💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Екскурсія до кабінету обслуговуючої праці

Тема: Екскурсія до кабінету обслуговуючої праці

Мета: ознайомити учнів з творчою діяльністю дівчаток на уроках трудового навчання з обладнанням майстерень обслуговуючої праці; розвивати уважність, інтерес до творчої діяльності, працьовитість, акуратність, наполегливість при виконанні технологічних операцій; виховувати шанобливе ставлення до праці.

Обладнання: швацька машина з ножним приводом у розкритому вигляді; виставка фартухів, виготовлених ученицями середніх класів; виставка м'яких іграшок та виробів ручної вишивки.

Хід уроку

I. Організаційний момент

 1 Привітання

 Стали, діти, всі рівненько,

 Посміхнулися гарненько,

 Настрій на урок взяли Й працювати почали.

 2 Перевірка готовності до уроку

 3 Упорядкування робочих місць

II. робота над новим матеріалом

 1 Оголошення теми та мети уроку

— Сьогодні ми вирушаємо на екскурсію до кабінету обслуговуючої праці, де будуть навчатися дівчата після четвертого класу. Розглянемо обладнання кабінету, дитячі вироби, виставку м’яких іграшок.

Слід пам’ятати, що екскурсія — це такий самий урок, як і класні заняття, тому під час екскурсії необхідно виконувати деякі вимоги, як і на уроці трудового навчання:

 • уважно слухати, організовано ставити запитання, не розмовляти, дотримуватися дисципліни;

 • не можна порушувати порядок, дисципліну і дорогою на екскурсію;

 • у майстерні обслуговуючої праці триматися всім разом, переходити від одного робочого місця до іншого спокійно, без метушні і не штовхаючись, ставати так, щоб усім було видно.

Діти з учителем вирушають до кабінету обслуговуючої праці. За можливості займають робочі місця.

 2 Вступна бесіда

— Які прислів’я про працю ви знаєте?

 • Бджола мала, а й та працює.

 • Землю сонце прикрашає, а людину — праця.

 • Праця годує, а лінь марнує.

Учень читає вірш.

  чим пахнуть ремесла

Мають ремесла свої аромати:

Тістом в пекарні пахне, малята.

Мимо столярні пройдете зрана —

Гостро запахне стружка духмяна.

Лаком і фарбою пахне маляр,

Цеглою — муляр, замазкою — скляр.

Куртка шоферська пахне бензином,

Одяг робочий — мастилом машинним.

Пахне кондитер мускатами, тминами.

Лікар — аптекою і вітамінами.

А хлібороби, що ходять за плугом,

Пахнуть чорноземом, полем і лугом.

Морем і рибою пахне рибак...

Тільки неробство не пахне ніяк.

Ледар пахтиться духами старанно,

Та пахне він, діти,

Усе ж препогано.

  Джанні Родарі

— Кожна професія почесна та шанована. Коли ви станете дорослими, кожен з вас обере професію, яка йому подобається. А може хтось уже вирішив, ким буде? (Відповіді дітей.)

— Сьогодні ми з вами в кабінеті, де навчаються дівчатка. Роздивіться навколо. Що ви бачите? (Діти перелічують. Учитель розповідає про прилади та інструменти, які знаходяться у кабінеті.)

— Відгадайте загадку.

 • Хто одежу шиє всім,

І дорослим і малим,

Дружить з голкою й тканиною,

Строчить швейною машиною? (Швачка)

— Що робить швачка?

— На уроках праці дівчата навчаються шити. Розгляньте виставку їх виробів. (На стендах — фартушки, плаття, сорочки, хустинки.)

— А зараз ми подивимося мультфільм про крота, який схотів пошити собі штани з великими кишенями. навіщо? Зараз дізнаємося! а ще побачимо, який великий шлях долає така рослина, як льон, щоб стати тканиною.

 3 Перегляд мультфільму

— А чи знаєте ви, коли з’явився телевізор?

Щоб ви могли дивитися телевізор, у світі повинно було статися багато винаходів.

З 1817 по 1923 рр. багато вчених працювали над ідеєю його створення. Це були: шведський хімік Й. Берцеліус, американський винахідник Г. Керрі, англієць Бєрд, американець Дженкінс, росіянин В. Зворикін. Безліч науковців й зараз працюють над удосконаленням зображення, яскравості кольорів тощо.

Спочатку був створений телевізор з чорно-білим зображенням. Та вже після 1945 р. з’явились і кольорові передачі.

У нашій країні перші телевізори з’явилися в 1932 р. Були вони без звуку, а розмір екрану не перевищував розмірів сірникової коробки. Але вже через рік з’явився звук. Та люди побачили телевізори лише в 1940 р. Для того щоб видно було зображення, перед екраном ставилася збільшувальна лінза. Перші телевізійні кадри можна було побачити за допомогою радіоприймача, а показували вони людину, яка сідає на стілець.

А яким стане телевізор у майбутньому? Вчені доводять, що він керуватиме всіма побутовими приладами: пилососом, пральною машиною, плитою тощо. Зображення телевізор матиме не лише кольорове, але й об’ємне. Коли ж показуватимуть якість речі, ми зможемо відчувати їх на дотик і на смак. Уявляєте? Дивишся рекламу твоєї улюбленої шоколадки — і відчуваєш її смак!

Увага!

Категорично забороняється просиджувати цілими днями біля телевізора!

Дитина вашого віку повинна дивитися телепередачі не більше 1 години на день, з обов’язковою перервою.

— Чи сподобався вам мультфільм?

— Тепер ви знаєте, скільки операцій потрібно виконати, щоб з рослини на лузі, де росте льон, отримати тканину.

III. Фізкультхвилинка

 Все у лиски вже в порядку.

 Вийшла лиска на зарядку.

 Лапки вгору, лапки вниз,

 Подивилась вона скрізь.

 І на місці пострибала,

 Й присідала, і вставала.

 Головою покрутила,

 Вітрячка вона зробила,

 Потім лапки опустила І взялась собі за діло.

IV. Практична робота учнів

 — Подивіться на виставку робіт. (На стенді — вироби, які пошили дівчата.)

 — Які ж майстрині-дівчата!

 — Ви ще маленькі і шити не вмієте, але ми працюємо з папером і можемо зробити аплікацію. Підійдіть до столу, роздивіться фартушок з паперу. Спробуйте прикрасити його.

 — Як це можна зробити? (Відповіді дітей.)

 — Зараз ми позмагаємося. Група хлопчиків працюватиме над фартушком жовтого кольору, а група дівчат — над фартушком блакитного кольору. (На столах — аркуші ватману з наклеєним фартушком та заготовки квітів, листочків, зірочок, кульок тощо.)

 — Спочатку придумайте візерунок, розташуйте його на фартушку, а потім приклейте.

V. Виставка та оцінювання робіт

 — Молодці, ви добре впоралися! Все встигли. Я гадаю, що якби цей фартушок побачили ваші матусі, вони б були задоволені.

VI. Підсумок уроку

 — Де проходив наш урок?

 — Як треба поводитися на екскурсії?

 — Про що дізналися у кабінеті обслуговуючої праці?

 — Що роблять швачки?

 — Ким хочете бути ви?

 додаток до уроку 11

  ЯК ЛЮДИ ШИЛИ В ДАВНИНУ?

 Шиття — це скріплення одного шматка тканини з іншим за допомогою нитки та голки. До винайдення голки тканину просто обгортали навколо тіла, утворюючи одяг.

 У Стародавньому Єгипті люди не тільки користувалися голками та нитками, але й вміли вишивати. А понад 3 тисячі років тому індуси вже знали, як різати тканину, розкроювати її, зшивати з неї одяг.

 Маленька голка — величезний винахід людства.

 Голка — це дуже маленький інструмент, загострений на одному кінці і з отвором на другому, який служить для того, щоб заправляти в нього нитку. Людина винайшла голку задовго до відкриття металів. Спершу її виготовляли з риб’ячих кісток, проколюючи дірочку в тупому кінці кістки. Такими голками первісна людина шила собі одяг із звіриних шкір.

 Знайдені давні голки були зроблені й з кісток птахів, колючок дерев та кущів, потім — з бронзи. як тільки відкрили срібло та золото, голки почали виготовляти з них. Але ці цінні метали зовсім не годились для виготовлення такого маленького інструмента.

 Лише в XIV ст., коли винайшли сталь, люди отримали міцну і зручну голку. Вважається, що сталеві голки, схожі на сучасні, були вперше виготовлені китайцями. До Європи їх завезли в середні віки, де довгий час голка вважалась величезним скарбом. Перші голки не мали вушка з дірочкою. Люди просто загинали кінчик голки і в той загин заправляли нитку.

 Масове виробництво голок почалося тільки в XIV ст. в Нюрнберзі, а потім і в Англії. Найпершу голку за допомогою механізованого виробництва зробили в 1785 р.

 У нашій країні до XVII ст. сталевих голок не було. Шпичаки колючого куща чи риб’яча кістка, як і раніше, служили для бідняків засобом для шиття.

 Лише в XVIII ст. наші майстри навчилися виготовляти гарні голки.

 У наш час в процесі виготовлення голка проходить через руки більш ніж 20 робітників.

 Поради учням

 • Щоб голки не падали і не розсипалися, зручніше зберігати їх

 в коробці, на дні якої лежить магніт.

 • Від іржі голку врятує мило. Можна намилювати кінчики голки

 або зберігати її у шматочку мила, як в подушечці.

  «ШВИДКИЙ ЗВІРОК»

 Першу швейну машинку створили в 1755 р. Вона була недосконала, тому довго не змогла існувати. У 20-х роках XIX ст. француз Варфоломій Тімоньє створив свою швейну машинку. Але французи не оцінили винахід, бо цей «звірок», як назвали машинку, заміняв працю 20 швачок: робив пошиття одягу дешевшим, що не подобалося ремісникам, які не хотіли втрачати своїх грошей. Машинку Тімоньє просто знищили.

У 1845 р. американський винахідник Е. Хоу винайшов швейну машинку з човником. Це була дорогоцінна знахідка! І сьогодні швейні машинки працюють за цим принципом. У 1872 р. російський електротехнік В. М. Чиколев створив першу модель електричної швейної машинки, яку в наш час має майже кожна господиня.

Категорія: Трудове навчання: технічна і художня праця | Додав: SYLER (01.01.2014)
Переглядів: 2671 | Рейтинг: 0.0/0
Різання паперу ножицями по прямій лінії. Способи нанесення зображення на папі...
М. Сингаївський «Що воно за диво?». П. Мовчан «Сіяв шпак». А. Григорук «Переп...
Узагальнюючий урок із теми «Пластика форм». Виготовлення подарунка до зимових...
Аналіз результатів контрольної роботи. Дія ділення. Задачі на дії різного сту...
«Половина», «третина», «чверть». Дії з величинами. Складання простих і складе...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]