Урок 13 Тема: Дівчатка і хлопчики. Уміння товаришувати. Практична робота: «Спільні ігри для хлопчиків і дівчаток». Розігрування діалогів знайомстваМета: розповісти учням про одяг, заняття, спільні ігри для хлопчиків і дівчаток; пояснити, як правильно обирати друзів, знайомитися, спілкуватися, товаришувати; формувати доброзичливе ставлення до друзів; вчити підтримувати доброзичливі стосунки з однокласниками. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент Доброго ранку, сонечко ясне! Доброго ранку, сонце прекрасне! Доброго ранку, дерева квітучі! Доброго ранку, квіти пахучі! Доброго ранку, птахи голосливі! Доброго ранку, діти щасливі! II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності — Яку домашню роботу виконують ваші матусі? — Яку домашню роботу виконує твій тато? — Яку роботу вони роблять разом? — Як тато допомагає мамі, а мама — йому? — А чи є якась домашня робота, яку виконуєте тільки ви? III. Повідомлення теми і мети уроку — Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, як правильно обирати друзів, знайомитися, спілкуватися, товаришувати, будете вчитися підтримувати доброзичливі стосунки з однокласниками. IV. Вивчення нового матеріалу. 1 Гра «Мій друг» — Напевно, кожен у класі має друзів. Пропоную пограти у гру за такими правилами. Першим виходить один учень (за бажанням). Він має підійти до свого друга, взяти його за руку і вивести на середину класу. Потім той, кого обрали, виводить на середину класу свого друга. Таким чином усі діти мають об’єднатися у велике коло. Потім учитель звертається до дітей: «Подивіться, яке велике у нас утворилося коло, і в ньому опинились усі ми. Отже, всі ми — друзі». Діти плескають у долоні. Може статися так, що якусь дитину не вибере ніхто, тоді вчитель має взяти цю дитину і стати разом з нею у коло. — Хто такий друг? (Це близька тобі людина, яка допомагає, співчуває, ділиться тим, що у неї є, тощо.) — Чи маєте ви друзів? — Хто вони? — Чим вони вам подобаються? — Чи з’явились у вас нові друзі в школі? 2 Вправа «Мікрофон» — Розкажи, хто твій друг. Наприклад: Мій друг — Сашко Володарський. — Розкажи, який твій друг. Склади речення. Наприклад: Мій друг любить читати. Мій друг чесний. — Іноді діти у класі не дружать із тими, хто відрізняється від них певними ознаками: худі, товсті, низького зросту, косоокі тощо. Чи траплялися такі випадки у вашому класі? Наведіть приклади. Висновок. Живи з усіма в мирі і злагоді. 3 Вправа «Ця дитина — хлопчик чи дівчинка?» Учитель зачитує історії про дітей, що не містять інформацію про стать дитини. Прочитавши одну з історій, вчитель запитує: «Ця дитина — хлопчик чи дівчинка?». Записавши відповідь на дошці, вчитель запитує: «Як ви вважаєте, більшість людей подумала б, що ця дитина — хлопчик, чи сказала б, що це — дівчинка?». Орієнтовні історії • Я знаю дитину, якій подобається усе робити без допомоги дорослих. Ця дитина любить самостійно виконувати домашні завдання, їй подобається без супроводу дорослих їздити в гості до бабусі і дідуся, які живуть в іншому мікрорайоні міста. • Я знаю дитину, якій дуже подобається стежити за порядком у її оселі. Вона охоче прибирає, складає речі, миє посуд, поливає вазони. — Чи можуть дружити між собою хлопчики і дівчатка? Наведіть приклади. — Які іграшки, ігри, заняття у хлопчиків і дівчаток вашого класу є спільними? Наведіть приклади. 4 Робота в парах 1) Робота за малюнками. (Картка 1) — Оберіть одяг для дівчаток і хлопчиків. — Який одяг притаманний і хлопчикам, і дівчаткам? 2)Моделювання ситуації спілкування дівчаток і хлопчиків. Складання діалогів. • Навчання. • Гра. • Праця. • Прогулянка. 5 Фізкультхвилинка ЗАЙЧАТА НА ГОРОДІ До бабусі на город Зібрались зайчата, І до моркви нахилились, Щоб її зібрати. Та з-за тину на зайчат Погляда бабуся, І кричить: «Ось я до вас Зараз доберуся!» Злякалися зайці, Й нумо утікати, До лісочка, до лісочка Весело стрибати. (.Ходьба на місці (крадучись).) (Нахили вперед.) (Імітація збору.) (Нахили тулуба вправо і вліво.) (Погрози лівою, потім правою рукою.) (Стрибки.) V.Узагальнення та систематизація отриманих знань 1 Практична робота: «Спільні ігри для хлопчиків і дівчаток» 1) Робота в парах. — Діти, чи багато ви знаєте ігор? — Які з них — ваші улюблені? — Розкажіть одне одному про свою найулюбленішу гру. (Діти обговорюють в парах найулюбленіші ігри.) — Діти, назвіть найцікавіші ігри. (Шашки, жмурки, лото тощо.) 2) Розучування рухливих ігор. БЕЗДОМНИЙ ЗАЄЦЬ Гравці, крім двох, стають парами у коло (обличчям один до одного), взявшись за руки. Один із гравців — «заєць», інший — «вовк». «Заєць», який тікає від «вовка», ховається в середину пари. Той, до кого «заєць» став спиною, стає «безпритульним зайцем». Якщо «вовкові» вдається наздогнати «зайця», вони міняються ролями. БУЗЬКИ (українська народна гра) Усі учасники гри малюють собі кола діаметром 1 м (можна використати гімнастичні обручі) і стають у них на одній нозі. Учитель говорить: «Бузьки полетіли!». Всі учасники гри бігають майданчиком, махають «крилами». Учитель забирає одне «гніздо» і говорить: «Бузьки прилетіли!». Всі учасники займають будь-які «гнізда» і стоять на одні нозі. Хто не має «гнізда» і не може стояти на одній нозі, вибуває з гри. — У які ігри ви граєтеся з друзями? Складіть речення. Наприклад: Я граю з друзями у футбол. Розігрування діалогів знайомства. Робота в парах — У вас є друзі: хлопчики й дівчатка. Розкажіть про них. — Як можна познайомитися? З Самостійна робота — У вас є друзі: хлопчики й дівчатка. Які вони? Вкажіть стрілками: чесний(а), любить читати, чуйний(а), працьовитий(а), з ним (нею) цікаво, вигадливий(а). (Картка 2) чесний(а) любить читати чуйний(а) працьовитий(а) з ним (нею) цікаво вигадливий(а) № — Розгляньте малюнки. Що роблять діти? Складіть речення. Картка З Орієнтовні відповіді • Маринка причісує Світланку. • Хлопці бешкетують у їдальні. • Михайлик допомагає Петрику, який упав у калюжу. • Хлопці байдуже спостерігають за дитиною, що впала у калюжу. • Діти разом несуть повний кошик. — Позначте, з ким з цих дітей ви хотіли би дружити. Поясніть чому. Висновок', треба надавати допомогу однокласникам, друзям. 4 Тестування — Оберіть правильну відповідь. 1) У класі ти вже відповів: а) тобі хочеться відповісти ще; б) ти даєш можливість відповісти іншим. 2) Товариш образив тебе: а) ти намагаєшся з ним порозумітися; б) ти помстишся йому. 3)Ти з товаришем посварився: а) обов’язково будеш битися; б) підеш на примирення. 5 Гра «Зустріч із другом» Учитель читає текст, а діти виразними рухами намагаються продемонструвати свої почуття. — У хлопчика був друг. Але настало літо, і їм довелося розстатися. Хлопчик залишався у місті, а його друг поїхав відпочивати разом із батьками. Сумно в місті без друга. Минув місяць. Одного разу йшов хлопчик вулицею і раптом побачив, як з магазину вийшов його друг. Як же зраділи вони один одному! Діти встають і виразними рухами показують почуття радості та задоволення від зустрічі з другом (обійми з другом, потискання рук, посмішка тощо). 6 Робота над прислів'ям Нема друга — шукай, а знайшов — бережи. VI. Підсумок уроку — Яким повинен бути друг? — Як обирати друзів? — Що можна робити разом з друзями? — Чому треба жити з усіма в мирі і злагоді? — Де можна познайомитися із другом? — У чому можна допомогти другу? — Що означає «бути друзями», «дружити»? (Піклуватися, підбадьорювати, співчувати, допомагати, турбуватися про друга, ділитися з ним почуттями, знаннями, намагатися зробити для нього щось хороше, не сваритися, підтримувати у важкий час, радіти успіхам друга тощо.) — Що слід робити, щоб зберегти дружбу на довгі роки? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 5416 | |
Хай буде сад. Складання і записування підписів під серією малюнків, що можут... |
Розкрій тканини. Виготовлення спіднички прямолінійної форми для ляльки |
Елементарне поняття про скульптуру як вид образотворчого мистецтва. Практична... |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 16 |
Мотивування дітей до систематичного заняття фізичними вправами. Рухливі ігри ... |
Всього коментарів: 0 | |