Сьогодні диригентом буду я!

Урок № 5

Тема: Сьогодні диригентом буду я!

Мета уроку:

• дати загальне теоретичне уявлення про призначення клавіатури як пристрою для введення інформації;

• розвивати початкові навички роботи з клавіатурою (використання клавіш Епісг, "Пропуск", літери, крапка, [Р1]);

розвивати навички читання та обирання потрібних літер, вміння концентруватися на розв’язанні завдань, запропонованих на комп’ютері;

• виховувати любов до музики.

Обладнання: підручник, електронна складова курсу, таблиця з клавіатурою.

Хід уроку

І. Організаційна частина.

Повторення правил з техніки безпеки.

Закінчити речення:

• Не можна більше години сидіти за ....

• Не можна працювати за комп’ютером перед ....

• Не можна сидіти дуже близько до ....

• Спину треба тримати ....

 II. Перевірка домашнього завдання.

• Діти, яку тему ви вивчали на минулому уроці? (Що то за звір комп’ютерна миша?)

• Яка різниця між звірятком-мишкою і комп’ютерною мишкою?

• Що розташовано на комп’ютерній миші?

• На що вони схожі?

• Як треба працювати з комп’ютерною мишою?

Розминка.

Кросворд "Музичні інструменти”.

1. Сам із вільхи та із дуба,

 В роті білі, чорні зуби.

 До зубів торкнись - готово!

 Ти почуєш спів чудовий. (Рояль)

 2. Хто з нею добре знається,

 До нього озивається,

 А хто не в лад її бере.

 Аж до душі вона дере. (Скрипка)

 3. Люблять мене, поважають,

 Та б’ють, коли грають. (Барабан)

4.Десь у гаї народилась.

В хаті опинилась.

Була німа й нежива,

Тепер говорить і співа (Сопілка).

III. Актуалізація опорних знань.

»Діти, які слова ми розгадали у кросворді? (Назви музичних

інструментів).

•Які музичні інструменти ви ще знаєте? (Діти називають).

•Що роблять за допомогою музичних інструментів? (Грають мелодію).

Так. правильно. А чи знаєте ви. що група людей, яка грає на музичних інструментах, називається оркестром? Людина, яка керує оркестром, називається диригентом. Він керує оркестром за допомогою спеціальних паличок - диригує. Диригент подає патичками знаки музикантам, і вони знають, коли і якому музичному інструменту вступати в гру.

•Діти, а за допомогою чого ми керуємо комп’ютером? (За допомогою клавіатури)

Повідомлення теми і мети уроку.

Отже, диригент це людина, яка керує оркестром за допомогою спеціальних паличок, а комп'ютером можна керувати за допомогою клавіатури. Сьогодні на уроці ви також будете диригентами. Тільки вашим оркестром будуть клавіші на клавіатурі і ви будете програвати мелодію, натискаючи клавіші.

Тема сьогоднішнього уроку; "Сьогодні диригентом буду я!"

IV. Вивчення нового матеріалу.

1.Розповідь вчителя з елементами бесіди.

 Діти, відкрийте підручники на сторінці 5. Що ви бачите на малюнку? (Елзіка-диригента, який керує клавіатурою).

• А що зображено на клавішах? (Цифри, букви, стрілочки та знаки).

- Так, правильно. У верхньому ряді над літерами на клавіатурі зображені цифри. Натиснеш одну із них, і вона відразу з’являється на екрані. Але більшу частину клавіатури займають букви. Букви українського алфавіту зображені на клавіші внизу. Верхні літери англійські, вони знадобляться нам пізніше. Букви ми будемо складати в слова, слова в речення - і так навчимося писати на комп’ютері. А допоможе нам у ньому довга клавіша, яка знаходиться знизу посередині - пропуск. Вона дає нам змогу відступати, щоб слова не зліпилися докупи. "Сильний”, важливий голос має клавіша Етег, це ніби звернення: "Виконай!” і рухайся далі.

Курсор рисочка на екрані - весь час нам буде підказувати, де стоятиме наступна буква або цифра. Курсором керують ось ці клавіші зі стрілочками. Клавіша Езс - відміняє попередню дію. Швидка допомога клавіша РІ -знайди її сам! Якщо ти все це будеш знати клавіші будуть грати для тебе як справжній оркестр. А диригентом вже будеш ти сам!

2. Фізкультхвилинка.

Віконце ми відкрили,

Повітря запросили До нашої кімнати У гості завітать.

Всі руки піднімемо.

Та глибоко вдихнемо.

Раз - два, раз - два, дружніше Легені тренувать.

 V.Робота з програмою.

1. Підготовчий етап.

Пропозиція ще знайти деякі літери на клавіатурі (ще раз зверніть увагу на те, де розміщені літери українського алфавіту). Наголосити на тому, що українську літеру "і" слід шукати біля російської "ьі", бо вона є в одному із завдань.

2. Опис програми та прийоми роботи з нею.

Для того, щоб почати працювати з цією програмою, необхідно натиснути клавішу Епіег. Далі необхідно набрати першу із запропонованих фраз ( "Моя столиця"). Літера, яку потрібно натиснути, підсвічується на клавіатурі в робочому вікні програми. Паралельно із вводом літер з’являються ноти мелодії. Помилково натиснуті клавіші та натискання пробілу між словами не приводить до яких-небудь результатів. Коли вся фраза буде набрана, комп’ютер озвучить представлену нотами мелодію, і запропонує набрати наступну фразу ("Мій друг Елзік"). Для того, щоб почати її набирати, також необхідно натиснути клавішу Епіег. По закінченні роботи Елзік вітає тих, хто впорався з цим завданням.

3. Робота за комп’ютером. (Вчитель допомагає учнямпрацювати

за комп’ютером).

4. Релаксація.

Міцно зажмурити очі на рахунок 1-3. Потім перевести погляд вдалину на рахунок 4-6. Повторити 5 разів.

 VI.Узагальнення знань учнів. Підсумок уроку.

• Що нового ви дізналися на уроці?

• Хто такий диригент?

•Що розташовано у верхньому ряді над буквами на клавіатурі?

•Що займає більшу частину клавіатури?

• Для чого служить клавіша Епіег?

 •Для чого служить клавіша Епіег?

 • Для чого служить клавіша Е$с?

 • Яка клавіша є першою допомогою?

VII.Домашнє завдання.

Прочитати розповідь у підручнику на сторінках 5-6.

Категорія: Комп’ютерна азбука | Додав: SYLER (01.01.2014)
Переглядів: 1527 | Рейтинг: 0.0/0
Хай буде сад. Складання і записування підписів під серією малюнків, що можут...
В. Гринько «Сім» (лічилка). А. Костецький «Все починається з мами». Прислів&#...
Практична робота: оволодіння самомасажем вух, носа; гімнастика для очей
Аплікація з відрізків вовняних ниток. Вітальна листівка до Дня Перемоги
Народні традиції і здоров'я
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]