Тема: Робота з пластиліном. Ліплення овочів та фруктівМета: ознайомити учнів з властивостями пластиліну; навчати простих прийомів ліплення; розвивати спостережливість, охайність у роботі; виховувати посидючість, терпіння, любов до природи; прищеплювати навички здорового образу життя. Обладнання: пластилін, дощечка для роботи, стеки, серветки для рук, ілюстрації із зображенням овочів та фруктів. Хід уроку I. Організаційний момент 1 Привітання Пролунав дзвінок, Починається урок. Працюватиме старанно, Щоб почути у кінці, Що у нашім першім класі Діти — просто молодці! Щоб урок пройшов немарно, Треба сісти рівно, гарно І виконувати те, Про що мова зараз йде. 2 Перевірка готовності до уроку 3 Упорядкування робочих місць II. робота над новим матеріалом 1 Оголошення теми та мети уроку — Сьогодні на уроці ми ознайомимося з прийомами роботи з пластиліном, з правилами, яких слід дотримуватися при роботі з пластиліном, та дізнаємося, що слід уживати в їжу, щоб мати міцне здоров’я. 2 Вступна бесіда — Хто знає, що таке пластилін? — З чого він зроблений? — Як із ним працювати? — Пластилін створений людиною з білої глини, гліцерину, вазеліну (щоб глина не висихала) і воску (щоб глина була завжди пластичною). Щоб надати пластиліну колір, використовують спеціальні барвники. Зараз осінь. На вулиці холодно, дощить, а вам потрібно ходити до школи, навчатися. Де ж набратися сил? Що необхідно робити, щоб бути здоровими та міцними цілий рік? (Відповіді дітей.) — Щоб дізнатися, чи маєте ви рацію, розгадайте кросворд. 1. Помаранчева і гарна, У землі сиджу немарно: Соковита, солоденька, Вже я стала чималенька. Собою пригощу дитину. Хай корисну з’їсть... (морквину). 2. В діжці ми їх засолили, А тоді всю зиму їли. Солоненькі та хрумкі У пухирцях. (огірки). 3. Некрасива, шишкувата, Як прийде на стіл вона, Скажуть весело хлоп’ята: — Ну й розсипчаста, смачна! (Картопля) 4. Народжується з квітки, Його всі люблять дітки, Заліза в нім багато, Рум’яне і хрустке. А ну, скажіть, малята, То що ж воно таке? (Яблука) 5. Зелений чуб, червоний бік, Смачний із нього чавлять сік. Ґаздині варять з ним борщі, Росте в городі на кущі. (Помідор) 6. Лампочка вгорі висіла, Стала смачна, пожовтіла. Діти лампочку зірвали, З апетитом скуштували. (Груші) 7. Що то за голова, Що лиш зуби й борода? (Часник) 8. Кажуть, щоб хвороб не знати, Треба всім мене вживати. Може, ви мене й з’їсте, Тільки сльози проллєте. (Цибуля) — Яке слово прочитали у кросворді? — Так, це вітаміни. Вони потрібні і дітям, і дорослим. Тому їжте їх побільше! — А ви знаєте, чим фрукти відрізняються від овочів? (Відповіді дітей.) — Фрукти — це їстівні та соковиті плоди культурних і дикорослих рослин. Фрукти бувають зерняткові (яблуня, груша), кісточкові (абрикос, слива, вишня, персик), цитрусові (апельсин, лимон, мандарин, грейпфрут), тропічні (інжир, гранат, манго, ананас, банан, авокадо). Овочі — це їстівні частини трав’янистих рослин. — А тепер давайте спробуємо виготовити деякі фрукти та овочі з пластиліну. Розгляньте ілюстрації. Як виглядають фрукти й овочі на деревах або грядках? III. Фізкультхвилинка Раз! Два! Всі присіли, Потім вгору підлетіли. П’ять, шість — всі веселі Крутимось на каруселі. Сім, вісім — в поїзд сіли, Три, чотири — нахилились Із струмочка дружно вмились. Ніжками затупотіли. Дев’ять, десять — відпочили І за працю дружно сіли. IV. демонстрація та аналіз зразка Правила роботи з пластиліном Розминати і розгортати пластилін потрібно на дощечці; розрізати пластилін стекою; невикористаний пластилін класти в клітинку упаковки; після завершення роботи з пластиліном руки витирати серветкою; не бери пластилін до рота, не торкайся брудними руками обличчя, очей, одягу. Не чіпай зошити, книги, гумки — скрізь будуть жирні плями, по яких жодна ручка не пише. 2 Правила роботи з товаришами Поважай працю товариша. Ніколи не бери до рук чужу роботу без дозволу автора чи вчителя. Не ламай чужих виробів, навіть якщо вони погано зроблені; не торкайся руками представлених на виставці робіт, в тому числі і своїх; навчився сам — допоможи товаришеві. Підкажи, яким прийомом краще зробити потрібну форму або виправити помилку. Покажи це на своїй роботі. Виправляй роботу товариша або допомагай йому тільки за його згоди; у спільній з товаришем роботі над композицією будь згідливіший і поступливіший у виборі теми та персонажів. Виконуй вироби чесно. Поступися товаришеві виготовленням більш простих виробів. При невдачі не звинувачуй товариша, а допоможи виправити помилки. 3 Інструктаж — Якщо ви обрали, які фрукти та овочі будете виробляти, покладіть перед собою дощечку та приступайте до роботи. (На дошці — таблиця до уроків трудового навчання для 1 класу «Прийоми роботи з пластиліном. Виготовлення овочів та фруктів».) ► Ліплення яблука — Візьміть більший шматочок жовтого пластиліну для виготовлення яблучка та менший — зелений — для хвостика, листочків; — коловими рухами утворіть жовту кульку; — угорі та внизу, притиснувши пальчиком, зробіть загли-бинки; — зробіть хвостик та прикріпіть його до яблучка; — прикрасьте яблучко листочками. На листочках можна зробити зубчики чи намалювати прожилки стекою; — щоб яблучко стало рум’яним, візьміть шматочок червоного пластиліну і старанно розмастіть його з одного боку яблука. ► Ліплення груші — Візьміть більший шматочок жовтого пластиліну для виготовлення груші та менший — зелений — для хвостика, листочків; — коловими рухами утворіть жовту кульку; — витягніть пластилін так, щоб утворилася форма груші; — вгорі та внизу, притиснувши пальчиком, зробіть заглибинки; — зліпіть палички та листочки; — прикріпіть грушу до гілочки, зліпіть листочки та прикріпіть їх до гілки. ► Ліплення моркви — Візьміть більший шматочок жовтогарячого або червоного пластиліну для виготовлення моркви та менший — зелений — для хвостика; — коловими рухами рук утворіть жовтогарячу кульку; — прямими рухами рук, міцніше натискуючи на один кінець, отримайте потрібну форму; — заокругліть верхню частину моркви; — із зеленого пластиліну зробіть хвостики листочків; — прикріпіть хвостики листочків морквини. V. практична робота учнів Учні починають роботу. Учитель допомагає за потреби. VI. виставка та оцінювання робіт — Розгляньте роботи учнів першого ряду. Які вироби сподобалися найбільше? чому? — Розгляньте вироби учнів другого ряду. Які помилки помітили? чому вироби вийшли маленькими чи великими? — Розгляньте вироби учнів третього ряду. Чи схожі вироби на справжні овочі та фрукти? VII. підсумок уроку — З яким матеріалом ми працювали сьогодні на уроці? — Як потрібно працювати з пластиліном? | |
| |
Переглядів: 16032 | |
Елементарні уявлення про духовну складову здоров'я. Різні вияви краси пов... |
Л. Вахніна «Кордон», Г. Бойко «Ділові розмови» |
Силуетно-площинне зображення дерев і птахів. Практична робота «Як живеться ва... |
Збирання квітів різних видів місцевих рослин. Виготовлення квіткової абетки |
Фрукти та овочі виліплені із пластиліну |
Всього коментарів: 0 | |