Година спілкування: Людина починається з добра
Тема: Людина починається з добра Мета: Формувати у дітей понять "доброта і добрі вчинки", вчити розрізняти "добре і погане", викликати бажання дарувати добро; розвивати в дитині духовно-моральні якості, вміння сприймати і створювати позитивні емоції; виховувати культуру спілкування. Обладнання: книжечки-казки; картинки із зображенням казкових героїв; макет веселого сонечка; квітка "Доброта"; промінчики сонця; кольорові олівці; листочки із зображенням Баби Яги, що перетворюється в Бабулю Ягулю; аудіо записи казок "Коза Дереза", "Котик і Півник"; Оповідання В. Сухомлинського "Петрик, собака і кошеня"; промінчики із фотографіями дітей, смайлики-посмішки. Хід уроку I. Організація класу Діти, сьогодні до нас прийшли гості. Ми чекали їх і приготували привітання. Давайте його розкажемо. Гостей дорогих ми вітаємо щиро. Стрічаємо радо, з любов’ю і миром. Добра вам сьогодні, і завтра! Щодня! Усім Вам бажаємо доброго дня! II. Оголошення теми і мети уроку III. Мотивація навчальної діяльності Вчитель: Діти, яка пора року настала? Діти: Настала зима, сьогодні восьмий день зими. Вчитель:Чи відчули ми ,що починається зима? Які зміни сталися в погоді? (Діти діляться своїми спостереженнями і враженнями про початок календарної зими). Вчитель: Діти, я сьогодні була дуже здивована. Коли підійшла до школи, то побачила квіточку. Уявляєте?!Взимку я побачила квітку. Вона просила їй допомогти, тому, що зимовий холодний вітер обірвав їй пелюстки, закружляв їх і поніс. Цю квіточку я принесла в клас. Ось вона! Чи згодні ви їй допомогти? Діти: Потрібно врятувати квіточку. Вчитель: Ви помітили, що на кожній пелюсточці написані літери. Давайте їх назвемо. (Д,Б,Р,Т). Ця різнокольорова квіточка здається нам казковою, чарівною. Якщо ми зможемо правильно розмістити зірвані пелюсточки, то прочитаємо дуже гарне слово. Діти розміщують пелюстки і читають слово "Доброта". – Діти, чи хорошу справу ми зробили? Діти: Так, ми врятували чарівну квіточку. Вчитель: А ще можна сказати, що ми зробили добру справу. Отже, сьогодні ми будемо говорити про доброту, вчитимемося розпізнавати добро, творити його і дарувати іншим. А урок наш ми назвемо "Людина починається з добра". IV. Розкриття теми уроку Вчитель: Що таке "доброта"? Хто вас вчить бути добрими? Відповіді дітей. Вчитель: З дитинства вам читають цікаві казки. А які герої живуть у казках? Казки вчать вас розрізняти добро і зло. Добро має велику силу і в казках воно завжди перемагає зло. 1. Ми відправимося в Країну Казок. Закрийте очки, покладіть голівки на ручки, уявіть,що ми на казковому літальному апараті летимо над полями і горами, над морями і річками і переносимося в казкову країну. – Відкриваємо очі. Де ми опинилися? (Відкривається дошка. На дошці напис "В гостях у казки". На дошці виставка дитячих казок). – Діти, чи впізнали ви ці казки? – Казкові герої хочуть перевірити, як добре ви знаєте їх голоси. (Слухаються записи казок) а)Казка "Коза-дереза": Хто х героїв цієї казки робив добрі справи? Чи змогли добрі герої перемогти злу Козу-дерезу? Яким був Рак? Казка "Котик І Півник": В якій казці живуть герої,голоси яких ви почули? Кого можна назвати добрим? Отже: Добро завжди перемагає б) На дошці ілюстрації казкових героїв: Лікар Айболить, Попелюшка, Червона Шапочка, Баба Яга. –– Діти, чи впізнали ви цих казкових героїв? Хто з них робив добрі справи? (Відповіді дітей.) Чому Фея допомагала Попелюшці? Отже: За добро добром платять. Фізкультхвилинка Бути добрим я учуся. Це потрібно всім, я знаю. Якщо спить моя бабуся – Я тихесенько ступаю. Ось так, ось так… я тихесенько ступаю. Я малу сестричку маю, Як заплаче – заспокою. Їй ласкаво наспіваю Добру пісню колискову. Ось так, ось так… Добру пісню колискову. Я хорошим, добрим буду, Щоб робити добре діло. Недаремно кажуть люди: Доброта –– велика сила. в) Діти, а чому залишилася Баба Яга? Відповіді дітей: Баба Яга зла, її ніхто в дитинстві не вчив бути доброю, вона не вміє співчувати, не вміє допомагати іншим. Тому вона і стала такою злою і страшною. Вчитель: Баба Яга вас запитує: Добрим бути просто чи не просто? Чи залежить доброта від зросту? Як навчитися усіх любити? Як навчитися добро творити? Вчитель: Діти, а чи хотіли б ви навчити Бабу Ягу , як стати добро? Давайте пограємо у гру "Мікрофон" і розкажемо, які добрі справи ви робите. Діти розповідають про свої хороші, добрі вчинки у мікрофон. Вчитель: Баба Яга уважно вас слухала і вирішила теж стати доброю. Вчитель роздає листочки, на яких показано, як страшна Баба Яга перетворюється на красиву Бабулю Ягулю. Дітям дається завдання: дома за допомогою кольорів показати поступове перетворення Баби Яги. Отже, добро прикрашає людину. Діти, це ви зробили ще одну добру справу і наша героїня вам дуже вдячна. 2. Вчитель: Діти,а чому ви вирішили допомагати Бабі Язі? Відповіді дітей: нам стало її жалко, що в неї немає друзів, вона одинока, має дуже неохайний і страшний вигляд, вона хотіла змінитися. Вчитель: це почуття називається "співчуття". – Послухайте оповідання В. Сухомлинського "Петрик, собака і кошеня". Кому потрібне співчуття і допомога? Вчитель читає оповідання не до кінця. – Яку б кінцівку придумали ви? Відповіді дітей. – Послухайте, як закінчив оповідання автор - В. Сухомлинський. Діти, ваші думки співпали думкою автора. Це означає, що ви вмієте співчувати і допомагати тим, хто цього потребує. Отже, чужої біди для доброї людини не існує. 3.А тепер перевіримо, чи добре ви вмієте розрізняти, що таке добре, а що таке погано. Пограємо в гру "Так і ні". – Бабусі хлопчик помагав, На допомогу він мастак. Він, діти, добрий хлопчик? (Так.) – Тепер усі скажіть мені: У сварці жити добре? (Ні.) –А як немає забіяк, Тоді усім прекрасно? (Так.) – А як серця у всіх ясні, То вам погано, діти? (Ні.) – Співає хлопчик гарно як! А вам подобається? (Так.) – А як обличчя всіх сумні, Похмурі, злі? Вам добре? (Ні.) – Кричить, ламає все хлопчак, Це теж погано, діти? (Так.) – Тоді іще скажіть мені: Як діти б’ються , добре? (Ні.) – Коли вам краще жити: Коли сміються діти? (Так.) Звичайно, краще в мир І з усіма дітьми дружити, Щоб всі веселими були, В добрі і злагоді жили. 4 . Добро, як сонце – всіх зігріває. Добра людина дарує тепло іншим, з добрим приємно спілкуватися, така людина дарує радість і посмішку. Добро схоже на таке сонечко. (На дошці з’являється сонечко, що має очі та посміхається),Чого не вистачає сонечку? Діти: у цього сонечка немає промінців. Вчитель: Уявіть себе промінцями цього радісного і доброго сонечка. Якщо ви хочете робити добро людям, природі, всій Землі, то розфарбуйте свій промінець кольором доброти і прикріпіть до сонечка. (Всі діти виявили бажання виконати запропоноване завдання.) Діти, як можна назвати це сонечко? Діти: Добре сонечко, Сонце Доброти,… Вчитель: Сонце Доброти завжди буде сяяти в нашому класі. Ви, я впевнена, надалі в житті будете всім нести добро, ласку, співчуття і любов. Вправа: А тепер візьміться за руки, посміхніться один одному і побажайте один одному добра. Підсумок: Коли потрібно починати вчитися бути добрими? Чи потрібні нам добрі люди? Отже, пам’ятайте: хто робить добрі справи, до того добро і приходить. Ви з’явилися на землі для добра, щоб стати хорошими людьми. Дякую вам за ваші хороші думки, добрі, красиві вчинки. Ви порадували мене і я хочу поділитися радістю з вами – подарувати кожному смайлики-посмішки. Любі діти! Відкривайте серце для добра. Всім, хто поруч, подаруйте Крихітку тепла. | |
| |
Переглядів: 3131 | |
Брати наші менші. Робота з деформованими текстами |
Дикорослі рослини рідного краю |
Це цікаво знати |
Розкрій тканини. Виготовлення спіднички прямолінійної форми для ляльки |
В. Чухліб «Повінь». Прислів'я. |
Всього коментарів: 0 | |