Здорові зуби - запорука здоров'я
Тема. Здорові зуби - запорука здоров'я.
МЕТА: поглибити знання учнів про гігієну порожнини рота; вчити працювати самостійно та в групах; збагачувати активний словник учнів; розвивати творчу уяву, фантазію, зацікавленість; формувати уміння збирати інформацію, досліджувати матеріал, обити висновки; виховувати дбайливе ставлення до свого здоров’я.
ОБЛАДНАННЯ: ілюстрації до теми, малюнки учнів, таблиці.

Хід уроку
І. Організація класу.
Доброго ранку, діти!
Доброго ранку всім!
Усміхніться всім довкола
Небу, сонцю, гостям, друзям,
І тоді обов’язково день
Для всіх чудовим буде.

Сядьте, діти всі рівненько,
Руки покладіть гарненько,
Голівку вище підніміть,
Свої плечі розведіть.
ІІ. Мотивація. Оголошення очікуваних результатів.
1.Гра-заняття з гігієнічними навичками.
Ви поснідали смачненько? (Діти: Так!)
Зубки чистили гарненько? (Діти: Так!)
Хто не любить пасти
Та зубної щітки,
То у того зубки зіпсуються швидко? (Діти: Так!)
Хто ласує тортом,
Полюбляє цукор,
Той собі на горе буде мати муку? (Діти: Так!)
Зубки ввечері почистили
І йдете відпочивати
Захватили булочку
Солодку у кровать? (Діти: Ні!)
Щоб зуби укріпляти
Корисно цвях жувати? (Діти: Ні!)
Блиск зубам щоби надати
Треба крем взуттєвий взяти
Видавить пів тюбика
І почистить зубики.
Так чи ні? (Діти: Ні!)
Отже, не лінуйтеся,
Діточки маленькі,
Зранку і під вечір
Зубки чистити гарненько!
III. Повідомлення теми та завдань уроку.
1. Слово учителя.
- Сьогодні в нас, без сумніву, незвичайний урок –"ЗДОРОВІ ЗУБИ – ЗАПОРУКА ЗДОРОВ’Я”.Адже:
Про чистоту хто добре дбає,
Завжди здоров’я добре має.
І настрій в того просто гарний,
І в світі він живе не марно.
- Слово "гігієна” означає здоровий спосіб життя. А однією з найголовніших вимог гігієни є чистота. Народна мудрість каже: "Чистота – запорука здоров’я”. Чистота потрібна, щоб перемогти небезпечних ворогів людини – збудників хвороб. Бактерії – живі істоти, яких ми не бачимо неозброєним оком. Їх багато у воді, грунті, вони потрапляють на руки разом із брудом. Отже, щоб бути здоровим, треба щодня бути чистим і охайним.
- Виконуючи цей проект кожна група мала своє завдання. І так поринаємо в Країну Знань.
ІV. Сприйняття та осмислення нового матеріалу.
1. Інформація про гігієну порожнини рота.
Якщо роздивитись свої зуби перед дзеркалом, то можна побачити між ними багато нерівностей. У них легко затримуються часточки страви. Тут дуже швидко розмножуються різні бактерії, в тому числі і збудники хвороб. Тому зуби необхідно чистити зубною щіткою із зубним порошком або пастою.
Стоматологи радять чистити зуби увечері перед сном та вранці. Чистити зуби потрібно не поспішаючи, зверху вниз і знизу вверх. Так само зуби чистять із середини. Після кожного вживання їжі зуби не чистять, а прополіскують рот теплою водою.
Після чищення зубів зубну щітку треба помити з милом і поставити сушити догори щетинкою. Нову щітку перед використанням теж миють з милом.
Проте, щоб зберегти зуби цього ще замало. Не можна кусати ними горіхи, кісточки від ягід та різні тверді предмети, бо це призведе до руйнування зубів.
А в пошкодження потраплятимуть часточки страви і гнитимуть. Це призведе до захворіння зубів, горла, шлунку і навіть серця. Крім того хворі зуби, як правило, мають неприємний запах. До того ж хворі зуби негарні. Проте ми не завжди можемо відчути, що почалося захворювання зубів. Тому двічі на рік потрібно звертатися до стоматолога і перевіряти стан своїх зубів. Це допоможе зберегти зуби здоровими. А здорові зуби – запорука здоров’я і краси.

2. Це цікаво! Розповіді дітей.
- На жаль, нікому не доводилося бачити посмішку слона. Може, тому, що у нього зіпсовані зуби? – запитаєте ви. Зовсім ні! З чим, чим а з зубами у слона
все гаразд! Щоправда, їх небагато – всього шість. Але змінюються вони все життя. Тому майже не дошкуляють клаповухому велетню.
А ось в акулячій пащі вишикувалися рядами тисячі гострих, як лезо бритви, зубів. А позаду кожного робочого – запасний. Зручно, нічого не скажеш! Акулячі зуби чистить маленька рибка-санітар, поїдаючи дрібних паразитів на тілі й зубах хижачки.
Та найбільше ви б здивувались, якби побачили крокодила, з його роззявленою пащею, у якій спокійно господарює малесенька пташка – кулик- дерихвіст, яку називають "крокодилів сторож”. Пташка для крокодила – це жива зубна щітка. Вона старанно викльовує рештки їжі між зубами тварин.
3. Ознайомлення з будовою зуба. (Учні в білих халатах)
- Спочатку у людини з’являються молочні зуби, а пізніше – постійні. Молочні зуби з’являються у 4-6 місяців, а постійні – в 8-12 років. Всього у дорослої людини 32 зуба. Зуб складається з трьох частин:
над яснами – це коронка зуба;
обхоплена яснами – шийка зуба;
в альвеолі щелепи – корінь зуба.
Деякі зуби мають тільки один корінь, інші більше. Коронка зуба покрита емаллю, а в області шийки і кореня – цементом. По формі коронок зуби діляться на різці, клики, малі корінні зуби та великі корінні зуби.
4 Гра «Що тут не так?»
Якщо діти не погоджуються із твердженням — плескають у долоні.
- Чистити зуби зубною щіткою слід протягом 2—3 хвилин.
- Треба використовувати зубну пасту.
- Слід робити це один раз на тиждень.
- Слід робити це двічі на день.
- Для чищення рота треба використовувати жуйку.
— Після кожного прийому їжі необхідно прополіскувати ротову порожнину.
- Зубну щітку треба міняти на нову чотири рази на рік.
- Для зубів корисні цукерки.
- Для зубів корисні овочі й молочні продукти.
-Послухайте вірш.
Хвора киця
Лікар хворі зуби
Киці пломбував,
Корисні поради їй весь час давав:
— Не лінуйсь ніколи,
Кицюнько - голубко,
Зранку і під вечір
Гарно чистить зубки.
Хто не любить пасти
Та зубної щітки,
То у того зубки
Зіпсуються швидко.
Хто ласує тортом,
Полюбляє цукор,
Той собі на горе
Буде мати муку!
Видужала киця.
Зубки вже здорові,
Бо поради лікар
Справді дав чудові.
Ну, а той, хто зуби
Чистить забуває,
Віршика про кицю
Хай собі згадає.
(ІЛисенко)
ІV.Підсумок уроку.
1. Рефлексія. Метод незакінчених пропозицій.
- От і завершується наш урок. Як ви думаєте, чи потрібну проблему ми досліджували?
Я запам’ятав, що … .
Я зрозумів, що … .
Мені на уроці … .
Думаю, що … .
2. Намалюйте зуб веселий якщо урок вам сподобався і сумним якщо – ні.

V.Заключне слово учителя.
- Послухайте поради, як слід піклуватися про себе.
Друже, щоб здоровим бути,
Треба навички здобути,
Про здоров’я піклуватись.
Перш за все - не лінуватись,
І здружитися із спортом,
Рідко ласувати тортом,
Воду крижану не пити
І ніколи не палити!
Щоб знешкодити мікроби,
Руки мий щоразу чисто,
Не забудь щоденно їсти
Овочі і фрукти різні –
Всі вони тобі корисні.
Вранці й ввечері, мій любий,
Завжди-завжди ти чисть зуби.
Категорія: Виховна година | Додав: olechka_7023 (30.08.2015)
Переглядів: 8454 | Рейтинг: 0.0/0
Зустріч із дитячими журналами. Урок позакласного читання
Інформація. Як людина сприймає інформацію. Робота в графічному редакторі Pain...
Зима щедра святами. Старий рік минає, новий наступає
Т. Шевченко «Тече вода з-під явора...» І. Франко «Дрімають села...» П. Тичина...
Екскурсія. Ознайомлення з об'єктами неживої та живої природи
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]