Урок 25 Тема: Повага до себе та інших людейМета: формувати терпиме ставлення до інших людей, їх звичок, поглядів; розвивати толерантне ставлення до людей, готовність допомагати іншим та вміти приймати допомогу від інших. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент Доброго ранку! Доброго дня! Доброго вчора, сьогодні, щодня! Хай не псується годинник на вежі, Хай буде все на землі, як належить: Сонце — як сонце, літо — як літо, Дощик — як дощик, діти — як діти. Миру бажаємо кожній родині, Щастя, здоров’я — кожній дитині. II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності — Ви, напевно, чули таке прислів’я: «Якщо хочеш, щоб з тобою поводилися добре, — поводься з іншими так само». — Як ви розумієте це прислів’я? — У чому секрет цих стосунків? (Не робити стосовно інших те, чого не дозволив би стосовно себе.) III. Повідомлення теми та мети уроку — Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, як ставитися до людей, їх звичок, поглядів, як допомагати іншим та вміти приймати допомогу від них. IV. Вивчення нового матеріалу 1 Читання й обговорення оповідання В. Осеєвої«Просто бабуся» — Послухайте оповідання і скажіть, чому воно так називається. — Як би ви вчинили в такій ситуації? По вулиці йшли хлопчик і дівчинка. А попереду них йшла старенька бабуся. Було дуже слизько. Старенька посковзнулася і впала. — Потримай мої книжки! — крикнув хлопчик, передав дівчинці свою сумку і кинувся на допомогу старенькій. Коли він повернувся, дівчинка запитала його: — Це твоя бабуся? — Ні, — відповів хлопчик. — Мама? — здивувалася подружка. — Ні. — Ну, тітка? Чи знайома? — Та ні ж, ні! — відповів хлопчик. — Це просто бабуся. 2 Інсценізація оповідання — Як би вчинила дівчинка, якби вона була одна і побачила стареньку бабусю? (Діти пропонують свої варіанти розвитку подій.) • Інсценування другого варіанту розповіді. • Розігрування ситуації, в якій хлопчик і дівчинка разом допомагають старенькій бабусі. 3 Фізкультхвилинка ПАЛЬЧИКИ Наші малі пальчики Стрибають, як зайчики, Літають, як горобчики, Крокують, як хлопчики. V.Узагальнення й систематизація отриманих знань 1 Робота в парах (аналіз ситуацій) Ситуація 1 Уявіть, що дівчинка або хлопчик, з якими ви зустрілися, розповіли вашу таємницю іншим дітям. — Покажіть своє ставлення до цього вчинку. — Що б ви їм сказали? Ситуація 2 Одного хлопчика незаслужено вилаяла сусідка і не стала слухати його пояснень. Хлопчик дуже переживає, хоч намагається не подавати виду, але ти — друг: постарайся його підтримати. — Що ви відчували, коли виражали позитивні емоції до однієї людини і коли висловлювали невдоволення до іншої? — Як краще висловити свої почуття, щоб не зашкодити ані собі, ані іншим? 2 Вивчення правил ввічливого спілкування — На ваш настрій впливає спілкування з однолітками, дорослими людьми, членами родини. Відповідно, на їх самопочуття також впливає спілкування з вами. Пам’ятайте правила ввічливого спілкування! • Зустрівши знайомих, привітайся. • Не перебивай співрозмовника. • Будь увічливим. • Будь уважним до тих, хто навколо тебе. Висновок. Шануй людей — і тебе шануватимуть! 3 Робота над прислів'ям — Яке ставлення оточуючих приємне всім? — Як ви розумієте зміст прислів’я? Так треба жити, щоб нікому зла не чинити. 4 Гра «Обери свій шлях» На дошці намальоване перехрестя доріг з казковим каменем. — Оберіть шлях: як ви висловлюватимете свої почуття? 1) Стримаюся; 2) спокійно висловлю; 3) висловлю агресивно. — Що станеться з людиною, якщо вона «піде ліворуч»? (Вона може розлютитися, їй буде погано.) Висновок: себе втратить. — Що станеться з людиною, якщо вона «піде праворуч»? {Вона зробить іншому боляче і погано.) Висновок: праворуч підеш — інших утратиш. — Залишається третій шлях — мирний. Обговорення проблеми: коли слід надавати підтримку людині і коли приймати допомогу від інших. 5 Читання й обговорення ненецької народної казки «Зозуля» Жила на землі бідна жінка. Було в неї четверо дітей. Не слухалися діти матері. Бігали, гралися на снігу з ранку до вечора. Одяг намочать, а мати — суши. Снігу нанесуть, а мати — прибирай. І рибу мати на річці сама ловила. Важко їй було, а діти не допомагали. Від життя такого важко захворіла мати. Лежить вона, дітей кличе, просить: «Діти, пересохло у мене в горлі, принесіть-но мені водички». Не один, не два рази просила мати. Не йдуть діти по воду. Нарешті, захотів старший син їсти, зазирнув у чум, а мати посеред нього стоїть, малицю (ненецький верхній одяг) надіває. І раптом малиця пір’ям вкрилася. Бере мати дошку, на якій шкури шкребуть, і дошка та хвостом пташиним стає. Наперсток залізний їй дзьобом став. Замість рук крила виросли. Обернулася мати пташкою і вилетіла з чуму. — Якою була душа матері: доброю чи поганою? — Чому мати обернулася пташкою? — Що, на вашу думку, станеться з дітьми? — А чи знаєте ви інші казки, герої яких зовні були гарні, а чинили погано, були недобрими, злими? («Снігова королева», «Казка про мертву царівну і сімох богатирів»). А навпаки: були одягнені в лахміття, а душею чисті? («Попелюшка», «Дикі лебеді») VI. Підсумок уроку — «Якщо хочеш, щоб з тобою поводилися добре, — поводься з іншими так само». — Як ви тепер розумієте зміст цього прислів’я? — Як ви повинні ставитися до інших? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 8402 | |
Свято Букваря! |
Д. Красицький «Тарас Шевченко». Т. Шевченко «Світає...», «Встала весна...», «... |
Професії батьків. Усі професії потрібні. Вшанування праці |
Властивості паперу. Способи рвання паперу. Послідовність дій під час виготовл... |
Охорона рослин |
Всього коментарів: 0 | |