Тема: Прикраси з паперу. Пасхальна листівкаМета: ознайомити учнів з історією виникнення листівок і їх новим видом; закріпити навички роботи з шаблонами; навчити прийомів складання виробу без попередньої розмітки; розвивати увагу, творчу уяву; виховувати охайність, терплячість у досягненні результату, художній смак, бажання бачити красу. Обладнання: вітальні листівки до різних свят; ілюстрації із зображенням святкування Великодня; гілочки верби, вата, кольоровий папір, шаблони, клей, ножиці, пензлики, вологі серветки для рук. Хід уроку I. Організаційний момент 1 Привітання Пролунав дзвінок, Починається урок. Працюватиме старанно, Щоб почути у кінці, Що у нашім першім класі Діти — просто молодці! Щоб урок пройшов немарно, Треба сісти рівно, гарно І виконувати те, Про що мова зараз йде. 2 Перевірка готовності до уроку 3 Упорядкування робочих місць II. робота над новим матеріалом 1 Оголошення теми та мети уроку — Ми готуємося до свята Великодня. Будемо виготовляти пасхальну листівку, яку можна подарувати родичам, знайомим, друзям і таким чином привітати їх зі святом. 2 Вступна бесіда 1) Про Великдень. — Великдень — одне з найбільших й найшанованіших після Різдва християнських свят. Воно присвячене воскресінню Христа. У давнину Великдень уважався святом бога Сонця Ярила. Як і Різдво, Великдень — родинне свято, на нього збиралася вся родина. За традицією, розпочинаючи урочистий сніданок, господар обрізав зі свяченої паски скибочки з трьох боків, приказуючи: — Бог Отець, Бог Син і Бог Дух Святий! Ці окрайці тримали до закінчення свят і потім віддавали худобі. Після святкового сніданку діти носили старшим родичам гостинці й отримували за це ласощі та писанки, якими потім гралися. До свята готуються заздалегідь — печуть паски, роблять крашанки й писанки. Жовті, червоні, жовтогарячі кружальця, багатокутні зірки на писанці — зображення Сонця. Хвилі означають воду. Ще зображують листя — дубове або вишневе. Малюють півників, козликів, пташок, рибок, метеликів, бджілок. 2) Про листівки. — А що таке відкритий лист? Це лист, який надсилають поштою у відкритому вигляді. Інакше відкритий лист називається листівка. Найперша в світі листівка була створена в XV ст. до дня Святого Валентина. Її автором був герцог Орлеанський, який в 1415 р. сидів у в’язниці в одиночній камері і дуже сумував за своєю дружиною. Щоб відволіктися від сумних думок, герцог писав їй ніжні листи у віршах. Одне з таких послань збереглося. Його можна побачити у Британському музеї в Лондоні. Англійці кажуть, що перша листівка була різдвяною, і її автором став художник Допсон. На ній була зображена щаслива сім’я, що сидить за святково накритим столом, а картинку доповнював підпис: «Веселого Різдва та щасливого Нового року!». Потім його ідею підхопили в друкарні і стали видавати листівки у великих кількостях. У Росії відкриті листи були введені в обіг майже 130 років тому. Вони були без картинок. На одній стороні листівки писали адресу і наклеювали марку. Друга сторона призначалася для письмового повідомлення. Російські листівки були різного кольору. Найбільш ранні — сірувато-білі, потім, універсальні — чорні, які відправляли як усередині міста, так і в інші міста, коричневі — для відправки всередині міста і зелені — іногородні. Першими ілюстрованими листівками в Росії вважають листівки із зображенням визначних пам’яток Москви. Листівки були дуже дорогі. На них наклеювали пелюстки квітів. На різдвяних листівках був зовсім, як справжній, сніг — з борної кислоти. Були листівки з одним контуром малюнків — для самостійного розфарбовування. Листівками прикрашали кімнати, скарбнички, збирали їх у спеціальні альбоми. Діти читають вірші. ВЕЛИКДЕНЬ ВЕРБИЦЯ Радісний надходить день, Ой ти гілко, гілко вербова Дзвонять дзвони: дзень-дзелень, На тобі зелена обнова. Понад міста, понад села Ще холоднувато надворі, надійшла весна весела.А ти вже в святечнім уборі. Ясне сонце над селом, Ти вже у церковцю ходила, Наче писанка зійшло — Господу стежинку встелила Вибігайте з хати, діти! І до нас вернулась, свячена Як сьогодні не радіти?Гілочко вербова, зелена. Вийдем-вийдем на горбок, Ти торкни Оленочку трішки, Заспіваєм гагілок, Хай росте, як мама, заввишки, Що весна вже воскресла, А Максимка — шпарко й багато, Нам Великдень принесла. Хай здоровий буде, як тато. Р. ЗавадовичН. Горик ПИСАНКИ Ввечері матуся нас чарує, Писанки на виставку малює. Віск черпає пищиком із блюдця, Очі мами лагідно сміються. Очі мами світяться у ласці: Квітоньки на писанці зірчасті, А на другій — півники та бджоли, Ми таких не бачили ніколи. А на третій писанці — зірниці, Ще й під ними золоті жар-птиці. На четвертій — олені та сарни, А на п’ятій — рушничок прегарний. Ввечері матуся нас чарує, Писанки на виставку малює. Дивиться і тішиться матуся: Я у неї малювати вчуся. С. Жупанин ЗАЙЧИКОВА ПРИГОДА Ішов зайчик крізь лісок, Ніс торбину писанок. Вийшов зайчик на горбок, Зачепився за пеньок. Покотились на всі боки Зайчик, торба, писанки. Налякався зайчик: «Ах!» Заховався у кущах. Вийшли діти у лісок, Назбирали писанок. Залишили в лісі сміх, Щоб радіти зайчик міг. Н. Мудрик-Мриц III. Фізкультхвилинка Станьмо, діти, всі рівненько. Отак, отак! Вклонімося всі низенько. Отак, отак! Далі руки отак в боки, Веселенько підем вскоки! Отак усі стриб-стриб! А ніжками диб-диб! Вгору ручки піднімайте І всі разом присідайте! IV. демонстрація та аналіз зразка ► Інструктаж На дошці — малюнки-схеми на допомогу учням. — Зараз ми зробимо три овали червоного, жовтого та бузкового кольору. Це три яйця. Зелений колір ми теж будемо використовувати, але пізніше. — Візьміть шаблон. Покладіть його на куточок аркуша кольорового паперу. Обведіть. Аналогічну роботу виконайте і на інших аркушах. У вас вийшло три овали. — Візьміть ножиці і виріжте ці овали. Не забудьте про правила безпеки при роботі з ножицями. — А тепер візьміть аркуш зеленого кольору. Як я вже говорила, Великдень — весняне свято — свято квітів. Зелений колір — колір весни — ми використовуємо, щоб зробити травичку. — Покладіть шаблони так, як показано на малюнку. Обведіть їх і виріжте. — Візьміть блакитний аркуш. Покладіть шаблон, як показано на малюнку. Обведіть його, а потім виріжте. — Всі приготовлені деталі покладіть на парти. Підготуйте робоче місце для подальшої роботи. — А тепер ми зберемо з готових деталей малюнок. — Візьміть картон, на нього приклеюємо деталі. Спочатку — блакитна хмарка, потім — довгий листок, зігнутий листок. — Так зберемо квіточку до кінця. — От і виходить у нас листівка з квіточкою. — Заєць — символ родючості, а отже, процвітання, яке чекає християн. — Великодній заєць як символ родючості й багатства став символом Пасхи. У вигляді зайчиків роблять іграшки та солодощі, а також сувеніри, що інколи зображують цілі родини або різні професії. — Давайте і ми на свою листівку поселимо зайчика. — Візьміть шаблони зайця, обведіть на папері. — Можна зайчика обклеїти котиками верби, а можна шматочками вати. — На Великдень ми радісно кажемо: «Христос Воскрес!» і обмінюємося червоними яєчками. Цей звичай дуже давній. Христос дав нам життя, а яйце — символ життя. Тому на великодніх листівках пишуть саме ці слова або перші літери цих слів. Приклеїмо літери ХВ на листівку вгорі. — А зараз згадайте правила безпечної роботи з ножицями і клеєм. V. практична робота учнів VI. виставка та оцінювання робіт — Яка з листівок сподобалася вам найбільше? Чому? — Кому ви подаруєте свою листівку? VII. підсумок уроку — Над чим ми працювали сьогодні на уроці? — Що дізналися про Великдень? — Коли з’явилися листівки? — Що на нашій листівці символізує зайчик? — А що означають літери ХВ? | |
| |
Переглядів: 4891 | |
Корисні звички у спілкуванні з однолітками, дорослими людьми, членами своєї р... |
Вода та її властивості. Демонстрація властивостей води (безбарвна, прозора, н... |
Графіка як вид образотворчого мистецтва. Виконання аплікації «Рибки» з подаль... |
Загадка — цікава розумова задача. Л. Глібов «Котилася тарілочка», «Хто доня?» |
Зима. Рослини взимку. Охорона здоров'я зимової пори |
Всього коментарів: 0 | |