Тема: Рідний край. Назва рідного краюМета: поповнити знання учнів про українське суспільство, довкілля, в якому живе дитина; дати учням уявлення про природні умови села; учити називати село, вулиці, свою домашню адресу; ознайомити учнів із різноманітністю природи, господарською діяльністю населення рідного краю. Хід уроку 1 Організація класу 1.1 Вправа «Погода» - який сьогодні день: ясний, хмарний, похмурий? - які число і місяць? - який стан неба? - а чи був вітер, коли ви йшли до школи? А опади? - як змінилася погода за цей тиждень? 2 Повідомлення теми й мети уроку 2.1 Повідомлення вчителя Вчитель. У кожної людини в житті є щось таке сокровенне, найрідніше, без чого вона не може навіть уявити свого життя. Це рідний батьківський край, де вперше дитиною побачила світ, ясне сонечко, дрібні сльозинки дощу на віконному склі, ріжок молодого місяця між міріадами зір, чисту зелену травичку і тисячі різних квіт, які радували серце своїм розмаїттям. Це та земля, по якій ми зробили свої перші кроки, земля наших батьків, дідів і прадідів, і вона найдорожча за все на світі. Вона єдина, де ми почуваємо себе вдома, затишно і привітно. І, де б людина не жила потім, а зі своїм краєм вона пов’язана невидимою ниточкою, яка не відпускає від себе, живить душу рідним теплом і дає наснагу. Тільки в рідному краю людина почуває себе захищеною, стійкою, впевненою, бо вона вдома. Тому і присвячено цій темі так багато людської творчості: віршів, пісень, картин, оповідань і т.д. І ця криниця ніколи не висохне, доки й існуватиме людство. 2.2 Читання вірша про рідний край Учися жити й пам’ятай, Що скрізь живуть по світу люди. Але найкращий — рідний край І ліпше десь тобі не буде. Бо тут твоя земля і дім, Твої батьки і рідне небо. І найсолодший хліб у нім, А що людині більше треба? Ніж радість, воля і краса — Той оберіг з дитинства милий, Прозора вранішня роса, І погляд батька незрадливий. І усміх мами чарівний, І вірні друзі, добрі люди… Ось тут і є той рай земний, А кращого ніде не буде. 2.3 Робота з підручником ст.92 - скажи, де ти живеш? ( у місті чи в селі?) - як називається твоє село? - чи багато вулиць у твоєму селі? ( Леніна, Зелена, Молодіжна, Севастопольська, Одеська) - яка головна вулиця? ( Леніна) - що можна побачити на вулицях у місті, а що в селі? 2.4 Бесіда - як називається районний центр? ( Нововоронцовка) р-н Нововоронцовський - в якій області ми проживаємо? (Херсонській) Давайте назвемо адрес за яким ми проживаємо Херсонська область Нововоронцовський район Село Білявка Вулиця Леніна 2.5 Фізкультхвилинка ВЕСЕЛЕ СОНЕЧКО Встало вранці ясне сонце, Зазирнуло у віконце. Ми до нього потяглися, Ми всі дружно піднялися, Будем дружно присідати, Сонечко розвеселяти. Встали-сіли, встали-сіли, Бачте, як розвеселили! Стало сонце танцювати, Нас до танцю припрошати. Нумо разом, нумо всі, Потанцюймо по росі! 2.6 Херсонщина. Обласний центр місто Херсон.(презентація). Я люблю Херсон, зелене місто, За степи, за молоду траву, Що у нас шумить трикутне листя, Як ідеш на річку Кошову. 2.7 Читання оповідання про Херсон. У степах півдня України Херсонщина – справжня перлина. Тут на сотні кілометрів простяглися узбережжя Чорного і Азовського морів, Дніпра й Інгульця, безліч озер, заплави, острови, прекрасні місця для відпочинку. Якщо пливти по Дніпру на південь уздовж високого правого берега, вимальовується, розкинувшись майже на півтора десятка кілометрів, старовинний, овіяний славою, оспіваний у віршах поетів, сонячний Херсон. Херсон – одне з найстаріших міст півдня України. Розташований недалеко від гирла Дніпра, він має виключні природні можливості для того, щоб бути красивим, ошатним, благоустроєним. Я люблю Херсон, зелене місто, За степи, за молоду траву, Що у нас шумить трикутне листя, Як ідеш на річку Кошову. До самої води схиляються верби, перешіптується очерет, на широкому лататті погойдуються сліпучо-білі й золотаво-жовті водяні лілії, линуть пахощі м’яти та незабудок... Застиг білий лелека, чатує на необережну рибку. А над вербами, у голубій високості, завис мисливець-шуліка. Зграйка сполоханих горобців зашуміла над заростями, кудись заспішив одинокий ворон, гучно пролопотіла крилами важка дика качка, понад самою водою пролітають красені-баклани, працьовиті дятли невтомно довбуть вербову кору. А он, на зеленій галявині, пасеться олениха з гарненьким оленям. Ось така вона – Херсонщина. Багатий, сонячний край, із своїми чудовими краєвидами, рідкісними рослинами й тваринами, неозорими степами. Ось такий казковий наш край, де все пашить простором, степом, морем та свіжим повітрям, а історія його круто настояна не лише на легендах, казках, а й на історичній правді про героїчне минуле і сьогодення народів, що населяють ці місця. Любі друзі, ми впевнені у тому, що ваш інтерес до рідного краю буде посилюватися, і ми ще неодноразово зустрінемось з вами у краєзнавчих літературних мандрівках та змаганнях. Ми вдячні вам за приємне спілкування! 2.8 Чим славиться Херсонщина на весь світ? Біосферний заповідник "Асканія-Нова" імені Фрідріха Едуардовича Фальц-Фейна - найстаріший степовий резерват миру, одне з 7 природних чудес України, що входить в сотню найбільш відомих заповідних територій планети, вже відсвяткував своє сторіччя. 2.9 Розгляд фотографій про Асканію-нову 3 Підсумок уроку 3.1 Гра «Хвости» Закінчи речення 1 Моє село називається… (Біляївка) 2 Центральна вулиця… (Леніна) 3 Я живу на вулиці… 4 У нашому селі є… (школа, церква, магазини, фельдшерський пункт, сільська рада, будинок культури, бібліотека, пам’ятник загиблим воїнам.) 5 Область в якій я проживаю називається… (Херсонська) 6 Район у якому я проживаю… (Нововоронцовський) 7 Річка яка протікає… (Дніпро) 8 Моря які є у нашій області… (Чорне і Азовське) 3.2 Метод «Мікрофон» - що потрібно робити кожному жителеві села, щоб воно стало ще кращим? ( насаджувати дерева, квіти, слідкувати за порядком біля своїх будинків, не смітити…) Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 3291 | |
Вступне заняття. Значення праці в житті людини. Організація робочого місця |
Елементарне поняття про декоративно-ужиткове мистецтво (ДУМ). Практична робот... |
Листівка для Елзіка |
Українська народна казка «Лисиця та їжак» |
Урок-повторення. У комп’ютерному класі |
Всього коментарів: 0 | |