Харчування і здоров’я. Овочі, фрукти, молочні продукти, їх значення для росту й розвитку людини
Тема. Харчування і здоров’я. Овочі, фрукти, молочні продукти, їх значення для росту й розвитку людини. Мета. Ознайомити учнів з основними правилами харчування; пояснити значення харчування для здоров’я людини; вчити розпізнавати корисні і шкідливі продукти і напої. Формувати здоров’язбережувальну компетентність. Розвивати вміння застосовувати знання в практичній діяльності. Виховувати прагнення знати, як позитивно впливати на свій фізичний розвиток. Обладнання. Чомучка, Здоров’ячок, малюнки різних продуктів харчування (за вибором учителя), можливі продукти для гри: яблуко, морква капуста, лимон, цукерка, цукор, сіль, хліб, картопля варена, огірок, апельсин, цибуля, часник, полуниця, м’ята, фотографії: гадюки, крокодила, риби, черепахи (або ін.). Ключові поняття. Харчування, правила харчування, корисні продукти, корисні напої, шкідливі продукти, шкідливі напої. Попередня робота. 1. Підготувати малюнки різних продуктів харчування, наприклад: моркви, буряка, крупи гречаної, риби, м’яса, сливи, абрикоса і т. д. (за вибором учителя). 2. Підготувати продукти для гри: яблуко, моркву, капусту, лимон, цукор, сіль, хліб, картоплю варену, огірок, апельсин, цибулю, часник, полуницю, м’яту (за вибором учителя). 3. Підготувати фотографії гадюки, крокодила, жаби, черепахи (або інші, в залежності від інформації). Хід уроку I. Повторення вивченого. Чомучка запитує: - Як доглядати за тілом? - Чому потрібно мити руки? - Коли потрібно мити руки? - Скільки разів на день треба умиватися і чистити зуби? II. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку. Відгадування загадок. Живим зерном народжений, Живу я на землі. Щодня рум’яним сонечком Я сходжу на столі. (Хліб) Стоїть собі літечком На городі тіточка, Світлокоса, білочуба, А на ній зелена шуба. (Кукурудза) І солодкі, і кисленькі, І довгасті, і кругленькі До вподоби ви мені, Соковиті та смачні. Знають добре малюки: Мова йде про .... (ягідки) Кавунчики дрібненькі, Смугасті та кисленькі, У колючки вбралися І кущиком назвалися.(Аґрус) - Як ви думаєте, про що йтиме мова сьогодні на уроці? - Сьогодні ми з вами будемо вивчати основні правила харчування, вчитися розпізнавати корисні і шкідливі продукти і напої, а Здоров’ячок нам допоможе, адже він вживає корисну їжу, щоб бути здоровим. II. Актуалізація опорних знань. - Чи може людина жити без їжі? (Людина без їжі жити не може. Якщо людина не їсть 2-3 дні, вона стає блідою, слабшає, їй важко працювати. Ще через декілька днів голодування людина майже зовсім втрачає сили, ледве рухається. А від більш тривалого голодування може померти.) - Чи знаєте ви, скільки часу без їжі витримують тварини? Учитель показує фотографії цих тварин і розповідає: - Наприклад, гадюка витримує 20 днів, крокодил - 100, жаба - 1 рік, черепаха 1,5 року. - Скільки разів на день треба їсти? - Яку їжу слід вживати? - Чи знаєте ви, яка їжа корисна для здоров’я? - Яка їжа шкідлива? - Що ви їсте на сніданок? - Що ви їсте на обід? - Що ви їсте на вечерю? - Чи полуднуєте ви? IV. Вивчення нового матеріалу. 1. Розповідь учителя з елементами бесіди. - Харчування - необхідна умова нашого життя. Без їжі людина не може жити. З їжею ми отримуємо речовини, необхідні для нор¬мального росту й розвитку. Їжа забезпечує наш організм енергією, яка міститься в продуктах харчування. Дітям їжа потрібна не тільки для того, щоб рухатись, працювати. Вона потрібна їм також для того, щоб вони виросли міцними, здоровими. - Що ви їсте? Назвіть продукти, які ви вживаєте найчастіше. (Учні називають різні продукти (можливо, якісь страви). Вчитель записує названі дітьми продукти на дошці або показує малюнки. Ми їмо хліб, кашу з гречаної крупи, вівса, пшона (або іншої крупи), картоплю, моркву, буряк, квасолю, горох, олію, яблука, суниці, цукор (їжу рослинного походження). Ми їмо також м’ясо, рибу, молоко, сир, яйця (їжу тваринного походження). - Чи корисно харчуватися тільки яким-небудь одним з цих продуктів? Наприклад, одним лише хлібом, або м’ясом, або цукром Якби людина стала харчуватися тільки одним хлібом, чи одним маслом, чи одним цукром, то вона не була б ситою, вона залишалась би голодною. З кожним днем її здоров’я погіршувалося б. Для здоров’я кожної людини важливо, щоб вона вживала різноманітну їжу. Чому дітям особливо важливо вживати різноманітну їжу? Здоров’ячок: «Діти багато рухаються - ходять, бігають, стрибають, грають у рухливі ігри. Ви вже знаєте, що сили для усіх цих рухів нам дає їжа. Дуже важливо, щоб діти вживали різноманітну їжу. Тоді вони будуть отримувати з нею все, що їм необхідно для життя, для правильного росту та розвитку. Вони будуть рости міц-ними, здоровими, рідко будуть хворіти, менше втомлюватися, кра¬ще навчатися». 2. Бесіда і робота за підручником. • Робота за підручником на с. 48. - Що зображено на малюнку? Назвіть продукти харчування. Які продукти корисні для здоров'я дітей? (Учні відповідають з допомогою учителя.) • Бесіда про правила харчування. - Щоб їжа добре засвоювалася, треба дотримуватися пев¬них правил харчування (с. 48-49 підручника). • Бесіда про корисні і шкідливі продукти і напої. Робота за підручником на с. 49. - Яка їжа особливо корисна для дітей? Здоров’ячок: «Дітям корисно пити молоко, їсти м’ясо, рибу. Ще їм потрібно їсти чорний хліб, кашу, картоплю, капусту, моркву. Корисні також помідори, зелена цибуля та інші овочі, фрукти (яблука тощо) та ягоди (суниці, смородина тощо)». - Які продукти і напої шкідливі для здоров’я? Здоров’ячок: «Продукти і напої, які шкодять здоров’ю: гостра, солона, копчена, солодка, жирна їжа, борошняні вироби, солодкі газовані напої». 3. Робота над загадками. • Відгадування загадок і бесіда про корисні і шкідливі продукти. 1) Шкір має 7, а сльози випустить усім? (Цибуля) 2) Що то за голова, що лиш зуби і борода. (Часник) 3) Сидить баба, серед літа у 100 сорочок одіта. (Капуста) 4) Я кислий, був зелений, а потім пожовтів, з країн морських і південних прилетів. (Лимон) 5) Росте зелений кущик, червоні ягідки. Торкнись його - вкусить. (Шипшина) 6) Хтось на кущиках висипав намистинки чорні, їх збирають в кошики дівчата моторні. (Чорна смородина) • Проведення конкурсу: «Хто назве найбільше страв». - Назвіть страви, які можна приготувати з названих продуктів відгадок. (Борщ, овочевий суп, салат з огірків, молочна каші, салат з буряків, морквяні котлети або оладки тощо). 4. Фізкультхвилинка. Йшли, йшли - ягідку знайшли. (Нахилилися донизу). Йшли, йшли - грибок знайшли. (Присіли). Йшли, йшли - до струмка дійшли, (Крокують). Перескочили й пішли. (Стрибки). Йшли, йшли - яблуньку знайшли, (Руки вгору). Яблучка ростуть високо - не дістати, (Піднятися на носки). Підтягнутись треба вище... вище... (Тягнуться вгору). Зірвали і додому пішли. (Сідають). V. Закріплення матеріалу. 1. Робота за підручником на с. 50. 2. Робота в зошиті. • Виконання завдань 1, 2, с. 16. 3. Гра «Шкідливі продукти». - Я буду називати продукти харчування, ви будете плескати в долоні тоді, коли почуєте назви продуктів, які шкодять здоров’ю. Сир, кефір, морозиво, чіпси, сіль, газований солодкий напій, яблуко, вишні. 4. Гра «Відгадай, що це». Учні розподіляються на 3 команди. З кожної команди обирається по одному представникові, кожен з яких має вгадати продукти зав’язаними очима. Перемагає команда, яка відгадала найбільш продуктів. Завдання для першої команди: вгадати продукти на дотик. (Яблуко, морква, капуста, лимон, цукерка) Завдання для другої команди: вгадати продукти за смаком. (Цукор, сіль, хліб, картопля варена, огірок) Завдання для третьої команди: вгадати продукти за запахом. (Апельсин, цибуля, часник, полуниця, м’ята) 5. Слухання і обговорення віршів. (Хвилинка відпочинку. Усміхніться!) БУЛКА З МАСЛОМ Стоїть і гірко плаче Надя: Віддайте булку з маслом, дядю! Та я ж не брав, дівчатко миле... А ви на неї, дядю, сіли. Грицько Бойко ПРО СТЕПАНА І СМЕТАНУ Степану спалось непогано: Вночі приснилася сметана, Але у нього, як на зло, З собою ложки не було. А вдруге з ложкою ліг рано – Так не приснилася сметана. Грицько Бойко 6. Хвилинка фантазії. Давайте пофантазуємо. Придумайте казку «Як Горох подорожував» або «Як картопля друзів шукала». VI. Підсумок уроку. Чомучка хоче знати: - Які правила харчування ви запам’ятали? - Яке значення має харчування для здоров'я людини? - Які продукти харчування треба вживати щодня дітям? - Назвіть корисні продукти. Назвіть шкідливі продукти. - Назвіть корисні напої. Назвіть шкідливі напої. Завдання: допоможіть батькам у приготуванні вечері. Розкажіть, які продукти ви використовували. | |
| |
Переглядів: 5642 | |
Про що можна дізнатися спостерігаючи за Сонцем |
Графіка як вид образотворчого мистецтва. Виконання аплікації «Рибки» з подаль... |
Елементарне поняття про будову людської фігури, її складових частин. Практичн... |
Твій друг — книга. Урок позакласного читання |
Перегинання і складання паперу. виготовлення стріли, пташки |
Всього коментарів: 0 | |