Твори добро, бо ти - людинаМета. Формування в учнів почуття чуй¬ності, доброти, милосердя, поваги до стар-ших; заохочення до добрих вчинків та ко¬рисних справ. «Найвеличніше, найбожественніше в людині-милосердя і прощення». О. Дюма «Якщо прагнути до милосердя, не буде зла». Конфуцій «Добре бачить тільки серце, найго¬ловнішого очам не видно». Екзюпері Вчитель. Найвища наука життя -мудрість. А найвища мудрість - бути доб¬рим. Доброта і чуйність, співпереживання і щиросердечність, уміння розділити чу¬жий біль, вчасно підтримати у важку хви¬лину, розрадити в горі й біді - це завжди було в характері нашого українського на¬роду. У наших традиціях споконвіку зберігалася звичка поділитися з бідним, дати притулок подорожньому, допомогти немічному, хворому, заступитися за безза¬хисного і скривдженого. Що ж потрібно зробити для того, щоб ці згадані добрі звички і традиції, оте всенародне милосер¬дя, що здавна було властиве нашому наро¬дові, зберегти на віки? Напевне, треба менше говорити про доб¬ро, а просто проявляти милосердя до тих, хто потребує підтримки. Учень. Не говори про доброту, коли ти сам нею не сяєш, Коли у радощах витаєш, забувши про чужу біду. Учениця. Бо доброта не тільки те, що обіймає тепле слово, В цім почутті така основа, яка з глибин душі росте. Учень. Коли її не маєш ти, то раниш людяне в людині, Немає вищої святині,як чисте сяйво доброти. О. Довгий Вчитель. Інколи в нас закрадається дум¬ка і постає запитання: яка вулиця веде до храму? Де той шлях до правди і добра, яким треба йти кожному? На це запитання публіцист Ігор Золотухін відповів так: «Ця вулиця проходить через душу кожного з нас, і той храм, храм добра, правди любові,кожен повинен будувати в собі вимітаючи зі своєї душі зло і брехню, які вгніздилися в ній і руйнують її».Якби кожна зла людина зробила на одну погану справу менше, а кожна добра - на одну справу більше, наскільки світлішим стало б наше життя. Якби кожен, хто може, допомігхоча б одній конкретній люди світ став би набагато кращим. Староста класу розповідає присутній про те, як учні та батьки класу взяли участь в акціях «Милосердя йде від серця та «Діти, допоможіть дітям». Робота у групах. 1) Кожна група отримує Пакет, у якому є лист з описаною життєвою ситуацією. Наприклад, з листа матері: «Я маю дочку, яку дуже люблю. Та раптом я захворіла. Прошу доньку сходити до аптеки по ліки, а вона мені відповідає, що їйнемає коли. Так мені стало боляче та прикро. Звідки така черствість?» А ви як думаєте, звідки така черствість? Надається час для обговорення та прийняття рішеннягрупи. 2) Питання для колективного обговорення: • У кожного з нас є бабусі та дідусі. Давайте пригадаємо, тільки чесно, чи завжди ми уважні до них, чи завжди ми поважаємо їх вік? • Людина народжується і вмирає, і як¬що після її смерті що і залишається на землі, так це те, що вона доброго зробила людям. А що доброго зробили ви? • Милосердя! Що означає це слово? Чи завжди ми милосердні один до одного? 3) Самооцінка за допомогою питань: 1. Чи робиш ти добро людям? а) завжди; б) інколи; в) ніколи; г) не знаю. 2. Чи робиш ти людям зло, неподобство? а) не роблю; б)інколи роблю; в) роблю; г) не знаю. 4) Підведення підсумку самооцінки Вчитель. Час невпинно біжить вперед. Збігають хвилини, години, пливуть роки. Хочеться вірити, що у вас буде все гаразд, хочеться, щоб слова доброти, почуті сьогодні, ви пронесли крізь усе життя. Пам'ятайте: людина на цім світі не вічна, життя коротке і гріх розтринькувати його на погані справи. Учень. Не зобидь ні старця, ні дитину, поділись останнім сухарем, Тільки раз ми на землі живемо, у могилу не бери провину. Зло нічого не дає, крім зла, вмій прощати, як прощає мати, За добро добром спіши воздати - мудрість завше доброю була. Бо людина ціниться по тому, чи вона зробила, що могла. Скільки сил у неї вистачало, щоб на світі більше щастя стало. Пам'ятка • Ти мешкаєш серед людей. Не забувай, що кожен твій вчинок, кожне твоє бажан¬ня впливає на оточуючих. Знай, що є ме¬жа між тим, чого ти бажаєш, і тим, що можна. Перевіряй свої вчинки питанням до самого себе: чи не робиш ти зла, нега¬раздів людям? Роби все так, щоб оточую¬чим тебе людям було добре. • Будь добрим і чуйним до людей. Допо¬магай слабким та беззахисним. Поважай і розумій матір та батька - вони дали тобі життя, виховують тебе, бажають, щоб ти став чесним громадянином, людиною з добрим серцем, чистою душею. • Не будь байдужим до зла. Борись про¬ти зла, брехні, несправедливості. Будь не-терплячим до того, хто прагне жити за ра¬хунок інших, робитьзло людям. Вчитель. Ось і закінчилася наша розмо¬ва. Я сподіваюсь, що всі ми станемо добрішими, милосерднішими. І ця година доброти переросте у щоденну потребу ро-бити добро. Будьте добрими, людяними, терпеливими, нехай не черствіють ваші душі в щоденних клопотах, бережіть свої серця від усього злого. Щиро дякую всім. | |
| |
Переглядів: 6468 | |
Д. Павличко «Де найкраще місце на землі». В. Скуратівський «Калина». А. Листо... |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКІВ № 26 |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 11 |
Ґрунт. Значення ґрунту для живої природи і господарської діяльності людини |
Культура спілкування. Словник мовленнєвого етикету |
Всього коментарів: 0 | |