Казка про принцесу Пам'ять та професора Процесора

Урок № 6

Тема: Казка про принцесу Пам'ять та професора Процесора

Мета уроку:

• дати загальне уявлення про призначення системного блока комп'ютера і зовнішніх запам’ятовуючих пристроїв;

• закріпити початкові навички роботи з клавіатурою (використання клавіш [Епіег], [Пропуск], [РІ], клавіш з літерами і цифрами) і мікроманіпулятором мишею;

• розвивати елементи логічного мислення (обирання елементу з множини, вирішення анаграми, встановлення зв'язків між командою та дією), вміння концентруватися на розв'язанні задачі, запропонованої на комп'ютері, фантазії й уяви;

• виховувати бережливе ставлення до обладнання у комп’ютерному кабінеті.

 Обладнання: електронна складова курсу, підручник.

Хід уроку

І. Організація класу.

Повторення правил з техніки безпеки.

Діти, послухайте розповідь і дайте відповідь на запитання.

Перед сном ввечері Ганнуся довго сиділа за комп’ютером, граючи в цікаву гру. Пройшло ще 2 години.Вона низенько нахилилась до екрана монітора, щоб краще бачити, що ж там робиться. Елзік зробив Ганнусі З зауваження. Скажіть, які це були зауваження?

П. Перевірка домашнього завдання.

 • Діти, що ми вчили на минулому уроці? Доповніть речення.

 • Диригент - це людина, яка керує ....

 • У верхньому ряді над літерами розташовані клавіші з ....

 • Більшу частину клавіатури займають клавіші з....

 • Клавіші з українськими літерами позначені....

 • "Сильний”, важливий голос має клавіша ....

 • Першою допомогою є клавіша ....

Розминка.

Послухай уривок та скажи, з якої казки він.

Жили собі двоє мишенят - Круть та Верть і півник Голосисте Горлечко. Мишенята було тільки й знають, що танцюють та співають... (Півник і двоє мишенят).

... От біжить мишка, влізла в ту рукавичку та і/ каже: "Тут я буду жити!"... (Рукавичка).

Жили собі дід та баба, такі убогі, що нічого в них нема. От раз дожилися вже до того, що не стаю у них і хліба - і їсти нічого. Дід і каже: "Бабуао! Піди у хижку, назмітай у засіці борошенця та спечи мені колобок... (Колобок).

... Бичок нічого, - мовчить. Ведмідь тоді його хап за бік, давай смолу віддирати. Віддирав, віддирав та зав'яз зубами, ніяк не вирве. Сіпав, сіпав -затяг того бичка хтозна-куди!.. (Солом ’яниіі бичок).

Були собі дід та баба. Поїхав дід на ярмарок та й купив собі козу. Привіз її додому, а рано на другий день посилає дід старшого сина козу пасти... (Коза-Дереза).

Ш. Актуалізація опорних знань.

- Діти, зараз ви слухами уривки з казок про тварин. Але є ще чарівні казки, в яких розповідається про зачарованих принаес та замки, про Бабу-Ягу та Кощія Безмертного, який завжди викрадає принцес. А які казки про принцес знаєте ви? (Діти розповідають, які вони знають казки на що тему)

 • А тепер скажіть, що таке "монітор” і який вигляд він має? (Це екран, який відображує якісь програми. Він нагадує телевізор.)

 •А на що схожий системний блок? (На металеву скриньку).

 •Що розміщено в системному блоці? (Процесор).

Повідомлення теми і мети уроку.

- Отже, ви пригадали казки про принцес та де розташований процесор. Сьогодні я розкажу вам дивну казку про таємницю принцеси Пам'яті та професора Процесора. Тема сьогоднішнього уроку: "Казка про принцесу Пам’ять та професора Процесора".

IV.Вивчення нового матеріалу.

Розгляд малюнка у підручнику (сторінка 6).

- Діти, дивіться, як вже знайомі вам речі перетворилися на казкові.

ф Л чим став монітор?

, А в кого перетворився Елзік?

Розповідь казки вчителем.

Давно це було. У старовинному замку жила-була принцеса. Зачарувача її фея Розуму, надавши здібність залам ’ятовувати все. про що вона дізнавалася. Прочитала дівчина цілу бібліотеку книжок і все про все запам ’ятала. От і назвали її принцеса Пам 'ять. Поруч з нею жив невеличкий на зріст, але великий розумник - професор Процесор. Він керував життям усього замку, хоч і дуже любив поспати. Спить і хропе, дрімає і думає, відкривши ліве око. Думає, як виконати бажання всіх, хто звертається за допомогою. Комусь треба швидко порахувати, а комусь помалювати, скласти вірша або написати музику. Всім він стає у нагоді, бо він і справді головніший та розумніший за всіх, без нього а.ж ніяк не обійтися.Але у професора був один недолік. Він часто щось переплутував або забував і тому постійно звертався до принцеси Пам'яті за допомогою. Вони були нерозлучні. Таємничих принцесу та професора ніхто і ніколи не бачить, але завжди до ні їх звертаються і отримують допомогу. Зараз востаннє махну чарівною паличкою - і замок стане системним блоком. А дзеркало -монітором. Чари розвіються, але в кожному комп ’ютері так і залишаться жити своя принцеса Пам'ять та розумник Процесор. Прислухайся до свого комп ’ютера і ти почуєш, як він хропе, хропе і думає.

3.Фізкультхвилннка.

Раз! Два! Всі присіли,

Потім вгору підлетіли.

Три! Чотири! Нахилились,

Із струмочка гарно вмились.

П’ять! Шість! Усі веселі,

Летимо на каруселі.

Сім! Вісім! В поїзд сіли,

Ніжками затупотіли.

Дев’ять! Десять! Відпочили -І за парти дружно сіли.

 V.Робота з програмою.

4-Опис програми та прийоми роботи з нею.

Необхідно допомогти принцесі з казки добратися до рідного замку, долаючи разом із нею перепони і перешкоди, що виникають на її шляху. Для Цього необхідно буде натискати на певні клавіші клавіатури (літери, із яких складаються ключові, "чарівні" слова, стрілці, клавіші [Епіег] і [Р1]) і використовувати ліву кнопку миші. Для початку роботи на уроці необхідно натиснути клавішу [Епіег]. Першою перепоною на шляху принцеси стане ріка, і

для її подолання необхідно буде набрати на екрані назву предмета, що допоможе перебратися через ріку. Принцеса допомагає героям, згадуючи різні предмети, серед яких є і потрібний (у "хмарині" над нею з'являються "думки" про вирішення - зображення 3-х предметів: дошки, іграшкового човника і метелика). Натискання клавіші [Р1] приведе до появи в правому верхньому куті "Допомога" - малюнка з клавіатурою, на якому потрібні літери слова ДОШКА виділені так. як на попередньому уроці: підказка "перебігає" від першої літери до останньої. Коли назву потрібного предмета набрано, через ріку перекидається імпровізований місток із дошки, і принцеса переходить річку та йде далі. Другою перепоною стає стіна, що перепиняє дорогу, через неї необхідно обережно перелізти, а для цього - розгадати анаграму слова "СХОДИ" - ХИСОД. У принцеси в "думках" з'являється спосіб — приставні сходи, а натискання клавіші [Р1] викликає підказку із клавіатурою, на якій виділені всі потрібні літери. Після цього шлях перепиняє миша — не комп'ютерна, а сама звичайна, тільки велика за розмірами та голодна до того

ж, у всеозброєнні - із ножем і виделкою (з якого уроку цей звір?). Щоб її приборкати, потрібно буде натиснути лівою кнопкою комп'ютерного мікроманіпулятора "миша" на страшному казковому звірові "миші". Ну. а якщо викликати допомогу ([Р1]), у правом верхньому куті з'явиться малюнок із мишкою, у якої натискають ліву кнопку. Четвертою задачею буде вибір дороги з трьох шляхів, причому лише одна дорога приведе принцесу до рідного замку. Вибір дороги здійснюється за допомогою клавіш-стрілок [|], [—*], [■«—]. 1 в цьому випадку натискання клавіші [Р1] приводить до появи в правому верхньому куті мапюнка-підказки з клавіатурою, на якому відзначено потрібну клавішу (зверніть увагу на те, що без підказки обрати правильне рішення дуже складно). Якшо шлях обраний правильно, принцеса дістанеться до замку без пригод, і от уже з'являється в чарівному дзеркалі-моніторі разом із казкарем Елзіком, вони кланяються, дякуючи за допомогу своїм молодим друзям.

2.Робота за комп’ютером. (Вчитель допомагає учням працювати

за комп’ютером).

з. Релаксація.

Сидячи за партою, розслабитись і повільно порухати очима зліва направо. Потім навпаки. Повторити 3 рази в кожну сторону.

VI.Узагальнення результатів уроку.

Коротка бесіда-обговорення результатів уроку. Якщо залишиться час, можна продовжити бесіду про те, шо комп’ютер значною мірою моделює особливості людського світосприйняття та мислення, культурну історію людства (наприклад, про процесор та пам'ять, зовнішні запам'ятовуючі пристрої та ін.).

• Що являє собою літальний апарат чарівника на малюнку?

• Як би ти зобразив на цьому ж малюнку дискету?

• На що з твого шкільного приладдя схожі дискети і компакт-диски? Чим?

VII. Домашнє завдання.

Прочитати вдома (із батьками або самостійно) текст казки про принцесу Пам’ять і професора Процесора та намалювати ілюстрацію до цієї казки.

Категорія: Комп’ютерна азбука | Додав: SYLER (01.01.2014)
Переглядів: 2005 | Рейтинг: 0.0/0
Формування художньо-конструктивних навичок роботи в техніці паперопластики. П...
Ґрунт. Значення ґрунту. Як люди дбають про ґрунт
Плетіння. Спосіб плетіння «косичкою». Створення виробів з плетіння
Елементарна будова тварин і птахів. Практична робота «Силуети тварин і птахів...
Картини природи початку зими. М. Підгірянка «Ходить, ходить зима гаєм». О. Ту...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]