ви вважаєте що відноситься до живої природи?

- А що до неживої?

(Учні відповідають, учитель підсумовує)

V. Фізкультхвилинка.

Крильця пташки розправляють.

їх до сонця піднімають.

Потім можна політати

І комашок поганяти.

На галявину злетілись,

Там зернят вони наїлись,

Потім знову полетіли,

У гніздечко хутко сіли.

VI. Формування умінь і навичок.

1. Робото з підручником. а)Читання статті на с.21»Природа навколо нас» -учителем. б)Розгляд ілюстрацій. Відповіді на питання, розміщених після статті. 2.Продовження бесіди.

- Чи може жива природа існувати без неживої? Чому?

- Що потрібно рослинам, тваринам для життя?

Отже, жива природа не може існувати без неживої. Але жива природа впливає на неживу. Про це дізнаєтесь зі статті «У природі все пов'язане».

4.Осмислення прочитаного.

а)Розгляд малюнків на с.22.

б) Бесіда:

- Які зв'язки зображено на першому малюнку?

- А на другому малюнку?

- Чи пов'язані тварини і рослини між собою? Як?(Відповіді учнів)

5. Проектування на дошку малюнка живлення. Розповідь учителя. зерно -> заєць -> лисиця.

шишка -> лисиця -> куниця.

- Спробуйте самостійно навести приклади ланцюжків живлення.(Учні наводять приклади)

7. Словниково робото.

Розповсюдження Ланцюжок живлення Потомство Колективна робота.

8. «Зустріч з підручником». Опрацювання статті «Ланцюжки живлення».

Відповіді на запитання в кінці статті, с.23

VII. Зорові вправи.

«Маятник» - вправо,вліво. «Стовпчик» - вгору, вниз. «Катаємо м'яч» - кругові оберти очей. 9.Продовження бесіди.

- Ми з вами поговорили про життя рослин і тварин. А що потрібно для життя людини?

- Чи змогла б людина жити без природи?

- Доведіть.

VIII. Закріплення вивченого матеріалу.

1.Робота в зошиті з друкованою основою.

а)3авдання1.

Про що дізнається людина, вивчаючи природу?

б)3авдання2.

Заповнити схему. Пояснити свій вибір.

в)ЗавданняЗ.

Записати відмінності живої природи від неживої.

г) Завдання4.

2.Робота з прислів'ям.

«Берегти природу-берегти Батьківщину»

- До чого закликає наша народна мудрість?

- Як ви розумієте це прислів'я?

-Для чого потрібно берегти природу?

ґ) ЗавданняБ.

Пояснити, як нежива природа впливає на живу.

2. Гра «Поміркуй» робото у групах.

а)Класифікація предметних малюнків:

жива, нежива природа,рукотворний світ.

Береза, гриб, місяць, сонце, річка, олівець, будинок, автомобіль, дівчинка.

І гр. II гр. III гр.

Жива природанежива природа рукотворний світ

б)Підсумки гри.

3. Робота з загадками. Відгадати загадки. Відгадане згрупувати і віднести до

живої чи неживої природи.

а)Серед літа - метелиця:

пух летить і стелиться (тополя)

б)Взимку спить,

влітку бринить.

Над садами літає,

Солодку росу збирає, (бджола) в)Куди ступити - всюди маєш,

Хоч не бачиш - споживаєш, (повітря)

г)Не дерево, а з листочками,

Не сорочка, а зшита,

Не поле, а засіяне, (книжка) -Чому не віднесли відгадку «книжка» ні до живої, ні до неживої природи?

VIII. Підсумок уроку.

1.запитання:

- Що належить до живої природи?

- Що належить до неживої природи?

- Що ми називаємо рукотворним світом?

- Навіщо необхідно берегти природу?

Чим ми можемо вже сьогодні допомогти природі?

2.Складання таблиці.

3.Слухання пісні про охорону природи «Люби рідну землю» сл.. А.Комшчука, муз.Л.Херувимської.

IX. Домашнє завдання

1.Опрацювання статті у підручнику с.21-23.

2.Дібрати по 2 загадки про предмети живої та неживої природи (і і II варіант)

Категорія: Природознавство / Я і Україна | Додав: SYLER (31.12.2013)
Переглядів: 3855 | Рейтинг: 0.0/0
Т. Шевченко «Тече вода з-під явора...» І. Франко «Дрімають села...» П. Тичина...
Вступне заняття. Значення праці в житті людини. Організація робочого місця
Казка «Сильніше за силу». Прислів'я. Підсумок з теми
Що можна робити з інформацією
Аплікація з паперу. Види аплікацій. Виготовлення аплікації
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]