Диво-машина

Урок № 14

Тема: Диво-машина

Мета уроку:

 • систематизувати знання, здобуті на попередніх уроках, зробити разом з учнями висновки щодо можливостей та перспектив використання комп'ютерів у житті людини;

 • закріпити навички свідомої роботи з мікроманіпулятором мишею; розвивати елементи логічного мислення (розподіл елементів з множини на групи), фантазії й уяви; виховувати дбайливе ставлення до устаткування у комп’ютерному класі.

Обладнання: програма "Диво-машина”, підручник.

Хід уроку

І. Організація класу. Повторення правил з техніки безпеки.

Діти, послухайте розповідь та дайте відповідь на запитання.

Прийшовши додому зі школи. Ганнуся пообідала, швиденько зробила Уроки та сіла гратися за комп'ютер. Так продовжувапося допізна. Вона низенько нахилилася до монітора, щоб краще бачити зображення на екрані. Р-нзік зробив їй 4 зауваження. Які?

IV. Перевірка домашнього завдання.

• Чи може комп'ютер моделювати одяг?

• Як називається комп'ютерна супер-гра, в якій використовується спеціальний пристрій, що одягається на голову? Чим вона цікава?

• Як використовують комп’ютер у перукарнях?

• Люди яких професій ще використовують комп’ютер у своїй роботі?

Розминка.

1. Все на світі я узнаю,

 Коли його я вмикаю.

 Тільки око він відкриє.

 Таємниці враз розкриє (Телевізор).

 2. Скрізь, неначе крокодил, Встромить ніс-насос,

 !, якщо почує пил, -Вип’є... (Пилосос).

 3. Є у мене вірний друг.

 Має він чудовий слух

 І говорить голосами Моїх друзів, тата й мами?

 Як же звати мого друга?

 Всім відомо - це папуга. Помиляєшся, Антон.

 Зветься друг мій ... (Телефон).

 4. Я не їм вівса, ні сіна.

 Дайте випити бензину,

 Усіх коней обжену,

 Кого хоч наздожену (Автомобіль).

5. Не бджола, а гуде, не птах, а літає (Літак).

6. Без кінця тіктакає,

Дзвонить, не балакає:

"Ти вставай.вставай,вставай,

Іди в школу, не зівай!” (Годинник).

 ЦІ. Актуалізація опорних знань.

• Що ми робимо за допомогою телефона?

• Чим корисний пилосос?

• Навіщо потрібен годинник?

• А телевізор?

•А що люди роблять за допомогою літака і автомобіля?

•Чи можемо ми сказати, що всі ці предмети є механізмами або машинами? (Так).

Повідомлення теми і мети уроку.

-1 сьогодні на уроці Елзік нам хоче показати диво. Це автомобіле-телефоно-пилососо-комп'ютер. Тема уроку називається "Диво-машина”.

 V. Вивчення нового матеріалу.

4.Робота з підручником

- Діти, відкрийте підручник на стор. 14 і уважно роздивіться малюнок. Бачите, яку диво-машину створив Елзік. На що схожа ця машина?

Але Елзік, здається, перестарався і під’єднав якісь зайві пристрої. Щось у його диво-машині схоже на комп’ютер, а шось - ні. Але ця машина виконує комп’ютерні дії. Давайте допоможемо Елзіку розібратися, що ж зайвого він зробив.

Подумайте, чи може комп’ютер замінити телефон, пошту, телеграф?

А м’ясорубка, пилосос, літак чимось нагадують комп’ютер?

Хоча покерувати всіма цими речами він би зміг.

5.Фізкульгхвилинка.

Віконце ми відкрили,

Повітря запросили До нашої кімнати У гості завітать.

Всі руки піднімемо,

Та глибоко вдихнемо.

Раз - два, раз - два, дружніше Легені тренувать.

1. Підготовчий етап.

Перехід до відповідного завдання (учні мають знайти за програмою самостійно, орієнтуючись на малюнок або назву; можна навіть після запуску відповідної програми запитати, на що орієнтувалися учні, коли відкривали урок). При переході до гри зверніть увагу на підказки, які з'являються при наведенні курсору миші на окремі елементи зображення (роботу буде закінчено, коли на автомобілі не залишиться зайвих елементів, які мають підказки, що з'являються), і на те, як "реагує” автомобіле-телефоно-пилососо-комп’ютер на правильні та хибні рішення. Запропонуйте учням зупинитися після того, як всі деталі, що не належать автомобілю, буде розібрано і залишиться лише основа машини. Можна буде провести бесіду про ярлички (іконки), на які зміниться символічне, "автомобільне" зображення приладів, функції яких комп'ютер може виконувати.

2. Опис програми та прийоми роботи з нею.

Потрібно розібрати "диво-машину", перетягуючи її складові в праву чи ліву колонку лівою кнопкою миші залежно від того, що може, а чого не може робити комп'ютер. Коли всі складові займуть свої місця, тобто залишиться тільки автомобіль, натисніть клавішу [Епіег] і програма перейде до фінального ролика.

За бажанням учні можуть повернутися до початку уроку та пройти завдання ще раз (якшо є час). Для цього потрібно скористатись активним елементом "Повернутися на початок уроку" - натиснути лівою кнопкою миші на правий малюнок з ескізом робочого вікна уроку в нижній частині екрану, при наведенні на який з'являється підказка "На початок уроку".

3. Робота за комп’ютером. (Вчитель допомагає учням працювати за комп’ютером).

4. Релаксація.

Витягнути праву руку вперед. Слідкувати очима, не повергаючи голови, за повільними рухами вказівного пальця витягнутої руки вліво і вправо, вверх і вниз. Повторити 4-5 разів.

Подивитись на вказівний палець витягнутої руки на рахунок 1-4, потім перемістити погляд вдалечінь на рахунок 1-6. Повторити 4-5 разів.

VI.Узагальнення результатів уроку.

- Отже, ви побачили сьогодні і на двох минулих уроках, які можливості має комп’ютер і яких можливостей у нього немає. Він використовується майже всюди: в супермаркетах, перукарнях, Будинках моделей, в касах продажу квитків. В своїй роботі комп’ютер використовують люди дуже багатьох професій. Він наш незамінний помічник. Давайте ще раз пригадаємо, хто використовує комп’ютер у своїй роботі. (Діти пригадують).

• Пригадайте назву пристрою, який зображено на етор. 14 як телефонний апарат. Для чого він служить?

• Що міг би надіслати один комп'ютер іншому за допомогою цього пристрою, а чого не міг би? Чому ти так вважаєш?

VII.Домашнє завдання.

Ще раз прочитати розповідь про ливо-машину на сторінці 14 та намалювати свою диво-машину.

Категорія: Комп’ютерна азбука | Додав: SYLER (01.01.2014)
Переглядів: 1255 | Рейтинг: 0.0/0
Плетіння. Спосіб плетіння «косичкою». Створення виробів з плетіння
«Зима-білосніжка». Урок позакласного читання
Українські дитячі пісеньки «Кукуріку, півнику», «Добрий вечір, зайчику». Дитя...
Слова, слова... Удосконалення тексту із часто повторюваними словами
Елементарна будова тварин і птахів. Практична робота «Силуети тварин і птахів...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]