Тема. Будемо гарними співрозмовникамиМета. Вчити будувати діалог на конкретну тему; аналізувати характер розмови, формувати поняття «гарний співрозмовник», заохочувати дітей до спілкування, яке відповідає критеріям гарного спілкування; сприяти розвитку зв’язного мовлення; виховувати повагу до співрозмовника. Обладнання. Демонстраційний матеріал « Іграшки», « Уроки ввічливості». Хід уроку І. Організація навчальної діяльності. Дзвінок вже пролунав, Працювати час настав, Часу марно ми не гаймо, Урок з риторики починаймо. ІІ. Актуалізація опорних знань 1. Вправа на постановку мовленнєвого дихання А) на одному видиху промовляємо звуки, спочатку підсилюючи звучання, а потім послаблюючи: Цвіркун грає на цимбалах: Ц-ц-ц, ц-ц-ц ( звуки промовляємо злито) Цвіркунець на бубні виграва: Ц-ц,ц-ц-ц ( звуки промовляємо відривисто) Б) промовляючи «ц» , змінюємо положення губ і стежимо, як змінюється забарвлення звучання: розтягуйте їх, ніби посміхаєтесь, витягуйте у трубочку, ніби промовляєте «у» 2.Уважно прослухайте вірш О.Олеся Про що в ньому розповідається? Є слова, що білі-білі, Як конвалії квітки, Лагідні, як усміх ранку, Ніжносяйні, як зірки. Є слова, як жар пекучі І отруйні, наче чад… В чарівне якесь намисто Ти нанизуєш їх в ряд. - Якими можуть бути слова? Чому? Гра « Точно і швидко» - Як приємно чути ласкаві слова, звернені до вас. Так само приємно чути їх і від вас. Наш настрій стає піднесеним, веселим. Давайте їх пригадаємо якомога більше і нанизаємо велике намисто із чарівних слів. Я кидаю вам м’яч, а ви , спіймавши його,називаєте слова вітання вранці і ввечері, слова пошани, подяки. ІІІ. Вивчення нової теми. 1. Розповідь вчителя -Я сьогодні по дорозі до школи почула, як Дмитрик з 1 А класу розказував Сашкові , який він бачив цікавий мультфільм. Змісту я не зрозуміла, та мабуть і Сашко теж нічого не зрозумів. - Ух і класний був мультик. - Що там було класно? - Та розумієш, спочатку він, а потім вона. Загалом, так би мовити не знає, а вона не розуміє… І так здорово, що вони нічого не знають. Ну , загалом, класно.. Розумієш? - Чи зрозуміли ви що-небудь? Чому? - Щоб ви порадили Дмитрикові? ( Відповіді дітей) 2.Робота за підручником. Читання діалогу ( За Є. Майнардусом) (Навчальний посібник для 1 класу «Риторика») Доведіть, що павук,бджілка, метелик – гарні співрозмовники. 2. Складання правил спілкування 3. Робота в парах. Спілкуватися можна не тільки віч-на-віч, а й по телефону. Телефонуючи друзям і починаючи розмову після привітання, поцікавтеся, чи має ваш товариш час на телефонну розмову. Якщо товариш зайнятий, не ображайся, а ввічливо запитай о котрій годині можна пере телефонувати. Пам’ятайте, що закінчує розмову першим той, хто зателефонував. Прощаючись,необхідно подякувати за розмову і побажати здоров’я, успіхів. Рольова гра « Розмова з другом по телефону» 4.Фізкультхвилинка « Правила для учнів» Заходить вчитель – треба встать. ( Діти встають) Коли дозволить, тихо сядь. ( Тихо сідають) Спитати хочеш – не гукай, ( Пальчиком сваряться) А тільки руку піднімай. ( Піднімають руку) У школі парту бережи («витирають» кришку парти) І на парті не лежи. ( Поклали голівки на парту) Щоб урок минув не марно, Треба сісти рівно, гарно. ( Випрямляються, кладуть руки на парту) Не скрекочи на уроках, ( видають язиком цмокання) Як папуга чи сорока. ( Махають руками) ІV. Закріплення матеріалу 1.Розвязання ситуацій морального змісту. Кожний день ви спілкуєтесь із своїми батьками, товаришами, дорослими. Як ви вчините, коли… - Стоять двоє товаришів, розмовляють, а тобі необхідно в одного із них про щось запитати; - Тобі терміново необхідно щось сказати вчительці, а вона говорить з іншою вчителькою; - Ти щось розповідаєш, а тебе перебили. ( Діти висловлюють свої думки, доводять їх.) 2. Робота з прислів’ями. Використовуючи крейду,з’єднайте кінці речень так, щоб вийшло прислів’я. Поясніть їх. - Ласкаве слово -…… як три дні хліба не їв - Від теплого слова…. Що весняний день - Говорить так,….. лід розмерзає 3.Гра « Згоден – не згоден» ( використовуються сигнальні картки синього і червоного кольорів) - Співрозмовника завжди необхідно уважно слухати. - Уміння слухати людину – ознака ввічливості. - Якщо я не погоджуюся з думкою співрозмовника, то говорю про це відразу, не дослухавши його до кінця. - Перебивати людину нетактовно. - До всіх можна звертатися на Ти. -У будь-якій ситуації не можна замикатися в собі, а необхідно йти до людей. V. Підсумок Для того, щоб ви були гарними співрозмовниками, вам необхідно запам’ятати такі правила. | |
| |
Переглядів: 3295 | |
Інформація. Як людина сприймає інформацію |
«І вкрились луки цвітом, вітаючись із літом». Урок позакласного читання |
Способи згинання паперу |
Конструювання зі смужок паперу. Конструювання виробів зі смужок паперу |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 11 |
Всього коментарів: 0 | |