вогонь друг- вогонь ворог
Відкритий урок з основ здоров’я у 2-Г класі: «ВОГОНЬ –ДРУГ, ВОГОНЬ –ВОРОГ» Тема. Вогонь – друг, вогонь – ворог. Мета. Довести дітям, що вогонь може бути корисним і небезпечним. Продовжити формувати уявлення про причини виникнення пожеж в побуті та їх наслідки. Вчити викликати пожежно-рятувальну службу, правила пожежної безпеки. Формувати здоров’язбережувальну, комунікативну, соціальну компетентності, сприяти ціннісному ставленню школярів до життя і здоров’я. Розвивати навички самостійної роботи, вміння застосовувати знання на практиці. Виховувати повагу до професії пожежного, бажання дотримуватись правил пожежної безпеки, берегти і зміцнювати своє здоров’я. Хід уроку I. Організаційний момент. Продзвенів уже дзвінок Починається урок Він весняний і цікавий Тож гостей зібрав чимало Всі повернемось обличчям до гостей І привітно промовим» Добрий День Повідомлення теми, завдань уроку. 1. Відгадайте загадку. Що то за гість, що дерево їсть? А якщо в дім зайде цей гість, То все до тла він з’їсть! (Вогонь) От і мова на нашому уроці піде про вогонь .Ми поговоримо про його користь і небезпеку Тема нашого уроку « Вогонь – друг, чи ворог». - Ми будемо працювати разом з молодшою сестрою вогню – жаринкою. 2. Проблемне питання. - Вогонь нам друг чи ворог? - Вогонь друг коли приносить людям користь. - Вогонь – ворог, якщо не дотримуватися правил поводження з вогнем. 3. Повідомлення завдань уроку. Сьогодні на уроці ви з’ясуєте: - Коли вогонь – друг, а коли – ворог. - Причини виникнення пожеж. - Продовжимо вчити правила пожежної безпеки. - А щоб гарно засвоїти матеріал, ви повинні працювати так,як сказано в девізі нашого уроку. Девіз уроку: Ми будемо працювати швидко, старанно, Щоб жодна хвилинка не втратилась марно! II. Актуалізація опорних знань. Вогонь – друг. 1. Історична хвилинка. А зараз послухаємо жаринку. Вогонь – щоденний супутник людини. Він потрібний всюди: в житлових будинках, на заводах і фабриках. - Вогонь є символом Олімпійських ігор. - Перед Вічним вогнем біля могили Невідомого солдата люди схиляють голови, віддаючи шану загиблим. - В Україні наші предки не тільки звали вогонь «святим», але й пильно підтримували його, загрібаючи жар у печі. Коли ж, все таки, через недогляд, вогонь згасав, люди вважали, що буде нещастя! Для підтримування вогню в хаті ставили коло нього горщик із водою, щоб вогонь пив і сипали у піч сіль. У народі вважалося, що у тих, хто не поважає вогонь, станеться пожежа. 2. Вірші учнів « Вогонь - друг». - А зараз учні розкажуть, яку користь приносить вогонь, коли він нам друг. 1. Якщо холоди настали – Допоможе нам вогонь. Він розтопить піч у хаті, Але ти стій осторонь. 2. - На вогні готують їжу, Пиріжки мама пече. 3.Якщо раптом світло гасне, Свічку ми запалимо. В цьому випадку вогню Ми подякуємо. 4. А в печі велетенській – у домні – Плавлять сталь сталевари невтомні. 5. Летить ракета в небесах, Вогонь із сопла рветься – ах! Такий він сильний, мудрий, дужий. Вогонь потрібний людям, друже. 3. Жаринко допоможи нам зробити висновок - Коли вогонь нам друг? -Вогонь зігріває наше житло і нас. -він потрібен для приготуванні їжі - вогонь дає нам світло -допомагає отримати людині метал - за допомогою вогню летить ракета. Вогонь – ворог. 1. Слово вчителя. - Але вогонь буває і іншим. - Вогонь згубив мільйони людей. За своїми трагічними наслід¬ками пожежі не поступаються епіде¬міям, посухам та іншим нещастям. - Вогонь - супутник війн. Його використовували вороги для зброї , підпалів, тортур. - Пожежі - це величезна проблема. . Щороку у світі стається 5 мільйонів пожеж. Щогодини у вогні гине 1 людина, кожен третій загиблий – дитина. Щодня в Україні виникає до 120 пожеж, в яких гине в середньому 7 чоловік. Кожні 2-3 дні у містах і селах від пожеж гинуть люди. Яким вогонь може стати для нас, залежить від нас. Во¬гонь - ворог, якщо до нього стави¬тися недбало і не знати правила пожежної безпеки. 2. Вірші дітей « Вогонь - ворог». 1. Але й іншим буває вогонь - Злим, як змій, і жорстоким, як ворог. 2. Не зігріє він ваших долонь, Може все спопелити на порох. Будьте ж діти з вогнем обережні, Вчіть правила протипожежні. - Щоб вогонь не став ворогом, до чого закликає вас автор вірша? Щоб вчили правила протипожежні. IV. Вивчення нового матеріалу. - А які ви ще знаєте причини виникнення пожеж? - ігри дітей з вогнем; - недотримання правил користування електроприладами і печами ; - непогашені сірники, багаття; - підпали; - несправність побутового обладнання; - порушення правил поводження з легкозаймистими та вибухонебезпечними речовинами і предметами; - не правильне використання свічок, піротехнічних засобів; - просушування білизни над піччю, плитою, каміном. - Але часто трапляються такі ситуації. Подивіться будь ласка.. 3. Інсценівка « Виклик пожежних». – Черговий пожежно – рятувальної служби слухає. - Алло, пожежні! Негайно приїздіть сюди. Пожежа! Горимо! - Назвіть адресу. Куди їхати? - Як куди? Сюди! - Правильно викликала пожежних дівчинка? - Яких помилок вона припустилася ? Жаринко давай повторимо, як треба викликати пожежних. Потрібно набрати номер 101. Чітко сказати “У нас пожежа. Адреса село Голубівка вулиця Сумська Вам телефонує Мордовець Віолетта - А хто ж такі пожежні. - - Це люди які захищають наше життя. 5. Розповідь про пожежних, про пожежну машину. - Пожежні – захисники життя та здоров’я людей. Їх називають бійцями «вогняного фронту»,адже щоразу вони вступають в бій з вогняною стихією. - Пожежній машині за Правилами дорожнього руху дозволено проїжджати на червоне світло світлофора, тому вона відрізняється від інших машин. - Чим відрізняється пожежна машина від інших машин? - Пожежна машина червоного кольору, обладнана проблисковим маячком і звуковим сигналом. ФІЗХВИЛИНКА На галявині вогнище Полумя сиплеться низько-низько ( присіли) Далі вогнище розгорається( піднімаються) І полум’я коливається( показ руками) Ми взяли водички прямо із кринички( нахиляються )Полили, загребли( імітація рухами) І з галявини пішли. V. Узагальнення та закріплення знань. 1. Самостійна робота в групах. Діти зараз ми проведем роботу в групах. Кожна група отримує віршик за яким вам потрібно. - Скласти правило пожежної безпеки. Отже об’єднуємось у групи. Група №1 На роботі мама й тато. Сірники знайшли малята. І не знає дітвора, Чим скінчитись може гра. Сірники дітям не іграшка. Група №2 Електропраска – кожен знає – У побуті допомагає. Та пам’ятати має кожний: Лишать без нагляду її не можна. Не можна залишати ввімкненою електропраску. Група №3 Наказали мама й тато Всі електроприлади разом не вмикати, Бо нагріється розетка, Спалахне вогнем умить, І від того дім згорить. Не можна включати одночасно всі прилади. Група №4 Обігрівач не вмикати Біля тюлю, - каже мати. Мама вийшла і не знає, Що вікно уже палає. Не можна включати обігрівач без дозволу. Група №5 Новий рік! Зійшлись малята, Щоб ялинку прикрашати. Та свічкам – прикрасам – зась! Ялинка щоб не зайнялась. Не можна біля ялинки палити вогні. Група № 6 Не розпалюй сам багаття Ані в лісі, ані в хаті. Легко вогник запалить - Та не просто загасить. Не можна розпалювати багаття в лісі або приміщенні. - - Молодці ви всі справились із поставленим завданням. Перегляньте ще раз правила, які ми щойно пригадали. - гратися сірниками; - залишати електроприлади без нагляду; - вмикати в одну розетку декілька електроприладів; - вмикати обігрівач близько біля тканини; - прикрашати ялинку свічками,бенгальськими вогнями; - розпалювати багаття в лісі, в приміщенні; - розпалювати вогонь біля легкозаймистих і вибухонебезпечних речовин і предметів; - сушити одяг над газом; - треба правильно використовувати печі, каміни. - Щоб вогонь не став ворогом, потрібно добре знати правила пожежної безпеки і не порушувати їх. 2. Перегляд мультфільму. 3. А зараз ми переглянемо з вами мультфільм. - Які правила пожежної безпеки порушили діти? Порушили правила: - Не можна гратися сірниками. - Не можна сушити білизну над гасом. - Не можна залишати праску без нагляду. - Не можна палаючі речі кидати на підлогу. Треба залити водою. - Що діти Зробили правильно: - Залила водою вогонь, що розпалив хлопчик. - Правильно викликала пожежних, навіть назвала поверх. 4. Робота в зошиті. 5. А зараз ми попрацюємо з вами в зошитах.Відкрийте зошит на с.36. Ми виконаємо з вами завдання. Завдання № 2. Завдання № 4. Молодці ви всі справились із завданнями. А тепер проведемо з вами вправу» Асоціативний кущ» Вогонь»».Ви дивитесь на вогник і пояснюєте що ви уявили в даний момент. VI. Підсумок уроку. 1. – А зараз підведемо підсумок нашого сьогоднішнього уроку. Пограємо з вами у гру « Так чи ні». Використовуючи сигнальні картки що є увас на партах.отже давайте розпочнем. - Можна гратися із сірниками. (НІ) - Перед тим, як вийти з дому, вимкни всі електроприлади. (ТАК) - Пожежно - рятувальну службу викликай за номером 101. (ТАК) - Не можна сушити білизну над плитою. (ТАК) - Ялинку прикрасимо бенгальськими вогнями, свічками. (НІ) - Не можна розпалювати вогонь біля легкозаймистих речовин. (ТАК) - Можна розпалювати вогнище в лісі, в приміщенні. (НІ) -Молодці. А зараз послухайте загадки де останнє слово ви повинні вимовити хором. Жар з-під заслінки упав, В хаті- вогонь запалав. Не дивися , не Чекай, А водою…( заливай) Як побачиш- малюки Узялись за сірники, Як ти маєш їх спинятим? Сірники у них( забрати). Розігрівсь утюг твій дуже, Що робити будеш , друже? За гаряче не хапай, Із розетки( вимикай) Як побачиш – десь горить, Мусиш ти в ту саму мить До пожежників дзвонити, Про пожежу( сповістити). -Молодці. 3. Заключне слово. - Я бажаю, щоб ви не забували правила пожежної безпеки і тоді вогонь вам буде помічником і другом. І давайте послухаємо що хоче нам побажати Жаринка.(останній слайд вірша) | |
| |
Переглядів: 2789 | |
Ліплення з пластиліну овочів і фруктів |
Елементарне поняття про декоративно-ужиткове мистецтво (ДУМ). Практична робот... |
Пластичні матеріали, їх властивості і призначення |
А. Костецький «Батьківщина», М. Чернявський «Рідний край», В. Сухомлинський «... |
С. Жупанин «Грайте, грайте голосніше...». В. Гринько, А. Камінчук, Д. Чередни... |
Всього коментарів: 0 | |