Тема: Комбінована робота. Аплікація «На лісовій галявині»Мета: закріпити прийоми роботи з папером; зробити колективну роботу із кольорового паперу «На лісовій галявині»; розвивати вміння працювати з ножицями, папером, клеєм; розвивати охайність, самостійність; виховувати працьовитість, естетичні почуття, любов до природи. Обладнання: ілюстрації із зображенням літніх пейзажів, лісових та польових квітів; кольоровий папір, ножиці, пензлик, клей, серветка для рук. Хід уроку I. Організаційний момент 1 Привітання Зазирнуло ранком сонце До школяриків у віконце, У дзвіночок калатало, Промінцями лоскотало: — Прокидайтесь, не баріться, Не пустуйте, гарно вчіться! 2 Перевірка готовності до уроку 3 Упорядкування робочих місць II. робота над новим матеріалом 1 Оголошення теми та мети уроку — Сьогодні — наш останній урок трудового навчання у цьому році. Багато чого ви навчилися за цей рік. Ваші вироби прикрашали шкільні та класні виставки. Подарунки, зроблені вашими руками, радували ваших батьків та друзів. Наша остання робота, яка буде виконана колективно, буде присвячена веселій та цікавій порі — літу. — Як ви будете відпочивати влітку? — Куди поїдете? — Хто буде відпочивати у літньому таборі? 2 Вступна бесіда — Літо дарує дітям цікаві розваги: можна засмагати на сонці та плавати у річці, можна кататися на велосипеді, а можна гратися на лісовій галявині. Розгляньте ілюстрації з зображенням лісових пейзажів. — Що вас найбільш приваблює? — Які лісові квіти ви знаєте? Розгадайте кросворд! 1. Стебельце — шорстка драбинка, Усередині чорна вуглинка, Пелюстки блискучі, як лак. Це квітує... (мак). 2. Я на сонце дуже схожа — Золотиста, ніжна, гожа. Я щоранку розквітаю, Промінцями всіх вітаю. Відгадати всім неважко. Що за квітка я?.. (Ромашка). 3. Я квітка ніжна, як весна, Я різні сукні маю. Все літо пишна й запашна, Я й осінь зустрічаю. Буваю кольору зорі, Лимона колір маю, І снігу зимної пори, І вишнею палаю. (Троянда) 4. Хто з вас, діти, нас не знає? Ми у лісі проживаємо, Дзвоном сонце зустрічаємо, Маємо гарні сині очки, Називаємось... (дзвіночки). 5. Квітка ця на сонце схожа, На олію вона гожа, Жовті пелюсточки має, Їх до сонця повертає. (Соняшник) 6. Ту дівчину синьооку Завжди стрінеш край потоку. В неї ніжки вмиті в росах, В неї небо сяє в косах. (Незабудка) 7. На просторах поля золотого Сині зірочки тремтять. Мов шматочок неба голубого, Виграють, виблискують, горять. (Волошки) 8. Чудова квіточка така, Чорними брівками морга. (Чорнобривці) — Яке ж ключове слово ви прочитали? Так, це канікули! КАНІКУЛИ «Канікули! Канікули!» — Співає все навколо. Канікули, канікули, Канікули у школі! А що таке «канікули»? Це — літні дні барвисті, Це час, коли нам ніколи Хоча б на мить присісти, Бо треба мчати босими Наввипередки з вітром, З густих лісів приносити Горіхів повні відра. Це час у річці хлюпатись, Підсмажувати спини, І зранку в лузі слухати Тонку струну бджолину... Це час, коли за друзями Ми скучим — як ніколи, І нам страшенно схочеться Скоріше знов до школи!.. А. Костецький — Так, канікули — дуже цікавий, веселий та незабутній час. Але він швидко мине. А ми спробуємо його залишити на ватмані. Кожна група учнів (три групи — три ряди) обговорює свій пейзаж — свою лісову галявину. — А що можна зобразити на галявині? (Відповіді дітей.) — Так, це перш за все квіти, а також травичка, дерева, гриби, метелики, пташки, сонечко. Розподіліть поміж собою, хто що буде вирізувати, потім розташуйте все на ватмані, а потім приклеюйте. Протягом року ми виробляли багато аплікацій. Згадайте прийоми вирізування, з якими ми ознайомилися. До роботи! Дещо я вам нагадаю. Наприклад, як вирізати квіти. III. демонстрація та аналіз зразка 1 Інструктаж — Складаємо паперовий аркуш (6 х 5 см) навпіл, малюємо половинку дзвіночка, вирізаємо, розкриваємо — отримуємо квітку. — Можна змінити форму листя, або додати пелюсток, ускладнивши форму. — Застосовуємо спосіб «розсування»: розрізаємо квітку по пелюстках, розсовуємо їх і наклеюємо на деякій відстані один від одного. Прикрашаємо наші дзвіночки кружечками різних розмірів або дзвіночками поменше. — Складаємо квадратний аркуш (6 х 6 см) по діагоналі, потім ще, потім — ще і малюємо пелюстку, розгортаємо — отримуємо цілу квітку. Малюнок пелюстки може бути яким завгодно — округленим, гострим, із зубчиками (волошка). — А можна скласти смужку паперу гармошкою і вирізати відразу багато однакових пелюсток, з яких потім скласти квітку, а зверху наклеїти круглу серединку. IV. Фізкультхвилинка Встало вранці ясне сонце, Зазирнуло у віконце. Ми до нього потяглися, За промінчики взялися. Будемо дружно присідати, Сонечко розвеселяти. Встали-сіли, встали-сіли. Бачте, як розвеселили. Стало сонце танцювати, Нас до танцю припрошати. Нумо разом, нумо всі Потанцюймо по росі. V. практична робота учнів Учні виконують роботу, дотримуючись правил гігієни. Учитель здійснює допомогу за потреби. VI. виставка та оцінювання робіт Літо — радісна пора, Літу рада дітвора. Літо — це купання в річці, Загорання на травичці, І рибалка на зорі. Літо раде дітворі, Бо за літо всі зростуть, Вітаміни запасуть, І на осінь усі враз Перейдуть в наступний клас. VII. підсумок уроку — Чи сподобався вам урок? — Як ви гадаєте, чи все вийшло? — Чи всі навчилися працювати в групі? — Веселого вам літа! додаток до уроку 35 ►► Вірші про літо ЛІТО Літо, літо золоте випиває роси та з пшениченьки плете Україні коси. Виглядає з-поміж віт вишнями в садочку, одяга на цілий світ сонячну сорочку. А. Загорудний КУЛЬБАБКА Як літечко приходить, Усе навкруг буяє: Травичка зеленіє І квіти розцвітають. Жовтогаряче сонечко З’явилося на світ. І всі його вітають: Привіт ! Привіт! Привіт! О. Пенюк ВЛІТКУ Як же влітку не радіти? В небі — сонце, в лузі — квіти. І трава навкруг зелена Так і лащиться до мене. В небі жайворон, як дзвоник, А в траві стрибає коник. Я за ним біжу завзято, Хочу коника впіймати. Вже ось-ось його торкаю, Він лиш — стриб! — і вже немає. Не знайти його ніколи, Бо зелений має колір. Р. Юзва КАНІКУЛИ Червневе сонечко зійшло, всміхнулося тихесенько, повеселішало село, і річці нашій весело! Вода лоскоче береги, а ті сміються квітами. Мчимо, веселі, у луги — діждалися канікул ми. В. Струтинський | |
| |
Переглядів: 6080 | |
Об’ємні вироби з паперу. Виготовлення новорічних прикрас. Сіточки |
Симетричне вирізування. Витинанки. Серветки (з паперу) |
Корисні звички у спілкуванні з однолітками, дорослими людьми, членами своєї р... |
Слова, слова... Удосконалення тексту із часто повторюваними словами |
Дикорослі та культурні рослини |
Всього коментарів: 0 | |