Урок 7 Тема: Правила особистої гігієниМета: розповісти учням про призначення предметів особистої гігієни; вчити розпізнавати предмети загальної та особистої гігієни, використовувати їх у повсякденному житті; прищеплювати учням елементарні санітарно-гігієнічні навички (щодня мити обличчя, руки, вуха, шию, чистити зуби вранці та ввечері); вчити школярів правильно вмиватися, купатися, доглядати за зубами, вухами, носом та очима, стежити за своїм зовнішнім виглядом (чистота одягу, тіла, охайність зачіски); виховувати охайність, акуратність. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент А тепер за парту Всі сідайте рівно. І до роботи Візьмемось сумлінно. II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності — Розкажіть про своє робоче місце вдома. — Які вправи потрібно виконувати щодня, щоб бути струнким? III. Повідомлення теми та мети уроку — Сьогодні на уроці ви вивчите правила особистої гігієни, дізнаєтесь, як правильно вмиватися, купатися, доглядати за зубами, вухами, носом та очима. IV. Вивчення нового матеріалу 1 Проблемне запитання — Як чистота та охайність впливають на збереження та зміцнення здоров’я? — Щоб бути здоровим, слід щодня бути чистим і охайним. 2 Ігрова ситуація «Дві ляльки» Дітям показують дві ляльки (одна лялька — в чистому одязі, а друга — в брудному). За бажанням діти обирають собі ляльку, і ситуація обігрується. 1) Ситуація «По дорозі до школи». — Доброго дня! — Привіт! — Ти куди йдеш? — До школи. — Як до школи? Ти ж така брудна! Ти, мабуть, забула перевдягнутися? — Ні. У цьому одязі я ходжу і в школі, і вдома. А для чого перевдягатися — це так набридає. — Ти, напевне, не дружиш із Чистотою та Охайністю? — Ні. А хто це такі? — Приходь до нашого класу, і я тебе з ними познайомлю. — Добре, дякую! 2) Ситуація «У класі». Учні дають лялькам імена і самостійно продовжують діалог. Обговорення діалогів. Запитання до учнів: — Яка лялька вам подобається більше? Чому? — Що треба зробити другій ляльці, щоб вона стала охайною? (<Зачесати волосся, одягнути чисту сукню, зав’язати банти...) 3 Вправа «Малюнки з виставки» Учитель демонструє малюнки за змістом віршів. — Розгляньте малюнки і скажіть, про кого з намальованих дівчаток йдеться у кожному з віршів. Здивувалось сонечко На маленьку Сонечку: Сонечка умита, Сонечка одіта, Чисті черевички, У косичках стрічки. Усміхнулось сонечко До малої Сонечки. Шапочка у глині, Сажа на коліні, Пальчики зелені, Плаття у смажені. У смажені навіть ніс, По щоках сліди від сліз. От така Ганнуля — Дівчинка-бруд нул я. Грицько Бойко — Складіть речення про Сонечку. Орієнтовні відповіді • Сонечка у чистому платтячку. • У Сонечки заплетені косички. • У Сонечки чисті черевички. • У Сонечки чисті руки й личко. • У Сонечки усміхнене обличчя. — Складіть речення про Ганнусю. Орієнтовні відповіді • У Ганнусі брудне платтячко. • У Ганнусі брудна шапочка. • У Ганнусі розплетені косички. • У Ганнусі брудні руки і коліна. • У Ганнусі брудні черевички. • У Ганнусі неохайно вдягнені шкарпетки. • У Ганнусі розгублене обличчя. — Чим охайні діти відрізняються від брудних? 4 Ігрова ситуація «Лист Королеви Чистоти» — Діти! До нас надійшов лист від Королеви Чистоти. Прочитаймо його! Учитель читає учням листа. «Любі хлопчики та дівчатка! Я дізналася, що ви вже стали справжніми школярами, і дуже зраділа, бо ви можете стати моїми вірними помічниками. Але таємниці свого Королівства я відкрию лише тим, хто виконає всі мої завдання. Отже, перше завдання...» 5 Гра «Скажи навпаки» Учитель від імені Королеви Чистоти читає словосполучення, а діти добирають до нього протилежне за значенням. Брудна тарілка — чиста тарілка. Охайна дівчинка — ... Засмічене подвір’я — ... Неохайний хлопчик — ... Чиста хата — ... 6 Гра «Закінчи речення». Королева Чистоти (вчитель) починає речення, а діти його закінчують. • Фантик від цукерки можна кидати тільки... • Щоб у хаті було чисто, потрібно... • Щоб повітря у класі було свіжим, необхідно... • Щоб подвір’я було чистим, потрібно... — Отже, ви добре впоралися із завданням Королеви Чистоти, і я сподіваюся, зрозуміли її закони. А тепер пропоную сформулювати та запам’ятати ці закони. 1) Необхідно стежити за чистотою всюди: вдома, на подвір’ї, на вулиці. 2) Людину, яка дотримується чистоти, називають охайною, чепурною, акуратною. І, навпаки, людину, яка не дотримується чистоти, називають... (бруднулею, неохайною...). 7 Робота над загадками • Мию, мию без жалю, Мию там, де брудно. А купатись не люблю, Бо від того худну. (Мило) — Для чого потрібне мило? • Кістяна спинка, На черевці щетинка, По брамі стрибала, Крихти виганяла. (Зубна щітка) — Для чого потрібна зубна щітка? — Для чого потрібна зубна паста? — Для чого потрібна склянка? • Поки вона гуляла, Спинка рожевою стала. (Губка) — Для чого потрібна губка? • Який є, таким покаже І без слів про все розкаже. (Дзеркало) — Для чого потрібне дзеркало? • Зуби є, а рота нема. (Гребінець) — Для чого потрібний гребінець? — Для чого потрібний шампунь? • Два кінця, два кільця, а посередині — цвяшок. (Ножиці) — Для чого потрібні ножиці? • Колюча, наче їжачок, Штанці почистить, піджачок. (Щітка) — Для чого потрібна щітка? 8 Розповідь учителя про виникнення і роль дзеркала, гребінця — Діти, а чи знаєте ви, як з’явилося дзеркало? У давні часи дзеркала виробляли з відшліфованого металу. Нині дзеркало виробляють із гладкого скла, вкритого зі зворотного боку шаром металу. Саме скло — це ще не дзеркало: відображення дає нам вузький шар срібла, а скло лише оберігає його від подряпин і пошкоджень. (Для порівняння можна взяти звичайне скло і дзеркало.) — Як дитина дивується, побачивши своє відображення у дзеркалі, так само дивувалися древні люди. Вони не знали, як з’являється відображення, тому приписували дзеркалам магічну силу. Вони вважали, що той, кого вони бачать у дзеркалі, є їх духом. Так виник забобон: якщо розбити дзеркало, це може зашкодити духові. Ми ніколи не дізнаємось, коли людина винайшла дзеркало, але можемо сказати, що цю ідею підказала жінка. Першими здогадалися виробляти скляні дзеркала з шаром ртуті або олова венеціанці. З 1300 року вони почали виготовляти такі дзеркала, що незабаром змінили металеві пластини, і ми користуємося ними донині. Як ви гадаєте, хто першим почав користуватися гребінцем: чоловік чи жінка? Так, напевно, жінка. Одного разу вона зрозуміла, що може стати привабливішою, якщо укладе волосся по-особливому, незвичайно. Ось тоді, мабуть, з’явився гребінець. Гребінець — один із найдавніших винаходів людства. їх виготовляли зі шкіри, дерева або рогу, слонової кістки або ебенового дерева. Такі гребінці зберігаються тисячі років, а виглядають як сучасні і можуть бути використані будь-якою з наших жінок. 9 Гра «Дзеркало» У рамці «дзеркала» по черзі з’являються учні, зовнішній вигляд яких слід привести до ладу. Учні класу називають, що потрібно зробити, щоб поліпшити зовнішній вигляд тих, хто у «дзеркалі». Висновок: чистота — запорука здоров’я. 10 Робота в парах Картка 1 А — Якими предметами ви користуєтеся? З’єднайте пари. Назвіть предмети особистої гігієни. — Ці предмети допомагають вам бути чистими й охайними. Назвіть предмети особистої і загальної гігієни. Картка 2 11 Фізкультхвилинка ВОРОНА — Де, Вороно-Каркароно, ти була? — Що, Вороно-Каркароно, принесла? — Покружляла, покружляла угорі. Горобців порозганяла у дворі. Зустріла півня-розбишаку-пісняра І чкурнула, дременула із двора. (Руки на пояс, а ногами пританцьовувати.) (Робити рухи руками від грудей і назад.) (Побігти до дошки і назад.) (Імітувати зустріч з півнем.) (Займати місця за партами.) V.Узагальнення та систематизація отриманих знань 1 Вивчення порад 1) Кожен повинен мати окремі рушники для обличчя, тіла і ніг. 2) Білизна і шкарпетки мають бути завжди чистими. 3) Як правильно вмиватися. • Насамперед помий руки з милом. • Мий лице, вуха, шию. • Закінчуй умивання прохолодною водою. Це загартовує організм. 4) Як купатися. • Купайся щодня. • Витирайся особистим рушником. • Після купання ходи неодягненим. Такі повітряні ванни підвищують опірність організму. 5) Як правильно доглядати за зубами. У хлівці два ряди баранців, І всі біленькі. (Зуби) • Чисть зуби двічі на день: після сніданку і після вечері. • Після кожного прийому їжі полощи рот. 6) Як правильно доглядати за вухами. • Стеж, щоб вуха були чистими. • Під час щоденного вмивання вуха мий теплою водою з милом. • Бережи вуха. 7) Як правильно доглядати за носом. • Стеж, щоб ніс завжди був чистий. • Користуйся носовою хусткою. 8) Як правильно доглядати за очима. Брат з братом через дорогу живуть, А один одного не бачать. (Очі) • Бережи очі. • Не три очі брудними руками. 2 Робота над прислів'ям Чиста вода — для хвороби біда. — Для чого потрібний рушник? 3 Тренувальні вправи Діти вчаться правильно зачісуватися, зав’язувати банти, шнурівки. 4 Малювання «Я дивлюсь на себе в дзеркало» 5 Робота за малюнками — Постав знак «+» біля засобів гігієни. Картка З VI. Підсумок уроку — Чому потрібно бути чистим і охайним? — Що слід робити, щоб бути щодня чистим і охайним? — Що ви можете зробити самостійно, щоб ваші речі були чистими? — Назвіть предмети особистої гігієни. — Назвіть предмети загальної гігієни. — Для чого потрібно вмиватися? — Для чого потрібно чистити зуби? — Що слід робити, щоб завжди гарно виглядати? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 5264 | |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 16 |
Спостереження та досліди |
Прикраси для ялинки. Підбір матеріалів для виготовлення прикрас з паперу. Пос... |
Елементарне поняття про скульптуру як вид образотворчого мистецтва. Практична... |
Мотивування дітей до систематичного заняття фізичними вправами. Рухливі ігри ... |
Всього коментарів: 0 | |