💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Весна-красуня завітала — до праці всіх людей позвала

ТЕМА 25. Весна-красуня завітала — до праці всіх людей позвала

Мета: знайомити дітей із сезонними змінами, що відбуваються в природі рідного краю з приходом весняної пори року, та трудовою діяльністю людей; виховувати працьовитість, формувати екологічну свідомість та естетичне сприйняття живого довкілля.

Обладнання: ілюстративний матеріал (пейзажні та сюжетні картинки відповідно до теми заняття); аудіо-апаратура; набори табличок із написами «Сад», «Квітник», «Город», «Поле» (за кількістю учнів у класі).

 Попередня робота: учитель роздає дітям віршований матеріал, учні вчать тематичні віршики напам’ять.

ХІД ЗАНЯТТЯ

 I. Організаційний момент

 Класовод. Наше сьогоднішнє заняття, діти, мені хотілося б розпочати із загадки.

Вона приходить з ласкою,

Із чарівною казкою,

Тепло і сонце нам несе,

Лиш прийде — оживе усе.

(Весна.)

 II. Розкриття теми заняття

 Класовод. Ми недаремно згадали весну: адже зараз саме ця пора року панує в нашім краї. Розкажіть, що приносить нам весна. (Лагідне сонце, тепло, танення снігу, першу зелень, перші квіти...) Справді, мабуть, немає пори, кращої за весну, адже вся природа радіє їй. Вона пробуджується, розцвітає, зеленіє, готується жити повним життям. Раді весні й люди. От тільки наша радість не безтурботна, адже зараз не можна втрачати й марнувати час, бо весна — це ще й яка пора? (Пора роботи, час напруженої праці.)

III. Повідомлення теми й мети

Педагог записує на дошці тему заняття, а учні виразно її зачитують.

Класовод. Отже, ми подумаємо, які трудові справи чекають мешканців нашого рідного краю з приходом весни, як ми можемо й повинні допомагати природі цими весняними днями, щоб наше місто (селище) ставало ще кращим, а ми могли ним пишатися й милуватися.

IV. Подання нових знань

Бесіда «Весняні клопоти й турботи»

Класовод. Весняна праця починається з першим подихом цієї прекрасної пори. Ще всюди лежить сніг, а садівники вже обрізають гілки на деревах і кущах. Цю справу слід зробити негайно, доки не почався сокорух. Інакше ми завдамо шкоди плодовим культурам. Розкажіть, хто з вас цієї весни спостерігав за обрізною саду? А хто допомагав дорослим у цій справі? (Учні відповідають.)

Із кожним днем стає тепліше, сніговий покрив стрімко тане. І от, коли сходить сніг із землі, ми часто спостерігаємо непривабливу картину: уздовж доріг і тротуарів то тут, то там видніється сміття; у садках і парках під ногами якийсь хмиз... Хто пам’ятає такі невтішні картини? Розкажіть, де ви їх бачили. Яке враження на вас справляли забруднені місця? (Звучать відповіді.) Але щойно трішки підсохло — і за кілька днів наше місто було приведене до ладу. Яким воно виглядає зараз? (Чистим, доглянутим.) Чому так трапилося? (Усі мешканці міста потурбувалися про його чистоту, навели лад, прибрали сміття...) Ми також взяли участь у прибиранні — наводили лад на шкільному подвір’ї. Хто хоче розказати про те, чим ми займалися, упорядковуючи прилеглу до школи територію? Вам приємно було бачити результати своєї праці? (Відповідають двоє-троє дітей.)

Днями розпочнуться роботи на городах і в полях. Чим займатимуться ті, хто працює в рослинництві? (іОбробкою землі, сівбою.) Що сіють у нашому краї навесні? (Овочі, зернові культури, злаки...)

Нам теж доведеться взяти участь в обробці певної ділянки біля нашої школи та дещо посіяти на ній. Хто здогадався,

що саме ми робитимемо? (Приведемо до ладу пришкільні клумби: розіб’ємо на них квітники, скопаємо землю та посіємо квіти.) Справді, якщо навесні не попіклуватися про клумби, то влітку й восени не побачимо ми на них барвистої палітри квітів, яка дарує нам таку насолоду. Скажіть, у нашому місті багато клумб? Де ви їх бачили? Чиїй праці ми маємо завдячувати, милуючись ними? (Праці квітникарів.)

Хто з вас живе в приватному будинку і має клумбу або квітник удома? Хто із членів вашої родини займається цим квітником? Ви допомагаєте їм у цьому? Розкажіть, що ви робите. (Діти розповідають.)

Багато з вас вважають квітникарство справою дівчаток. Але нашим хлопчикам у весняні дні також не бракує роботи. Особливо якщо вони люблять свій край і хочуть бачити його гарним, процвітаючим. Адже навесні повертаються з вирію птахи. Багато з них з радістю оселяються біля людей — щоб нищити в садах шкідників-комах, звеселяти нас своїм співом. Це, наприклад, такі птахи, як шпаки. Ми готуємося стрічати шпаків — дорогих співаків — і дбаємо про житло для них. Що ми робимо для цього? (Майструємо будиночки для птахів — шпаківні.) Звичайно, самим вам поки що виготовити шпаківню важко. А от допомогти в цій добрій справі татові чи старшому братику можна й потрібно! Скажіть, хто може похвалитися такою допомогою? Із ким ви робили шпаківню та де її повісили? Чи оселилися вже в ній веселі пташки? Чого ви чекаєте від цих пернатих гостей? (Учні відповідають.)

Отже, весна рада вітати й зігріти своїм сонячним теплом кожного. Але особливо ясно і приязно вона усміхнеться працьовитим і роботящим.

До сьогоднішнього заняття ваші однокласники підготували віршики. Давайте послухаємо їх.

Літературна композиція «Весна в ріднім краї»

1-й учень

 Подивись: весна устала,

 Сипле пишними квітками.

 Подивись: веселим птаством Ожили степи з лісами.

Подивись: в безкраїм небі Сонце-велетень палає. Подивись: земнії груди Хлібороб плугами крає.

3-й учень

Подивись: життя устало,

Дні пишають золотії. Подивись — і встань до праці, Повний сили і надії!

4-й учень

Щоб квітла Україна,

Із сонцем, з вітерцем Кожнісінька родина Саджає деревце.

Той — вишеньку,

Той — яблуньку,

Той — дуб, а той — горіх,

Для того щоб прикрасити Свій батьківський поріг.

5-й учень

Саджай, коли умієш,

І груші, і каштани...

От веснонька зрадіє,

Коли у сад загляне!

6-й учень

Лелеко, лелеко,

Наш дім недалеко.

Вже колесо тато Виносить на хату.

Щоб міг ти для себе Гніздо будувати,

Лети ж, не барися,

У нас оселися!

 У місяця Квітня —

 Сорочка новітня,

 Бо вміє він шити.

 І люба турбота,

 Щоденна робота —

 Вирощувать квіти!

Класовод

 Не просто ти тепла, пора весняна —

 Напружена ти та гаряча,

 Адже не даремно говорять: весна Не любить нероб та ледачих!

Прислів’я про весну і працю

Школярі за допомогою дорослого пояснюють прислів’я та приказки.

Весняний день рік годує. (Від вчасної та сумлінної весняної праці залежить врожай, що його люди споживають цілий рік.)

Як почав орати — в сопілку не грати. (Весняні польові роботи не залишають часу для дозвілля й розваг.)

Тому горе, хто мілко оре. (Працювати слід старанно, тільки тоді весняна праця принесе хороший результат.)

Сій овес у кожусі, а жито — в брилі. (Кожен злак сіють у свою пору.)

 Бліцгра «Сівачі-садівники»

Діти отримують по набору табличок з написами «Сад», «Квітник», «Город», «Поле». Учитель пояснює школярам правило гри — він промовляє слова-назви різних рослин, а учні мають швидко показувати табличку відповідно до місця посіву (посадки).

Наприклад, коли педагог говорить: «Аґрус», діти у відповідь показують табличку з написом «Сад».

Мовленнєвий матеріал для гри

Порічки, смородина, морква, чорнобривці, жито, яблуня, буряк, пшениця, кукурудза, слива, абрикоса, матіола, ячмінь, айстра, ріпа, гречка, соняшник, тюльпан.

Той, хто не встиг відповісти або помилився, виходить із гри.

 Фізкультхвилинка «Навесні»

Звучить запис мелодії народної пісні «У сусіда хата біла». Класовод наспівує її. Учні також підспівують за дорослим, виконуючи ігрові імітаційні рухи.

 Навесні часу не гаю —

 Ось шпаківню приладнаю,

 В цій шпаківні залюбки Хай оселяться шпаки.

(Потягування з підняттям на носочки і випрямленням рук угору.)

 Квіти сіяти умію, їх на клумбі я посію,

 Хай скоріш вони ростуть,

 Барви та красу несуть!

(Нахили тулуба вниз із торканням пальцями підлоги.)

 Сміттячко в дворі збираю,

 Ось як вміло присідаю.

 Стане дуже чистим двір,

 Стане затишним, повір!

(Присідання з виконанням долонями хапальних рухів біля підлоги.)

 Потрудився я завзято,

 Зараз би відпочивати,

 Та на місці не сиджу,

 Чистим двором пробіжу!

(Легкий біг на місці на носочках.)

 Працю інших я ціную,

 Прибраним подвір’ям йду я,

 Я крокую досхочу,

 Не пустую, не смічу!

(Перехід на крок.)

V.Підсумки заняття

Класовод. Рідна природа завжди потребує нашої уваги й турботи, дбайливого і чуйного ставлення. А особливо ця турбота

потрібна їй зараз, у весняну пору. Будьте ж гарними господарями, любіть свій край. І тоді наші вулиці та алеї, парки та клумби обов’язково милуватимуть вас чистотою, пишною зеленню і квітами.

Усього вам найкращого!

Категорія: Виховна година | Додав: SYLER (30.12.2013)
Переглядів: 14482 | Рейтинг: 1.0/1
А. Костецький «Батьківщина», М. Чернявський «Рідний край», В. Сухомлинський «...
Інформаційні процеси. Робота в графічному редакторі Paint. В гостях у Ганнусі
В. Сухомлинський «Як же все це було без мене?», «По волосинці»
Істинні та хибні висловлення. Закріплення навичок роботи з мишею. Розвиток пр...
З чого все почалося
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]