Тема: Дитина вдома. Побутові небезпекиМета: ознайомити учнів із правилами небезпечної поведінки вдома; формувати вміння і навички, що допоможуть уникнути побутових небезпек за відсутності батьків; спонукати учнів до виконання правил поведінки вдома; виховувати в дітей обережність. Уміння діяти розсудливо в різних життєвих ситуаціях. Обладнання: ілюстрації до теми уроку, малюнки учнів, ілюстрації до казок «Колобок», « Червона шапочка», « Вовк та семеро козенят», таблиця « Правила безпеки у побуті». Хід уроку І. Організаційний момент. ВчительВже дзвінок нам дав сигнал – Працювати час настав, То ж і ви часу не гайте, Працювати починайте. ІІ. Мотивація навчальної діяльності - Послухайте уважно вірш і скажіть, про що сьогодні ми будемо говорити на уроці. Один вдома Сьогодні мама зранку Пішла у магазин, А синові сказала: - Побудеш сам – один. А ще тебе прошу: Помий, будь ласка, посуд, І яблука в корзинку Склади й постав під стінку. Закрий у ванній кішку, Щоб не було біди, І по обіді в ліжко Сестричку поклади. Отак сказала мама І десь пішла собі, А в сина переплуталось Усе у голові Він посуд склав під стінкою, Накрив його корзинкою Гарячою водою всі яблука помив, Сестричку, бідолашку, у ванній зачинив, І вкрай намучив кішку, заштовхуючи в ліжко. Так, справді дуже важко, коли ти –сам-один, Коли надовго мама іде у магазин. - Розкажіть, чим ви займаєтеся, коли залишаєтеся вдома самі? ІІІ. Оголошення теми і мети уроку. - Сьогодні ми поговоримо пробудинок, де живе кожен з нас, і про звичайні речі в нашій оселі. А також зустрінемося з героями казок, простежимо за їхніми діями і вчинками, навчимося приймати правильне рішення, коли немає вдома дорослих. ІV. Вивчення нового матеріалу 1 Робота над загадками - Кожен будинок – це не просто дах і стіни. Своє житло людина наповнила зручними механізмами, пристроями. У будинку кожної людини багаторечей: побутова техніка, посуд, одяг, меблі, гострі і ріжучі предмети і багато іншого. Усі ці речі – наші помічники, вони допомагають людині. Відгадайте про них загадки! 1. Ходжу з краю на край, ріжу чорний коровай. ( Ніж) 2. Іншим шиє, сама гола. (Голка) 3. Два кінці, два кільця, а посередині – цвях. (Ножиці) 4. Їла, їла дуб-дуб, поламала зуб-зуб. (Пилка) 5. Стоїть у куточку, їсть пилюку хоботочком. (Пилосос) - Молодці! Усі загадки відгадали. Пропоную з'ясувати, що ж може бути небезпечним удома? - Яких правил ми повинні дотримуватися, щоб ці предмети залишалися безпечними? 2 Вивчення правил безпеки • Намагайтеся працювати у присутності дорослих або порадьтеся із ними перед роботою. • Ніколи не користуйтеся незнайомими інструментами. • Ріжте завжди в напрямі від себе. • Не залишайте гострі предмети без нагляду. • Усі гострі предмети та ті, що колють і ріжуть, потрібно обов’язково класти на свої місця. - Порядок у будинку потрібен не лише для краси, але й для безпеки. 3 Аналіз казкових ситуацій - Сьогодні вранці я отримала телеграми, які надійшли на нашу адресу. Давайте прочитаємо їх і довідаємося, що ж трапилося. « Діти, допоможіть! Котик –братик мене не чує, забрала мене Лиса за кленові ліса, за круті гори, за бистрі води. Допоможіть!» - Діти від кого ця телеграма? ( Від Півника) - З якої він казки? ( « Котик і Півник») - А що з ним трапилось і чому? ( Півник був неслухняний, відкрив вікно для лисиці, от вона його і забрала). - А ось ще одна телеграма. « Любі друзі, допоможіть. Нас семеро, ми дуже маленькі і потрапили у біду. Сірий Вовк хоче нас з'їсти». - А ця телеграма від кого? ( Від маленьких козенят ) - А як ви думаєте, чому маленькі Козенятапотрапили у біду? (Тому що вони не послухалися своєї матері і відкрили двері Вовку) - Отже, запам’ятайте правило Якщо ви самі вдома, То запам’ятайте: Ви людину незнайому В дім свій не пускайте! 4 Розповідь вчителя про побутову хімію - Небезпечні також предмети побутової хімії: лаки, фарби, розчинники, а також пральні порошки, засоби для миття посуду, засоби від тарганів. Вони отруйні і вибухонебезпечні, повинні зберігатися окремо. На етикетках пляшок має бути напис « Небезпечно» 5Фізкультхвилинка V. Закріплення вивченого матеріалу 1. Робота з підручником, с. 83 - Чому кухня – це небезпечне місце для ігор і розваг? - Чому не можна гратися на балконі, біля відчинених вікон, на підвіконні? 2. Індивідуальна робота в зошитах, с. 41 Позначити, які з предметів є у вас вдома. Чим вони небезпечні? ( пральний порошок, миючий засіб, фарби, клей, засіб від тарганів, лак, оцет) Висновок. Важливе правило для дітвори: Незнайомі предмети до рук не бери! 3. Гра « Так чи ні?» • Будь-який електроприлад не можна залишати без догляду. • Телефон швидкої допомоги -104. • Якщо захворів, візьми ліки в аптечці. • Якщо у будинку з'явились таргани, не чекай батьків, а сміливо знищуй їх засобами від тарганів. • Порядок в оселі потрібний не лише для краси, але й для безпеки. 4. Ознайомлення з мудрими порадами 1. Ніхто не потурбується про тебе краще, ніж ти сам. 2. Я завжди думаю про своє здоров'я. 3. Я здоров'я бережу, сам собі допоможу. VІ.Підсумок уроку ( Виходять учні і розповідають вірші) І малятам, і звірятам дуже добре треба знати: Сірники не для забави – небезпечно ними гратись. - Розігрілась праска дуже, що робити будем, друже? - За гаряче не хапай і з розетки вимикай. Телевізор у роботі сам не залишай, Йдеш на вулицю гуляти –телевізор вимикай. Якщо пахне газ в квартирі, то звони по 104. Якщо з'явиться вогонь і дим, то звони по 101. Не розводити в дворах вогонь попелища, Особливо, коли вітер між будівель свище. Бо понесе вітром іскру, на дах у квартири, А для спалаху майна досить і хвилини. Як не будем за цим стежить, може виникнуть пожежа. У світі безліч речовин –і фарба, спирт, також бензин, Одну загальну рису мають: із іскри навіть вибухають. Ці речовини пам’ятайте й подалі від вогню ховайте. | |
| |
Переглядів: 6063 | |
Робочий стіл. Піктограми |
«Бременські музиканти» (німецька народна казка). Продовження |
Узагальнюючий урок із теми «Рукотворна краса». Колективна робота «Сонячні кві... |
Осінь. Рослини восени. Охорона здоров'я восени |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 14 |
Всього коментарів: 0 | |