Що за звір - комп'ютерна миша?

Урок 4

Тема: Що за звір - комп'ютерна миша?

Мета уроку:

• дати загальне уявлення про призначення комп'ютерного мікроманіпулятора "миша";

• закріпити початкові навички роботи з мікроманіпулятором мишею (натискання лівої кнопки на об’єкті та перетягування);

• розвивати елементи логічного мислення (вибір шляху в лабіринті, обминання пасток), вміння концентруватися на розв'язанні завдання, запропонованого на комп'ютері.

Обладнання: програма "Комп'ютерна миша”. Бажано мати навушники для кожного учня. Можна використати іграшкову або намальовану на папері (подібну до тієї', шо у навчальній програмі) мишку для демонстрації операції натискання та перетягування.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

II. Перевірка домашнього завдання.

Розминка.

 Зроби малюнки однаковими.

III. Актуалізація опорних знань.

IV. Вивчення нового матеріалу.

1.Роботазпідручником.

Бесіда за змістом уроку. Відкриваємо підручник па стор. 4; розглядаємо малюнок. Бесіда про призначення комп'ютерної миші, пропозиція лорозміркувати, чому цей пристрій одержав саме таку назву. Перша «миша» створена у 1963 році. Значення лівої кнопки миші, Демонстрація її на іграшковій або намальованій миші, яка рухається по класній дошці або ділянці стіни (найбільш вдалим рішенням було б завчасно підготувати великий малюнок, який імітує екран монітора, та саме по ньому

переміщувати іграшкову мишу, але можна й обійтися, якщо вдатися до ігрового обрамлення з пропозицією уявити, що ця ділянка стіни - екран монітора, а вимикач світла - кнопка на екрані тощо). Важливо вказати на дві (поки що - дві) можливі дії лівою кнопкою миші: "Натиснути". "Натиснути та потягнути". Поясніть значення кожної дії.

2.Тренуваннянавичок роботиЗмишею.

Демонстрація правильного утримування миші (Л®/ Пам'ятайте, шо лівшам буде зручнішим інше розташування клавіатури та миші на столі, тому підготуйтеся до цього заздалегідь). Пропозиція повернутися до комп'ютерів та лагідно взяти мишку так, як було в підручнику та показано вчителем: нагадайте, що учні тримають не живу мишку, яка може сама бігати та кусатися, а пристрій, який повністю підкоряється користувачеві (натискати на кнопки та рухати маніпулятором поки що не потрібно). Перевірте у кожного з учнів правильність утримання миші, пройдіть по класу, щоб виправити або запобігти помилкам. У розмові, яку проводите під час перевірки, нагадайте учням про правильне сидіння перед комп’ютером, зручну позу. Після перевірки запропонуйте порухати мишкою по килимку та подивитися, як змінює стрілочка (курсор миші) своє положення на екрані.

3.Фізкультхвилинка.

Раз, два, три, чотири, п'ять -Вийшов зайчик погулять.

Зимно зайчику стояти,

Треба трішки пострибати:

Скік - скок, скік - скок -Треба трішки пострибати.

V.Робота з комп'ютером.

Повторити правила техніки безпеки на уроці.

Учениці подарували лазерну указку. Не бажаючи залишити її вдома, вона взяла указку з собою на урок інформатики. Чи порушила вона правила безпеки і які?

1.Робота з програмою.

Запропонуйте підвести курсор миші до намальованої біля входу в лабіринт та одягненої мишки. Зверніть увагу, що стрілка обернеться на руку з простягнутим вказівним пальцем. Приверніть увагу до себе (не змінюючи пози; учні залишаються перед комп'ютерами) та поясніть завдання гри. особливо зверніть увагу на те, що кішка змінює свою позицію і пройти можна лише тоді, коли її немає, а також на те, що в разі потрапляння миші в пастку натаскання клавіші [Епіег] запрошує Елзіка вивільнити мишку з біди.

Поясніть, що мишка побоюється стін та завмирає, коли торкається або навіть наближується до них; при цьому потрібно знов натиснути на неї лівою кнопкою миші та повести далі.

Необхідно натиснути ліву кнопку маніпулятора "Миша” і, не відпускаючи її, провести казкову мишу по лабіринту ДО сиру. При наближенні до стін та перешкод миша виходить з-під керування. Тоді треба знову натиснути ліву клавішу маніпулятора "Миша”. Якщо миша потрапляє в лапи до кота або у мишоловку, то необхідно натиснути клавішу [Епіег] - і тоді на допомогу прийде Елзік. Звільнена миша знову може продовжити подорож до сиру. По закінченні миша ділиться своїми враженнями від запропонованого їй сиру. За бажанням, учні можуть повернутися до початку уроку та пройти завдання ще раз (якшо є час, рекомендується). Для цього потрібно скористатися самостійно активним елементом "Повернутися на почзток уроку" — натиснути лівою кнопкою миші на правому малюнку з ескізом лабіринту в нижній частині екрану, гіри наведенні на який з'являється підказка "На початок уроку".

3.Практична робота учнів.

4.Релаксація.

Сидячи за партою, розслабитись і повільно порухати очима зліва направо. Потім навпаки. Повторити 3 рази в кожну сторону.

VI.Підведення підсумків.

Пропозиція прочитати вдома (із батьками або самостійно) текст розділу підручника, розглянути малюнок і відповісти на запитання:

• Чим схожі між собою звичайна та комп'ютерна миші? Чим відрізняються?

• Як би ти запропонував назвати цей пристрій? Чи краща твоя назва від існуючої? Чим?

Категорія: Комп’ютерна азбука | Додав: SYLER (01.01.2014)
Переглядів: 2003 | Рейтинг: 0.0/0
Тематичне ліплення за малюнком і власним задумом. Створення композиції за мот...
Охорона тварин
Будівельний конструктор
«Які чудові нам земля дає плоди...». Складання текстів-описів за малюнком і п...
Хто ти. Які вони, який ти. твій зовнішній вигляд
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]