Тема: Конструювання. Технічний конструктор «Візок»Мета: ознайомити учнів з наземними видами транспорту, професіями людей, які працюють на транспорті, машинами і механізмами, з основними деталями конструктора і прийомами роботи з ним; розвивати технічне і логічне мислення, дрібну моторику рук, терпіння, посидючість; вчити дотримуватися послідовності технологічних операцій. Обладнання: ілюстрації із зображенням міського, повітряного, водного транспорту; ілюстрації до казки «Ріпка», набори технічного конструктора. Хід уроку I. Організаційний момент 1 Привітання Дзінь-дзелень, дзінь-дзелень! Починаймо новий день. Сядьте рівно, посміхніться, До сусіда поверніться. Спинку гарно порівняйте І урок розпочинайте. 2 Перевірка готовності до уроку 3 Упорядкування робочих місць II. робота над новим матеріалом 1 Оголошення теми та мети уроку — Сьогодні на уроці ми будемо працювати з технічним конструктором, ознайомимося з деталями конструктора, навчимося з’єднувати їх, зробимо перший свій виріб — тачку. 2 Вступна бесіда На дошці — ілюстрації із зображенням різних видів транспорту. — Які машини та механізми створені людьми ви знаєте? — Для чого вони використовуються? — Як полегшити життя і працю людини? — Які машини застосовуються на будівництві, для чого вони потрібні? — А зараз ми відгадаємо загадки кросворду і прочитаємо ключове слово. 1. Полотно, а не доріжка, Кінь біжить — сороконіжка. (Потяг) 2. Швидко мчить, бо поспішає, Пасажирів підбирає. І хвилинка у хвилинку Їх доставить на зупинку. (Автобус) 3. Маленькі хатинки По рельсах біжать, Хлоп’ята й дівчатка В хатинках сидять. (Трамвай) 4. Є у мого татка На колесах хатка. Возить хатка невеличка Нас на дачу і до річки. (Автомобіль) 5. Їду-їду — нема сліду. (Човен) 6. Хоча він крил не має, Навкруг Землі літає, Передає сигнали, Щоб ми погоду знали. (Супутник) 7. Руки причепив до дроту І повіз усіх на роботу. (Тролейбус) 8. В синім небі путь моя, Швидше всіх літаю я. Маю крила, хоч не птах. Люди звуть мене... (літак). 9. Наче пташка, він летить, Але всім на лихо Він реве і торохтить, Бо не може тихо. Є два колеса у нього. Чули, друзі, про такого? (Мотоцикл) — Яке ж ключове слово ви прочитали? — Чому ці машини називають нашими помічниками? — А що вас здивувало у кросворді? — Що таке супутник? — Чи можна його назвати видом транспорту? — Чи, можливо, коли-небудь у майбутньому це і буде нашим найшвидшим видом транспорту — будемо перелітати з планети на планету. — А у нашому житті є ще багато машин, які є нашими помічниками — ті, що допомагають нам у полі, в саду, на городі, на дачі. Що це за машини? (Відповіді дітей.) Учитель вивішує ілюстрації до казки «Ріпка». — Як ви гадаєте, яка машина допоможе діду відвезти додому ріпку? — Так, це тачка. Дуже проста і легка. Але без неї ніяк не впоратися на городі! Ось сьогодні ми й спробуємо її виготовити з конструктора. III. Фізкультхвилинка Скік, скік! Всі на гілки. Розімнемо трішки спинки, А тепер іще крилята, Щоб могли швидко літати. Прошу я усіх сідати, Будемо далі працювати. IV. демонстрація та аналіз зразка ► Інструктаж — Герої казки «Ріпка» витягнули дуже велику і важку ріпку. А як донести її додому? Давайте допоможемо дідові і зберемо тачку. (Діти об’єднуються у групи по 6 осіб.) — Розгляньте деталі машинобудівного конструктора. — Визначте їх форму. — Кожну деталь необхідно знайти в конструкторі і запам’ятати її назву. — Для того щоб з’єднувальні роботи йшли швидко і правильно, треба вміти користуватися певними інструментами, а саме — молотком і гайковим ключем. — У машинобудівному конструкторі деталі з’єднуються гайками, болтами або шпильками, тому головки ключів повторюють форму і розмір цих кріпильних елементів. (Учні виконують вправи в з’єднанні деталей (рухомому і нерухомому, з використанням контргайки) і переходять до складання візка.) На кожну групу дається конструктор та схема, як збирати тачку. — Для успішної роботи розподіліть, хто за що відповідатиме: хтось вибирає необхідні деталі, хтось подає їх, хтось збирає, хтось стежить за часом. Тачку потрібно зібрати за 10 хвилин. Час пішов... V. практична робота учнів Учні розпочинають роботу. Учитель ретельно стежить за роботою, здійснює допомогу учням. VI. виставка та оцінювання робіт Учні розповідають, як відбувалася робота. — Чи у кожної групи вийшла тачка? — Чи вийшли ваші вироби оригінальними, міцними і надійними? — У який бік треба обертати ключ, щоб закрутити болт у гайку — за годинниковою стрілкою або проти годинникової стрілки? — У який бік необхідно обертати гайковий ключ, щоб відгвинтити гайку? — Що зручніше і швидше загвинтити: болт гайковим ключем (гайку при цьому утримувати нерухомо) або гайку ключем (болт при цьому утримувати нерухомо)? VII. підсумок уроку — Навіщо люди винайшли машини? — На чому люди їздили, коли не було машин? — Що таке транспорт? Які машини належать до транспорту? — Які існують види транспорту? — Як називаються професії людей, які працюють на транспорті? | |
| |
Переглядів: 2660 | |
А. М'ястківський «Казка про яблуню». В. Коломієць «Не лови метелика». |
Н. Забіла «Древній Київ», М. Познанська «Зацвіли каштани» |
Передавання просторового явища способом загороджування в зображенні архітекту... |
Тварини рідного краю |
Дикорослі рослини рідного краю |
Всього коментарів: 0 | |