Київ - любов моя

Урок № 20

Тема: Київ - любов моя

Мета уроку:

 • ознайомити учнів з рідним містом, його районами, пам’ятниками та місцями відпочинку.

 •закріпити знання про географічне положення Києва на карті України;

 •розвивати початкові навички використання вимикачів під час роботи з комп'ютером, ознайомити з пунктами головного меню, що випадають, та їх використання;

 • розвивати елементи логічного та просторового мислення, вміння аналізувати та порівнювати;

 • виховувати інтерес і любов до рідного міста, його історії та культури; виховувати елементи культури дозвілля.

Обладнання: підручник, електронна складова курсу, фотографії історичних

місць Києва.

Хід уроку

І. Організаційний момент. Повторення правил поведінки у комп’ютерному класі.

 II. Перевірка домашнього завдання.

1.Розповіді дітей,

2.Розгадування кросворду "Твоя країна — Україна”.

По вертикалі:

1. Назва нашої держави. (Україна)

По горизонталі:

2. Межа між державами (Кордон).

3. Символічний знак держави (Герб).

4. Полотнище синьо-жовтого кольору (Прапор).

5. Держава, іншим словом (Країна).

6. Урочиста пісня (Гімн).

7. Військо, інакше (Армія).

3.Логічна вправа.

За допомогою заданого маршруту ми повергаємось до країни. Якої?

ГП. Вивчення нового матеріалу.

1.Бесіда.

Кожна держава має головне місто. У нашій державі - це місто Київ. Із давніх давен люди прагнули дізнатися про походження назв своїх міст і сіл. Проте й досі походження багатьох із них невідоме. Сьогодні ми дізнаємося про походження нашого міста.

2.Читанняоповідання Н.Забіли "Древній Київ”

Давній народ, який оселився над Дніпром, називався полянами. Жили вони родинами і мали своїх князів. Були серед них три брати: одного звали Кий, другого - Щек, третього — Хорив. І була у них сестра Либідь. Поселився Кий на одній горі. Щек - на другій, що тепер зветься Щекавнцею. А Хорив -на третій горі. Від нього її назвали Хоревицею. Збудували брати місто і на честь старшого брата назвали Києвом. Навколо міста росли ліси, дрімучі бори. Водилися там різні звірі. А в місті жили працьовиті люди

У багатьох походах побував Кий. А повернувся у своє місто на горах, тут і помер. І брати його Щек і Хорив і сестра їхня Либідь тут похоронені. Від Либіді стала й річка, яка впадає у Дніпро, називатися Либіддю.

Після смерті братів рід їхній довго князював у полян, у древньому місті Києві.

Головна частина міста стояла на горі. Навколо міста з трьох боків підступав ліс, і з четвертого боку був високий берег Дніпра. Ліс опускався по схилах глибокого і довгого яру, який перехрещувався з другим яром, і тому називався Хрещатим. Ану здогадайтесь, де саме був яр? Та звичайно ж там, де зараз Хрещатик!

Тепер, як вийдеш на Хрещатик у святковий день, коли тут стільки гуляє людей, стільки машин, тролейбусів і автобусів, важко навіть уявити, шо колись на цьому місті був яр, і в ньому на волі бродили звірі.

3. Фізкультхвилинка.

Сильний вітер до землі,

Гне дерева молоді.

А вони ростуть, міцніють,

Вгору тягнуться, радіють.

Кіт Ганнусі, Мурчик, забрався у гелікоптер Елзіка, шоб побачити золотоверхий Київ з висоти пташиного польоту'. Ми з вами теж за допомогою комп’ютера зробимо те ж саме.

1.Опис програми.

Все поле екрана - робоче вікно програми, що складається з основних елементів, характерних для більшості програм:

•Назва файла з неактивними кнопками "Згорнути", "Відновити", "Закрити".

•Головне мешо програми з пунктами "Файл", "Допомога". Пункт меню

"Файл" містить підменю, що випадає при натасканні на назві (слові "Файл"). Воно складається з трьох строк "Райони", "Пам’ятники", "Місця відпочинку", натискання на пунктах підменю дозволяє переходити від однієї частини уроку до іншої. Натискання на назву пункту меню "Допомога" призводить до появи невеличкого вікна з поясненнями щодо роботи з програмою та кнопкою [Закрити], натискання на яку закриває вікно. Звернітьувагу нате, щотекст

допомоги змінюється в залежності від того,на якійз частин уроку

знаходиться користувач.

•Робоча частіша вікна програми.

•Рядок стану, в якому відображуються назви активних елементівуроку

(обраних районів, пам'ятників, місць відпочинку).

На уроці учні працюють з робочою частиною вікна. Вона складається з карти Києва та розташованих праворуч від неї у стовпчик перемикачів (об’ємних кругів) зі списками об'єктів, з переліку яких учням потрібно обрати один. Перемикач (новий діалоговий елемент спілкування з комп'ютером) дає можливість обирати лише одну з різних характеристик, що залежать одна від одної (наприклад, неможливо водночас мешкати у Святошинському та Дніпровському районах або знаходитися на виставі в Музичному театрі та в цирку). Обирати певні елементи потрібно, натискаючи лівою кнопкою миші на перемикач (на самому крузі), при цім у ньому з'явиться крапка, яка показує, що об'єкт обрано.

Робота з програмою складається з трьох етапів:

1.Учитель пропонує учням обрати район, в якому мешкає учень (або розташована школа). Для цього потрібно натиснути лівою кнопкою миші на перемикач, який відповідає назві району (при цьому на карті-ехемі Києва зміниться забарвлення району), а потім натиснути на кнопку "ОК" в діалоговому вікні під схемою ("Обрати район, в якому живеш"), після цього можна роздивитись карту-схему відповідного району. Повернутися до загальної карти-схеми міста Києва можна, якщо натиснути на надпис "Райони".

2.Наступний етап уроку присвячений пам'ятникам, які встановлено у Києві видатним діячам або на честь історичних подій. Для переходу до

цього етапу уроку потрібно натиснути лівою кнопкою миші на пункт меню "Файл", а в підмешо, шо випаде, натиснути на пункт "Пам'ятники". Потім учитель пропонує учням обрати (показати нашому гостю Елзіку) улюблений пам'ятник. Для цього потрібно натиснути лівою кнопкою миші на перемикачі, що відповідає назві пам'ятника (при цьому на карті-схемі Києва маленьке зображення пам'ятника "підсвітиться", виникає золотавий ореол), а потім натиснути на кнопку "ОК" в діалоговому вікні під схемою ("Обрати улюблений пам'ятник"). Після цього можна роздивитись фотографію пам’ятника. Вчитель може супроводити цей етап уроку бесідою про видатних історичних діячів Києва. Для того, щоб побачити інший пам'ятник, можна обрати інший пункт списку і натиснути кнопку "ОК". Повернутися до загальної карти-схеми міста Києва з усіма пам'ятниками можна, якщо натиснути на надпис "Пам'ятники".

3.За сценарієм уроку наступною його частиною є відвідування місць відпочинку. Для переходу до цієї частини уроку потрібно натиснули лівою кнопкою миші на пункт меню "Файл", а в підмешо, що випаде, натиснути на пункт "Місця відпочинку" Потім учитель пропонує учням обрати (відвідати разом з Єлзіком) улюблене місце відпочинку. Для цього потрібно натиснути лівою кнопкою миші на перемикач, що відповідає назві культурного закладу (при цьому на карті-схемі Києва його маленьке зображення "підсвітиться", виникає золотавий ореол), а потім натиснули на кнопку "ОК" в діалоговому вікні під схемою ("Обрати місце відпочинку"). Після цього можна роздивитись фотографію відповідного об’єкта. Вчитель може також супроводити етап уроку бесідою про культуру дозвілля та місця відпочинку Києва, обговорити з учнями їхній вибір та його мотиви. Для того, щоб роздивитися інший культурний заклад, можна обрати інший пункт списку і натиснути кнопку "ОК". Повернутися до загальної карти-схеми міста Києва з усіма місцями проведення дозвілля можна, якщо натиснути на надпис "Місця відпочинку".

Після проходження всіх етапів роботи вчитель пропонує учням з'ясувати, чи зможуть вони самостійно знайти рідне місто на карті України. Він пропонує повернутися до меню всіх уроків (натиснути на кнопку "Всі уроки" у правому верхньому куті робочого вікна програми, після чого відкрити попередній урок "Моя Батьківщина -Україна". Після обов'язкової зміни на початку уроку карт світу та Європи відкриється робоче вікно програми з картою України, на якій учитель пропонує учням показати (підвести курсор миші), де розташовано Київ, та обговорити, чому учні так вважають. Після цього можна обраллі вимикач "Міста" і запропонувати з'ясувати, чи сильно вони помилилися. Після цього можна повернутися до домашнього завдання про інші міста України, (учні не тільки розповідають. але й показують на карті, де знаходиться місто, про яке йдеться). Як закінчення роботи з програмою, можна запропонувати учням ще раз знайте Україну на карті світу (для того, щоб розпочати цю частину роботи, потрібно натиснути клавішу [Епіег] на клавіатурі. Після цього з'явиться карта світу, на якій за допомогою лівої кнопки миші потрібно обрати континент, на якому знаходиться Україна, та її розташування на карті Європи.

Якщо учень припускається помилки, програма видає діалогове вікно, яке містить зображення засмученого Елзіка, пропозицію: "Подумай ще!!!" та кнопку "ОК", натискання на яку повертає до програми. Якщо ж обирає правильно, з'являється діалогове вікно з усміхненим Елзіком, його оцінкою: "Молодець!" та кнопкою "ОК". натискання на яку повертає до головного меню П півріччя.

2. Релаксація.

3. Робота з програмою (за бажанням дітей).

 V.Підсу мки уроку.

•3 якими пам’ятниками у місті Києві ми познайомилися?

• В яких соборах побували?

VI.Домашнє завдання.

Прочитати текст в підручнику та виконати такі завдання: підготувати невеличку розповідь (2-4 реченя) про одне з улюблених місць відпочинку у Києві.

Категорія: Комп’ютерна азбука | Додав: SYLER (01.01.2014)
Переглядів: 1472 | Рейтинг: 0.0/0
Піклування про здоров'я в сім'ї. Доброзичливі й добрі стосунки між чл...
Корисні звички у спілкуванні з однолітками, дорослими людьми, членами своєї р...
Ґрунт. Значення ґрунту. Як люди дбають про ґрунт
Живі організми, їх ознаки та умови, необхідні для життя, різноманітність
Елементарне поняття про театральне мистецтво. Практична робота «Художник у те...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]