Хто черговий?Мета: Ознайомити з обов'язкамичергових (взаємоповага, турбота про інших, відповідальне ставлення до дорученої справи); викликати бажання допомагати дорослим, тримати клас у чистоті. Хід заняття 1. Слово вчителя. Діти, раніше ми в вами говорили про ваші домашні обов'язки. Які обов'язки ви маєте вдома? (Відповіді дітей). Так, кожен із вас за щось вдома відповідає. І це дуже добре. А чи знаєте ви, які доручення можуть у вас бути в класі? їх багато. Давайте їх пригадаємо. Дуже цікаво бути бібліотекарем або другом книги. Адже в цьому випадку школярі разом з учителем організовують виставки дитячих книжок. Бібліотекар уміє і «полікувати» книжки, і перевірити, в якому стані у вас знаходяться підручники. Добре бути і санітаром. Санітар провітрює приміщення класу, стежить за чистотою, щоб його однокласники були найохайнішими в школі. Він усіє змастити йодом чи зеленкою подряпину і навіть забинтувати палець. Друг природи також має цікаві обов'язки. Він веде календар погоди і при цьому перший захисник природи. Він нікому не дозволить зламати гілочку на дереві, рвати і кидати на землю квіти, розоряти пташині гнізда. А є ще квітникар і господарник, і багато-багато інших доручень. Поступово ви навчитеся виконувати їх усі, адже кожного місяця ми їх змінюємо. Тільки до того, як помінятися дорученнями, кожен із вас розповість, як він виконав свою роботу, чи сподобалася вона йому. 2. Розповіді дітей. Слово вчителя. Але є доручення, виконавці яких змінюються щодня. Це — черговий по класу. Згадаймо, що входить у обов'язки чергового по класу? (Відповіді дітей). Той, хто сумлінно виконує це доручення, піклується про своє здоров'я і здоров'я своїх однокласників. Адже у брудному класі не тільки гірше себе почуваєш, але й гірше навчаєшся. 3.Розігрування ролей. Діти розігрують ролі санітара, зеленого патруля (квітникаря), витівника (організатора ігор на перерві), помічника учителя (роздача зошитів, дидактичного матеріалу), чергових у їдальні. 4. Аналіз ситуацій морального змісту. а) Черговий у їдальні вибрав найбільше яблуко і поклав поряд із своєю тарілкою. §Що можна сказати про вчинок чергового? §Як він має поводитися, щоб можна було сказати: §«Він уважний до всіх, справедливий, добрий товариш»? б) Оленка і Толя — чергові по класу. Оленка прийшла перша, все поробила. А Толя прийшов перед самим дзвоником і сказав Оленці: «Почергуй і за мене, я тобі за це дам цукерку». Що б ви відповіли на місці Оленки? 5.Трудова операція «Чистий клас». 6.Підсумок заняття. Чому важливо сумлінно виконувати свої доручення? | |
| |
Переглядів: 2013 | |
Г. Демченко «Калинка». Загадки |
Чорне та Азовське моря. Значення морів |
Комбінована аплікація. Послідовність дій під час виготовлення комбінованої ап... |
А. М'ястківський «Казка про яблуню». В. Коломієць «Не лови метелика». |
Дослідницький практикум. Чим славиться моє місто (село) |
Всього коментарів: 0 | |