Щедре цілюще джерело тепла, краси і добраМета. Розширити уявлення про місце природи в житті людини, її багатство і красу. Викликати бажання пізнавати і берегти її. Виховувати почуття гордості, обов'язку і відповідальності. Обладнання. Плакат «Світ природи», книги про природу, репродукції і кольорові фото із зображенням куточків природи. Хід заняття I. Вступне слово вчителя. — Помилуйтеся красою природи, яка зображена на репродукціях, фото. Людина приходить у світ і отримує все це безкоштовно у спадок, неоціненні дари: землю, води, багатства надр, великі і малі річки, гори і безкраї рівнини, неповторні ландшафти, ліси, квіти, щедрі плоди землі, що годують нас. Все це належить нам, людям. Все це — наш з вами дім. Коли американці у своєму кораблі «Аполлон» побачили комара, то їхньому хвилюванню не було меж. І хоч не дуже полюбляють комарів на Землі, але космонавтам сподобався супутник: не самі летять, з ними разом — крихітна жива частинка рідної планети. Задовго до польоту першої людини в космос В. Пєсков писав: «Повернувшись на Землю, людина буде плакати від щастя». — То чим же є для нас природа? II. Бесіда. 1. Чим дорога для нас рідна земля? 2. За чим любите спостерігати? 3. Що дарує кожному з нас природа? 4. Чим зачаровує? III. Звертання з вірою і надією. Природа — це життя. Вічне, таке прекрасне, таке цікаве і загадкове, що скільки б ми його не вивчали, — таємниці завжди залишаються, і скільки б не милувалися його красою, — воно завжди приноситиме радість. От тільки слід свято берегти це життя. А щоб берегти, треба добре пізнати природу. Любові до всього, що живе з людиною поруч, ми вчимося з дитинства. Вчимося у батька, у матері, вчимося у всіх, хто нас оточує, вчимося у всіх добрих людей, вчимося за порогом рідного дому — в полі, в лісі, на річці; пізнаємо науку, коли читаємо книги, сидимо біля телевізора і комп'ютера. Але найбільше ви одержите від власного спілкування з природою, власних спостережень. І тоді дуже скоро помітите, як з року в рік стаєте багатшими, мудрішими, щасливішими. IV. Читання творів 1. «Розцвітай, твоя черга». Ходили з бабусею до гаю, придивлялися, чи не цвіте осика? А вона ще гола. Ні листочків, ні звисаючих сережок. -- Бабусю, тепер щодня будемо за осикою слідкувати? А для чого? -- А щоб буряк вчасно посіяти. Щоб не проґавити. -- Не проґавимо, — каже бабуся — Уже видно, що нинішня весна — пізня. Видно, що не скоро дерева одягнуться. -- Де видно? -- А хоч під ногами. Не наступи, он квіточка жовтень ка перед тобою... Це — мати-й-мачуха, перша квіточка в черзі. -- В якій ще черзі? -- У весняній. Всі квіти одна за одною цвітуть, чекаю чи в черзі. Спочатку вигляне ця жовтенька. Через тиждень ліщина зацвіте-запилить. Через 2 тижні кульбабка розпуститься, яблуні верба свої баранці розпушить. А через місяць зацвітуть -- Це все жовтенька тобі сказала? -- Жовтенька. -- Еге, значить на осику нічого дивитися? -- На все треба дивитись, — каже бабуся. Черга жива. Ця жовтенька на осонні розпустилась, поспішила. А сестричка її в холодку сидить, то й запізниться. -- Кому ж вірити? -- Своєму розумові. На все поглядай, все помічай. Тоді не тільки «бурякові» таємниці взнаєш. Всю весну попереду побачиш, до самого літа красного. 2. Презентація думок. 1. Що нового у природі відкрив перед вами автор? 2. Які якості людей у спілкуванні з природою відчули? 3. Чого хотіли б навчитися? Вчитель. Природа — це казка, яку треба читати серцем щоденно і з любов'ю. І ви навчитесь головного — бути людиною. 3. «Березовий сік» Хтось надрубав біля самого кореня молоду берізку. Тече мутний сік, земля під березою мокра. Дідусь сердиться: -- Ех люди! Руки злі, а голова дурна... — Ну, захотіло ся тобі соку — візьми від старої берези, від позначеної, яку все рівно взимку на дрова зрубаємо! -- Діду, а може, у цієї, у молоденької, сік солодший. — Зараз зрозумієш, де він солодший. Прихилив кухлик під зарубку. Натекло соку, я попробував — зовсім, як вода, тільки не дуже чиста. — А тепер по-іншому зробимо. Глянь, на верхівці гілочка зламана. Видно, снігом її зломило. З обламаної гілочки теж падають краплини. Плюскотять, розбиваються об землю. Підставив дідусь кухлик під ці краплини. Набралось березового соку. Я ковтнув — і навіть прицмокнув. Такий солодкий, такий смачний сік! А він же з тієї ж самої берези. Дідусь запитує: -- Ну, варто було сокирою махати? -- Не варто, — відповідаю. -- То же бо й воно. Якщо дятел напитися захоче, він біля верхівки дірочку продовбає. Тому що знає: чим вище, тим солодший сік. Найсолодший — біля вершечка... Ось і виходить, що маленька пташка розумніша за великого дурня з сокирою. 4. Осмислення поведінки людини в природі. 1. Чи корисний березовий сік для людини? 2. Чи варто засуджувати людей за те, що вони беруть сік для зміцнення здоров'я? 3. Чого не має права допускати людина у ставленні до природи? 4. Як дідусь зробив онука дослідником? 5. Чим корисна дідусева наука онукові? V. Узагальнення, підведення підсумків. 1. Складання таблиці на основі сприйнятого. Вплив природи на людину - валеологічний; - духовний; - естетичний; - пізнавальний: - практичний; - моральний; … —Спробуємо узагальнити. Який же вплив природи на людину? (В центрі дошки — коло. На підставці виставлені слова на картках. Дитина виходить до дошки, вибирає картку, обґрунтовуючи свій вибір, і прикріплює біля кола). 2. Слово вчителя. 22 квітня — Міжнародний день Землі. Всі люди на планеті турбуються про долю спільного довкілля, адже воно — джерело тепла, добра і краси. І саме тому пам'ятаймо: Земля — не рабиня наша, а мати. А ми на своїй планеті — не тимчасові мешканці, а мудрі господарі. Дерева, квіти, пташка і травиця від нас не завжди можуть захиститись. А якщо будуть знищені вони, чи ж зможем на планеті жити ми? Людина, яка виростила дерево, виходила пораненого птаха, ніколи не зможе зламати квітучу гілку чи зруйнувати мурашник, розорити пташине гніздо. Постійне і добре спілкування з природою необхідне кожному. Воно має стати найважливішою потребою. І тоді людині відкриються 3 головні заповіді — вона має добре знати природу і її закони, берегти і охороняти її і, звичайно ж,множити природні багатства. | |
| |
Переглядів: 1754 | |
Із папером, і з картоном працювати ми майстри! |
Об’ємні вироби із природних матеріалів. Виготовлення виробів із каштанів та ж... |
Ліплення з пластиліну. Властивості пластиліну. Інструменти та пристосування д... |
Властивості паперу. робота з папером |
Народні традиції і здоров'я |
Всього коментарів: 0 | |