Тема: Самообслуговування. Відпрацювання прийомів зав'язування шнурків та ґудзиків на одязіМета: ознайомити учнів з основними матеріалами, які використовуються для виготовлення одягу; надати основні відомості про правила догляду за одягом; вчити зав'язувати шнурки та застібати ґудзики на одязі; розвивати увагу, охайність, самостійність; виховувати працьовитість. Обладнання: мультфільм «Мийдодір», ляльки, картонні ґудзики, шнурки. Хід уроку I. Організаційний момент 1 Привітання Заходить учитель — треба встати. Коли дозволить, треба сісти. Встати хочеш — не гукай, А тільки руку піднімай. У школі парти бережи І на парті не лежи. Щоб урок минув немарно, Треба сісти рівно, гарно. не скрекочи на уроках, Як папуга чи сорока. нікому не заважай, Краще — друзям допомагай. 2 Перевірка готовності до уроку 3 Упорядкування робочих місць II. робота над новим матеріалом 1 Оголошення теми та мети уроку — Ви вже дорослі. Навчаєтеся у першому класі. А хто збирає вас до школи? Хто одягає вас? Зав’язує шнурки та застібає ґудзики? — Сьогодні на уроці мова піде про одяг, про правила догляду за ним. Будемо навчатися самостійно одягатися! 2 Вступна бесіда — Відгадайте загадки — і ви дізнаєтеся, чому саме буде присвячений наш урок. • Їх на ручки одягнемо, В сніжки гратися підемо. (Рукавички) • Ступні ніг нам обіймають, Під штанці їх одягають. (Шкарпетки) • Голову нам покриває, Вушка у теплі тримає. (Шапка) • Нас від холоду ховає, Часто капюшона має. (Куртка) • Лютих не боїться зим, Хутром вкриє нас густим. (Шуба) • Не вдягають їх хлоп’ята, Мов принцеси, в них дівчата. (Сукня) • Комірець і рукави, Більш для хлопчиків вони. (Сорочка) • Від води не промокає, Нас від дощику ховає. (Дощовик) — Як можна назвати одним словом слова-відгадки? — Так, це одяг. Як слід доглядати за одягом? (Відповіді дітей.) — Чому це важливо? — Як люди ставляться до неохайних малят? — Зараз ми подивимося мультфільм «Мийдодір» і дізнаємося, що іноді трапляється з нечупарами. 3 Перегляд мультфільму — Про що треба пам’ятати, щоб одяг не втік від вас? — Що допоможе вам у цьому? • Чистить курточку, штанці, Чобітки і сап’янці. Дуже працьовита тітка. Здогадались, хто це?... (Щітка). III. Фізкультхвилинка Трава низенька-низенька. Дерева високі-високі. Вітер дерева колише-гойдає. То направо, то наліво нахиляє. То вгору, то назад. То вниз нагинає. Птахи летять-відлітають, А учні тихенько за парти сідають IV. Практична робота учнів — Відгадайте, що це? • Ледь помітний він, маленький. То квадратний, то кругленький. Як його ти відірвеш, То штани не застібнеш... (Ґудзик) — А зараз ми будемо навчатися застібати ґудзики на сорочках. (У кожного учня на парті — маленька сорочка. Діти застібають ґудзики, допомагають одне одному.) (Роблять присідання.) (Піднімають руки вгору.) (Обертаються.) (Нахиляються праворуч, ліворуч.) (Потягуються вгору, назад.) (Нахиляються вперед.) (Махають руками-«крильми».) . (Сідають за парти.) ► Гра «Одягни ляльку» Клас об’єднується у чотири групи. Кожен з гравців у групі по черзі починає одягати ляльку: шкарпетки, штанці, сорочку, спідничку, зав’язує капелюшка, застібує ґудзики на курточці. Перемагає група дітей, яка швидше та охайніше одягне ляльку. ► Гра «Що та коли одягати» — З’єднайте стрілочками, який одяг у яку пору року треба одягати. куртка дощовик шорти футболка шапкасукняс°р°чка V. Підсумок уроку — Про що ви дізналися на уроці? — Чого навчилися? — Як слід доглядати за одягом? додаток до уроку 2 ҐУДЗИК Древні люди замість ґудзиків з’єднували шматки свого одягу шипами від рослин, кісточками тварин і палицями. У Давньому Єгипті вже використовувалися пряжки або один шматок одягу просмикувався в отвір, зроблений в іншому, або кінці просто зв’язувалися. Хто саме винайшов ґудзик, невідомо: одні вчені схиляються до того, що це були греки або римляни, інші — що ґудзик прийшов з Азії. Робилися вони переважно зі слонової кістки. Широке поширення ґудзики одержали тільки в XIII ст. і майже до XVIII ст. були ознакою багатства і шляхетного походження: королі й аристократія могли дозволити собі замовити ґудзики з золота і срібла. На початку XVIII ст. ґудзики почали виготовляти з металу і міді, але майже до кінця XIX ст. ґудзики були настільки дорогим товаром, що їх перешивали з одного одягу на інший. Термін «ґудзик» походить від українського слова «ґудз», «ґудзь», тобто вузол. Колекціонування ґудзиків називається філобутоні-стикою. На території України масове виробництво ґудзиків розпочинається наприкінці епохи бронзи (ХІІ-ХІ ст. до Р. Х). Ґудзики являли собою круглу опуклу пластину діаметром до 3 сантиметрів. На ввігнутому боці кріпилося вушко. Лицева сторона могла бути гладкою або орнаментованою насічками. Виготовлялися ґудзики з бронзи і заліза. Інколи такі ґудзики пришивалися у два ряди. Другий ряд був суто декоративним. З розвитком фабричного виробництва у XVШ-XIX ст. ґудзики перестають бути атрибутом престижу та розкоші, і стають доступними для всіх верств населення. До матеріалів, з яких виготовляються ґудзики, додаються скло та перламутр. | |
| |
Переглядів: 1684 | |
Ми вивчаємо клавіатуру |
Фрукти та овочі виліплені із пластиліну |
Леся Українка «Вишеньки», «На зеленому горбочку». Олександр Олесь «Серед крас... |
Вітальна листівка до Дня перемоги |
Ура! Канікули! |
Всього коментарів: 0 | |