Урок № 27 Тема: Світ навколо нас. У царстві звірівМета уроку: •ознайомити учнів з тваринним світом різних континентів, різницею у видовому складі та причинами такої різниці; •розвивати і закріпити початковінавички використання різних елементів взаємодії з комп’ютером - гіперпосилань та активних елементів, діалогових вікон, кнопок керування, пунктів головного меню; •розвивати елементи логічного тапросторового мислення, вміння концентруватися на вирішеннізавдання, запропонованих на комп’ютері. Обладнання: підручник, електронна складова курсу, географічний атлас. Хід уроку І. Організаційний момент. Повторення правил поведінки у комп'ютерному класі. П. Повторення домашнього завдання. Актуалізація опорних знань. 1.Бесіда. •Які птахи живуть у нашій місцевості? •Що спільного в зовнішній будові птахів? •Чим вкрито тіло птаха? • За якими ознаками ми відрізняємо птахів від інших тварин? 2.Гра "Відгадай мене” •Цілий день в дуплі сиджу, зате вночі літаю (Сова). •Я дуже гарно дерева лікую. (Дятел). Ми - маленькі хлопці. Але молодці. Швидко в двір ми прилітаєм. Коли сиплють зерно курці (Горобці), • Я гніздо люблю будувати під дахом сільської хати (Ластівка). • Люблю співати ввечері в садку, або на калині (Словей). 1.Логічнезавдання. - А зараз ми виконаємо цікаве завдання для уважних і кмітливих. Спробуйте зібрати ворону по частинах. Якої частини бракує? ЦІКАВІ ЗАВААННЯ АЛЯ УВАЖНИХ ТА КМІТЛИВИХ МАЛЮКІВ І. Вивчення нового матеріалу. 1. Бесіда. Діти, сьогодні ми продовжуємо розмову про природу. І здійснемо подорож у царство звірів. Яких звірів ви знаєте? Світ тварин які населяють нашу планету, дуже різноманітний. Вони живуть на суші, в землі, деякі пристосувалися до життя у воді. 2. Вірш "Хто де живе?” Білка селиться в дублі, Іжачисько - у кублі, Вепр — у хащах верболозів, Ведмедиця - у барлозі, Вовк - у лігві, Лис - у норах ... Тигр у джунглях, Барс - у горах. Красень-олень у лісах, А верблюд - в пустелі. /О.Орач/ У більшості звірів тіло вкрито густою, пухнастою шерстю. Звірі самі добувають їжу, влаштовують житло, виводять потомство. Своїх малят звірі вигодовують молоком. 3.Робота з підручником. Нам золотавик зібрав звірів з усіх континентів, щоб сфотографуватися. Які з цих звірів живуть на території нашого континенту? Хто спить взимку, а навесні прокидається? Хто з них найсильніший? Хто найвищий? Хто найпрудкіший? 4.Фізкультхвилинка. Сильний вітер до землі, Гне дерева молоді. А вони ростуть, МІЦНІЮТЬ, Вгору тягнуться, радіють. IV.Робота з програмою. Дізнатися і запам’ятати, які звірі живуть на яких континентах нам допоможе комп’ютер. 1.Опис програми. Все поле екрана - робоче вікно програми, що складається з основних елементів, характерних для більшості програм: Назва файла з кнопками "Згорнути", "Відновити" (неактивні), "Закрити"; Головне меню програми з пунктами "Файл", "Весь світ", "Допомога". Пункт меню "Файл" неактивний; натискання на назву пункту меню "Допомога" приводить до появи невеличкого вікна з поясненнями щодо роботи з програмою та кнопкою [Закрити], натискання на яку закриває вікно Натискання на назву пункту меню "Весь світ" повертає робоче вікно до вихідного стану з картою Землі. Робоча частина вікна програми з картою Землі У робочій частині вікна знаходяться кнопки керування [Європа]. [Азія], [Африка], [Північна Америка], [Південна Америка], [Австралія]. [Антарктида] (але, так само, як і на уроці "Картина світу", обриси континентів є також гіперпосиланнями на відповідні розділи навчальної програми та мають підказки з назвами). Рядок стану (внизу, під робочою частиною вікна), в якому відображуються назви активних континентів або "Весь світ". На уроці учні працюють з робочою частиною вікна, при необхідності або за командою учителя звертаються до головного меню. Учні натискають лівою кнопкою миші на кнопки [Європа], [Азія], [Африка], [Північна Америка], [Південна Америка], [Австралія], [Антарктида], після чого здійснюється пере- хід до обраної частини світу. Якщо далі натискати на зображення тварин (при наведенні курсору миші біля них з'являється підказка з назвою), а потім - на континенті, то при правильній відповіді (якщо обрана тварина мешкає на цьому континенті): її зображення опиняється на континенті. Якщо учень припускається помилки (на цьому континенті немає обраних тварин), програма видає діалогове вікно, яке містить зображення засмученого Елзіка, пропозицію: "Подумай ще!!!” та кнопку "ОК", натискання на яку повертає до програми. Після того, як усі звірі правильно обрані, всі зайві зникають і залишається зображення Елзіка з написом "Молодець!" та кнопкою [ОК], натискання на яку повертає на карту всього світу, з якої можна розпочати роботу з іншим континентом. Порядок роботи, можливість спільного виконання разом всіма учнями або індивідуальний ритм виконання обирає вчитель. Правильних відповідей: Європа - 5 звірів, Азія - 11 тварин, Африка - 9, Північна Америка - 7, Південна Америка 3, Австралія - 3 тварини, Антарктида - 1 звір. 2. Релаксація. 3. Робота з програмою (за бажаним дітей). V.Підсумки уроку. • Чим відрізняються звірі від інших тварин? • Які звірі живуть в Австралії, Європі, Антарктиді, Африці? Логічне завдання. • Скільки лисиць на малюнку? VI.Домашнє завдання. Підготувати розповідь про якусь тварину (бажано мати її зображення). | |
| |
Переглядів: 2415 | |
Твій друг — книга. Урок позакласного читання |
Н. Забіла «Древній Київ», М. Познанська «Зацвіли каштани» |
Екскурсія до шкільної майстерні |
Перегинання і складання паперу. виготовлення стріли, пташки |
Поводження з незнайомими людьми у під'їзді, на вулиці |
Всього коментарів: 0 | |